Hartikipu+hermosärky käsivarressa

Kipuilija

Oikealla puolella selkärangan ja lapaluun välissä on kipeä kohta, tosin ei käsin koskettaessa vaan pienellä alueella pakottavaa kipua, välillä lievempää välillä kovempaa.
Alkoi aivan yllättäen yhden yön aikana.
Kipu säteilee oikeaan käsivarteen ns. hermosärkynä, mutta ei sormiin asti. Tätä kipuilua on nyt jatkunut kuukauden päivät.
Alkukesästä oli samanlainen vaiva vasemmalla puolella. Alkoi myös kertalaakista. Kävin lääkärissä ja sanoi, että 4-5 nikamissa on "jotain". Koskaan en tullut tietämään mitä.
Antoi lähetteen OMT-fysioterapeutille, joka niksautti muutamia lukkoja auki selkärangasta.
Vaiva hävisi sitten kesän aikana pikkuhiljaa, mutta nyt siis alkanut uudestaan toisella puolella.
Onko kenelläkään vastaavaa, onko rangassa tai välilevyissä jotain vikaa kenties.
Täytyy kohta taas varata työterveyslääkärille aika.

13

23675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Hyvin yleistä ongelmaa kuvailit.

      Kun lantio on vinossa se kinnaa keskiselkää lukkoon, joka taas aiheuttaa lapojenvälin lihaskiristelyn ja painaa hermoa, josta kipu heijastuu käteen.

      Pyydä sitä OMT-tä tarkistamaan sun lantiosi asento ja tarvittaessa korjaaman se.

      • tahtoo terveeksi

        Mulla on kuulemma lantio kuvissakin vinossa, mutta kukaan ei ole koskaan ehdottanut sen oikaisemista. Kävelen tälläkin hetkellä 4 cm paksun tukipohjallisen kanssa.

        Tää alkaa kyllästyttää jo oikeasti. Olen juossut fysioterapiassa, hieronnassa, uimassa ja vaikka sun mitä. En voi juosta, kun selkä kipeytyy ja iskias iskee täysillä. Muutenkin pitää jatkuvasti varoa, ettei niskat hajoa tai selkä ala oireilla. Ei näin voi elää.

        Kuka ja miten voi lantion oikaista? Siis ihan käsinkö ne sen tekee? Alan olla niin epätoivoinen, että olen valmis kokeilemaan vaikka mitä. Googlettamalla tuntuu, että pääkaupunkiseudulla ei ole ketään, joka osaisi tehdä jotain. Autottomana en tiedä miten pääsen Kaustisille, jossa tuntuisi olevan kansanparantajia.


      • hoidettu
        tahtoo terveeksi kirjoitti:

        Mulla on kuulemma lantio kuvissakin vinossa, mutta kukaan ei ole koskaan ehdottanut sen oikaisemista. Kävelen tälläkin hetkellä 4 cm paksun tukipohjallisen kanssa.

        Tää alkaa kyllästyttää jo oikeasti. Olen juossut fysioterapiassa, hieronnassa, uimassa ja vaikka sun mitä. En voi juosta, kun selkä kipeytyy ja iskias iskee täysillä. Muutenkin pitää jatkuvasti varoa, ettei niskat hajoa tai selkä ala oireilla. Ei näin voi elää.

        Kuka ja miten voi lantion oikaista? Siis ihan käsinkö ne sen tekee? Alan olla niin epätoivoinen, että olen valmis kokeilemaan vaikka mitä. Googlettamalla tuntuu, että pääkaupunkiseudulla ei ole ketään, joka osaisi tehdä jotain. Autottomana en tiedä miten pääsen Kaustisille, jossa tuntuisi olevan kansanparantajia.

        Lantion suoristajia:
        Kokeile osteopaattia Ari Karvinen tai Sami Grane. Tai kiropraktikko Matts Holmströmiä. Kaikki Hesan seudulla.


    • kyseessä

      on välilevyn pullistuma,minulla sama vika ja siihen auttaa fysikaalinen hoito sieltä saat ohjeita sen hoitoon,uusii kyllä tosi helposti mutta ihan helppo juttu itse korjata asia muutamilla hartia ja niskaliikkeillä joita kylläkin tarvii tehdä päivittäin

    • kyynervarren ulkosyrjää pit...

      (todennäköisesti näin on) ja jos on oireet voivat johtua kaularankaperäisestä hermopinteestä. Ja siihen taas syynä es kulumamuutokset, nikamavälin madaltuma, välilevytyrä, osteofyytti (luupiikki), hermojuuritulehdus, hermojuuriaukon ahtauma (jne..)

      Jos oireet provosoituvat kun katsot ylöspäin eli taitat kaularankaan taaksepäin, niin joku ylläoleva entistä todennäköisempää....
      yleensä eivät ryhdy sapeleleita kalistelemaan (=leikkaus) ihan vähillä oireilla. Ja useikin lihaksiston pitäminen kunnossa (voimataso ja liikkuvuus) kaularangan ja hartioiden tasolla auttaa...
      "nöyränä" oleminen (eli katse alaspäin luotuna) helpottaa myös hermojuuritason pinneoireita, sillä taitettessa kaularankaa eteenpäin nikamavälit takana (sieltä hermojuuret
      tulevat) avautuvat.....
      Oireen siiryminen puolelta toiselle voi viitata siihen, että jostakin syystä molemmille puolille lähtevät hermojuuret ko nikamavälissä ovat altistettuna.. (= nikamaväli madaltunut)

      Pinne voi olla kuitenkin koko hermopunoksen kulun matkalla ja heijaste oireet ovat pinnekohdasta katsoen kauempana keskushermostosta.... Eli varsinainen syy on lähempänä pääkatkaisijaa kun oire. Pinne (ja ärsytuksen syy) voi olla myös es kiristynyt lihas, vamman aiheuttama arpikudos tai lihaskalvo.....

      jos rakennemuutoksia on jo päässyt tulemaan kaularangan alueelle ja jos ja kun siihen on taas es lantioperäinen syy, niin pelkästään es lantion virheasennon korjaaminen auta esim jo kehittyneisiin luisiin lisäkasvuihin... toki tuleviin vääristymiin nekin voivat auttaa :)

      • Kipuilija

        Kipu tuntuu käsivarren ulkosyrjässä ja pahiten särkee hauiksen kohdalla, joskus myös säteilee kyynärpäästä ranteeseen päin.
        Päätä taaksepäin taivuttaessa tuntuu lavan ja rangan välissä pientä tuntemusta, ei varsinaista kipua.
        Kipu esiintyy pahiten päätä eteenpäin taivuttaessa ja oikealle kääntäessä


      • samat oireet
        Kipuilija kirjoitti:

        Kipu tuntuu käsivarren ulkosyrjässä ja pahiten särkee hauiksen kohdalla, joskus myös säteilee kyynärpäästä ranteeseen päin.
        Päätä taaksepäin taivuttaessa tuntuu lavan ja rangan välissä pientä tuntemusta, ei varsinaista kipua.
        Kipu esiintyy pahiten päätä eteenpäin taivuttaessa ja oikealle kääntäessä

        olleet jo kolme vuotta.
        Eilen aloitin akupunktiohoidot, kun kuulin, että sillä on saatu aikaan hyviä tuloksia.


      • Anonyymi
        Kipuilija kirjoitti:

        Kipu tuntuu käsivarren ulkosyrjässä ja pahiten särkee hauiksen kohdalla, joskus myös säteilee kyynärpäästä ranteeseen päin.
        Päätä taaksepäin taivuttaessa tuntuu lavan ja rangan välissä pientä tuntemusta, ei varsinaista kipua.
        Kipu esiintyy pahiten päätä eteenpäin taivuttaessa ja oikealle kääntäessä

        Tenniskyynärpää....


    • Olka-käsivarsihermokipu

      Mulla on ollut aivan pirullinen hermosärky joka lähtee vasemman lapaluun ja selkärangan välistä, välillä junttaantuu sen ja olkapään väliin mutta säteilee olkapäästä kainalon ja ojentajalihaksen alta kyynärään josta vasemman etu ja keskisormen väliin. Kipu siirryy, eli välillä pelkkä käsivarsi, välillä olkavarsi, välillä vasen yläselkä. Joskus koko linja jolloin haluaisi vaikka porata puuterällä olkapäästä sisään. Magneettikuvat otettu ja tuomiota odottelen....

      • RiMPeTTi

        Kuulostaa ihan minun vaivalta, kota tässä juuri tuskailen. Yö valvottu kivun kanssa ja tätä jatkunut on-off:ina puoli vuotta. Joko olet saanut tuomion?


      • Anonyymi

        Hei minulla sama vaiva iski kun kirkkaalta taivaalta ja kestänyt nyt reilun vkon, yöt on pahimpia, herään kipuun ja itken ennenkun burana alkaa ees vähän auttamaan. Kinnostaisi kuulla mikä sulla oli tuomio? Itse mentävä pian lääkäriin myös.


    • Anonyymi

      Minulla yo. Ongelma. Lapaluu kipeä, lihakset kireinä, hermosärkyä. Puutuu etu ja keskisormi. Käyn fyssarilla. Pientä helpotusta mutta ei kunnossa. Mikä on auttanut?

    • Anonyymi

      Voit kokeilla energiaparantaa kipeää kohtaa painamalla sitä toisella kädelläsi niin kauan kuin pystyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe