Hilseilevä ja punoittava iho silmien ympärillä

Atoope

Silmien ympärillä siis hilseilevä ja punoittava iho. Allergiatesteissä käyty, eikä ole mitään allergiapohjaista. Sanottiin vaan, että atooppista ihottumaa. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia voiteita kosteusvoiteista hydrocortisoniin ja A-vitamiinivoiteisiin. Sitten löysin apteekista Avene-merkkistä öljypohjaista voidetta, joka on erinomaista atooppiseen ihottumaan. Siitä ei kuitenkaan ole mitään apua. Kun voidetta laittaa, se alussa polttelee. Onko kenellekkään tuttua?

29

29961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkko

      Oon kans huomannut että mun "atooppiseen ihottumaan" ei rasvat auta, sen takia epäilen koko diagnoosia, koska yleensähän atoopikkoja neuvotaan läträämään rasvojen kanssa mielin määrin. Itsellä ainakin ihottuma-alueet alkaa rasvauksen jälkeen kuumottamaan, kutiamaan ja punoittamaan entistä enemmän. Avene-rasvasta ei kyllä kokemusta, mut monista,monista muista.

    • merkki siitä

      että voide ei ole riittävän rasvaista. etsi jotain öljyisempää. kannattaa tietysti tutkia, että olisiko voiteessa jokin ärsytystä aiheuttava ainesosa. joka tapauksessa ennen kirvelivät kosteusvoiteet ihollani kunnes vaihdoin rasvaisempaan.

      • Atoope

        Sillon, ku kokeilin kosteusvoiteita, niin iho imas sen, ku pesusieni ja kuivui kohta uudestaan ja melkeinpä on sama homma näiden öljyisten voiteiden kanssa. Kumpa olisi sellainen voide, joka riittäisi 12 tunniksi... -.-


      • itselläkin
        Atoope kirjoitti:

        Sillon, ku kokeilin kosteusvoiteita, niin iho imas sen, ku pesusieni ja kuivui kohta uudestaan ja melkeinpä on sama homma näiden öljyisten voiteiden kanssa. Kumpa olisi sellainen voide, joka riittäisi 12 tunniksi... -.-

        Hei,

        minulla myös silmien ympärys kuivaa,hilseilee ja punoittaakin.Siis karmeen näköstä ja vaikea hoitaa. Atoopikko olen ollut koko ikäni eli 35v. Vasta nyt noin vuosi sitten alkoi nämä kasvo-oireet ja olen kokeillut jos jonkinlaista voidetta tuloksella että joko kirvelee tai polttelee tai kutiaa kamalasti.

        Löysin lopulta voiteen nimeltä ceralan (apteekista perusvoide atooppiselle iholle)ja se auttanut. Alkuun pitää laittaa noin karkeesti arvioiden sata kertaa päivässä, mutta sitten alkaa parin päivän jälkeen auttamaan. Tämä voide ei ainakaan minua kirvele. Kutinaanhan voi ottaa vaikka zyrteciä, mulla auttaa jos kamalasti kutisee.

        Mutta se on vaan itse kokeiltava mikä voide sinulle sopii ja mikä auttaa.

        Jaksamista sinulle.


      • ...
        itselläkin kirjoitti:

        Hei,

        minulla myös silmien ympärys kuivaa,hilseilee ja punoittaakin.Siis karmeen näköstä ja vaikea hoitaa. Atoopikko olen ollut koko ikäni eli 35v. Vasta nyt noin vuosi sitten alkoi nämä kasvo-oireet ja olen kokeillut jos jonkinlaista voidetta tuloksella että joko kirvelee tai polttelee tai kutiaa kamalasti.

        Löysin lopulta voiteen nimeltä ceralan (apteekista perusvoide atooppiselle iholle)ja se auttanut. Alkuun pitää laittaa noin karkeesti arvioiden sata kertaa päivässä, mutta sitten alkaa parin päivän jälkeen auttamaan. Tämä voide ei ainakaan minua kirvele. Kutinaanhan voi ottaa vaikka zyrteciä, mulla auttaa jos kamalasti kutisee.

        Mutta se on vaan itse kokeiltava mikä voide sinulle sopii ja mikä auttaa.

        Jaksamista sinulle.

        Minulla myös oli kasvoissa, silmien ympärillä hankalaa ihottumaa joka ei parantunut millään. Sitten sain ihotautilääkäriltä Elidel- voidetta. Se on niitä uusia lääkevoiteita, vaikuttavana aineena pimekrolimuusi. Sillä sain kasvot lopulta kuntoon, kortisooni ei auta, eikähän kasvoille voi vahvoja laittaakkaan. Voide on kallis, mutta ei ole tarvinut kuukausiin käyttää, iho tuntuu pysyvän kunnossa kauemmin. Suosittelen kyllä kokeilemaan. Kasvojen ihottuma on todella inhottava ja hankala. Tsemppiä oikean voiteen etsinnässä!


    • LägärMaster

      Kokeiles pestä kuukauden ajan hiuksesi ja naamasi **[nimenomaan kulmakarvat]** Selukos nimisellä lääkeshamppoolla. Siis ohjeen mukaan!

      No tuo vaikuttaa taas näiltä tän "kesän" homekasvustoilta, märkää, lämmintä jne...

      • LägärMaister

        Vedä se Selukos kuuri läpi, ja sitten yllämainittujen ihmisten neuvomia rasvoja,
        Selukos hoidon ajan pidä kasvot sanoisinko rasvattomina, kevyttä voi vetästä "pintaan".


      • Lägärmaister
        LägärMaister kirjoitti:

        Vedä se Selukos kuuri läpi, ja sitten yllämainittujen ihmisten neuvomia rasvoja,
        Selukos hoidon ajan pidä kasvot sanoisinko rasvattomina, kevyttä voi vetästä "pintaan".

        Haisee loppujen lopuks pahalle ja taatusti kirvelee alussa, ei silmiin, ja kunnon huuhtelu!


      • Atoope

        Ceralan oli juurikin se kosteuttava voide. Sitä käytin aluksi, mutta vain aamuin ja illoin ja aamulla oli silmänaluset, ku kuivuudesta rakoileva vanha järvenpohja. Sen jälkeen vaihdoin voidetta. Mitähän se tekee iholle, kun vaihtaa voidetta jatkuvasti.. (?) Aioin juuri seuraavaksi mennä apteekkiin ostaan jotain mahdollisimman öljyistä voidetta. Hmmm...


      • ..........
        Atoope kirjoitti:

        Ceralan oli juurikin se kosteuttava voide. Sitä käytin aluksi, mutta vain aamuin ja illoin ja aamulla oli silmänaluset, ku kuivuudesta rakoileva vanha järvenpohja. Sen jälkeen vaihdoin voidetta. Mitähän se tekee iholle, kun vaihtaa voidetta jatkuvasti.. (?) Aioin juuri seuraavaksi mennä apteekkiin ostaan jotain mahdollisimman öljyistä voidetta. Hmmm...

        Olen sitä mieltä, ettei ärtynyt iho parane perusvoiteilla, iholla on tulehdusta ja bakteereja ja tilanne pitää ensin rauhoittaa lääkevoiteella ja sen jälkeen ylläpitää kuntoa perusvoiteilla. Itselläni ainakin tilanne ei rauhotu ilman lääkevoiteita..
        Perusvoiteita pitää vaihdella, ei haittaa vaikka käytät eri voiteita ja vaihtelet usein, kunhan tiedät ettei joukossa ole voiteita, jotka ärsyttää ihoa.


      • Atoope
        .......... kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, ettei ärtynyt iho parane perusvoiteilla, iholla on tulehdusta ja bakteereja ja tilanne pitää ensin rauhoittaa lääkevoiteella ja sen jälkeen ylläpitää kuntoa perusvoiteilla. Itselläni ainakin tilanne ei rauhotu ilman lääkevoiteita..
        Perusvoiteita pitää vaihdella, ei haittaa vaikka käytät eri voiteita ja vaihtelet usein, kunhan tiedät ettei joukossa ole voiteita, jotka ärsyttää ihoa.

        Lääkevoiteella? Ihotautilääkäri vain sano, että tämä ihottuma ei ole parannettavissa. "Sun kannattaa ostaa jotain kosteuttavaa voidetta siihen." Tuntu vaan puhuvan ittensä ulos helpolla. xD


      • mutta kyllä
        Atoope kirjoitti:

        Lääkevoiteella? Ihotautilääkäri vain sano, että tämä ihottuma ei ole parannettavissa. "Sun kannattaa ostaa jotain kosteuttavaa voidetta siihen." Tuntu vaan puhuvan ittensä ulos helpolla. xD

        minä ainakin joudun turvautumaan välillä lääkevoiteisiin, esim. Protopic-voiteeseen. Onhan noita, liuta muitakin. Ei perusvoide aina riitä-


      • ihoasi
        mutta kyllä kirjoitti:

        minä ainakin joudun turvautumaan välillä lääkevoiteisiin, esim. Protopic-voiteeseen. Onhan noita, liuta muitakin. Ei perusvoide aina riitä-

        millään kortisoonilla tai muulla lääkkeellä? Jos et, osta apteekista mietoja kortisooneja tai käy todellakin eri ihotautilääkärillä, joka kirjoittaa oikeat lääkkeet. Et sä voi hoitaa atooppista ihoa pelkällä perusvoiteella! Tietty jos se ei ole ku ihan harmitonta ihon kuivumisa, mitä se ei yleensä ole..


      • kutiava naama
        ihoasi kirjoitti:

        millään kortisoonilla tai muulla lääkkeellä? Jos et, osta apteekista mietoja kortisooneja tai käy todellakin eri ihotautilääkärillä, joka kirjoittaa oikeat lääkkeet. Et sä voi hoitaa atooppista ihoa pelkällä perusvoiteella! Tietty jos se ei ole ku ihan harmitonta ihon kuivumisa, mitä se ei yleensä ole..

        Minullakin on nyt pitkän aikaa ollut ongelmia ihon kanssa, erityisesti silmänympärykset kutisee ja punoittaa. Mietoja kortisooneja olen kokeillut, ehkä vähän rauhoittaa mutta ei pitkäkestoista vaikutusta. Käytän kasvoille todella tuhtia rasvaa (essex plus) eikä sekään auta. Lääkärit sanoo, että ei saa hangata silmiä ja oikeassa varmasti ovatkin, mutta hulluksi tulisi jos ei saisi koskea silmiin. Kutisee niin hitsisti välillä!

        Saako noita lääkerasvoja ilman reseptiä? Voikos niitä laittaa ihan silmän yläluomellekin?

        Onko kukaan löytänyt atooppiselle iholle sopivia meikkituotteita? Vai onko sellaisia ylipäänsä olemassa...


      • voiteita
        kutiava naama kirjoitti:

        Minullakin on nyt pitkän aikaa ollut ongelmia ihon kanssa, erityisesti silmänympärykset kutisee ja punoittaa. Mietoja kortisooneja olen kokeillut, ehkä vähän rauhoittaa mutta ei pitkäkestoista vaikutusta. Käytän kasvoille todella tuhtia rasvaa (essex plus) eikä sekään auta. Lääkärit sanoo, että ei saa hangata silmiä ja oikeassa varmasti ovatkin, mutta hulluksi tulisi jos ei saisi koskea silmiin. Kutisee niin hitsisti välillä!

        Saako noita lääkerasvoja ilman reseptiä? Voikos niitä laittaa ihan silmän yläluomellekin?

        Onko kukaan löytänyt atooppiselle iholle sopivia meikkituotteita? Vai onko sellaisia ylipäänsä olemassa...

        vain ihotautilääkärin kirjoittamana. Suosittelen kyllä jokaiselle kasvojen alueen ihottumasta kärsivää käymään. Esim. Elidel- voidetta voi käyttää silmien ympärille ja luomille, ja kyseinen voide ei polta ja kirvele, ehkä aluksi kuumotuksen tunnetta vähän.
        MInä en ole löytänyt sopivia meikkejä mitä olisin voinut käyttää.
        Löytyisiköhän kokemuksia hyvistä tuotteista? Ei oikein ole uskaltanut ruveta testailee.


      • atopiaaaaaaa
        voiteita kirjoitti:

        vain ihotautilääkärin kirjoittamana. Suosittelen kyllä jokaiselle kasvojen alueen ihottumasta kärsivää käymään. Esim. Elidel- voidetta voi käyttää silmien ympärille ja luomille, ja kyseinen voide ei polta ja kirvele, ehkä aluksi kuumotuksen tunnetta vähän.
        MInä en ole löytänyt sopivia meikkejä mitä olisin voinut käyttää.
        Löytyisiköhän kokemuksia hyvistä tuotteista? Ei oikein ole uskaltanut ruveta testailee.

        Cliniquella on hyvä meikkivoide joka itselläni toimii. Kuivan ja sekaihon hellävarainen. Aika kallis mutta riittoisa! Nuo silmän ympärykset itsellänikin taas kutiaa voi tuskaa..


    • Apu löytyi

      Kärsin samoista ongelmista, mikään voide ei auttanut ja sain nopeasti rypyt silmäluomiini. Kokeilin luomuhunajaa luomilleni ja sain todella hyvän avun. Iho pehmeni, rypyt hävisivät ja ihoni tuntui kostealta.
      Nyt pidän hunajanaamiota kasvoillani vähintään kerran viikossa. Välillä voitelen luomeni mennessäni kukkumaan hunajalla ja pesen aamulla pois.

    • matilda8
    • Kesää odotellessa

      Itsellä silmänympärykset punoittavat, hilseilevät ja kutisevat syksystä kevääseen. Kesällä ongelmia ei ole kun auringonvalo hoitaa ja desinfioi ihoa, eikä ilmassa ole kai niin paljon homeita kuin esimerkiksi syksyllä. Apteekin silmänympärysvoiteista olen kokeillut AVENE SOOTHING EYE CONTOUR CREAMin, FAVORA MOISTURISING EYE CREAMin ja VICHY AQUALIA THERMAL EYES ROLL-ONin, eikä näistä ole ollut juuri mitään hyötyä.

      Kokeilin parin viikon ELIDEL 10MG -kuuria, joka poisti oireita aika mukavasti, toki oireet palasi noin viikon kuluttua kuurin lopettamisesta. Sitten kokeilin vastoin ohjeita reilun viikon mittaista HYDROCORTISON 1 % -kuuria ja samaan aikaan käytin LOMUDAL-silmätippoja aamuin illoin, ja oireet hävisivät, etenkin punoitus. Sen jälkeen olen nyt käyttänyt ainoastaan hajusteetonta WIDMER EYE CONTOUR CREAM-voidetta, ja oireet ovat pysynyeet toistaiseksi poissa. Voin suositella tuota Widmerin voidetta ainakin toistaiseksi, hintaa purkilla on kylläkin noin 30e.

    • vitamiininpuutos

      Syökää b-vitamiiniryhmän vitamiineja yliannosta, ylimääräinen poistuu elimistöstä. Useat tässä ketjussa mainitut oireet johtuu b-vitamiinien puutteesta. Sitten hoidetaan oireita kalliilla lääkerasvoilla ja vakavempia oireita jopa psyykenlääkkeillä ennen kuin selviää että kyseessä on vaan ravitsemusjuttu. Jotkut saa vakaviakin, korjaamattomia puutosoireita. Aina toitotetaan että vitamiineja saadaan ruuasta tarpeeksi mutta sehän riippuu siitä mitä syö ja mitkä aineet ja sairaudet aiheuttavat vitamiinikadon. Esim. diabetes aiheuttaa 15 kertaa tehokkaaman b-vitamiinien (tiamiini) poistumisen elimistöstä kuin terveellä. Samon alkoholi ja kofeiini kuluttavat varastot. Ajatelkaa tätä colajuomien kulutusta, sehän vois jo yksistään selittää monet puutostaudit.

      "Kofeiini estää tiamiinin, B-vitamiinien, kalsiumin, mineraalien, natriumin, kloridin, kaliumin, magnesiumin ja sinkin imeytymistä. Kaikki nämä ovat elintärkeitä hyvälle terveydelle."

      http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=7806006

      Lääkärit ei tietenkään halua että kukaan hoitaa itseään lisäravinteilla kun sitten ei kalliit lääkkeet mene kaupaksi.

    • kutiaa

      Mulla ollut samaa vaivaa atopian kanssa, ja ainoa oikeasti auttava tuote oli luontaistuotekaupan meikkihyllystä bongattu "silmänympärysöljy" - siinä ei ole muuta kuin avocado- ja manteliöljyä. Hieron sitä puhtaalle iholle aamuin illoin, ja päälle vielä normaali kasvorasva. Tämä on mulla hillinnyt punoitusta ja hilseilyä vaikka iho vähän sellaiseksi "paperiseksi" jääkin :-/

    • Apu löytyi

      Minulla on atooppinen ihottuma ja löysin siihen avun viljattomasta ruokavaliosta. Voiteet, jotka minulla auttavat, ovat tummeli ja naaman ja vartalon pesu apobasella.
      Kannattaa kokeilla!

    • yleensä se vilja

      Onko atopiasi allergiaa?

      Kuuntele tämä:

      [23.18] Paleo vs. THL:n viralliset ohjeet. Terveys ja ruokavalio.

      https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23



      Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:

      1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Itselleni tuo riittävä tarkoittaa noin 100 µg päiväannoksia.

      2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon raakaruokaa ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.

      3. Gluteeniviljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii. Koita ja hämmästy.

      4. Prosessoitu maito pois.

      5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

      6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

      7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

      8. MSM!


      Kuuntele:

      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      29.09.13

      Osa 1/5 (5:26)
      Osa 2/5 (4:42)

      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden gluteiiniviljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle.

      Ainoa koe on oma välttämiskoe, jolla saa selville, jos viljat ja/tai maito ei sovi. Prosessoidut kasvirasvat eivät ole terveysruokaa.

      • Ja maitotuotteet

        Juuri näin! Paleo-ruokavalio kehiin, eli todellakin nollatoleranssi kaikille viljoille ja maitotuotteille. 30 päivää tuolla linjalla ja uskomattomia tuloksia luvassa. Ei mitään poppakonsteja, vaan tuo ruokavalio on kaiken A ja O. Lukekaa Helsinki Paleon sivuja ja Podcasteja. Itse mukana jo pari kuukautta Paleossa ja reumakipuni hävisivät kokonaan jo muutaman päivän jälkeen. :)


    • RAPSIÖLJY!!!!!!!

      Olen 23.vuotias ja minulla oli yli vuoden atooppista (ehkä?) ihottumaa silmienympärys iholla, kaiken tuon mainitsemasi lisäksi, luomeni myös turposivat, ja tätä tapahtui säännöllisesti joka kolmas päivä! Sain lääkevoiteen joka päivän aikana palautti ihon normaaliksi, mutta odotappa taas se kolme päivää. Noh, yllättävää kyllä, lopetin täysin rapsiöljyn sekä oliiviöljyn käytön! Ja nyt on ollut jo monta kuukautta ihan normaali silmänympärysiho! Katsoppa käytätkö ruoka-aineita joissa käytetään näitä öljyjä..tai käytätkö itse ruoanlaitossa? Minä aloin käyttämään noiden jälkeen meijerivoita esim. paistamiseen ja keitinvedessä, sisältää myös a-vitamiinia. mutta tosiaan, sitä ei moni tiedä, yhden ainoan tapauksen tiedän Suomessa, että allerginen reaktio aiheutuu rapsiöljystä! Tätä ei pystytä sen kummemmin kuulemma tutkimaan, mutta jo muutama kuukausi ilman iho-oireita, varmisti sen, että rapsiöljy ei sopinut minulle! Siispä hyvästi ulkonäköpaineet! :)

    • Helenocka

      Minua on auttanut akupunktio ja homeopaattiset lääkkeet (sulfur) sekä acon perusvoide.

    • Atopiaa....

      Itsellä ollut tätä samaa 3vuotta nytten... Mutta itsellä auttaa taas pelkkä hytrokortison, jos kokeileekin jotain muuta rasvaa kun silmänympärykset on arvat alkaa helvetillinen kutina, kuumotus ja kirvely :/ tosin ei ole terveellistä käyttää hytrokortisonia joka päivä mutta minkäs sille mahtaa kun haluaa näyttää ihmiseltä ja omistaa sileän ihon. Pahoimmissa "korkauksissa" olen painellut kylmällä lusikalla silmiä vasten

    • Jemina123

      Mulla on kulmakarvojen välis sellasta "haavaa" ja myös kuivaa ihoa. Mistähän johtuu?

    • Jannezh

      Minulla on myös ollut tätä samaa ihottumaa silmieni ympärillä jo kohta 15 vuotta (olen kohta 30). Ihmeellistä tässä on se, että ihottuma on välillä ollut pitkäänkin poissa. Jopa vuoden verran. Yleensä ei ole voiteet juuri auttaneet vaan iho on leimahtanut tulipunaiseksi, kutisevaksi, kirveleväksi ja kuumaksi niiden käytön jälkeen. Kortisonia siihen joskus laitoin ja se tuntui olevan ainoa joka auttoi. Nyt sitten ihottuma on taas tullut takaisin ja ostin Avenen rasvaa jota minulla on ollut aikaisemminkin. Kävin suihkussa ja laitoin jälkeenpäin tuota rasvaa ja menin nukkumaan. Aamulla huomasin että silmät olivat turvonneet lähes umpeen. Nimenomaan silmien alla valtava turvotus ja luomissa taas kireyttä. Alue jolle voidetta levitin on punainen ja kutiava. Myöhemmin päivällä turvotus on hieman laskenut, mutta punoitus ja kutina säilyy. En tietääkseni ole syönyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa ja vitamiinejäkin olen purkista popsinut kun täälläkin vitamiininpuutoksista on puhuttu. En voi muuta ajatella kuin että tämä johtuu tuosta voiteesta. Koskaan aikaisemmin ei ole tällaista tapahtunut rasvojen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe