vauhko vai ei?

Pitäiskö nyt testeihin ja j...

Moikka!

Olen suht nuori ja aika kokematonkin likka, mutta sitäkin tietämättömämpi (ainakin välillä). Mä olen nyt ehkä vuoden tai vähän ylikin miettinyt hivin mahdollisuutta, että voisko se olla mulla. Tyhmä kysymys, mutta kannattaako mun mennä testiin, kun sitten toisaalta taas luulen, että kuvittelen vain. Mitään oireita mulla ei ole ollut, mutta kuten hiv:ssä on, että siinä voi olla VUOSIAKIN oireettomana.

Mun seksuaalikokemukset on seuraavanlaisia yhden kerran harrastin seksiä (oltiin humalassa) ja käytettiin kondomia, mutta seksi ei sujunut koska miehellä ei seissy humalatilan vuoksi. Toinen "seksikertani" oli, se kun yksi poika otti puoliväkiste multa suihin. Tässä tapauksessahan pojalta ei voi niinkään tarttua mitään mulle koska sehän otti multa suihin, enkä minä siltä.

Sitten on pari kertaa ollut niin että oon käsin runkannut jotain miestä, ja mies on runkannut minua, mutta mitään suihinottoa tai seksiä/seksin yritystä näissä ei ole ollut. Kaikki ollut eri tapauksia ja mua nyt oikeesti arveluttaa että mitäs sitte jos mulla onkin hiv, enkä tiiä. Vai vauhkoanko. Enkä kehtaa mennä terveyskeskukseen testeihin, kun pelkään, että joku saa tietää (häpeän asiaa, vaikka seksi on maailman normaalein asia).

Auttakaa mua, olen jo kauan aikaa menettänyt yöunia asiani takia. Olen ihan pulassa...

7

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parastqa mennä...

valkotakkisen juttusille.

• ...........

Mutta oikeasti asiaa miettiville sanon, että hiv testissä olisi ihan hyvä käydä suhteellisen säännöllisesti jos seksiä harrastaa eri ihmisten kanssa. Hiviä kun ei ole mukava levittää muille.

Eihän lääkäri tiedä kuinka todennäköistä on että sinulla olisi hiv, joten tuskin sinua vainoharhaisuudesta epäilee.

• alkuperäinen täällä

Juuh, no ton provoviestin mä jätänkin ihan omaan arvoonsa, koska emt voiko tämmösestä asiasta pelleillä. Olen vaan ihminen joka haluaa pitää itsestään (ja muista ihmisistä) huolta ja parhaiten se kai onnistuu että käy testeissä.

Mun kaveri oli menossa terveyskeskukseen testeihin ja tältä tivattiin, että onko oireita, ja että testi maksaa paljon ja kaverilla huomattavasti suurempi syy mennä (jos näin voi sanoa, jo ihan kokemusten perusteella ja mitä kaikkea hän on tietääkseni tehnyt) testeihin. No jokatapauksessa kaveri ei mennyt sitten testeihin kun terveystädit oli sitä mieltä, että se on verorahojen tuhlausta.

Itsekään en haluaisi terveyskeskukseen. Mutta mä käyn kunnallisella puolella gynekologilla. Voiskohan ne määrätä testin vai pitäsköhän mun ihan tonne suurimpiin kaupunkeihin AIDS-tukikeskukseen (asun kaukana kaikista kaupungeista, joten hieman tulis kuluja).

No mutta neuvoja lissää..

• ei pidä

paikkaansa:Toinen "seksikertani" oli, se kun yksi poika otti puoliväkiste multa suihin. Tässä tapauksessahan pojalta ei voi niinkään tarttua mitään mulle koska sehän otti multa suihin, enkä minä siltä." Totta kai sinulle on voinut tarttua tuossa vaikkapa herpes!!! Se tartuu oireettomanakin, voi olla ettei suuseksin antaja itse edes tiedä kantavansa herpesvirusta. Ja jos sattuu niin ikävästi että ANTAJALLA on esim nieluklamydia niin sekin tarttuu, katsos kun kaikki sp-taudit tarttuvat suuseksissäkin=)

• totta turisee

eli samat sanat. oot voinu saada tauin suuseksisä vaikka olisikki se saava osapuoli.
        mutta joo suosittelen että meet sinne testeihi jo pelkästää sen takia että saat mielenrauhan. toivottavasti ei löydy sitte mitää niin saat nukkua hyvin :)

• No joo kyselin
        totta turisee kirjoitti:

eli samat sanat. oot voinu saada tauin suuseksisä vaikka olisikki se saava osapuoli.
        mutta joo suosittelen että meet sinne testeihi jo pelkästää sen takia että saat mielenrauhan. toivottavasti ei löydy sitte mitää niin saat nukkua hyvin :)

Soitin aids-tukikeskukseen, kun siellä sanottiin että he vastaavat kaikkiin kysymyksiin, kysyin myös tota "suihinotto-juttua" niin siellä sanottiin, että ainakaan yhtään hiv tapausta ei ole todettu, joka olisi tullut suuseksin kautta, niin että se vastaanottava osapuoli saisi sen jonkun suusta. Sitten sielt sanottiin, että jos spermaa ei ole mennyt suuhun, niin ei tarvitse pelätä hivin vaaraa.

Samaa sanoivat, että kondomin käyttö muka on jo turvallista. He siis suoraan sanoen sanoivat, että hiv-testi kohdallani olisi turha tai siis että mun EI tartte tulla testeihin. Mutta täytyy nyt kattoa pitäskö mennä mielenrauhan takia. Noista seksikokemuksista on kyllä jo muutama vuosi, että klamydiahan olisi kai jo näkynyt ja olen kuitenkin käynyt gynekologilla ton jälkeen.

• lisäyksenä viel toho äskeseen
        No joo kyselin kirjoitti:

Soitin aids-tukikeskukseen, kun siellä sanottiin että he vastaavat kaikkiin kysymyksiin, kysyin myös tota "suihinotto-juttua" niin siellä sanottiin, että ainakaan yhtään hiv tapausta ei ole todettu, joka olisi tullut suuseksin kautta, niin että se vastaanottava osapuoli saisi sen jonkun suusta. Sitten sielt sanottiin, että jos spermaa ei ole mennyt suuhun, niin ei tarvitse pelätä hivin vaaraa.

Samaa sanoivat, että kondomin käyttö muka on jo turvallista. He siis suoraan sanoen sanoivat, että hiv-testi kohdallani olisi turha tai siis että mun EI tartte tulla testeihin. Mutta täytyy nyt kattoa pitäskö mennä mielenrauhan takia. Noista seksikokemuksista on kyllä jo muutama vuosi, että klamydiahan olisi kai jo näkynyt ja olen kuitenkin käynyt gynekologilla ton jälkeen.

Lisäyksenä aikasempaan viestiin siis, että tossa toisessa seksikerrassa kondomi suojasi tarpeeksi, joten hivin vaaraa ei siis toisessakaan seksikerrassa siis ollut. Lisäyksenä aikasempaan, kirjoitampa huonoa suomea. Toivottavasti saitte nyt selvän :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53