Subaru diesel lastutus,onko kokemuksia.
Tässä yksi lastujen myyjä.
http://www.dieseltuning.fi/fahrzeuga.html
Tiedättekö muita Subaru dieselin lastuttajia.
Itselläni bensa subaru, joten tämä kysely
tulevaisuutta silmälläpitäen.
Subaru diesel lastutus
20
10059
Vastaukset
- lastusta
Enpä ole omaani lastua harkinnutkaan, vaikka olen toki huomannut, että niitä on tarjolla. Syitä on kaksi: 1. pidän pikää takuuta erittäin tärkeänä asian, enkä halua sitä kyseenalaistaa lastun takia. 2. Lastua ei tarvita, kun vaunu lähtee nytkin kuin talkkari katolta. :) Tai ainakin aivan riittävästi tällaiselle perhemiehelle.
- palle ramstetti
Odota nyt sen aikaa että takuuaika päätyy ja tulee vähän käyttökokemuksia dieseleistä. Sitäpaitsi, aina löytyy hullumpi tai nopeampi joka vie ovet. Mulla oli - 90luvulla 225hp Legacy. Kun mittariin tuli 240km/h niin vielä meni biturbo Nissan ohi hilpeesti vilkuttaen;)
Itselläni on vajaat 10000km ajettu Legacy-Diesel. Olen itsekin suunnitellut lastuttamista, mutta näillä näkymin vasta takuun umpeuduttua.
Tässä olisi pari paikkaa joit aolen löytänyt.
http://catalog.v-tech-tuning.eu/index.php?lang=en&next=1&price=de&BrandID=27&ModelID=0&EngineTypeID=0
http://www.ldh.fi/ldhtuning/index.php?s=2&l=fi&mgId=1&fGroup=2&fSelGroup=2- tehoa
ei muuten kannate haaskata rahoja mihinkään tee se itse purkkeihin. itse sain aika hyvin potkua voimaa.comin lastulla. ja toimii kuten pitää.
aikaisemmin kokeilin lisäboxia ja alavääntö puuttui kokonaan. - sitten?
tehoa kirjoitti:
ei muuten kannate haaskata rahoja mihinkään tee se itse purkkeihin. itse sain aika hyvin potkua voimaa.comin lastulla. ja toimii kuten pitää.
aikaisemmin kokeilin lisäboxia ja alavääntö puuttui kokonaan.Onko tietoa miten päästöarvot muuttuu? Serkkupojalla oli ongelmia lastutetun bensa-Audinsa kanssa -> ei meinannu päästä katsastuksesta läpi. Vvarmaksi en tietenkää voi sanoa, johtuko pelkästään lastusta vai oliko autossa muutenki häikkää päästöjen kans.
Noiden päästöarvojen lisäksi oon kuullu juttua, että varsinkin dieselit savuttas huomattavasti enemmän. Voisko joku kokeneempi kertoa ks. ongelmista?
Ois mukava kuulla pidemmän ajan kokemuksia jos jollain on, koska toi voimaa.comin EKO-ohjelma kiinnoistasi vaikkei ilmainen olekaan. - Sama kirjoittaja
sitten? kirjoitti:
Onko tietoa miten päästöarvot muuttuu? Serkkupojalla oli ongelmia lastutetun bensa-Audinsa kanssa -> ei meinannu päästä katsastuksesta läpi. Vvarmaksi en tietenkää voi sanoa, johtuko pelkästään lastusta vai oliko autossa muutenki häikkää päästöjen kans.
Noiden päästöarvojen lisäksi oon kuullu juttua, että varsinkin dieselit savuttas huomattavasti enemmän. Voisko joku kokeneempi kertoa ks. ongelmista?
Ois mukava kuulla pidemmän ajan kokemuksia jos jollain on, koska toi voimaa.comin EKO-ohjelma kiinnoistasi vaikkei ilmainen olekaan.Ei sitten kuulunu vastausta tähän kuukausi takaperin esittämääni kysymykseen. Vastauksen puutteelle lienee kaksi eri mahdollisuutta: eli näitä diesel-lastuttajia ei ole niin montaa, että tietoa aiheesta olisi tarpeeksi. Tai sitten päästöistä/savutuksesta on todellista näyttöä, mutta asiasta halutaan vaijeta.
Ikävä kyllä pelkään, että jälkimmäinen spekulaationi voi hyvinkin pitää paikkansa. Koska suuremmat tehot ja väännöt pienemmällä kulutuksella (ja sitä kautta päästöillä) olisi kyllä houkuttava ajatus. - boxer-baxter
sitten? kirjoitti:
Onko tietoa miten päästöarvot muuttuu? Serkkupojalla oli ongelmia lastutetun bensa-Audinsa kanssa -> ei meinannu päästä katsastuksesta läpi. Vvarmaksi en tietenkää voi sanoa, johtuko pelkästään lastusta vai oliko autossa muutenki häikkää päästöjen kans.
Noiden päästöarvojen lisäksi oon kuullu juttua, että varsinkin dieselit savuttas huomattavasti enemmän. Voisko joku kokeneempi kertoa ks. ongelmista?
Ois mukava kuulla pidemmän ajan kokemuksia jos jollain on, koska toi voimaa.comin EKO-ohjelma kiinnoistasi vaikkei ilmainen olekaan.Joo, kyllähän se mustan savun määrä lisääntyy. Mutta ei VÄLTTÄMÄTTÄ vaikuta savutusarvoihin katsastuksessa niin paljon, että tulisi hylky.
Moottorinohjausyksikkö auki ja sieltä vanha piiri pois ja uusi tilalle. Eikä sen tarvitse olla se 600 euron arvoinen "ammattilaisliikkestä" ostettu, toimii ihan "kopioitukin" piiri joka ei tule kustantamaan kuin muutaman kympin...
Ja riskihän on aina olemassa virityksessä, oli takuu tai ei.. - perävalo
boxer-baxter kirjoitti:
Joo, kyllähän se mustan savun määrä lisääntyy. Mutta ei VÄLTTÄMÄTTÄ vaikuta savutusarvoihin katsastuksessa niin paljon, että tulisi hylky.
Moottorinohjausyksikkö auki ja sieltä vanha piiri pois ja uusi tilalle. Eikä sen tarvitse olla se 600 euron arvoinen "ammattilaisliikkestä" ostettu, toimii ihan "kopioitukin" piiri joka ei tule kustantamaan kuin muutaman kympin...
Ja riskihän on aina olemassa virityksessä, oli takuu tai ei..Viritykset tapahtuvat nykyään OBD portin kautta. Sinne ohjelmoidaan uudet kartat
joiden mukaan ohjain ruokkii moottoria.
Haluttaessa dieselistä saa tehoa hyvin paljon mutta ongelma on se
että paikat ei kestä kovia vääntöjä.
Vakiomoottorissa on leikattu vääntökäyrä niin että se pysyy alle
esim. 350nm koska kytkin ja vaihdelaatikko on mitoitettu niin.
Jos ohjelmoi uudestaan ohjaimen niin sitten pitää miettiä miten sillä
autolla ajaa. Pitää tietysti muutenkin, mutta jos vääntöä on paljon
niin sillä saa kytkimen uusiksi helposti.
Itselläni on Impreza diesel ja en viitsi menettää takuita sen tähden että
ohjelmoin sen uusiksi. Tiedän että se maksaa vähän alle tonnin ja autosta tulee
tosi kiva ajaa. (Vielä parempi). Aiemmin viritin Fabia RS:n ja siihen ilmestyi
400nm ja 190hv. Ja uusi kytkin(700euroa). Sen jälkeen ei vedätetty 2000rpm:n kohdalla
enää täysiä vaan piti aina malttaa että kierrokset nousi. Ajattelen vaan tätä
Subarua että jos pyörät ei sudi niin ainoa paikka joka voi sutia on kytkin.
Sehän riippuu myös välityksistä ym. Viritän sen varmaan ensi syksynä.
Itseasiassa viesti oli se että ei niihin mitään Eprom piiriä vaihdeta. Eli lastutus
on vähän vanha sanonta. Niihin on kait jotain välipalikoita tehty jolla ohjainta huijataan
ja se ruokkii sitten väärien tietojen perusteella sitä moottoria. Voi olla että
toimii mutta luulen että paras tapa virittää moottori on syöttää sinne uudet
kartat ja sillä sipuli. Ja maksaa se mitä ne pyytää. Niissä ei kuitenkaan oteta kaikkia
tehoja irti ja fiksusti ajamalla hommasta ei tule jälkipyykkiä. Moottori ottaa jengaa
paljon pidemmälle jolloin se ei ryydy niin äkkiä. Ei bokseriin saa sellaisia alavääntöjä
kuin volkkareihin, mutta siitä ei ole kysymys. Boxeri on tehty matalaksi ja rivimoottori korkeaksi.
Volkkarit jää näillä lumilla joka tapauksessa oli sitten oma subaru viritetty tai ei.
Eli, Boxerdieseliin saa nykyään uusia ohjelmia.
- Skikke
Tsekkaa http://www.artec-power.fi/
ei ole sivuilla paljon tietoa, mutta mailasin ja vastaus:
Legacy Diesel 2008 ja 2009 valmis!
-ilmoitettu teho 150hv / 350nm
-mitattu std. 170hv / 366nm
-mitattu modattu 198hv / 430nm- Sensei33
My08 OB ja kyseinen softa asennettu eilen.. On se jännää!!
- bokseri H-4
Sensei33 kirjoitti:
My08 OB ja kyseinen softa asennettu eilen.. On se jännää!!
osapuilleen ?
- mitä tarkoittaa...?
Voitko vielä selittää, mitä tarkoittaa se, että "ilmoitettu teho" on 150 hv / 350 nm ja "mitattu std. 170hv / 366nm"?
- termiset rasitukset
mitä tarkoittaa...? kirjoitti:
Voitko vielä selittää, mitä tarkoittaa se, että "ilmoitettu teho" on 150 hv / 350 nm ja "mitattu std. 170hv / 366nm"?
Tehdas iloittaa moottorin tehoksi 150hv/350nm ja kun esim virityspaja mittaa asiakkaan auton tehot niin printteri tulostaa liuskan josta öukee nuo 170hv /36nm eli moottori tuottaa enemmän tehoa ja vääntöä kuin tehdas ilmoittaa. Asian ongelma on vain mittaus paikka ja penkin eri tulokset ja mittaus lämpötila yms eli tehdas vaikka ilmoitta nuo arvot ja ja sama kone antaa eri arvot kaukaisessa suomessa tai joskus tehdas tietoisesti ilmoittaa piemmätarvot semmoista se on. Siten artec power hienosäätä hiukan lisää ja kas kummaa löytyy liki 200hv ja yli 400nm arvot ja ne on totta sillä paja on luotettava .
Koneen ja voimansiirron yms ikä kyllä lyhenee jos tehoja käytetään surutta repimällä ääliömäisesti mutta jos järkeä mukana niin eipä liene vaikutusta juurikaan. Ajatelkaa itse asiaa. - forre
termiset rasitukset kirjoitti:
Tehdas iloittaa moottorin tehoksi 150hv/350nm ja kun esim virityspaja mittaa asiakkaan auton tehot niin printteri tulostaa liuskan josta öukee nuo 170hv /36nm eli moottori tuottaa enemmän tehoa ja vääntöä kuin tehdas ilmoittaa. Asian ongelma on vain mittaus paikka ja penkin eri tulokset ja mittaus lämpötila yms eli tehdas vaikka ilmoitta nuo arvot ja ja sama kone antaa eri arvot kaukaisessa suomessa tai joskus tehdas tietoisesti ilmoittaa piemmätarvot semmoista se on. Siten artec power hienosäätä hiukan lisää ja kas kummaa löytyy liki 200hv ja yli 400nm arvot ja ne on totta sillä paja on luotettava .
Koneen ja voimansiirron yms ikä kyllä lyhenee jos tehoja käytetään surutta repimällä ääliömäisesti mutta jos järkeä mukana niin eipä liene vaikutusta juurikaan. Ajatelkaa itse asiaa.Taitaa olla aika yleistä että nuo virittäjät mittailevat tehot siten että lukemat näytää mahdollisimman suurilta, helppoahan on pistää ohjelmaan sellaiset parametrit että näyttää komeelta. Tuosssakin tapauksessa tehon lisäys oli todellisuudessa se hieman vajaa 30 hv. No, kai joku saa tuostakin jotain hyötyä, tai ainakin hyvän mielen.;-)
- Sensei33
forre kirjoitti:
Taitaa olla aika yleistä että nuo virittäjät mittailevat tehot siten että lukemat näytää mahdollisimman suurilta, helppoahan on pistää ohjelmaan sellaiset parametrit että näyttää komeelta. Tuosssakin tapauksessa tehon lisäys oli todellisuudessa se hieman vajaa 30 hv. No, kai joku saa tuostakin jotain hyötyä, tai ainakin hyvän mielen.;-)
Hyvän mielen saa ainakin 850€ :D. Ja kyllä sen eron huomaa alkuperäiseen..
- Skikke
Sensei33 kirjoitti:
Hyvän mielen saa ainakin 850€ :D. Ja kyllä sen eron huomaa alkuperäiseen..
Kävin tossa kokeileen uutta golffia 140 hv 2 l turbodieseliä, mun mielestä se väänsi paljon paremmin alhaalta kun tää boxer diesel... Korjaako lastu tämän hyvin, vai jääkö vielä paranamisen varaa??
- Savua
Skikke kirjoitti:
Kävin tossa kokeileen uutta golffia 140 hv 2 l turbodieseliä, mun mielestä se väänsi paljon paremmin alhaalta kun tää boxer diesel... Korjaako lastu tämän hyvin, vai jääkö vielä paranamisen varaa??
Jos subben dieseliin sais vääntöä lisää sinne missä sitä eniten tarvittais eli alle 1500 kierrosalueelle niin kai sen olis valmistaja tehnyt ite. Jos ei kone kestä...
- Siitä pääsee?
Skikke kirjoitti:
Kävin tossa kokeileen uutta golffia 140 hv 2 l turbodieseliä, mun mielestä se väänsi paljon paremmin alhaalta kun tää boxer diesel... Korjaako lastu tämän hyvin, vai jääkö vielä paranamisen varaa??
Eikös Legacyyn (vm. 09, ei 08) ollut jo huollon yhteydessä ohjelmistopäivitys, joka poistaa alaväännön puutteen? Muistaakseni olin täältä lukevinani siitä?
- Savua
Siitä pääsee? kirjoitti:
Eikös Legacyyn (vm. 09, ei 08) ollut jo huollon yhteydessä ohjelmistopäivitys, joka poistaa alaväännön puutteen? Muistaakseni olin täältä lukevinani siitä?
Kysyin tätä asiaa maahantuojan edustajalta ja muistaakseni liittyi hiukkassuodattimen toimintaa eikä varsinaisesti moottorin ominaisuuksien muutokseen.
08- mallissahan on avoin suodatin.
- työsubaru
Ahdintyyppi vaihtunu 2011, jonka jälkeen max. vääntö 200rpm alempana, eli 1600rpm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833