Minkä ihmeen takia jotkut nuoret siwankassat kyselevät nykyisin asiakkailta, haluavatko nämä kuitin ostoksistaan!? En viitsi yleistää, mutta olen joka tapauksessa törmännyt jo useampaan tällaiseen tapaukseen, ja kaikki ovat olleet nuoria. Jos ette teinixit sitä vielä ole tajunneet, niin kaupan jälkeen KUITTI ANNETAAN, PYYSI ASIAKAS SITÄ TAI EI! Asiakas osaa kyllä itsekin heittää kuitin roskiin, jos ei sitä tarvitse.
Itseäni tämä ärsyttää suunnattomasti, koska pidän tarkasti kirjaa menoistani, ja pelkissä tiliotteissa ei näy eroteltuna esim. kodin yleistarvikkeita ja elintarvikkeita. Kuiteista on myös helppo vertailla hintoja eri kauppojen välillä juuri niistä tuotteista, joita useimmin ostaa. Sitä tuntee itsensä vähän dorkaksi kontrollifriikiksi, kun muut jonossa eivät näissä tapauksissa kuittia yleensä ole ottaneet, ja sitten itse ainoana sen haluaa, vaikka myyjä on jo käsi puoliksi roskiksessa. Helvetti.
En ole keksinyt tähän uuteen villitykseen mitään muuta syytä, kuin että kytätään sellaista asiakasta, joka ei koskaan ota sitä kuittia (eli useimmat). Sitten voidaankin vaikka lyödä joku tuote "vahingossa" useamman kerran koneelle välinpitämättömän asiakkaan kustannuksella ja käydä vaikka itse myöhemmin korjaamassa hedelmät talteen. Ja kukaan ei epäile mitään.
Nuoret myyjät kuittikyselyineen
41
4878
Vastaukset
- on myös
se kun yrität ojentaa asiakkaalle kuittia, niin ei tämä ole huomaavinaankaan / ottaa vain maksuvälineensä tai vaihtorahansa työntäen kuittia muka ovelasti pois / heittää kuitin lattialle naamasi edessä. Haittaako tuo kysyminen muka jotain.
- ...
Totta kai se haittaa; ketjun aloittaja joutuu näin vastaamaan yhteen lisäkysymykseen ja siis KOMMUNIKOIMAAN kassan kanssa! Sehän olisi ihan hirveää jo...
- siis mitä helvettiä
...sitten myös niihin asiakkaisiin, jotka tuollaista tekevät. Kyllä sen kuitin voi ottaa siinä samalla, ja heittää myöhemminkin pois. Itse asiassa monissa kaupoissa on siinä kassan pakkaustasolla jo sellainen pieni roskis, johon voi kuitin laittaa, jos ei sitä halua.
Enpä kyllä ole itse kenenkään nähnyt toimivan niin typerästi, että heittää kuitin lattialle.
Kysyminen ei muuten haittaisi, mutta tuntuu toisinaan melko nololta pyytää kuitti, kun on ostanut vain jonkin parin euron ostoksen. Suurin osa ihmisistä kun ei (valitettavasti) vaivaudu nykyisin pitämään kirjanpitoa, niin tuskin ymmärtävät, mihin sitä oikein tarvitsen.
Kyseessä ei ole maailmanloppu, mutta vituttaa joka tapauksessa. Kuitti kuuluisi aina antaa, ja asiakkaan kannattaisi se myös aina ottaa. - siis mit' helvettiä
... kirjoitti:
Totta kai se haittaa; ketjun aloittaja joutuu näin vastaamaan yhteen lisäkysymykseen ja siis KOMMUNIKOIMAAN kassan kanssa! Sehän olisi ihan hirveää jo...
Mutta myyjäpä ei olekaan siellä tiskin takana siksi, että hänen kanssaan tarvitsee kommunikoida. Kassamyyjän tehtävänä on tervehtiä, ottaa maksu asiakkaan tiskille kiikuttamista tuotteista, antaa mahdolliset vaihtorahat - sekä KUITTI. Näin yksinkertaista.
Asiakkaalla ei ole maksamisen lisäksi velvollisuuksia, eikä hänen pitäisi erikseen joutua vastailemaan sellaisiin kysymyksiin, joita myyjän ei pitäisi edes kysyä. Eri asia tietysti on, jos ostosten tai maksamisen kanssa on jotakin ongelmia.
Kyse on asiakaspalvelun periaatteista, eikä siitä, etten muka uskaltaisi puhua ihmisille. - vaarallinen esine
siis mitä helvettiä kirjoitti:
...sitten myös niihin asiakkaisiin, jotka tuollaista tekevät. Kyllä sen kuitin voi ottaa siinä samalla, ja heittää myöhemminkin pois. Itse asiassa monissa kaupoissa on siinä kassan pakkaustasolla jo sellainen pieni roskis, johon voi kuitin laittaa, jos ei sitä halua.
Enpä kyllä ole itse kenenkään nähnyt toimivan niin typerästi, että heittää kuitin lattialle.
Kysyminen ei muuten haittaisi, mutta tuntuu toisinaan melko nololta pyytää kuitti, kun on ostanut vain jonkin parin euron ostoksen. Suurin osa ihmisistä kun ei (valitettavasti) vaivaudu nykyisin pitämään kirjanpitoa, niin tuskin ymmärtävät, mihin sitä oikein tarvitsen.
Kyseessä ei ole maailmanloppu, mutta vituttaa joka tapauksessa. Kuitti kuuluisi aina antaa, ja asiakkaan kannattaisi se myös aina ottaa.Joitakin pelottaa kauheasti koskea kuittiin. Paljon näkee näitä, jotka vetäisevät käden pois kun ojentaa korttia/rahoja kuitin KERA. Pahimmassa tapauksessa kassa ehtii irrottaa otteensa niistä ja vaihtorahat leviävät pitkin kauppaa. Tätä tapahtuu todella. Tämäkin varmaan on kassan vika, koska tyrkytti kuittia.
Meidänkin kaupassa on pakkaustasolla roskis, mutta jotkut haluavat päästä kuitista eroon heti kun mahdollista, joten osa ottaa omaisuutensa itselleen turvaan ja heittää kuitin kassahenkilöä kohti. Todellakin, olen monet kerrat saanut kuitin rinnuksille. Ei se satu, on vain erittäin töykeää ja epäkohteliasta. Vielä paljon yleisempää on heittää lattialle se kuitti.
Itse siis lukeudun näihin jotka ojentavat kuitin vaikka tikkarista. Sillä on sitten tämä kääntöpuolensa. Toivon että aloittaja pitäisi kohteliaana sitä, että kassa kysyy haluaako kuitin. Ei se kassa ala katsomaan vinoon, jos joku sattuu tarvitsemaan kuitin. Ehkä jotkut kysyvät kuitin tarvetta siksi, että voivat itse laittaa tarpeettoman kuitin roskiin eikä sitä heitetä lattialle.
Tästä huolimatta olen katsonut asian niin, että ojennan kuitin jokaiselle ja he tekevät sille niinkuin parhaaksi katsovat. Jos paras tapa on heittää ne lattialle tai jättää kassalinjalle toisten ihmisten ostosten sekaan, olkoon niin. - s-ryhmän kassa
siis mitä helvettiä kirjoitti:
...sitten myös niihin asiakkaisiin, jotka tuollaista tekevät. Kyllä sen kuitin voi ottaa siinä samalla, ja heittää myöhemminkin pois. Itse asiassa monissa kaupoissa on siinä kassan pakkaustasolla jo sellainen pieni roskis, johon voi kuitin laittaa, jos ei sitä halua.
Enpä kyllä ole itse kenenkään nähnyt toimivan niin typerästi, että heittää kuitin lattialle.
Kysyminen ei muuten haittaisi, mutta tuntuu toisinaan melko nololta pyytää kuitti, kun on ostanut vain jonkin parin euron ostoksen. Suurin osa ihmisistä kun ei (valitettavasti) vaivaudu nykyisin pitämään kirjanpitoa, niin tuskin ymmärtävät, mihin sitä oikein tarvitsen.
Kyseessä ei ole maailmanloppu, mutta vituttaa joka tapauksessa. Kuitti kuuluisi aina antaa, ja asiakkaan kannattaisi se myös aina ottaa.Vika muuten saattaa olla myös kassakoulutuksessa. Jos Tradekalla nyt on jotain yhtenäistä kassakoulutusta, tiedä. Tai käyttävätkö henkilöstövuokrausfirmoja.
Niin tosiaan minä annan aina kuitin, mutta nekin asiakkaat jotka eivät kuittia haluaisi harvoin sanovat sitä. Tai sitten se tulee todella töykeällä äänensävyllä kuin myyjä olisi jotenkin tahallisen ärsyttävä ojentaessaan kuitin. Itse en ole S-ryhmällä törmännyt lattialle heittäjiin, mutta usein kuitti viskataan roskiksen sijasta liukuhihnan päähän, niin että kassan on se sieltä erikseen myöhemmin haettava.
Siwalla kysyvät varmaan sen takia paljon, kun sieltä ostetaan kerralla vähemmän, eikä useimmat siksi halua kuittia. Ja sitten sitä tulee sellainen rutiini, että odottaa jo tavallaan ettei asiakas halua kuittia. En silti usko että kukaan pahalla katsoisi vaikka kuitin ottaa, tai ainakin todella epäammattimaista olisi. Meillä kassakoulutuksessa moneen kertaan korostettiin että asiakas saa aina kuitin, ellei sitten sitä tosiaan halua.
Vielä haluan korostaa sitä, että ihmiset on monesti aika töykeitä tuossa. Veikkaan että tilanne on Siwassa kuittia tarjotessa yleensä niin, että asiakas joko
a) välttää katsekontaktia ja livahtaa nopeasti pois
b) viskaa kuitin 'tiskille' tai suoraan takaisin kassalle
c) heittää lattialle tai liukuhihnan päälle
d) kertoo närkästyneellä äänensävyllä ettei tarvitse kuittia.
On valitettavasti melkein kohteliaampaa olla tarjoamatta kuittia. Ymmärrän kyllä hyvin miltä tuo kassojen käytös voi vaikuttaa, mutta kyse ei varmaankaan ole niinkään siitä että katsottaisiin kummasti jos otat kuitin, vaan siitä että rutiini katkeaa. Eli menee liukuhihnamoodilla ja olettaa ettei kuittia haluta ja sitten kun joku haluaakin niin joutuu vähän peruuttelemaan jotta pääsee taas kärryille. Kassalla ei pahemmin aivojaan pääse käyttämään ja väkisinkin vaipuu sellaiseen noh tiedä miten sitä paremminkaan kuvailis kun liukuhihnamoodi ;) - Kuittishow
s-ryhmän kassa kirjoitti:
Vika muuten saattaa olla myös kassakoulutuksessa. Jos Tradekalla nyt on jotain yhtenäistä kassakoulutusta, tiedä. Tai käyttävätkö henkilöstövuokrausfirmoja.
Niin tosiaan minä annan aina kuitin, mutta nekin asiakkaat jotka eivät kuittia haluaisi harvoin sanovat sitä. Tai sitten se tulee todella töykeällä äänensävyllä kuin myyjä olisi jotenkin tahallisen ärsyttävä ojentaessaan kuitin. Itse en ole S-ryhmällä törmännyt lattialle heittäjiin, mutta usein kuitti viskataan roskiksen sijasta liukuhihnan päähän, niin että kassan on se sieltä erikseen myöhemmin haettava.
Siwalla kysyvät varmaan sen takia paljon, kun sieltä ostetaan kerralla vähemmän, eikä useimmat siksi halua kuittia. Ja sitten sitä tulee sellainen rutiini, että odottaa jo tavallaan ettei asiakas halua kuittia. En silti usko että kukaan pahalla katsoisi vaikka kuitin ottaa, tai ainakin todella epäammattimaista olisi. Meillä kassakoulutuksessa moneen kertaan korostettiin että asiakas saa aina kuitin, ellei sitten sitä tosiaan halua.
Vielä haluan korostaa sitä, että ihmiset on monesti aika töykeitä tuossa. Veikkaan että tilanne on Siwassa kuittia tarjotessa yleensä niin, että asiakas joko
a) välttää katsekontaktia ja livahtaa nopeasti pois
b) viskaa kuitin 'tiskille' tai suoraan takaisin kassalle
c) heittää lattialle tai liukuhihnan päälle
d) kertoo närkästyneellä äänensävyllä ettei tarvitse kuittia.
On valitettavasti melkein kohteliaampaa olla tarjoamatta kuittia. Ymmärrän kyllä hyvin miltä tuo kassojen käytös voi vaikuttaa, mutta kyse ei varmaankaan ole niinkään siitä että katsottaisiin kummasti jos otat kuitin, vaan siitä että rutiini katkeaa. Eli menee liukuhihnamoodilla ja olettaa ettei kuittia haluta ja sitten kun joku haluaakin niin joutuu vähän peruuttelemaan jotta pääsee taas kärryille. Kassalla ei pahemmin aivojaan pääse käyttämään ja väkisinkin vaipuu sellaiseen noh tiedä miten sitä paremminkaan kuvailis kun liukuhihnamoodi ;)Asiakkaana minua suorastaan vituttaa jokapaikassa muotiin tullut kuittien tarjoaminen ja etukorttien kysely turhanpäiväisten pienimpienkin ostosten yhteydessä. Mitä virkaa sillä kuitilla niinku on jonkun 2 euron juoman yhteydessä- vaikka aloittaja sitä kuittia haluaakin tarkastella. Siksi ilmoitan itse jo etukäteen etten tarvi kuittia eikä ole etukortteja.
Kolikon toinen puoli on sitten, että olen itse huoltsikalla töissä. Alkuun tarjosin sitä kuittia ihan automaattisesti joka ostoksesta etenkin korttiostoksista, mutta nyt olen alkanut yksinkertaisesti itse valkata kelle kuitin annan ja kelle sitä tarjoan. Pääsääntöisesti en anna kuittia jostain röökiaskista ja limupullosta olipa maksu käteisellä tai kortilla. Se on asiakkaan kiusaamista tyrkytellä kuittia munkkikahvista. Jos joku vetää tankin täyteen bensaa niin annan kuitin ainakin vanhemmalle porukalle, mutta yleensä parikymppiset vippaa sen roskiin joten en edes tarjoa kuittia. Lisäksi silmä harjaantuu erottamaan kuitin tarvitsevan.
Uskokaa tai älkää niin olen saanut paljon kiitosta tästä tyylistä. Monet ovat sanoneet, että kanssani on helppo asioida, koska turhanpäiväinen etukorttien kysely ja kuittien tarjoaminen ärsyttää heitäkin. Jokainen voi pyytää kuitin jos sen haluaa enkä jää miettimään miksi asiakas sen haluaa. Muutakin tekemistä kuin miettiä miksi se yksikin tyyppi haluaa kuitin joka tikkarista minkä ostaa. - plen täysin
Kuittishow kirjoitti:
Asiakkaana minua suorastaan vituttaa jokapaikassa muotiin tullut kuittien tarjoaminen ja etukorttien kysely turhanpäiväisten pienimpienkin ostosten yhteydessä. Mitä virkaa sillä kuitilla niinku on jonkun 2 euron juoman yhteydessä- vaikka aloittaja sitä kuittia haluaakin tarkastella. Siksi ilmoitan itse jo etukäteen etten tarvi kuittia eikä ole etukortteja.
Kolikon toinen puoli on sitten, että olen itse huoltsikalla töissä. Alkuun tarjosin sitä kuittia ihan automaattisesti joka ostoksesta etenkin korttiostoksista, mutta nyt olen alkanut yksinkertaisesti itse valkata kelle kuitin annan ja kelle sitä tarjoan. Pääsääntöisesti en anna kuittia jostain röökiaskista ja limupullosta olipa maksu käteisellä tai kortilla. Se on asiakkaan kiusaamista tyrkytellä kuittia munkkikahvista. Jos joku vetää tankin täyteen bensaa niin annan kuitin ainakin vanhemmalle porukalle, mutta yleensä parikymppiset vippaa sen roskiin joten en edes tarjoa kuittia. Lisäksi silmä harjaantuu erottamaan kuitin tarvitsevan.
Uskokaa tai älkää niin olen saanut paljon kiitosta tästä tyylistä. Monet ovat sanoneet, että kanssani on helppo asioida, koska turhanpäiväinen etukorttien kysely ja kuittien tarjoaminen ärsyttää heitäkin. Jokainen voi pyytää kuitin jos sen haluaa enkä jää miettimään miksi asiakas sen haluaa. Muutakin tekemistä kuin miettiä miksi se yksikin tyyppi haluaa kuitin joka tikkarista minkä ostaa.samaa mieltä:
"Kolikon toinen puoli on sitten, että olen itse huoltsikalla töissä. Alkuun tarjosin sitä kuittia ihan automaattisesti joka ostoksesta etenkin korttiostoksista, mutta nyt olen alkanut yksinkertaisesti itse valkata kelle kuitin annan ja kelle sitä tarjoan. Pääsääntöisesti en anna kuittia jostain röökiaskista ja limupullosta olipa maksu käteisellä tai kortilla. Se on asiakkaan kiusaamista tyrkytellä kuittia munkkikahvista. Jos joku vetää tankin täyteen bensaa niin annan kuitin ainakin vanhemmalle porukalle, mutta yleensä parikymppiset vippaa sen roskiin joten en edes tarjoa kuittia. Lisäksi silmä harjaantuu erottamaan kuitin tarvitsevan. "
Aivan kuin minun kirjoitukseni. Todellakin kun se kuitti lentää salamana takaisin eteeni tai lattialle niin parempi vaan olla antamatta sitä kuittia, koska meillä 85 % ei sitä halua ostoksistaan. Sori vaan, jos pahoitan sen lopun 15 % mielen, kun joutuvat ihan itse kertomaan haluavansa kuitin. Yhyyy....
Ihmiset ovat kyllä aika tyhmiä, kun eivät todellakaan saa suutaan auki vasta kuin takanapäin ruikuttaen. - alkup.
s-ryhmän kassa kirjoitti:
Vika muuten saattaa olla myös kassakoulutuksessa. Jos Tradekalla nyt on jotain yhtenäistä kassakoulutusta, tiedä. Tai käyttävätkö henkilöstövuokrausfirmoja.
Niin tosiaan minä annan aina kuitin, mutta nekin asiakkaat jotka eivät kuittia haluaisi harvoin sanovat sitä. Tai sitten se tulee todella töykeällä äänensävyllä kuin myyjä olisi jotenkin tahallisen ärsyttävä ojentaessaan kuitin. Itse en ole S-ryhmällä törmännyt lattialle heittäjiin, mutta usein kuitti viskataan roskiksen sijasta liukuhihnan päähän, niin että kassan on se sieltä erikseen myöhemmin haettava.
Siwalla kysyvät varmaan sen takia paljon, kun sieltä ostetaan kerralla vähemmän, eikä useimmat siksi halua kuittia. Ja sitten sitä tulee sellainen rutiini, että odottaa jo tavallaan ettei asiakas halua kuittia. En silti usko että kukaan pahalla katsoisi vaikka kuitin ottaa, tai ainakin todella epäammattimaista olisi. Meillä kassakoulutuksessa moneen kertaan korostettiin että asiakas saa aina kuitin, ellei sitten sitä tosiaan halua.
Vielä haluan korostaa sitä, että ihmiset on monesti aika töykeitä tuossa. Veikkaan että tilanne on Siwassa kuittia tarjotessa yleensä niin, että asiakas joko
a) välttää katsekontaktia ja livahtaa nopeasti pois
b) viskaa kuitin 'tiskille' tai suoraan takaisin kassalle
c) heittää lattialle tai liukuhihnan päälle
d) kertoo närkästyneellä äänensävyllä ettei tarvitse kuittia.
On valitettavasti melkein kohteliaampaa olla tarjoamatta kuittia. Ymmärrän kyllä hyvin miltä tuo kassojen käytös voi vaikuttaa, mutta kyse ei varmaankaan ole niinkään siitä että katsottaisiin kummasti jos otat kuitin, vaan siitä että rutiini katkeaa. Eli menee liukuhihnamoodilla ja olettaa ettei kuittia haluta ja sitten kun joku haluaakin niin joutuu vähän peruuttelemaan jotta pääsee taas kärryille. Kassalla ei pahemmin aivojaan pääse käyttämään ja väkisinkin vaipuu sellaiseen noh tiedä miten sitä paremminkaan kuvailis kun liukuhihnamoodi ;)...että asiakkaista todella löytyy niin töykeitä ja tyhmiä yksilöitä, kun useampi myyjä kerran sanoo samaa. Jos epäkohtelias toiminta on toistunut kovin usein, niin silloin kyllä ymmärrän teitä.
Hyvä oli tietää tämä kolikon toinenkin puoli. Kiitokset selvennyksestä. - alkup.
Kuittishow kirjoitti:
Asiakkaana minua suorastaan vituttaa jokapaikassa muotiin tullut kuittien tarjoaminen ja etukorttien kysely turhanpäiväisten pienimpienkin ostosten yhteydessä. Mitä virkaa sillä kuitilla niinku on jonkun 2 euron juoman yhteydessä- vaikka aloittaja sitä kuittia haluaakin tarkastella. Siksi ilmoitan itse jo etukäteen etten tarvi kuittia eikä ole etukortteja.
Kolikon toinen puoli on sitten, että olen itse huoltsikalla töissä. Alkuun tarjosin sitä kuittia ihan automaattisesti joka ostoksesta etenkin korttiostoksista, mutta nyt olen alkanut yksinkertaisesti itse valkata kelle kuitin annan ja kelle sitä tarjoan. Pääsääntöisesti en anna kuittia jostain röökiaskista ja limupullosta olipa maksu käteisellä tai kortilla. Se on asiakkaan kiusaamista tyrkytellä kuittia munkkikahvista. Jos joku vetää tankin täyteen bensaa niin annan kuitin ainakin vanhemmalle porukalle, mutta yleensä parikymppiset vippaa sen roskiin joten en edes tarjoa kuittia. Lisäksi silmä harjaantuu erottamaan kuitin tarvitsevan.
Uskokaa tai älkää niin olen saanut paljon kiitosta tästä tyylistä. Monet ovat sanoneet, että kanssani on helppo asioida, koska turhanpäiväinen etukorttien kysely ja kuittien tarjoaminen ärsyttää heitäkin. Jokainen voi pyytää kuitin jos sen haluaa enkä jää miettimään miksi asiakas sen haluaa. Muutakin tekemistä kuin miettiä miksi se yksikin tyyppi haluaa kuitin joka tikkarista minkä ostaa.En minäkään välttämättä tarvitsisi kuittia pelkästä 2 euron juomasta, mutta jos se 2 euron ostos sisältäisi esimerkiksi juoman ja nenäliinoja, niin silloin mielelläni kuitin otan, jotta voin erotella ostokset kirjanpidossa. Jotkut (varsinkin nykynuoret) saattavat pitää tätä naurettavana, mutta eivät pitäisi enää, jos itse kokeilisivat tarkastella pitempään, millaisia summia rakentuu ajan mittaan pienimmistäkin ostoksista.
Tuo kyllä kuulostaa minusta hieman ylimieliseltä, että osaat muka erottaa kuittien haluajan ulkoisten seikkojen tai iän perusteella. Itse olen 24-vuotias, ja olen aina halunnut kuitin, joten toivottavasti kuitenkin annat sen, jos osun huoltoasemallesi. Etukortteja ei kyllä aina tarvitse olla kyselemässä, siitä olen samaa mieltä. - alkup.
plen täysin kirjoitti:
samaa mieltä:
"Kolikon toinen puoli on sitten, että olen itse huoltsikalla töissä. Alkuun tarjosin sitä kuittia ihan automaattisesti joka ostoksesta etenkin korttiostoksista, mutta nyt olen alkanut yksinkertaisesti itse valkata kelle kuitin annan ja kelle sitä tarjoan. Pääsääntöisesti en anna kuittia jostain röökiaskista ja limupullosta olipa maksu käteisellä tai kortilla. Se on asiakkaan kiusaamista tyrkytellä kuittia munkkikahvista. Jos joku vetää tankin täyteen bensaa niin annan kuitin ainakin vanhemmalle porukalle, mutta yleensä parikymppiset vippaa sen roskiin joten en edes tarjoa kuittia. Lisäksi silmä harjaantuu erottamaan kuitin tarvitsevan. "
Aivan kuin minun kirjoitukseni. Todellakin kun se kuitti lentää salamana takaisin eteeni tai lattialle niin parempi vaan olla antamatta sitä kuittia, koska meillä 85 % ei sitä halua ostoksistaan. Sori vaan, jos pahoitan sen lopun 15 % mielen, kun joutuvat ihan itse kertomaan haluavansa kuitin. Yhyyy....
Ihmiset ovat kyllä aika tyhmiä, kun eivät todellakaan saa suutaan auki vasta kuin takanapäin ruikuttaen."Sori vaan, jos pahoitan sen lopun 15 % mielen, kun joutuvat ihan itse kertomaan haluavansa kuitin. Yhyyy.... "
Tässäpä hieno asiakaspalveluasenne.
"Ihmiset ovat kyllä aika tyhmiä, kun eivät todellakaan saa suutaan auki vasta kuin takanapäin ruikuttaen."
Olen kyllä joutunut välillä pyytämään kuitin erikseen, ja saanut suuni auki ihan ilman ongelmia. Ei se tee silti tyhjäksi sitä, että myyjien pitäisi antaa kuitti pyytämättäkin. - jo on murheet!
alkup. kirjoitti:
...että asiakkaista todella löytyy niin töykeitä ja tyhmiä yksilöitä, kun useampi myyjä kerran sanoo samaa. Jos epäkohtelias toiminta on toistunut kovin usein, niin silloin kyllä ymmärrän teitä.
Hyvä oli tietää tämä kolikon toinenkin puoli. Kiitokset selvennyksestä.itse en kuittia halua enkä sitä anna kysymättä haluaako asiakas kuitin, jos ei halua, niin ei tuhlata paperia ja luontoa turhaan! kylläpä täällä tallustelee pikkusieluja, voi hoh hoijaa!
- alkup.
jo on murheet! kirjoitti:
itse en kuittia halua enkä sitä anna kysymättä haluaako asiakas kuitin, jos ei halua, niin ei tuhlata paperia ja luontoa turhaan! kylläpä täällä tallustelee pikkusieluja, voi hoh hoijaa!
Luuletko sen säästävän jotenkin enemmän luontoa, jos myyjä heittää jo koneen tulostaman kuitin pois asiakkaan puolesta? Mietipä nyt vähän.
Minulle kyllä sopii mainiosti, että olisi sähköinen järjestelmä, josta näkisi kaikki ostoksensa (täydellisesti eriteltyinä) ilman kuittiruljanssia ja paperin tuhlausta. Mutta kun sellaista ei ole. Voin nyt perustelut kuultuani jotenkin hyväksyä sen, että myyjä kysyy haluaako asiakas kuitin, mutta jos kuittia joutuu erikseen pyytämään (niin kuin on joskus joutunut), niin silloin on kyllä jotain pielessä.
Edelleen korostan, että kaupan jälkeen kuitti kuuluu antaa, vaikka myyjän tekisi kuinka mieli keksiä omia sääntöjä ja haukkua asiasta huomauttavaa pikkusieluiseksi.
Ja juuri tästä syystä sitä ei ole kovin mukava erikseen pyytää, kun täällä tallustelee ihmisiä, jotka pitävät sitä omituisena ja turhana. En kyllä ihmettele, miksi niin monet ovat nykyisin velkakierteessä, jos asenne on sama omassakin taloudenhoidossa... - Kuittishow
alkup. kirjoitti:
Luuletko sen säästävän jotenkin enemmän luontoa, jos myyjä heittää jo koneen tulostaman kuitin pois asiakkaan puolesta? Mietipä nyt vähän.
Minulle kyllä sopii mainiosti, että olisi sähköinen järjestelmä, josta näkisi kaikki ostoksensa (täydellisesti eriteltyinä) ilman kuittiruljanssia ja paperin tuhlausta. Mutta kun sellaista ei ole. Voin nyt perustelut kuultuani jotenkin hyväksyä sen, että myyjä kysyy haluaako asiakas kuitin, mutta jos kuittia joutuu erikseen pyytämään (niin kuin on joskus joutunut), niin silloin on kyllä jotain pielessä.
Edelleen korostan, että kaupan jälkeen kuitti kuuluu antaa, vaikka myyjän tekisi kuinka mieli keksiä omia sääntöjä ja haukkua asiasta huomauttavaa pikkusieluiseksi.
Ja juuri tästä syystä sitä ei ole kovin mukava erikseen pyytää, kun täällä tallustelee ihmisiä, jotka pitävät sitä omituisena ja turhana. En kyllä ihmettele, miksi niin monet ovat nykyisin velkakierteessä, jos asenne on sama omassakin taloudenhoidossa...Pakko tarkentaa hiukan mitä tarkoitin tuolla aikaisemmin sanomallani. Ensinnäkin minun mielestäni asiakas ei ole pikkumainen tai tyhmä jos haluaa kuitin. Kuten sanoit niin asiakkaan kuuluukin saada kuittinsa jos sen haluaa. Kyllä sen saa, tottakai.
Toiseksi en muuten tee vittuuksissani sitä, etten tarjoa sitä kuittia. Päinvastoin se on oman kokemukseni perusteella jouhevaa asiakaspalvelua ilman turhia krumeluureja. Ei ole asiakaspalveluhenkistä tyrkätä kuitti kanta-asiakkaalle, joka käy päivän mittaan juomassa kymmenet kahvit. Ei ole mitään mieltä pelleillä kuitin kanssa jos asiakas on viiden promillen siiderissä. Ei ole mieltä alkaa leikkiin kuittileikkejä jos korttiasiakas vetää korttikuittiinsa suoran viivan ja kääntyy jo mennäkseen. Tai miksi tarjoaa kuittia tyypille, jolla on tasaraha röökipoksia varten ja joka painelee jo ovelle kun vasta lasken rahoja. - .....................
siis mitä helvettiä kirjoitti:
...sitten myös niihin asiakkaisiin, jotka tuollaista tekevät. Kyllä sen kuitin voi ottaa siinä samalla, ja heittää myöhemminkin pois. Itse asiassa monissa kaupoissa on siinä kassan pakkaustasolla jo sellainen pieni roskis, johon voi kuitin laittaa, jos ei sitä halua.
Enpä kyllä ole itse kenenkään nähnyt toimivan niin typerästi, että heittää kuitin lattialle.
Kysyminen ei muuten haittaisi, mutta tuntuu toisinaan melko nololta pyytää kuitti, kun on ostanut vain jonkin parin euron ostoksen. Suurin osa ihmisistä kun ei (valitettavasti) vaivaudu nykyisin pitämään kirjanpitoa, niin tuskin ymmärtävät, mihin sitä oikein tarvitsen.
Kyseessä ei ole maailmanloppu, mutta vituttaa joka tapauksessa. Kuitti kuuluisi aina antaa, ja asiakkaan kannattaisi se myös aina ottaa.Nimenomaan opetetaan, että kuittia _tarjotaan_ jokaiselle asiakkaalle. Ei anneta, jos asiakas ei halua.
- Coca-Olli
Itse kyllä otan kuitit vastaan ja 90% pistän lompakkooni. Heitän niitä sitten joskus myöhemmin roskiin. Lähikaupassa on nyt viikon sisään laskutettu väärin tuotteita jo 3(!) kertaa. Jos en olisi kuitteja tarkistanut, olisin menettänyt noin 10 euroa pelkästään kahdessa eri kaupankäynnissä. Molemmat olivat alle 100 euron ruokakauppalaskuja joten onneksi tarkistin..
Eniten otti pannuun kun toisella kerralla näin heti virheen kuitinssa, sain korvauksen ja menin ulos kaupasta. Tarkistin vielä kuitin ja siinä oli toinenkin virhe, eikun takaisin kauppaan ja kassalta siitäkin korvaus. Tyhmänä en sitten kunnolla katsonut sitä kuittia loppuun heti ensimmäisen virheen löydettyäni..
Jos kuitti sisältää enemmän kuin 2 tuotetta, nykyään katson sen aina läpi kassan päädyssä. Vaikka kuinka vaikuttaisi typerältä nirppanokkaisuudelta, en sitä ole vaan multahan ei kuseteta ansaitsemiani euroja.
Jos kassa luulee sen johtuvat siitä etten luota häneen, senkun vain. En luotakaan tuntemattomaan ihmiseen 100% varmuudella, ikinä. Eihän kaupassakaan luoteta asiakkaisiin kun vartijoita ja kameroita on joka saatanan paikassa.
Kaupan alan tutkimusten mukaan hävikin suurin aiheuttaja on oman työporukan näpistely.. En tässä syytä ketään kaupassa työskentelevää, olen itsekin ollut melkein 7v myymälässä töissä. Ei ollut ruokakauppa, mutta ihan samanlaista duunia.- tietysti...
Mukavaa että virheet selvisi kun tarkastelit kuittia. Häiritseekö sinua jotenkin kaupoissa olevat kamerat ja vartijat? Nehän ovat turva keinoja työntekijöitä, kauppiaan omaisuutta ja asiakkaita varten?Eikös aloitus ollut kassan kuitin tarjoamisesta eikä hävikistä? Kannatan kuitin säilyttämistä jos tuotetta tarvitsee vaihtaa niin sitä kysellään yleensä aina.
- pikkusieluiset
tietysti... kirjoitti:
Mukavaa että virheet selvisi kun tarkastelit kuittia. Häiritseekö sinua jotenkin kaupoissa olevat kamerat ja vartijat? Nehän ovat turva keinoja työntekijöitä, kauppiaan omaisuutta ja asiakkaita varten?Eikös aloitus ollut kassan kuitin tarjoamisesta eikä hävikistä? Kannatan kuitin säilyttämistä jos tuotetta tarvitsee vaihtaa niin sitä kysellään yleensä aina.
asiakkaat tykkäätte aina nurista milloin mistäkin. Suosittelen kuukauden asiakaspalvelutyötä kaupan kassalla (vaikka ihan jokaiselle) niin ehkä teidänkin ajatusmaailmanne laajentuisi esim. kuittiruljanssin suhteen.
- alkup.
pikkusieluiset kirjoitti:
asiakkaat tykkäätte aina nurista milloin mistäkin. Suosittelen kuukauden asiakaspalvelutyötä kaupan kassalla (vaikka ihan jokaiselle) niin ehkä teidänkin ajatusmaailmanne laajentuisi esim. kuittiruljanssin suhteen.
Luuletko, että parannat tilannetta kostamalla epäkohteliaan käytöksen kaikille asiakkaille - niillekin, jotka ovat kohteliaita eivätkä visko kuitteja pitkin rinnuksia ja lattioita?
Juuri tuon asenteen vuoksi esim. monissa terveyskeskusten puhelinpäivystyksissä saa aivan uskomattoman tylyä palvelua, vaikka kuinka yrittäisit esittää asiasi ystävällisesti. Kun jollain asikaspalvelua tekevällä on itsellä naama norsunvitulla, niin sama on ilmeisesti pantava kiertämään, jotta kellään muullakaan ei olisi mukavaa. Huvittavan suomalaista toimintaa.
Jokaisessa työssä on huonot puolensa. Olet väärässä ammatissa, jos et kestä niitä.
- Antti asiakas
Kuulostaa kyllä todella friikiltä tuo juttusi. Eli sinä tunnet itsesi kassan ja muiden asiakkaiden silmissä köyhäksi mikäli joudut vastaamaan "kyllä" kuittia kysyttäessä. No ehkä sitä saatat ollakin, mutta se on asia erikseen...
Tuo ongelma itsetunnossasi ei kyllä voi olla kassatädin vika. Kysymyksellä kun ei todellakaan haluta kenenkään taloutta arvostella. Se on selkeä ja reilu kysymys, johon voi vastata kyllä tai ei. Voin sanoa että ei se kassatäti ehdi tai jaksa sinun rahatilannettasi miettiä ja muut asiakkaat tuskin edes huomaavat koko tapahtumaa.
En ole kassatäti, mutta asiakkaana olen huomannut, että kuitteja viskellään pitkin lattioita ja ohi roskakorin. Täten voisi nopeasti maalaisjärjellä ajatella, että suurin osa ei kuitteja kaipaa ja on ihan järkevää kysyä asiaa. Yhden lauseen ottaa mukaan palvelutapahtumaan ja saa sillä koko myymälän kassa-alueelle siistimmän ilmeen. Ei voi kuin ihmetellä teitä pikkusieluisia, itsetunto-ongelmissa painivia ihmisiä.- alkup.
...muutkin kuin vain ensimmäinen viesti, ennen kuin alkaa haukkua ihmisiä friikeiksi.
Olen jo monta kertaa sanonut, että en ole itse huomannut niin törkeästi käyttäytyviä asiakkaita kuin täällä on kuvailtu, ja siksi minun oli vaikea ymmärtää noita kuittikyselyjä. Siksihän minä hittovie sen kysymyksen esitinkin, että saisin jonkun selvennyksen asiaan! Nyt olen sen saanut, joskin edelleenkään en ymmärrä myyjiä, jotka eivät vaivaudu edes kysymään, vaan asiakas joutuu itse pyytämään kuitin.
Kuten tässäkin ketjussa on jo tullut ilmi, ihmiset eivät useinkaan ymmärrä, miksi joku haluaa kuitin parin euron ostoksesta. He pitävät sitä omituisena. Se, että ei halua leimautua omituiseksi (varsinkin, kun tulee käytyä usein samassa kaupassa), ei taas minusta kerro mistään itsetunto-ongelmista. Kaikki ihmiset ajattelevat, mitä muut heistä ajattelevat - muutenhan sitä voisi vaikka paskantaa kadulle. Tekopyhää väittää jotakin muuta.
Ja toisekseen, MINÄHÄN OLEN PYYTÄNYT KUITIN TIES KUINKA MONTA KERTAA PIENIMMISTÄKIN OSTOKSISTA. Enkä ole pätkääkään välittänyt, että siitä on seurannut hölmistyneitä katseita. Enkö muka silti saisi huomauttaa asiasta, jossa takuuvarmasti olen yleisten sääntöjen mukaan oikeassa? Jo olette itse pikkusieluista porukkaa, jos ette pientä kritiikkiä kestä. Enkä edes kritisoinut kaikki myyjiä; suurin osa on ammattitaitoisia, antavat aina kuitin ja toimivat muutenkin siten kuin asiakaspalvelussa kuuluu toimia. Kiitos heille.
Ja sanottakoon vielä sekin, että köyhyydellä ei ollut tämän asian kanssa mitään tekemistä. Rahatilanteeni on takuulla parempi kuin ikäisilläni keskimäärin (osittain juuri siksi, että olen tarkka rahoistani). Jos huvittaisi, voisin tällä hetkellä helposti tehdä parikin maailmanympärimatkaa peräkkäin. - äly hoi!
alkup. kirjoitti:
...muutkin kuin vain ensimmäinen viesti, ennen kuin alkaa haukkua ihmisiä friikeiksi.
Olen jo monta kertaa sanonut, että en ole itse huomannut niin törkeästi käyttäytyviä asiakkaita kuin täällä on kuvailtu, ja siksi minun oli vaikea ymmärtää noita kuittikyselyjä. Siksihän minä hittovie sen kysymyksen esitinkin, että saisin jonkun selvennyksen asiaan! Nyt olen sen saanut, joskin edelleenkään en ymmärrä myyjiä, jotka eivät vaivaudu edes kysymään, vaan asiakas joutuu itse pyytämään kuitin.
Kuten tässäkin ketjussa on jo tullut ilmi, ihmiset eivät useinkaan ymmärrä, miksi joku haluaa kuitin parin euron ostoksesta. He pitävät sitä omituisena. Se, että ei halua leimautua omituiseksi (varsinkin, kun tulee käytyä usein samassa kaupassa), ei taas minusta kerro mistään itsetunto-ongelmista. Kaikki ihmiset ajattelevat, mitä muut heistä ajattelevat - muutenhan sitä voisi vaikka paskantaa kadulle. Tekopyhää väittää jotakin muuta.
Ja toisekseen, MINÄHÄN OLEN PYYTÄNYT KUITIN TIES KUINKA MONTA KERTAA PIENIMMISTÄKIN OSTOKSISTA. Enkä ole pätkääkään välittänyt, että siitä on seurannut hölmistyneitä katseita. Enkö muka silti saisi huomauttaa asiasta, jossa takuuvarmasti olen yleisten sääntöjen mukaan oikeassa? Jo olette itse pikkusieluista porukkaa, jos ette pientä kritiikkiä kestä. Enkä edes kritisoinut kaikki myyjiä; suurin osa on ammattitaitoisia, antavat aina kuitin ja toimivat muutenkin siten kuin asiakaspalvelussa kuuluu toimia. Kiitos heille.
Ja sanottakoon vielä sekin, että köyhyydellä ei ollut tämän asian kanssa mitään tekemistä. Rahatilanteeni on takuulla parempi kuin ikäisilläni keskimäärin (osittain juuri siksi, että olen tarkka rahoistani). Jos huvittaisi, voisin tällä hetkellä helposti tehdä parikin maailmanympärimatkaa peräkkäin.silti katsot sopivaksi väittää, että nämä kuittia kysyvät myyjät ovat automaattisesti varkaita jotka vain odottavat tilaisuutta ottaa sinulta ylimääräistä rahaa ja hyötyä siitä itse jollain käsittämättömällä tavalla?! VOIHERRANJUMALA!!!
onko tullut mieleen, että kun kerran asioit paljon samassa liikkeessä niin sanoisit myyjille haluavasi aina kuitin? ehkäpä he pikkuhiljaa oppisivat muistamaan sen, eivätkä aina kysyisi...?
- ....
Itse ainakin jätän usein kuitin ottamatta ja olen kuvitellut myyjien kysyvän sitä koska monet eivät kuittia halua mukaansa.
"Asiakas osaa kyllä itsekin heittää kuitin roskiin, jos ei sitä tarvitse. "
Ja tämähän se ongelma onkin, kun asiakas ei osaa heittää sitä roskiin vaan yleensä se heitetään kaupan edustalla maahan tai jopa kaupan lattialle tai jätetään siihen kassalle johon tavarat tulevat.
Ei ole tullut mieleenikään tuollainen, että lytäisiin sitten tahallaan ylimääräisiä tuotteita, taidat olla hieman vainoharhainen?- näin meille
Bähän ehkä offtopic, mutta:
Meillä S-Marketissa on pakko antaa asiakkaalle kuitti ja kysyä S-etukorttia aina ja joka kerta.
Tätä valvotaan mm. testiasiakkaiden kautta.
Jos kassalla ei esim. kysytä S-etukorttia,
niin testiasionnin pistemäärä tipahtaa huimasti.
Meillä käy kuitenkin todella paljon esim. juoppoja, joille en jaksa antaa kuittia tupakka-askin ostosta.. - blaah....
näin meille kirjoitti:
Bähän ehkä offtopic, mutta:
Meillä S-Marketissa on pakko antaa asiakkaalle kuitti ja kysyä S-etukorttia aina ja joka kerta.
Tätä valvotaan mm. testiasiakkaiden kautta.
Jos kassalla ei esim. kysytä S-etukorttia,
niin testiasionnin pistemäärä tipahtaa huimasti.
Meillä käy kuitenkin todella paljon esim. juoppoja, joille en jaksa antaa kuittia tupakka-askin ostosta..Itse kysyn etukorttia lähes aina.. Jos en kysy, asiakas yleensä huomaa aina jälkeenpäin omistavansa kyseisen kaupan etukortin ja tarjoaa sitä juuri kun on jo "myöhäistä".. ja joudun siis tekemään "hankalamman työn" ottamalla boonukset plussat sun muut erikseen ja vielä pyytämään lisäksi ylimääräisen allekirjoituksen.. Ei mielestäni ole hirveätä asiakkaalta sanoa että "Ei" jos ei sitä korttia ole....
- s-ryhmän kassa
blaah.... kirjoitti:
Itse kysyn etukorttia lähes aina.. Jos en kysy, asiakas yleensä huomaa aina jälkeenpäin omistavansa kyseisen kaupan etukortin ja tarjoaa sitä juuri kun on jo "myöhäistä".. ja joudun siis tekemään "hankalamman työn" ottamalla boonukset plussat sun muut erikseen ja vielä pyytämään lisäksi ylimääräisen allekirjoituksen.. Ei mielestäni ole hirveätä asiakkaalta sanoa että "Ei" jos ei sitä korttia ole....
Joo näin se menee. Ainakaan niissä paikoissa S-ryhmällä missä oon ite ollu ei kassa pysty perumaan itse laskutapahtumaa, vaan pyydettävä kassavastaava. Eli käytännössä otettava aina kuittikopio, johon s-kortin numero ja asiakkaan allekirjoitus. Sitten se pitää kiikuttaa kassavastaavalle/infoon. Joissakin paikoissa tää hoituu tosi kätevästi, mutta joissakin katsotaan vähän pahalla jos niitä lappuja tuo jatkuvasti (mitä hyvinkin tapahtuu jos ei jankuta etukortista). Eli mikä sitten olis hyvä..
- .....................
Asiakas ei _todellakaan_ osaa heittää sitä kuittia itse roskiin! kuitti löytyy lähes poikkeuksetta joko liukuhihnan päästä tai lattialta. Asiakas on DORKA!
- KonkariAspa
On äärimmäistä paranoiaa luulla että kassat
löisivät extratuotteita ja sitten, jos asiakas
ei huomaa kiikutetaan ne mukana kotiin. Varsinkin
kiireisinä tunteina on täysi työ saada homma
liikkumaan koko ajan eteen päin ja siinäkö vielä
pitäisi tällaista vekslausta harjoittaa. Kassat
voivat ja ovatkin välillä huolimattomia, mutta
sinun ryöväämikseksi ei ole kehitetty salaliittoa.
Vai osaavat asiakkaat heittää kuitit itse roskiin?
Eivät osaa. Kassan päädyissä on roskikset ja sinne
eivät kuitit tietään löydä. Hihna ja kassapäädyn
edusta lainehtii kuitesta joka p..leen päivä.- tyyppi88
Juuri viime viikolla luin lehdestä, että joku kassa oli oikeudessa tuomittu juuri tuollaisesta haamutuotteuden myynnistä.
- kaupankassa
Ehkä ne siwan kassat on tottunu niihin tyyppeihin, jotka eivät ole huomaavinaankaan sitä kuittia ja näin olettavat, että tuskin kukaan haluaa kuittia -joten he kysyvät. Tietty sen kuitin kuuluu antaa automaattisesti mutta kassalla kun on töissä, niin siinä joutuu näkemään ihmisiä jatkuvalla syötöllä ja samalla muodostamaan yleisen mielipiteen-> eli ei haluta kuittia.
Monta kertaa on käynyt niin, että kuittia ja kortteja ojentaessa asiakas on "ovelasti" ottanut vain kortit. Sitten käy joskus niin, että asiakas tulee takaisin parin minsan päästä kysymään kuittia. Noh, sitä tarjottiin mutta kun ei kelvannut...
Joskus taas joutuu huutelemaan perään, että tuotteesta tuli 2 vuoden takuutodistus. Ei oteta kuuleviin korviinsa, asiakas kun on päättänyt poistua kassalta hän ei sinne enää palaa -paitsi tekemään reklamaation ilman kuittia, tietysti.
Eli joo, kuitin kuuluu antaa ja jokaisen asiakkaan kuuluisi ottaa, heittäköön sen roskikseen jos ei halua sitä. Moni on myöhemmin kuittia tarkastelleessaan huomannut hintojen olevan väärin ja tullut korjaamaan, eli jo pelkästään hintojen tarkastelun nojalla kannattaa kuitti ottaa. - juttu,
mutta joillekin niin iso asia.. itsellä vastaaava tilanne on kassatyössä käynyt. Asiakas valitti siitä, että kysyn ottaako kuitin. Kuitin tulisi vain antaa ilman mitään kyselyjä!!! No, asiasta juttelin esimiehen kanssa ja otettiin se linja, että kuitti ojennetaan kyselemättä kaikilla asiakkaille kaikista ostoksista. Ja tämä aiheutti vielä enemmän närään muissa asiakkaissa. "miksi ottaisin kuitin yhdestä maitopurkista!?". jaa-a, mutta näin nyt täytyy toimia. Samaten se, että kuitteja ei koskaan saatu roskikseen asti.Kolikot pyörivät pitkin kassaa, kun asiakas yritti ottaa setelit, kortit sun muut niin kädestä, että kuitti jäin minun käteeni... Mutta maalaisjärjen käytto ei ole sallittua. Itse pidän sitä kohteliaisuutena ja kummaltakin säästyy vaivaa, jos kysyy, ottaako kuitin. Mutta asiakas on oikeassa, ainakin ne helvetin tollot...Onneksi ei enää tarvitse kaupassa työskennellä.
- kassaneiti
Olen työskennellyt kaupan kassalla ja sinä aikana jos olisin kerännyt kaikki kuitit joita lattialle oli heitetty, minulla olisi iso kasa niitä. Kyllä niitä tuli kerättyä joka päivä useampi sieltä lattialta. Annoin monelle kuitin jonka he tosiaan joko viskasivat päin tai heittivät lattialle katsottuaan sitä kerran. Sekö sitten on tapa jolla kuuluu tehdä? Onko se sen parempaa käytöstä kuin kysyä että haluaako asiakas kuitin. Jos asiakas ei sitä halunnut heitin sen kassan alla olevaan roskikseen. Usein en kysynyt jolloin monet vihaisesti sanoivat etteivät halua kuittia. Itse haluan melkein aina kuitin mutta ei minua haittaa vaikka siitä kysytään kun tiedän miksi kysyvät.
Se on hienoa jos sinä alkup. osaat käyttäytyä kohteliaasti etkä heitä kuitteja päin näköä mutta kaikki eivät sitä osaa. Siksi myymälän siisteyden vuoksi kysyin. Minä se olin joka ne kaikki ympäriinsä heitellyt kuitit sieltä lattialta keräsin. Jos kassan ympäristö ei ole siisti saa siitäkin moitteita. Kun kysyy se säästää sekä kassan että asiakkaiden aikaa. - .......................
kassaneiti kirjoitti:
Olen työskennellyt kaupan kassalla ja sinä aikana jos olisin kerännyt kaikki kuitit joita lattialle oli heitetty, minulla olisi iso kasa niitä. Kyllä niitä tuli kerättyä joka päivä useampi sieltä lattialta. Annoin monelle kuitin jonka he tosiaan joko viskasivat päin tai heittivät lattialle katsottuaan sitä kerran. Sekö sitten on tapa jolla kuuluu tehdä? Onko se sen parempaa käytöstä kuin kysyä että haluaako asiakas kuitin. Jos asiakas ei sitä halunnut heitin sen kassan alla olevaan roskikseen. Usein en kysynyt jolloin monet vihaisesti sanoivat etteivät halua kuittia. Itse haluan melkein aina kuitin mutta ei minua haittaa vaikka siitä kysytään kun tiedän miksi kysyvät.
Se on hienoa jos sinä alkup. osaat käyttäytyä kohteliaasti etkä heitä kuitteja päin näköä mutta kaikki eivät sitä osaa. Siksi myymälän siisteyden vuoksi kysyin. Minä se olin joka ne kaikki ympäriinsä heitellyt kuitit sieltä lattialta keräsin. Jos kassan ympäristö ei ole siisti saa siitäkin moitteita. Kun kysyy se säästää sekä kassan että asiakkaiden aikaa.Se on tosiaan ylivoimaista saada se kuitti siihen roskikseen. Hulluinta on sitten, kun asiakas valittaa, että lattialla on kuitteja lojumassa, kun ei itsekään saa paperia roskikseen. En jaksa enää siivota asiakkaiden jälkiä. en jaksa muutenkaan koko paskaa työtä, kiitos asiakkaiden.
- kassaneiti
En ole keksinyt tähän uuteen villitykseen mitään muuta syytä, kuin että kytätään sellaista asiakasta, joka ei koskaan ota sitä kuittia (eli useimmat). Sitten voidaankin vaikka lyödä joku tuote "vahingossa" useamman kerran koneelle välinpitämättömän asiakkaan kustannuksella ja käydä vaikka itse myöhemmin korjaamassa hedelmät talteen. Ja kukaan ei epäile mitään.
mitähän sinä luulet että me kaupantyöntekijät tuosta hyödytmme? ei kaupassa olla provikkapalkalla! minä kysyn asiakkaalta että haluaako hän kuittia, koska jos sen vain ojentaa, se saatetaan heitetään lattialle tai jätetään kassalle tai roiskastaan naamalle! ja minä en niitä kerkiä siivoamaan, joten kysyn tätä vain pitääkseni paikat suht siistinä omalta osaltani eikö sinullakaan ole tuon suurempia päänvaivoja!- mielipiteeni
Kannanpa minäkin korteni kekoon tähän keskusteluun...
Olen siis asiakaspalvelija itse Tradekalla, ja nuori myyjä vielä kaiken lisäksi.
Jos katson asiaa asiakkaan kannalta, mikä itsekkin olen.. Otan kyllä kuitin joka ostoksesta kun se tarjotaan. Usein se menee kotona jo roskiin, ja nykyään en aina edes kuittia ota vaan ilmoitan itse etten sitä halua. En kertaakaan ole vaivautunut tarkistamaan onko siellä asiat oiken, koska lasken summat mielessäni jo ostoksia kerätessäni. Niinpä huomaan jo kassalla jos jokin on pielessä. Tätä eivät useimmat tee, siksi on näitä ihmisiä joilla on kassahihna täynnä tavaraa ja he vitonen kädessä ihmettelevät kun ei se riittänytkään.. Mutta nyt siis tähän asiaan.
Kassalla ollessani kysyn AINA haluaako asiakas kuittia. En kysy pieniltä koululaisilta haluavatko he sitä ellei näytä että ovat äidin listan kanssa kaupassa. He nimittäin sen viskaavat lattialle aina tai tuijottavat kun kysyn. Vanhemmille ihmisille olen jo ojentamassa kuittis kysyessäni sillä useimmat heistä sen haluavat. "Vaikka eihän tuo verotukseen käy, mutta pidän silti kirjaa ostoksistani. Heh heh." Aloittaessani ojensin kutiin ihan kaikille koska silloin se mielestäni kuului asiaan. Silloin asuivat kuvaan nämä ihmiset jotka työntävät käden sinne kuitin ja setelien väliin ja hymyilevät hyvinkin ovelasti kun tekivät näin jännän tempun. Ja sitten ne jotka tiuskaisevat etteivät kuitteja tarvitse kun on lompakko muutenkin niin täynnä, ja ne jotka vain väistelevät sitä sanomatta sanaakaan. Toki kohdalle osuu (Yleensä vanhempia rouvashenkilöitä) jotka minulta hyvin loukkaantuneeseen sävyyn kysyvät että miksi ihmeessä kysyn kuittia kun se kuuluu kauppaan. Vastaan aina että siksi, kun useimmat asiakkaat sitä eivät halua, ja heittävät sen roskiksen sijaan lattialle tai kassahihnalle. Yleensä ovat ovat ymmärtäneet tämän jälkeen. Jotkut kommentoivat "Mutta kun minä aina otan sen niin minulta ei tarvitse kysyä!" Vastatessani etten voi muistaa jokaisen asiakkaan kasvoja, he hiljenevät yleensä tai alkavat tuhahdellen pakata ostoksiaan.
Näin siis meillä. Meillä myös on myyjiä jotka eivät kysy kuiteista, ja asian kyllä HUOMAA tullessaan itse kassalle. Ensimmäisena saa olla siivoamassa kuitteja lattialta ympäri kassaa ja hihnaa. Voitte kuvitella miten sotkuinen ympäristö on ruuhkan jälkeen.
Ja sitten tästä että löisimme lisää tuotteita.. Minulle henkilökohtisesti tämä ei ole tullut edes mieleenkään vaihtoehtona ennen kuin se täällä esitettiin. Voin sanoa etten itse tee niin, mutta en kuvittele sitä mahdottomaksi. Tottakai on epärehellisiä ihmisiä.
Tässäkin auttaisi se että hieman itsekkin laskisi paljonko ostosten tulisi tehdä.. En tarkoita että se pitäisi tehdä jos ostokset maksavat 200€. Mutta todellakin, kaupassa saa paljon helpommin tavaraa jos ne kirjaa rikkoutuneeksi tjn, että älkää pelätkö, tuo on vähän turhan monimutkaista.
Ja tiedoksi vain että minä en ole yksi niistä jotka kirjaavat tuotteita rikotuiski vain jotta saisivat evästä yms. Mutta työskentelen muutaman kanssa.
Tässä siis minun näkemykseni asiaan. Toivottavasti auttoi ketjun aloittajaa. Emme tee tätä ollaksemme epäkohteliaita.
- asiakkaalle
aina joko hänelle käteen tai ostosten päälle laitettuna. On asiakkaan asia ottaa tai ei sitä mukaansa. Minä ainakin teen niin.
- niii
Ainoa pikkujuttu on, että kaupan kassan on hankala mennä kuittaamaan huijaushedelmät itsellensä.
Itse olen kaupassa töissä ja jos tällaista tekisin, niin varmaan joku muu työntekijä, joku pomoista tai jopa laiska vartija kyselisi, että minne vien kauheaa koria tai vaikka vain pussillista omenoita. Voihan tietty ottaa kuittikopion jättilistasta, mutta sehän ei auttaisi, kun muut tavarat ovat asiakkaalla ja mulla vaan se hedelmäpussi.
Tietysti jös kassa huijaa kaupan puolesta eli sujauttelee lisää tuotteita laskuun siksi että kaupan myynti kasvaa ja kauppa saa lisää rahaa, mutta tässä tapauksessa olisi kyseessä varmaan juuri sen pikkusiwan omistaja tai muu kauppaan enemmän sitoutunut henkilö, ei niinkään se opiskelijanuori, joka odottaa kotiinpääsyä.- minä en
ymmärtänyt kirjoituksestasi mitään. Kyse siis kassakuitista antaakko vai ei asiakkaalle. Mistä sinä ne huijaushedelmät otat siihen? Meillä jokainen joutuu vuoronsa aikana pitämään myös hedelmätiskin siistinä. Huonot hedelmät punnitaan ja kirjataan pilaantuneisiin.
- -PSi-
Keski-Euroopassahan kuittia ei tarjota. Missä jamassa siellä ollaan, kun valtio ei saa edes arvonlisäveroa kerättyä niiltä, joiden se pitäisi maksaa, kun ostoksia ei lyödä kassaan, tai kassaan lyödyt ostokset nollataan, kun asiakas ei halunnutkaan kuittia. Sitten käydään Suomalasten pakkatuloistaan veroa maksavien duunareiden taskullaa rahaa Kerikkaan ja Espanjaan kerjäämässä.
Radiokanavilla on mainoksia, joissa kehotetaan pyytämään kuittia. Miksi ei tehdä radiomainosta, jossa kehotettaisiin ottamaan tarjottu kuitti vastaan, jotta kuittia ei tarvisisi enää pyytää?
On vaara että täälläkin yrityksille syntyy vaikutelma, että asiakkaankin mielestä ALV:n maksaminen voidaan jättää muiden maksettavaksi -- siis Wahlroosin kuitittomasta ostoksista ALV:in saa mieluummin maksaa duunari palkkaveroillaan, kun kauppa voi myyntiä pimittää. Eihän se näin saa olla!
Otetaan siis se kuitti. Jos sitä ei tarjota, vaaditaan se kuitti! Pannaan kuitti sitten roskiin vähän syrjemmällä. - Turha valitus pienis
Kyllä joillakin on sitten pienet murheet, hoh hoijaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381