Cubic (Equilibrium)

The Expert

Nyt ensimmäinen kysymys heräsi elokuvan katsottuani että mistä ihmeestä suomennos Cubic on lähtöisin; en ainakaan itse löytänyt elokuvasta mitään kovin Kuutiomaista. No ehkäpä joku viisaampi, tai joku joka edes jaksoi katsoa tämän väsyttävän klisekasan ilman satunnaista nukahtelua, voisi kertoa mistä on kyse.

Lähdin katsomaan leffaa sillä asenteella että nyt on kyseessä joku uusi matrixi tai vastaava, sen verran tätäkin oltiin kehuttu erinäisissä arvosteluissa. Pettymys oli kuitenkin melkoinen, sillä ko. tekele oli suorastaan uuvuttava katsomiskokemus. Ja näin puhuu henkilö joka yleisesti ottaen on toimintaelokuvien ystävä.

* / *****

9

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasu

Ei ole suomennos.Mikäli et sattunut huomaamaan,niin sana on aika kaukana suomenkielestä.
      Filmien nimet tuntuvat useimmiten aika kaukaa haetuilta tai muuten vaan typeriltä,joten lienee parasta jättää ne omaan arvoonsa.
      Itse filmistä:Laadukkaan oloinen muuten,mutta täysin typerä juoni.Liekö istuttu hiekkalaatikolla ja päätetty,että tehdäämpä tällainen,jospa se menee kaupaksi.

• The Expert

No joka tapauksessa leffan nimi on muutettu alkuperäisestä, ja sen takana ON suomentaja, tai ainakin joku Suomen päässä asusteleva henkilö, jonka vastuulla on elokuvien nimien muuttaminen. Se miksi leffa muutettiin Cubiksiksi, on täysi mysteeri edelleenkin minulle. Löytyisikö jasulta vastauksia ?

• jasu
        The Expert kirjoitti:

No joka tapauksessa leffan nimi on muutettu alkuperäisestä, ja sen takana ON suomentaja, tai ainakin joku Suomen päässä asusteleva henkilö, jonka vastuulla on elokuvien nimien muuttaminen. Se miksi leffa muutettiin Cubiksiksi, on täysi mysteeri edelleenkin minulle. Löytyisikö jasulta vastauksia ?

tarkempaa tietoa,leffan nimi on cubic myös ruotsissa.

• Bratwurst

Jaa vai yksi tähti, makunsa kullakin. Tämä on mielestäni aivan sairaan loistava elokuva. Ainakin neljä tähteä, siis ainakin.

• Näive

Niin, 3 ja puoli - 4 tähteä on sopiva Cubicille. Perustelut:
        - ei tyhjäkäyntiä tarinassa, vaikka yksinkertainen olikin
        - loistavan sähäkät taistelu/toimintakohtaukset
        - ennen kaikkea niitä ei oltu pitkitetty turhaan
        - TARPEEKSI toimintaa toimintaleffaan
        - Gun-kata-kohtaukset toimi käytännössä erittäin näyttävästi
        - C. Bale mainio näyttelijä: raamit, karisma ja eleettömät ilmeet sopivat loistavasti rooliin
        - ihastuttavan nihilistinen maailmankuva
        - perusajatusta (tunteiden estäminen) ei kannata lähteä leffanautinnon varjolla pohtimaan, se nimittäin ei toiminut juuri missään kohtauksessa, ja söi itse itsensä.
        - Mitä sitten, koska leffa toimi kuitenkin.

• Aapo
        Näive kirjoitti:

Niin, 3 ja puoli - 4 tähteä on sopiva Cubicille. Perustelut:
        - ei tyhjäkäyntiä tarinassa, vaikka yksinkertainen olikin
        - loistavan sähäkät taistelu/toimintakohtaukset
        - ennen kaikkea niitä ei oltu pitkitetty turhaan
        - TARPEEKSI toimintaa toimintaleffaan
        - Gun-kata-kohtaukset toimi käytännössä erittäin näyttävästi
        - C. Bale mainio näyttelijä: raamit, karisma ja eleettömät ilmeet sopivat loistavasti rooliin
        - ihastuttavan nihilistinen maailmankuva
        - perusajatusta (tunteiden estäminen) ei kannata lähteä leffanautinnon varjolla pohtimaan, se nimittäin ei toiminut juuri missään kohtauksessa, ja söi itse itsensä.
        - Mitä sitten, koska leffa toimi kuitenkin.

loppu taistelu - tai siis sen puute. Kaikkihan odottivat sitä viimeistä kuolemaan asti käytävää taistelua päähenkilön ja sen uranousijan välillä. Tylysti kävi. Siitä lisäpojoja. ****

• Tauno-pappa
        Aapo kirjoitti:

loppu taistelu - tai siis sen puute. Kaikkihan odottivat sitä viimeistä kuolemaan asti käytävää taistelua päähenkilön ja sen uranousijan välillä. Tylysti kävi. Siitä lisäpojoja. ****

Mä en tajuu? Mikä leffa toi o?Ma asun muute Raumal jos kiinnostaa!!!

• Zede

Kyllä nyt Expertin arvostelu yllätti aivan täysin. Yleensä hänen makuunsa on pystynyt luottamaan, mutta nyt. Aivan ihmeellistä.

Uuvuttava katselukokemus? Mistä moinen johtui? Oliko liian suuret ennakko-odotukset?

En nyt sano, että elokuva oli loistava, mutta tuo yksi tähti oli kyllä aika ala-arvoinen. Minä annan pari tähteä jo pelkästä maailmasta, joka on hyvin samanlainen kuin kirjassa fahrenheit 451.
      Näyttelijä Bane tekee ihan hyvän roolisuorituksen. Lapsinäyttelijät ovat myös onnistuneet.
      Parista yllättävyydestä tulee myös hyvä maku suuhun. Niitä en kuitenkaan aio paljastaa.

Kolme tähteä, ehkä neljä jos maailma olisi vielä omaperäisempi ja juoni jaksaisi yllättävyydessä loppuun saakka.

• The Expert

.. olin kyllä leffaa katsoessa joka tapauksessa hieman väsyneessä ja uupuneessa tilassa sekä henkisesti että fyysisesti, jolloin leffakin seuraaminen kärsi joissain määrin, mutta en usko että antaisin edes puolta tähteä enempää sille vaikka olisinkin täysissä ruumiin ja sielun voimissa sitä katsoessani. Kaikkia ei voi miellyttää, kuten sanotaankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe