"pikku" Koirat kuriin!!!

arkipiru

Olen saanut tarpeekseni jatkuvasta koiravihasta niin lehdissä kuin näillä palstoillakin.

Lähes joka päivä iltalehdet kirjoittaa jossain päin maailmaa sattuneesta koiran tekemästä väkivallanteosta; viimeksi tälläkin palstalla olleesta hyökkäyksestä jossain helvetin kuusessa. Taisi olla Etelä-Afrikka.

Meillä suomessa kaikki vähänkin puremilta vaikuttaneet HYÖKKÄYKSET, ovat lehtien sivuilla.
KOIRA NIRHAS VASTAANTULIJAA!!!
Nämä ovat argumentit.

Milloinkaan ei sanota tai kerrota syytä ja seurauksia. Koira on syyllinen joka kerta puriessaan ja siitä tulee aina sen jälkeen lainsuojaton. Aina.

Ihmiset pahoinpitelevät toisiaan ympäri vuorokauden; nyrkkitappelut ja sen kaltaiset pahoinpitelyt eivät pääse edes lehtiin. Pitää olla vähintäin tappo, jotta pieni ilmoitus lehdessä komeilee, mutta murha, jossa raa`asti joku teloitetaan, saa jo hiukan enemmän palstatilaa.

Onko nyt kuitenkin seottu jo äärimmäisyydestä toiseen???

Koiran pienikin puraisu, joita itsekin nuorena sain tämän tästä ja joka kuuluu asiaan koirien kanssa, voittaa lehdissä ja uutisoinnissa ihmisten tekemän raakuudet, joita ei sentään voi verrata mihinkään??? Pedoista pahimman, ihimisen tekemiset, jätetään jo kohta marsujenkin varjoon.

49

1209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiukan on nurinkurista minusta tuo uutisointi. Ihmisen tekemät pahuudet on tietenkin niin jokapäiväistä että ei niillä ole oikein uutisarvoa! Tai sitten pitää olla tosi raa'asta tapauksesta kyse.

Kyllä täälläkin on alettu jaksaa niistä karhuista jauhaa esim. Pasvikissa, joku on nähnyt, joku ei ole nähnyt, joku luulee nähneensä, joku on ehkä kuullut, joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun joka ihan varmasti on nähnyt. Suuret otsikot nalleista jatkuvasti. Sitten kun samassa paikassa 12-vuotias poika suistui pyörällään ojaan koska joku ajoi kuin mielipuoli eikä pysähtynyt katsomaan miten pojan kävi!! niin ei siitä ollut lehdessä muuta kuin pojan isän tuohtunut pieni kirjoitus. Eihän se nyt niin vakavaa ollut, poikahan sai vain mustelmia ja naarmuja! Mutta kun joku ehkä tuntee jonkun joka ehkä on nähnyt karhun, se on vakava asia.

• arkipiru

meilläpäin on susia. Milloin missäkin, kukaan ei vain tiedä tarkkaa paikkaa.

Mutta auta armias, kun irti ollut koira kävi haistamassa naapurin kukkatarhaa ja sattui ruiskauttamaan vielä kaiken lisäksi sinne virtsat, niin johan tienoo repesi.

Että oikein irrallaan oleva koira???
        Ja vielä maaseudulla. Nehän syö ihmisiä tämän tästä.

• Olen huomannut kanssa,lehdissä on isot jutut pienestäkin raapaisusta/nirhamasta. Vihaan tuollaista liioittelua! Mutta, pointti taitaa olla se että oli pureman tulos nenä irti taikka mustelma, koira ei saisi missään tilanteessa purra. Itse en tuota allekirjoita, kyllä koirallakin täytyy tietyissä tilanteissa olla oikeus puolustukseen jos ei pakoon pääse. Lehdissä harvoin kerrotaan taustoja, syitä tai tilanteita joissa pureminen tapahtui. Syy on muka aina koiran,ei koskaan ihmisen. Epäilen että vain murto-osa noista tapauksista on oikeasti mielenvikaisista koirista kyse, loput johtuvat esim. omistajasta tai koiran eleiden väärästä/huonosta tulkinnasta. Minua ei ole koskaan koira purrut, mutta mielestäni ihmiset ovat liian hysteerisiä koirista, äitinkin on hyvin selvinnyt vaikka koira on pahasti purrut käteen kun äitini oli lapsi. Sekään ei ollut koiran syy, äitini oli ollut heittämässä keppiä,ja koira oli ollut liian innokas, äiti ei ehtinyt heittää keppiä, kun koira oli kädessä kiinni, koiralla tarkoitus oli tietty ottaa se keppi...

• arkipiru

näin kävi itsellenikin kerran vuosia sitten. Silloin piti kyllä mennä lääkäriin asti, mutta enhän minä koiraa voinut syyttää. Omaa syytäni se oli.

Nyt ei vain enää tiedä, uskooko näihin juttuihin alkuunkaan???

Koira on aina koira, se voi olla jopa lähes susi, mutta oikeilla opeilla ja kärsivällisillä toiminnoilla sen saa hyväksi ystäväksi.

• on helppo

ratkaisu: kuonokoppa

jo loppuu raatelut ja otsikot

• Kuonokoppa ihmisille!

Niin ja käsiraudat.

• arkipiru

täällä jo todennut.

Ja minä yhtä usein, että kuonokoppa olisi tarpeellinen ennemminkin sinulle.

• miksi juuri
        arkipiru kirjoitti:

täällä jo todennut.

Ja minä yhtä usein, että kuonokoppa olisi tarpeellinen ennemminkin sinulle.

minulle? Sittenkö koirien raatelut loppuvat? Jokaisella koiralla täytyy olla kuonokoppa Suomessa ja pohjois-Norjassa!!!!!!

• arkipiru
        miksi juuri kirjoitti:

minulle? Sittenkö koirien raatelut loppuvat? Jokaisella koiralla täytyy olla kuonokoppa Suomessa ja pohjois-Norjassa!!!!!!

Siinähän juuri kerroin mitä mieltä olen koirista ja ihmisistä ja varsinkin niiden aiheuttamisista haitoista.

Pienikin puraisu koiralta, vaikka vain nirhama, tekee siitä lainsuojattoman, ihminen saa murhata koutuakseen samaan tilanteeseen.

• aloitusta...
        arkipiru kirjoitti:

Siinähän juuri kerroin mitä mieltä olen koirista ja ihmisistä ja varsinkin niiden aiheuttamisista haitoista.

Pienikin puraisu koiralta, vaikka vain nirhama, tekee siitä lainsuojattoman, ihminen saa murhata koutuakseen samaan tilanteeseen.

sehän oli sinun tekemä. Niitä on turha lukea. Kuonokoppa suojaa pieniltäkin puraisuilta ja tekee koirasta lain kuuliaisen. Laita koppa koirallesi heti ja ole hyvä ihminen.

• arkipiru
        aloitusta... kirjoitti:

sehän oli sinun tekemä. Niitä on turha lukea. Kuonokoppa suojaa pieniltäkin puraisuilta ja tekee koirasta lain kuuliaisen. Laita koppa koirallesi heti ja ole hyvä ihminen.

Laitan tietenkin, jos niin kerran vaadit.

• järki tekstiä
        arkipiru kirjoitti:

sulta... kiitos siitä. Laita myös tuplaremmi.

• arkipiru kirjoitti:

Kuonokopan käyttö sinäsä ihan ok juttu aggressiiviselle koiralle mutta..
        Tuleeko kellään koskaan mieleen miten paljon hysteriaa aiheuttaa koiran kuonokoppa! Ihmiset pitävät poikkeuksetta kuonokopallista koiraa pelottavana ja vihaisena! Tämä näkyi jo siinä kun koirallani olen pitänyt kuonoPANTAA, niin ihmiset huudellu että onko se vihainen tai vaihtavat kadun puolta kun tulemme vastaan. Vaikka kuonopanta ei ees pidä koiran suuta kiinni kokoajan. Mielestäni aggressiivinen koira on täysin omistajansa menetelmistä johtuva, vain harvoin on mielenvikainen koira. ja tosiaan kaikista noista puremistapauksista tarttis saada rangaistuksena pakollinen,itse maksettava koirakouluun meno,joka auttaisi ongelmiin ei vain seurauksiin kuten koiran lopetus välittömästi. Odotan mielenkiinnolla ekaa lehtijuttua jossa todella kerrotaan oikea tilanne missä koira puri. Hauskin oli tältä kesältä se juttu,jossa rotikat "hyökkäs" kimppuun ja ainoastaan housun lahje meni rikki, vai miten se oli =) Tosi kova hyökkäys kun oikeen housut hajosi!

• arkipiru
        järki tekstiä kirjoitti:

sulta... kiitos siitä. Laita myös tuplaremmi.

Tuplaremmi mihin???

Ei kuonokopassa mitään tuplaremmejä ole.

Pitäisikö ne laittaa sinun ahteriisi, sen hormonilaastarin päälle???

• taisit juuri
        arkipiru kirjoitti:

Tuplaremmi mihin???

Ei kuonokopassa mitään tuplaremmejä ole.

Pitäisikö ne laittaa sinun ahteriisi, sen hormonilaastarin päälle???

osoittaa tyhmyytesi (taas)

• arkipiru
        taisit juuri kirjoitti:

osoittaa tyhmyytesi (taas)

Kerro miten???

• ymmärtää mihin
        arkipiru kirjoitti:

Kerro miten???

tuplaremmiä tarvitaan...pöljä

buhahahahahahahhahahahahah

• arkipiru
        ymmärtää mihin kirjoitti:

tuplaremmiä tarvitaan...pöljä

buhahahahahahahhahahahahah

mulkkus ympäri ja pistä vielä alapääsuojus paikoilleen, niin ei tarvitse koiria pelätä.

• niin ihanan
        arkipiru kirjoitti:

mulkkus ympäri ja pistä vielä alapääsuojus paikoilleen, niin ei tarvitse koiria pelätä.

aikuinen... sivistynyt rekkakuski...

buahahahahahahahahaha

• arkipiru
        niin ihanan kirjoitti:

aikuinen... sivistynyt rekkakuski...

buahahahahahahahahaha

Eikö olekin hyvä haastaa riitaa kun tiedät kuka olen.

Itse sen sijaan et uskalla muuta kuin puskista huudella.

Oletko nyt turvassa???

• en ainakaan
        arkipiru kirjoitti:

Eikö olekin hyvä haastaa riitaa kun tiedät kuka olen.

Itse sen sijaan et uskalla muuta kuin puskista huudella.

Oletko nyt turvassa???

olisi romanialaisia korukauppiaita pelännyt... ja et ole edes riidanhaaston arvoinen...

buhahahahahahahhahaha

• arkipiru
        en ainakaan kirjoitti:

olisi romanialaisia korukauppiaita pelännyt... ja et ole edes riidanhaaston arvoinen...

buhahahahahahahhahaha

Enhän minään Hitleriä, vaikka niin moni häntä kuitenkin pelkäsi.

• elänytkään
        arkipiru kirjoitti:

Enhän minään Hitleriä, vaikka niin moni häntä kuitenkin pelkäsi.

samaan aikaan kuin Hitler. Muuten olisit pelännyt. Suorastaan tärissyt. Olisitko selvinnyt ilman keskitysleiriä?

ps. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hitler-kortti

buhahahahahahahh

• arkipiru
        elänytkään kirjoitti:

samaan aikaan kuin Hitler. Muuten olisit pelännyt. Suorastaan tärissyt. Olisitko selvinnyt ilman keskitysleiriä?

buhahahahahahahh

minähän olen arjalainen. Vaalea, sinisilmäinen ja komea.

• sitten niinkuin
        elänytkään kirjoitti:

buhahahahahahahh

kunnon arjalaisen kuuluu, äläkä itke kuin vollottava ämmä. Selkä suoraan, ylväs ryhti!!!!!

• arkipiru
        GrandeRocheuse kirjoitti:

Tuleeko kellään koskaan mieleen miten paljon hysteriaa aiheuttaa koiran kuonokoppa! Ihmiset pitävät poikkeuksetta kuonokopallista koiraa pelottavana ja vihaisena! Tämä näkyi jo siinä kun koirallani olen pitänyt kuonoPANTAA, niin ihmiset huudellu että onko se vihainen tai vaihtavat kadun puolta kun tulemme vastaan. Vaikka kuonopanta ei ees pidä koiran suuta kiinni kokoajan. Mielestäni aggressiivinen koira on täysin omistajansa menetelmistä johtuva, vain harvoin on mielenvikainen koira. ja tosiaan kaikista noista puremistapauksista tarttis saada rangaistuksena pakollinen,itse maksettava koirakouluun meno,joka auttaisi ongelmiin ei vain seurauksiin kuten koiran lopetus välittömästi. Odotan mielenkiinnolla ekaa lehtijuttua jossa todella kerrotaan oikea tilanne missä koira puri. Hauskin oli tältä kesältä se juttu,jossa rotikat "hyökkäs" kimppuun ja ainoastaan housun lahje meni rikki, vai miten se oli =) Tosi kova hyökkäys kun oikeen housut hajosi!

Koira tuomitaan jo siitä syystä, keten sanoit, housunlahje repeentyi rajussa kamppailussa. Ja tämä eräs koiranvihaaja täällä tuo kaikki vähänkin kyseenalaiset jutut esiin. Ties vaikka kirjoittisi ne suoraan lehteen.

• Palsta-Artisti

hyvä. Sitä käytän itsekkin, sekä myös pantaa, elikä siis kuonopanta ja tavis panta on kiinnitetty remmiin. Elikä aina kun lähetään lenkille on viritelmä tuo. Mutta sit kun isommat höyryt on päästelty kuonopannan irroitan. Tuosta on vaan tullut tapa ja koiralla on kuitenkin voimaa.

• meidän sakki

Kuinka ihmeessä tästä maasta ja maailmasta on tullu näin raadollinen.
      Ihmiset on mitä on, paskapäitä ja pelkästään omahyväisiä, ja media taas täysin ajattelematonta sirkuskansaa, joka ei sääli ketään, ei kunnioita ketään ja joka tekee asiat todella vaikeeksi kaikille. Koirat ja eläimet yleensä on vedetty mukaan lisääntyvän myynnin toivossa. Kukaan niistä ei sen kummemmin välitä, levikki ratkasee.

• arkipiru

myyntiluvut ratkaisee, ja nyt kun koko koirabuumi on parhaimmillaan (kaikki ostetaan mitä irti saadaan) niin on aikakin tehdä bisnestä myöskin koirien julkisuudella lehdissä.

Pienikin koira on pahanlaatuinen ja äreä, jos lehti niin sanoo. Ja aina löytyy niitä, jotka ovat valmiita todistamaan koiria vastaan.

Tälläkin palstalla!

• jke

Sepä vaan kun ei olekaan järki tai suhteellisuudentaju, joka mediaa ohjaa.

Tällä hetkellä on mediassa jotenkin "IN" tuoda esiin tuon ihmisen uskollisimman ystävän pimeä puoli. Eikä tuo ilmiö tosiaankaan rajoitu koiriin. Kaikki hyvä pyritään leimaamaan pahaksi tiettyjen yksittäistapausten ansiosta.

Jokelan kouluammuskelun (harvinainen yksittäistapaus) jälkeen todettiin, että luokaton lukio aiheuttaa syrjäytymistä ja mielipuolisuutta. Keravan puukotuksesta syytettiin nuorten mielenterveyshuoltoa. Jälleen harvinainen yksittäistapaus. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Asioita tulisi tarkastella aina kokonaisuuksina. Pitäisi asettaa vaakakuppiin ne hyvät ja huonot puolet erikseen ja katsoa kummalle puolelle vaaka kallistuu. Media kuitenkin suuntaa ihmisten katseet kapeasti vain siihen huonojen puolien vaakakuppiin ja sanoo "Katso, miten paljon tavaraa siellä on!"

Toivottavasti tämä on hyvin pian ohimenevä ilmiö..

• arkipiru

Jokelan koulun verilöyly ja Keravan sekä Tampereen surmat, ei johdu ainakaan koirista, siitä olen 100% varma.

Syytä niilläkin on ja ne tarvii kaivaa esiin, jotta näitä ei enää tapahtuisi, mutta koirat ovat tämän kaiken ulkopuolella. En kiistä, etteikö nekin hulluja olisi ja raivonpuuskia saisi, mutta eri skaalassa silti kuljetaan murhien kanssa.

• jke
        arkipiru kirjoitti:

Jokelan koulun verilöyly ja Keravan sekä Tampereen surmat, ei johdu ainakaan koirista, siitä olen 100% varma.

Syytä niilläkin on ja ne tarvii kaivaa esiin, jotta näitä ei enää tapahtuisi, mutta koirat ovat tämän kaiken ulkopuolella. En kiistä, etteikö nekin hulluja olisi ja raivonpuuskia saisi, mutta eri skaalassa silti kuljetaan murhien kanssa.

Kyllä kyllä, mutta ihan sama mediaa ohjaava ilmiö on kyseessä.

Yritetään kaivamalla kaivaa esiin tietyistä positiivisiksi mielletyistä asioista huonoja, hirvittäviä, karmivia puolia. Sitten esitetään tämän tueksi jotain harvinaisia ikäviä yksittäistapauksia ikään kuin pätevänä todisteena.

Mutta kuten eräällä opettajallani oli tapana sanoa "Ei vika ole peilissä, jos nenä näyttää vinolta". Media tarjoaa ihmisille sitä, mitä he haluavat kuulla ja mikä heitä kiinnostaa. Sellainen yhteiskunta millainen kansa.

• arkipiru
        jke kirjoitti:

Yritetään kaivamalla kaivaa esiin tietyistä positiivisiksi mielletyistä asioista huonoja, hirvittäviä, karmivia puolia. Sitten esitetään tämän tueksi jotain harvinaisia ikäviä yksittäistapauksia ikään kuin pätevänä todisteena.

Mutta kuten eräällä opettajallani oli tapana sanoa "Ei vika ole peilissä, jos nenä näyttää vinolta". Media tarjoaa ihmisille sitä, mitä he haluavat kuulla ja mikä heitä kiinnostaa. Sellainen yhteiskunta millainen kansa.

millainen kansa.

En siltikään laskisi tämän varaan paljoakaan.
        Kansanedustus on luotu tietenkin ikäänkuin kansan ääneksi, mutta suhteet ovat niin pieniä, ettei sitä voi sanoa kaiken mittariksi.

Äänestän mitä puoluetta hyvänsä, ja niillähän ei eroja paljoa ole, niin hävinneessä puoluessa olen aina.

Sama on lehtien sivuilla ja ja levikeissä huomioitava.

Ostan iltalehden tai iltasanomat, ei niissä mitään eroa ole.

• Telpet
        jke kirjoitti:

väliin tulin. Minun mielipiteeni, huom. minun, on tästä media myllytyksestä se, että kun koirien lukumäärä suomessa koko ajan kasvaa, tulee uutisoitavaksi kokoajan lisää näitä, myös pikkupuremia. Toimittajt kyllä tietää, mikä uppoaa kansaan, joten otsikoilla on helppo revitellä.

Toki olen sitä mieltä, että koira ei saa purra ketään, mutta ei myöskään saa jättää selvittämättä, MIKSI se koira puri, eikä suinpäin koiraa lopettaa.

Tuolla rannassa temuaa koira, joka puri yhtä naisihmistä sormeen. Koira oli autossa yksin, takalasi oli pari senttiä raollaan ja tämä nainen työnsi sormensa siitä sisälle, vaikka koira oli murissut ja varoittanut.
        Kaupasta tultuani siihen, oli hirveä mekkala, koira metelöi autossa ja nainen siinä vieressä.

Hän vaati koiran tappamista, kun se käy ihmisiin kiinni. Hänkun olisi rapsuttanut vaan koiraa.
        Äly hoi, älä jätä, kyllä meissä on tosi ääliöitä.
        Nyttemmin olen muistanut katsoa, ettei ikkunat jää milliäkään auki, jos koirat ovat autossa.

Paikkakuntamme sanomalehdessä on tekstaripalsta, sieltä sitten luin jutun, kuinka koira auton ikkunasta hyökkäsi kimppuun ja puri kädestä.
        Voi elämän kevät. Ei voi muuta sanoa.

• arkipiru
        Telpet kirjoitti:

väliin tulin. Minun mielipiteeni, huom. minun, on tästä media myllytyksestä se, että kun koirien lukumäärä suomessa koko ajan kasvaa, tulee uutisoitavaksi kokoajan lisää näitä, myös pikkupuremia. Toimittajt kyllä tietää, mikä uppoaa kansaan, joten otsikoilla on helppo revitellä.

Toki olen sitä mieltä, että koira ei saa purra ketään, mutta ei myöskään saa jättää selvittämättä, MIKSI se koira puri, eikä suinpäin koiraa lopettaa.

Tuolla rannassa temuaa koira, joka puri yhtä naisihmistä sormeen. Koira oli autossa yksin, takalasi oli pari senttiä raollaan ja tämä nainen työnsi sormensa siitä sisälle, vaikka koira oli murissut ja varoittanut.
        Kaupasta tultuani siihen, oli hirveä mekkala, koira metelöi autossa ja nainen siinä vieressä.

Hän vaati koiran tappamista, kun se käy ihmisiin kiinni. Hänkun olisi rapsuttanut vaan koiraa.
        Nyttemmin olen muistanut katsoa, ettei ikkunat jää milliäkään auki, jos koirat ovat autossa.

Paikkakuntamme sanomalehdessä on tekstaripalsta, sieltä sitten luin jutun, kuinka koira auton ikkunasta hyökkäsi kimppuun ja puri kädestä.

jätä koiraa autoon ilman, että ikkunat ovat raollaan. Se on suurempi virhe kuin se, että pistät kaikki kiinni.

Kenelläkään ihmisellä ei ole asiaa tunkea kättään raollaan olevasta ikkunasta silittääkseen koiraa.
        Niin teki minullakin vuosia sitten eräs henkilö ja sen seurauksena meni käsi huonoon kuntoon takinhiasta puhumattakaan.

Oikeuteen ei edes menty kun poliisit kertoivat kätensä rikki saaneelle henkilölle, että syy oli teissä, ei koirassa.

• Telpet kirjoitti:

Tuo sunkin esimerkki-tapaus näyttää hyvin toteen sen,minkä aina olen tiennyt... Ihmisillä on joku ihme halu&pakko liioitella asioita AINA ja JOKA ASIASSA. Nykyään koira ei saisi edes murahtaa kun lapsi tunkee puskasta koiran iholle,varoittamatta. Ja noita tapauksia selvästi liioitellaan,että saadaan repävämpi lehtijuttu aikaiseksi. Tuo pikkupojankin juttu minkä viimeksi näin, koira puri nenän "irti", poika jätetty vieraan koiran kanssa kahden, vaikka oli tiedossa että koira ei tule vieraiden kanssa toimeen. Kyllä löytyy isompiakin murheita, ja mielestäni nämä puremistapaukset ovat koirien määrään nähden HARVINAISIA tapauksia. JA, omistajat pitäköön paremmin huolta ettei oma koira pääse muita niin lähelle että pureminen olisi mahdollista. Vaikka mun koira on kiltti, aina kun tulee ihmisiä vastaan,otan koiran lyhkäselle remmille, ettei pääse edes lahjetta nuuskimaan. Eipähän pääse vahingossakaan puremaan! Moni katsoo silti pahasti kun pidän koiran vieressäni,että onkos vihainen, vaikka tulee pahoja katseita myös koiran päästessä hiukan nuuhkaisemaan. Eilinen tapaus, kun törmäsin aggressiiviseen ja hyökkäävään koiraan, oli siinäkin pureminen lähellä. Jos omistaja olisi pitänyt paremmin huolen koirastansa,esim. ehjällä fleksillä,ei olisi päässyt noin lähelle minua ja koiraani. Eli peräänkuulutan omistajan vastuuta pitää koiransa niin ettei tapahdu puremisia!

• pitämällä koiria vapaana jolloin useimmiten näitä lehtiin päässeitä juttuja sattuu!!!Koiravihaa on ja tulee aina olemaankin,mutta ihmiset voisivat asenteillaan niitä "oireita" HALUTESSAAN lieventää,tuntuu vaan nykymaailman meno olevan hyvin minä keskeistä,muista viis veisataan.Oma mielipiteeni on,ettei koira kuitenkaan saa purra ketään joka ei tunkeudu koiran suoranaiselle reviirille(koti,auto,koppi,tarha,piha),lieventäväksi katson jos koirani kotonaan ollessaan purisi sisälle tunkeutunutta ihmistä,sitä en suvaitsisi jos olen lenkillä,koirani tempaisisi itsensä irti ja menisi puremaan ekaa vastaantulijaa.Ja kaikella ystävyydellä,pienikin koiran purema esim koiraa pelkäävälle on kova juttu jota ei sovi väheksyä :)

• arkipiru

en siksi aliarvioikkaan ketään, mutta huom. en myöskään ymmärrä, miksi sitä vihaa lietsotaan, jopa lehtien sivuilla.

• arkipiru kirjoitti:

en siksi aliarvioikkaan ketään, mutta huom. en myöskään ymmärrä, miksi sitä vihaa lietsotaan, jopa lehtien sivuilla.

että koiranomistajat lietsovat vihan aiheita omalla välinpitämättömyydellään...totuushan on,että viimeaikojen purematapuksissa lähes jokaisen koiran on typerä omistaja laskenut irti...tuntematta kai koiraansa ollenkaan???Lehdet haluavat taas myydä ja siihen käy mikä tahansa kohua herättävä aihe.

• arkipiru kirjoitti:

Toisaalta tuokin on kaksipiippuinen juttu.Jos ei mistään kerrottaisi,mistä niistä silloin tietäisi.Ja jos ei yhtään tiedetä,missä mennään,esim.roduissa,niin ei ole haluja tai mahdollisuuksia edes lähteä miettimään miksi on mitäkin tapahtunut.

• Tää on toisaalta kaksipiipuinen juttu.Minäkin olen sitä mieltä,että media myös innoissaan juttuja mainostaa,koska todennäköisesti ihmisten murhat,sodat ym.on sen verran kaluttuja juttuja,ettei ne taida paljon ketään hätkähdyttää.

Mutta toisaalta,on myös näkyvissä asenteita,joissa ei pointtia "koira purrut" haluta oikein nähdä.Koska aina näissä tapauksissa pitäisi kuitenkin miettiä,miksi koira on purrut.Jos esim.omassa rodussa rupeaa puremia olemaan enemmänkin,niin niitä pitäisi heti lähteä miettimään,missä vikaa voisi olla.Ei niinkään "hokea mantroja",pikkukoiratkin voi purra ym.
      Tilanne on kuitenkin se,että koirat on huikeasti lisääntynyt,löytyy myös enemmän kasvattajia,joille luonteet ei ole ykköasia,myydään koiria kelle tahansa ja myöskin koiria ostetaan aivan väärin intressein.
      No siitä sitten käy niin,että kaikki koira- ihmiset ja koirat leimataan.
      Jotain voisi myös miettiä,miten pystyttäisiin tekemään niin,että edes noilta osin tehtäisiin asiat mahdollisimman hyvin.Aina vahinkoja voi sattua joka asiassa,se on selvä,mutta niitäkään ei toki pidä vähätellä,vaan miettiä pikemmin syitä,miksi niin on tapahtunut.

Jotenkin voisi kehitellä sitä,että saataisiin jo kasvattajille esim.kasvattakurssien kanssa jotain treenejä ja suunnitelmia,miten he voisivat vaikka ohjeistaa jo hyvin koiriensa ostajia koiran käyttäytymisestä ja peruskoulutuksesta.Ja vastaavasti keksiä joku homma,miten saataisiin koiranostajat tekemään ja miettimään koiran pitoa paremmin.

Tosin sitten pitäisi myös kehittää systeemi,että koiria ei voi myydä,ellei ole jotain kursseja käynyt noista asioista.
      Mutta taitaa olla utopistisia ajatuksia.

Juu,ja ihan taas mietelmät heräs,kun TAAAS kerran lenkillä samalta pihalta piski ryntäs vapaana meidän luo.Ja se piti häätää h********n .

• arkipiru

että koira vaatisi luvan, ikäänkuin aseenkantoluvan.

Se että tuo eräs tyyppi vaatii jatkuvasti jotain ihmeen kuonokoppaa, ei ole selitys, mutta se on kuitenkin yksi keino, jos muut keinot eivät auta.

Minä en myisi koiraa kenellekkään nuorelle ja selvästi oppimattomalle henkilölle. Se täytyisi mennä perille kaikille koiria myyville.

Ja sen myyjänkin pitäisi olla pätevä. Ei siihen niin kauheesti muutosta tarvittaisi nykypäivään verrattuna.

• myisi koiraa
        arkipiru kirjoitti:

että koira vaatisi luvan, ikäänkuin aseenkantoluvan.

Se että tuo eräs tyyppi vaatii jatkuvasti jotain ihmeen kuonokoppaa, ei ole selitys, mutta se on kuitenkin yksi keino, jos muut keinot eivät auta.

Minä en myisi koiraa kenellekkään nuorelle ja selvästi oppimattomalle henkilölle. Se täytyisi mennä perille kaikille koiria myyville.

Ja sen myyjänkin pitäisi olla pätevä. Ei siihen niin kauheesti muutosta tarvittaisi nykypäivään verrattuna.

sellaiselle jolla ei ole kokemusta koirista?

• arkipiru
        myisi koiraa kirjoitti:

sellaiselle jolla ei ole kokemusta koirista?

Ja juuri siksi saataisiin koirien myyntibuumi vähenemään.

• arkipiru kirjoitti:

Ja juuri siksi saataisiin koirien myyntibuumi vähenemään.

Todella typerä ajatus sinulta,että koiria ei saisi myydä kokemattomalle. Mistäköhän ihmiset sitä koirakokemusta saavat jos kukaan ei myy sinulle sitä ensimmäistä koiraa! Eikä mikään kokemus estä pitämästä koiraa huonosti tai etteikö koira voisi purra. Aika hävytön ajatus. Ennemmin pakollinen koiran hoito kurssi, jossa käytäisiin läpi koirien elekieltä ja muuta sellaista. Mielestäni koirat kuuluvat kaikilla fiksuille ihmisille jotka sellaisen haluavat, kokemus ei tällaisessa asiassa saa painaa. Joku,jolla on ollut koiria vaikka 40 vuotta, on voinut jokaisen koiransa kouluttaa huonosti tai väärin, joten ei tuollainen "sääntö" auttaisi mitenkään puremistapauksia!

• Telpet

Todella typerä ajatus sinulta,että koiria ei saisi myydä kokemattomalle. Mistäköhän ihmiset sitä koirakokemusta saavat jos kukaan ei myy sinulle sitä ensimmäistä koiraa! Eikä mikään kokemus estä pitämästä koiraa huonosti tai etteikö koira voisi purra. Aika hävytön ajatus. Ennemmin pakollinen koiran hoito kurssi, jossa käytäisiin läpi koirien elekieltä ja muuta sellaista. Mielestäni koirat kuuluvat kaikilla fiksuille ihmisille jotka sellaisen haluavat, kokemus ei tällaisessa asiassa saa painaa. Joku,jolla on ollut koiria vaikka 40 vuotta, on voinut jokaisen koiransa kouluttaa huonosti tai väärin, joten ei tuollainen "sääntö" auttaisi mitenkään puremistapauksia!

on liian tiukka, ettei kokemattomalle myydä koiraa. Koira-ajokortista on puhuttu, eikä ajatuksena hassumpi ollenkaan. Näinhän jokainen eka koiraa ostava joutuisi suorittamaan kurssin, sitten vasta saisi itselleen koiran.
        Ehkä se olisi hyvä juttu.

Koiran omistajissa, samoin kasvattajissa on hyviä, sekä huonoja henkilöitä.
        Ja varmasti tulee aina olemaan, ellei asiaan tosissaan puututa. Koirakanta kasvaa valtavaa vauhtia. Niin seropeja, kuin puhtaita syntyy huimasti enemmän, kuin muutama vuosi sitten.

Tarjolla on pentuja paljon, eikä siellä välttämättä mietitä, kenelle ja mihin oloihin pennut myydään.
        Myös uuttakotia etsiviä koiria on paljon, se on ikävää, jos koira joutuu kiertoon, kodista kotiin. Sairaus on hyväksyttävä syy etsiä uusi koti, mutta pitää miettiä jo koiran ottamista suunnitellessa, onko minusta tähän, pystynkö hoitamaan ja kouluttamaan koirani, onko sen elämä kanssani onnellista ja turvallista.

Mielestäni liian kevein perustein koira pannaan kiertoon, on tyttö-,tai poikaystäviä, jotka eivät tykkääkään koirasta, siitä vaan, koira pois. Voisihan tämä uusi ihminen opetella elämään koiran kanssa ja jos ei, niin hänet kiertoon. Jossitteluapa hyvinkin, jos ja jos.

• Hilta

Kyllä, kuonokoppa sellaiselle omistajalle joka ei koiraansa hallitse/osaa pitää oikein.
      Eli koirat irti vaan koirapuistoissa kaupunkialueella ja yleensäkin lenkkialueella.
      Kyllä se olisi kauhistus minullekkin jos vastaan tulisi hirveä peto suu ammollaan haukkaamaan minusta palaista.
      Oli se peto sitten chihuahua tai dobermanni.

Tämä koiravaino on kamalaa, sillä yritetään vaan saada ihmiset pelkäämään koiria, vaikka oikeanlainen toimintatapa olisi kouluttaa ihmisiä olemaan koirien kanssa ja toimimaan koirien kanssa.

Minulle tuli päälle lenkillä iso koira, se ei ehtinyt purra kun huusin ja viuhdoin kuin hullu omien koirieni ja vieraan koiran välissä.
      Ei se koira varmaan minua tullut puremaan vaan koiriani, minulla on kaksi isoa koiraa, joten hullustihan sille yksinäiselle koiralle olisi käynyt.
      Pistin omat koirat selän taa ja huusin kaikista kammottavimmalla äänelläni.. No ei se koira varmaan sitä säikähtänyt, kaippa sillä alkoi järki jyllätä kun minun koirani alkoivat murista.
      Parhaani kuitenkin tein jotta ketään koiraa eikä ihmistä purtaisi.
      Irtokoiran omistaja pitää usein koiraansa irti ja lenkkeilijöillä pelottaa tuon koiran ohittaminen.
      Se on jostain syystä vihassa jokaiselle ihmiselle ja koiralle jonka näkee.

Tuokin tapaus oli koiran omistajan syytä, miksi koira oli irti?

Ihmiset tekevät todella paljon pahempaa kuin koirat, ihmisten omaa syytä ovat myös tapahtuneet purematapaukset.

Se yksikin juttu kun dogo argentino oli purrut lasta. Kenelle tulee mieleenkään jättää toisilleen vieraat lapsi ja koira kahdestaan lattialle, vaikka itse olisikin sohvalla samassa huoneessa.
      Minä en jätä omia isoja koiriani ja lapsiani kahden lattialle, olen aina itse henk.koht vahtimassa koiria ja lapsia.
      Mistäs tuossakaan tapauksessa tietää mitä on tapahtunut, onko koira arvioinut lapsen eleen värin, kun ei ole välttämättä tottunut lapsiin vai onko lapsi tehnyt jotain kun ei ole osannut olla koiran kanssa.

ELI The point is:
      Ihmisiä tulisi kouluttaa olemaan koirien kanssa ja koiria tulisi kouluttaa olemaan ihmisen kanssa.

Mistäköhän saatas suomeenkin sellanen Cesar Milan?

• Kyllä tarttis jokaisen koiranomistajan opetella hiukan enemmän koirien kätyöstä ja elekieltä. Ja muutenkin yleinen välinpitämättömyys pitäis saada pois. Jokainen, joka koiran hankkii, pitää ymmärtää se,että on itse vastuussa kaikista koiran teoista, ja koirasta pitää huolehtia yhtä hyvin kuin ihmisestä huolehditaan. Ottaa päähän kun tuolla pihoilla näkee omistajia jotka eivät paskaakaan piittaa siitä mitä koira tekee, mistään rähjäämisestä ei kielletä jne. Se tapaus kun hyökkäsi minua ja koiraani kohti, oli täysin normaalia tänä päivänä,että omistaja ei kieltänyt koiraa mitenkään eikä pitänyt tilannetta mitenkään epänormaalina, hymyili vain eikä todellakaan ollut pahoillansa. Vaikka hänen koiransa hampaat irvessä sylki lentäen pakotti minut ja koirani olemaan liikkumatta. Onneksi ei päässyt tarpeeksi lähelle purrakseen minua tai koiraani! Kuonokoppa pitäisi ehdottomasti laittaa vähintään siinä tapauksessa,että koira on ennenkin rähjännyt/yrittänyt hyökätä ihmistä/koiraa kohti. Sinulla Hilta oli tosi hyvä pointti!
        Oma koirani on tosi kiltti,ei oo koskaan rähjännyt/murissut/näyttänyt hampaitaan,mutta en siltikään luota siihen ettei koskaan tapahtuis mitään. Siksi en pidä koiraani vapaana yleisellä tiellä, jos haluan pitää irti vien koirapuistoon tai kauemmas asutuksesta metsään.

• vai ni

Jaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1047
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      951
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      58
      814
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe