Lapsellisia ajatuksia

Topu

Vetäsin tästä nyt oman otsikon olkoonkin että tämä on enemmän tai vähemmän jatkoa alla olleelle otsikolle. Jääköön se väittelylle Castanedan viisaudesta.

Näyttää siltä että tällaiselle olisi kuitenkin jokin tilaus, koska tätä samaa keskustelua käydään nyt ainakin kolmessa eri ketjussa kahdella palstalla.

Oliko sitten Uuna vaiko Erkkikaali, joka viittasi minuun että olisin väittänyt sen suuntaista että naiseus jotenkin täyttyisi vasta lapsen saamisesta. En todellakaan ole antanut tuollaista ymmärtää siitä yksinkertaisesta syystä että puhun ainoastaan omasta puolestani enkä ole nainen.

Minun mieheyteni ei ole lapsesta kiinni. Miksi näin olisi siis naisellakaan?

Pikemminkin rivien välistä olen huomaavinani että lapsen saamisen sijasta tässä keskustellaankin Uuna Simmakan henkilökohtaisesta ongelmasta. Siis miehet ja lapset. Miehet kuulemma taantuvat lapsen tasolle ja lapsia nyt on muutenkin liikaa.

Mikä ihmeen seksuaalinen sotatanner tämä muka on? Parisuhde on molemminpuolista kunnioitusta ja lapsia tulee kun siltä tuntuu. Ei niitä niin hirveästi kannata funtsata ja teoretisoida! Ei se ole niin kauhean vaikea ja iso asia. Lapset eivät ole mikään elämänmittainen riippakivi.

Mutta tuo aikaisempi mainitsemani viittaus... Tuollainen kvasifeministinen heitto vailla todellisuuspohjaa tuntuu lähinnä epätoivoiselta yritykseltä hakea tukea samassa elämäntilanteessa olevilta kanssasisarilta.

Olen varauksettoman onnellinen siitä että minulla on lapsi. Tämän sanon miehenä, isänä. Tämä ei ole oletus mihinkään suuntaan. Kun sanon että lapsi vapautti minut henkisesti, on minun oma kokemukseni. En ole tyrkyttämässä sitä muille.

Uuna Simmakka hyökkää nyt meitä "lapsellisia" kohtaan samanlaisin argumentein kuin kiihkokristitty saarnaaja, kun sanoin hänelle totuuden että olen saavuttanut onnen elämässäni ilman Jeesusta. "Sitten tuo onnesi on Saatanasta!" tuo kristitty parkaisi.

Olenkohan minä nyt sitten se lintukodossani märehtivä omahyväisyyteeni uponnut paska, jollaiseksi Uuna kuvittelee onnellisen lapsiperheen?!

25

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Babylos

      Ellen pahasti erehdy, Uuna Erkkikaali voisi aloittaa henkisen ja fyysisen eheytymisensä vaikka siitä, että lopettaisi sekaannusta aiheuttavan kahdella nimemerkillä kirjoittelun ja ottaisi omakseen tämän hienon noitanimen, Uuna Erkkikaali, sekä magia- että luonnonuskontopalstoilla. Hieno nimi kirjailijallekin, ostaisin kirjan heti jos kirjailijan nimi olisi Uuna Erkkikaali!

      Uuna Erkkikaali täällä yrittää kalastella huomiota naurettaville traumoilleen ja aloitella liekkisotia parhaan taitonsa mukaan, perinteisin hyviksi koetuin keinoin eli esittelemällä ylpeasti lukutaidottomuuttaan ja hyökkäämällä surullisen hahmon ritarina kuvittelemiaan tuulimyllyjä vastaan. Ja kohtuullisesti onnistuukin, lähinnä sääliin vetoamalla, pointsit siitä!

      Vai onko Uuna Erkkikaali surullisen hahmon soturi, ja koko tämä traumaattisena egomaanikkona esiintyminen yhtä suurta vedätystä, hmmm... ;)

      • Topu

        Tapanani on ollut sanoa että ihminen saattaa olla ämmä sukupuoleen katsomatta.

        Tein duunia tällaisen kaverin kanssa 10 vuotta. Sukupuoleltaan mies. Tuo mies käytti kaikkia oppimiaan psykologian aseita säälistä alentamiseen hankkiakseen glooriaa omalle egolleen - tallaten siinä muita kuin torakoita. Lähimpänä työtoverina hän ajoi minut lähestulkoon hulluuden partaalle ellei pomoni - nainen sukupuoleltaan - olisi suuressa viisaudessaan pistänyt lopulta tuota ämmää ruotuun.

        Ollakseen niin "miesmäinen" kuin antaa ymmärtää Uuna Erkkikaali käyttää varsin ämmämäisiä aseita.

        Castanedan kirjallisen tuotannon kritisointi onkin hänestä "jokin miehinen riitti, että kaikkia jotka ovat osallistuneet itsesi itseksesi muokkaamiseen on ennemmin tai myöhemmin syljettävä päin näköä".

        Sen sijaan sallittavaa onkin samaan hengenvetoon lyödä nyt jo kuollutta kirjailijaa naistenlehtijuttuihin verrattavilla viittauksilla kirjailijan perhe-elämän ongelmiin. Tällaisista en itse tiennyt mitään... Kiitos vaan. En ole varmaan osannut kiinnittää huomiotani kirjailijan tuotannossa tällaiseen ensiarvoisen tärkeään seikkaan.

        Minusta Castaneda ei ollut asshole. En nimittäin koskaan tavannut häntä. Antropologina hänen kirjansa tosin herättävät ristiriitaisia tunteita ja intiaanien noituudesta hän on kirjoittanut teoksia, jotka yhä toimivat pohjana maagista maailmankuvaa käsitteleville keskusteluille.

        "Lapsen saatuaan miehet taantuvat itsekin vauvan tasolle". Siis jotenkin näin olin tuolta lukevinani... Aika tarkkanäköinen analyysi aiheesta josta ei ole omakohtaista kokemusta, sanoisin.

        Se että Uunaa vituttaa ja päässä kolkuttaa, kun jonkun mielestä lapset onkin elämässä ihan siisti juttu, on sekin tietenkin miesten syytä johon syrjityn naisen on vastattava järein asein.

        Kaiken taustalla on tietenkin ankea lapsuus, josta sankarimme kaikki vastukset voittaen nousee taisteluun Pahuuden voimia vastaan. Ja kun Pahuuden voimilta tuleekin turpaan niin että lätty lätisee, niin tragedian ainekset ovat täydelliset. Tuohan on perusdramaturgiaa! Jos tuosta haluaisi vielä jatkaa eteenpäin niin suosittelisin iltalukemistoksi Heta Reitalan ja Timo Heinosen (toim.) "Dramaturgioita - Näkökulmia draamateorian, dramaturgian ja draama-analyysin ongelmiin" Palmenia Kustannus. Saarijärvi 2001.

        Lopulta sitten parannetaan maailmaa ja ollaan oikeutetusti heikkojen ja sorrettujen puolella. Robin Hood ja naisten oikeuksien puolesta taisteleva sankari-feministi samassa persoonassa. Eihän heikkojen ja sorrettujen puolesta taisteleva voi mitenkään olla egomaanikko, eihän?

        Entäs ketä vastaan tätä taistelua käydään: miehiä, äitejä, lapsia, uskovaisia, onnellisia...


      • Babylos
        Topu kirjoitti:

        Tapanani on ollut sanoa että ihminen saattaa olla ämmä sukupuoleen katsomatta.

        Tein duunia tällaisen kaverin kanssa 10 vuotta. Sukupuoleltaan mies. Tuo mies käytti kaikkia oppimiaan psykologian aseita säälistä alentamiseen hankkiakseen glooriaa omalle egolleen - tallaten siinä muita kuin torakoita. Lähimpänä työtoverina hän ajoi minut lähestulkoon hulluuden partaalle ellei pomoni - nainen sukupuoleltaan - olisi suuressa viisaudessaan pistänyt lopulta tuota ämmää ruotuun.

        Ollakseen niin "miesmäinen" kuin antaa ymmärtää Uuna Erkkikaali käyttää varsin ämmämäisiä aseita.

        Castanedan kirjallisen tuotannon kritisointi onkin hänestä "jokin miehinen riitti, että kaikkia jotka ovat osallistuneet itsesi itseksesi muokkaamiseen on ennemmin tai myöhemmin syljettävä päin näköä".

        Sen sijaan sallittavaa onkin samaan hengenvetoon lyödä nyt jo kuollutta kirjailijaa naistenlehtijuttuihin verrattavilla viittauksilla kirjailijan perhe-elämän ongelmiin. Tällaisista en itse tiennyt mitään... Kiitos vaan. En ole varmaan osannut kiinnittää huomiotani kirjailijan tuotannossa tällaiseen ensiarvoisen tärkeään seikkaan.

        Minusta Castaneda ei ollut asshole. En nimittäin koskaan tavannut häntä. Antropologina hänen kirjansa tosin herättävät ristiriitaisia tunteita ja intiaanien noituudesta hän on kirjoittanut teoksia, jotka yhä toimivat pohjana maagista maailmankuvaa käsitteleville keskusteluille.

        "Lapsen saatuaan miehet taantuvat itsekin vauvan tasolle". Siis jotenkin näin olin tuolta lukevinani... Aika tarkkanäköinen analyysi aiheesta josta ei ole omakohtaista kokemusta, sanoisin.

        Se että Uunaa vituttaa ja päässä kolkuttaa, kun jonkun mielestä lapset onkin elämässä ihan siisti juttu, on sekin tietenkin miesten syytä johon syrjityn naisen on vastattava järein asein.

        Kaiken taustalla on tietenkin ankea lapsuus, josta sankarimme kaikki vastukset voittaen nousee taisteluun Pahuuden voimia vastaan. Ja kun Pahuuden voimilta tuleekin turpaan niin että lätty lätisee, niin tragedian ainekset ovat täydelliset. Tuohan on perusdramaturgiaa! Jos tuosta haluaisi vielä jatkaa eteenpäin niin suosittelisin iltalukemistoksi Heta Reitalan ja Timo Heinosen (toim.) "Dramaturgioita - Näkökulmia draamateorian, dramaturgian ja draama-analyysin ongelmiin" Palmenia Kustannus. Saarijärvi 2001.

        Lopulta sitten parannetaan maailmaa ja ollaan oikeutetusti heikkojen ja sorrettujen puolella. Robin Hood ja naisten oikeuksien puolesta taisteleva sankari-feministi samassa persoonassa. Eihän heikkojen ja sorrettujen puolesta taisteleva voi mitenkään olla egomaanikko, eihän?

        Entäs ketä vastaan tätä taistelua käydään: miehiä, äitejä, lapsia, uskovaisia, onnellisia...

        Niitä ämmiä - miehiä tai naisia -, jotka ämmämäisyyden oikein taitavat ja osaavat pehmeällä salakavaluudellaan vetää maton jalkojen alta, minä suuresti kunnioitan ja ihailen. Vielä enemmän ihailen, jos käyttävät taitoaan johonkin hyödylliseen.

        Uuna Erkkikaalissa eniten kyllästyttää se, ettei osaa kumpaakaan. Äijämäiset yritykset on pelkkää ohi sohimista ja ämmämäisyys ei muuta kuin itkuntihruista itsesääliä.


      • Uuna Simmakka
        Babylos kirjoitti:

        Niitä ämmiä - miehiä tai naisia -, jotka ämmämäisyyden oikein taitavat ja osaavat pehmeällä salakavaluudellaan vetää maton jalkojen alta, minä suuresti kunnioitan ja ihailen. Vielä enemmän ihailen, jos käyttävät taitoaan johonkin hyödylliseen.

        Uuna Erkkikaalissa eniten kyllästyttää se, ettei osaa kumpaakaan. Äijämäiset yritykset on pelkkää ohi sohimista ja ämmämäisyys ei muuta kuin itkuntihruista itsesääliä.

        Tai älä sittenkään. Tarkoitukseni ei ole vedellä mattoja kenenkään alta, mutta sille en mahda mitään jos joku hyökkää steppailemaan matolle juuri kun minulla on siivouspäivä.

        Kukaan ei agitoidu sellaisesta mikä ei koske häntä itseään pätkääkään.

        ***

        Olen minä koko maailma, kun itken sen puolesta? Onko todellakin niin?

        Pitänee konsultoida Ellipepsiä messiaskompleksin suhteen.


    • Uuna Simmakka

      Kun tämä asia nyt aiheuttaa sinussa näin paljon omakohtaista ärtymystä, niin miten on sinun soturin vapautesi laita? Entä itsetärkeytesi?

      Tehdään nyt rautalankamallia.

      Haluan ottaa vaikeita aiheita esille, koska inhoan paikalleen jämähtämistä yli kaiken. Minua alkoi vähän ärsyttää kun koin että sinä ja Babs täällä olette perustamassa keskinäisen kehun kerhoa, jossa kaiken a ja o on se, että olette onnistuneet siittämään tähän maailmaan lapsukaisia. Se ON varmasti teille kummallekin maailmat myllertävä juttu, mutta minä en kertakaikkiaan usko että te ette siitä enää sen paremmaksi voi soturina kehittyä kuin mitä koette nyt olevanne sillä perusteella että olette isiä. Älkää jääkö paikoillenne istumaan toisianne nuoleskellen pliís! Odotan teiltä enemmän kuin noilta Uskonto/Uskonto-osaston omahyväisyyteensä tikahtuvilta uskovaisilta!

      Voitte varmasti olla isinä vaikka kuinka hyviä, mutta se ei tarkoita että jokainen on automaattisesti. Pilkallinen möläytykseni miehen taantumisesta vauva-asteella kun perheeseen tulee vauva on jotain mitä itse koin lapsuuden kodissani. Eikä äitinikään järin aikuinen ollut, joten... En kuitenkaan tarkoita itkeä ja porata jotain paskaa perhettä jota ei enää edes ole. Se vain on 1. porras siinä että minusta tuli perhe-elämän oletettuun auvoon kriittisesti suhtautuva. 2. porras oli se, että toimin paskamagneettina ja olen vetänyt useita epätoivoisia ihmiskohtaloita puoleeni. Tämä on aiheuttanut sen, että minun on hyvin vaikea tajuta miten tässä maailmassa pitäisi elää tulematta hulluksi sen takia että kaikki ihmisten vittumaisuus tekee minut vimmaiseksi.

      Kutut minä kenenkään mieheydestä ja naiseudesta, mutta se soturius! Minulle se on fanaattista ehdottomuutta asettaa kaikki kyseenalaiseksi. Asetan kyseenalaiseksi myös oman haluni pelastaa koko maailma, mutta vielä minulla ei ole mitään järkevää sen tilallekaan. Toivoin että aloittamani prosessi tässä maailman vaikeimmassa asiassa voisi auttaa, mutta luulen että olen nyt haukannut suuremman palan kuin pystyn nielemään.

      Olen veemäinen ihminen varmasti julistaessani nyt tässä että se että vain laittaa silmät kiinni ja tuudittautuu omaan onneensa ei ole muuta kuin pakoilua. Onni on todellinen, aito asia, ja minäkin koen sitä. Mutta se ei riitä, jos on fanaattinen, kuten minä. Myönnän aivovammaisuuteni.

      Babs on mielestäni oikessa sanoessaan että vanhemmatkin tulee nähdä ihmisinä. Tottakai. Se että minä helposti väitän että on olemassa paskoja vanhempia ei liene asia mistä kenenkään pitäisi noin kovasti hermostua, jollei pelkää itse päätyvänsä samaan pläjään. Tiedät Topu mitä olet isänä! Minun mussutukseni täällä ei pitäisi häiritä sitä niin paljon, että alat heittää typerää legendaa siitä kuinka minun kapiteelini täällä sitä tai tätä. Sano suoraan että MINÄ ärsytän sinua! Koska en ole kuten sinä.

      Itse puolestani olen pettynyt että sinulta ei löydy sitä soturin itsekuria eikä itsetärkeydestä vapautumista, mikä osoittaisi minullekin että on mahdollista olla isä tai äiti JA soturi.

      Sitten molemmille, Topu ja Babs, varsinkin Babs (jos lukee): te luulette että kaikki tämä kirjoittelu täällä on joku mentaalinen peli, jota pelataan aina aikansa kuluksi kun omassa itsetärkeydessään kuvittelee että voi nujertaa kaikki muut ja ryhtyä kukkulan kuninkaaksi. Hyi helvetti sanon minä. Ettekö te sen vertaa ole soturina oppineet, että ainoa mikä täällä pitää nujertaa on oma itse?! Pitää kirjoittaa tosissaan, kaikkensa antaen, upoten tähän kuin laarilliseen paskaa! Intohimolla, eikä penseällä älyllisellä hohhoijaa-näpertelymentaliteetilla että pitää tässä (kun olen vanha ja isukki jne.) muille osoittaa että missä se polku kulkee.

      Olkaakin kunnon isiä, älkääkä uikuttavia rääpäleitä jotka alkavat heti inistä ja tehdä analyysejä ihmisistä joiden kanssa menee sukset ristiin.

      Tehkää analyyseja itsestänne, ilman omahyväisyyden kuorrutetta.

      PS. Tiedän että olen täysin läpimätä ja umpipaska tyyppi, sillä tarkoitukseni onkin herättää itseni ja jos mahdollista muitakin, eikä jäädä paikoilleni persettäni hautomaan. Se että nimipolitiikkanikin on mikä on, olkoon teidän ikuinen päänsärkynne jos voitte näinkin pikkumaisista asioista päivänne pilata.

      No niin, jatkakaa haukkumistani. Ehkä siitä saan minäkin jotain irti. Puskii!

      :D

      • Itzli

        Oletko harkinnut vakavasti sellaista mahdollisuutta, että olisit perusluonteeltasi vahvasti masokistinen?

        Olen miettinyt sitä miksi ryvetät omaa henkilöäsi näillä palstoilla niin paljon, ja tuossa on yksi mielestäni varteenotettava selitys. Itsevihasi ja huono omatuntosi voivat olla merkki tukahdutetuista masokistisista taipumuksista.

        Mieti asiaa.


      • Uuna Simmakka
        Itzli kirjoitti:

        Oletko harkinnut vakavasti sellaista mahdollisuutta, että olisit perusluonteeltasi vahvasti masokistinen?

        Olen miettinyt sitä miksi ryvetät omaa henkilöäsi näillä palstoilla niin paljon, ja tuossa on yksi mielestäni varteenotettava selitys. Itsevihasi ja huono omatuntosi voivat olla merkki tukahdutetuista masokistisista taipumuksista.

        Mieti asiaa.

        No, mielestäni minä laitan itseni likoon sen vuoksi että minä en halua jättää yhtään kiveä kääntämättä jos se vain jotenkin voi auttaa tai huvittaa itseäni tai muita.

        Esim. Ellipepsi sai kovasti kaipaamaansa hupia tapellessaan minun kanssani, ja varmasti Topukin nauttii siitä että saa linnoittautua pyhän vanhemmuutensa suojakuoren alle haukkumalla minua. Se että haukun itsekin itseäni tarkoittaa sitä että kakat minäkin nakkaan EGON kunnioittamisesta. Ehkä se on jotenkin jäänyt epäselväksi teille muille?

        Valitettavasti masokistisen otteeni sivutuotteena aika moni ihminen kaivaa itsestään esiin sadistin, jolloin hän saattaa alkaa epäillä - jos on vähänkään itsekriittinen - onko hän sittenkään niin erinomainen ihminen kuin on aina luullut olevansa.

        Miksi henkilöä pitäisi suojella??? Ego sucks!

        - On muuten helvetin rasittavaa että kun on jonkin aikaa jollakin foorumilla, pitäisi muistaa kumarrella jokaikiselle "suopealle" taholle aina kun suunsa aukaisee. Tuntemattomana pysyminen pitää ihmiset valppaina ja vaarallisina, ja kun alkaa kehittyä joku nettipersoona, mitään hyödyllistä ei saada enää aikaan. Kuitenkin hyvin usein minä en edes tarkoita vittuilla kenellekään henkilökohtaisesti, mutta jos joku vetää herneet nenäänsä, niin jatketaan sitten SIITÄ ja katsotaan että mitä saadaan aikaan. Tuleeko oivalluksia puolin ja toisin?

        Pitäisikö minun olla kiltimpi ja kohteliaampi, ja miksi? Jotta minua ei nokittaisi kanalaumassa? Höh? Jos nokitaan, itken. Se siitä sitten, itku puhdistaa. Mutta toivottavasti siinä samalla tulee KATHARSIS ja oivallus!!!


      • Itzli
        Uuna Simmakka kirjoitti:

        No, mielestäni minä laitan itseni likoon sen vuoksi että minä en halua jättää yhtään kiveä kääntämättä jos se vain jotenkin voi auttaa tai huvittaa itseäni tai muita.

        Esim. Ellipepsi sai kovasti kaipaamaansa hupia tapellessaan minun kanssani, ja varmasti Topukin nauttii siitä että saa linnoittautua pyhän vanhemmuutensa suojakuoren alle haukkumalla minua. Se että haukun itsekin itseäni tarkoittaa sitä että kakat minäkin nakkaan EGON kunnioittamisesta. Ehkä se on jotenkin jäänyt epäselväksi teille muille?

        Valitettavasti masokistisen otteeni sivutuotteena aika moni ihminen kaivaa itsestään esiin sadistin, jolloin hän saattaa alkaa epäillä - jos on vähänkään itsekriittinen - onko hän sittenkään niin erinomainen ihminen kuin on aina luullut olevansa.

        Miksi henkilöä pitäisi suojella??? Ego sucks!

        - On muuten helvetin rasittavaa että kun on jonkin aikaa jollakin foorumilla, pitäisi muistaa kumarrella jokaikiselle "suopealle" taholle aina kun suunsa aukaisee. Tuntemattomana pysyminen pitää ihmiset valppaina ja vaarallisina, ja kun alkaa kehittyä joku nettipersoona, mitään hyödyllistä ei saada enää aikaan. Kuitenkin hyvin usein minä en edes tarkoita vittuilla kenellekään henkilökohtaisesti, mutta jos joku vetää herneet nenäänsä, niin jatketaan sitten SIITÄ ja katsotaan että mitä saadaan aikaan. Tuleeko oivalluksia puolin ja toisin?

        Pitäisikö minun olla kiltimpi ja kohteliaampi, ja miksi? Jotta minua ei nokittaisi kanalaumassa? Höh? Jos nokitaan, itken. Se siitä sitten, itku puhdistaa. Mutta toivottavasti siinä samalla tulee KATHARSIS ja oivallus!!!

        >>> Se että haukun itsekin itseäni tarkoittaa sitä että kakat minäkin nakkaan EGON kunnioittamisesta. Ehkä se on jotenkin jäänyt epäselväksi teille muille? >>>

        En ymmärrä kuinka kuvittelet voivasi toimia ilman egoa, varsinkin kun tuot sitä koko ajan esille ja puhut siitä taukoamatta.

        >>> Valitettavasti masokistisen otteeni sivutuotteena aika moni ihminen kaivaa itsestään esiin sadistin, jolloin hän saattaa alkaa epäillä - jos on vähänkään itsekriittinen - onko hän sittenkään niin erinomainen ihminen kuin on aina luullut olevansa. >>>

        Mielestäni sadismissa ei ole mitään väärää sen enempää kuin masokismissakaan. Sadismi ei ole hallitsematonta ilkeyttä, eikä masokismi ole tiedotonta itsevihaa. Kysymys on aivan perustavaa laatua olevista luonteenpiirteistä jotka eivät kuulu sen piiriin jota kutsut egoksi.

        Väität että sadistit ovat pahoja ja että tekeydyt heikoksi paljastaaksesi heidät, vaikka masokistihan juurikin nauttii kidutuksesta. Lisäksi toisten ihmisten (tai omien) huonojen ominaisuuksien paljastelu ja korostaminen on keljua. Olen itse Kungfutselainen tässä asiassa: Hyvän ihmisen merkki on, että hän pyrkii salaamaan toisten ihmisten huonot ominaisuudet.

        Kuten sanoin, mieti asiaa. Pyydän ettet vastaa tähän viestiin ennenkuin aikaisintaan kolmen päivän kuluttua. En yleensä suoraan ehdottele mitään toisten ihmisten salatuista luonteenpiirteistä varsinkaan nettiforumeilla, mutta minulle tuli sellainen tavallisuudesta poikkeava tunne, että nyt voisin hieman täräyttää.

        Älä katso lahjahevosta suuhun. Ota vain mitä annan, sanot kiitos ja kysyt saako olla kahvia tai pullaa, ja mietit sitten jälkeenpäin itse kaikessa rauhassa oliko antamani lahja arvokas vai arvoton. Oletko koskaan antanut jollekin jotakin ja kuullut häneltä heti kättelyssä "Vai toit sinä kukkasia! Minulla kun on jo talo täynnä niitä ennestäänkin!" tai "Toit minulle syviä lautasia, mutta kun minä en koskaan syö keittoa!".

        Saatathan innostua tekemään keittoa jokin päivä, tai vaikkapa riisipuuroa.

        Hyvää joulua.

        Terveisin Itzli


      • Babylos
        Uuna Simmakka kirjoitti:

        No, mielestäni minä laitan itseni likoon sen vuoksi että minä en halua jättää yhtään kiveä kääntämättä jos se vain jotenkin voi auttaa tai huvittaa itseäni tai muita.

        Esim. Ellipepsi sai kovasti kaipaamaansa hupia tapellessaan minun kanssani, ja varmasti Topukin nauttii siitä että saa linnoittautua pyhän vanhemmuutensa suojakuoren alle haukkumalla minua. Se että haukun itsekin itseäni tarkoittaa sitä että kakat minäkin nakkaan EGON kunnioittamisesta. Ehkä se on jotenkin jäänyt epäselväksi teille muille?

        Valitettavasti masokistisen otteeni sivutuotteena aika moni ihminen kaivaa itsestään esiin sadistin, jolloin hän saattaa alkaa epäillä - jos on vähänkään itsekriittinen - onko hän sittenkään niin erinomainen ihminen kuin on aina luullut olevansa.

        Miksi henkilöä pitäisi suojella??? Ego sucks!

        - On muuten helvetin rasittavaa että kun on jonkin aikaa jollakin foorumilla, pitäisi muistaa kumarrella jokaikiselle "suopealle" taholle aina kun suunsa aukaisee. Tuntemattomana pysyminen pitää ihmiset valppaina ja vaarallisina, ja kun alkaa kehittyä joku nettipersoona, mitään hyödyllistä ei saada enää aikaan. Kuitenkin hyvin usein minä en edes tarkoita vittuilla kenellekään henkilökohtaisesti, mutta jos joku vetää herneet nenäänsä, niin jatketaan sitten SIITÄ ja katsotaan että mitä saadaan aikaan. Tuleeko oivalluksia puolin ja toisin?

        Pitäisikö minun olla kiltimpi ja kohteliaampi, ja miksi? Jotta minua ei nokittaisi kanalaumassa? Höh? Jos nokitaan, itken. Se siitä sitten, itku puhdistaa. Mutta toivottavasti siinä samalla tulee KATHARSIS ja oivallus!!!

        Hyväntahtoinen apumme egopaiseesi puhkaisemisesa näyttää tuottavan tulosta. Paiseestasi valuu mätää jo niin paksuna virtana ja harhaisuutesi yltyy siihen mittaan, että kuvittelet olevasi soturi ja voivasi jotakuta auttaa, vaikka levität ympärillesi vain pahaa hajua.

        Et ole kuitenkaan vielä pohjalla, ja voi kestää vielä päiviä, viikkoja, vuosia ennenkuin mätää tulee niin paljon ulos, että alamäki taittuu ylämäeksi ja paise lakkaa pahasti puristamasta.

        Mädän valumista kuulostellessasi suosittelen hiljentymistä ja rauhallista hengitystä. Tiedän että se tulee olemaan vaikeaa enkä odota liikoja. Haluan kuitenkin tukea hiljentymisponnistuksiasi siten, että lopetan nyt vastaamisen nimimerkeille Ereshkigal ja Uuna Simmakka. Palataan asiaan sitten joskus, kun katharsis on edennyt niin pitkälle, että mädän keskeltä alkaa tulla esiin ihminen nimeltä Uuna Erkkikaali.


      • Uuna Simmakka
        Babylos kirjoitti:

        Hyväntahtoinen apumme egopaiseesi puhkaisemisesa näyttää tuottavan tulosta. Paiseestasi valuu mätää jo niin paksuna virtana ja harhaisuutesi yltyy siihen mittaan, että kuvittelet olevasi soturi ja voivasi jotakuta auttaa, vaikka levität ympärillesi vain pahaa hajua.

        Et ole kuitenkaan vielä pohjalla, ja voi kestää vielä päiviä, viikkoja, vuosia ennenkuin mätää tulee niin paljon ulos, että alamäki taittuu ylämäeksi ja paise lakkaa pahasti puristamasta.

        Mädän valumista kuulostellessasi suosittelen hiljentymistä ja rauhallista hengitystä. Tiedän että se tulee olemaan vaikeaa enkä odota liikoja. Haluan kuitenkin tukea hiljentymisponnistuksiasi siten, että lopetan nyt vastaamisen nimimerkeille Ereshkigal ja Uuna Simmakka. Palataan asiaan sitten joskus, kun katharsis on edennyt niin pitkälle, että mädän keskeltä alkaa tulla esiin ihminen nimeltä Uuna Erkkikaali.

        Kiitos. Lykkyä omien paiseidesi parissa.


      • Uuna Simmakka
        Itzli kirjoitti:

        >>> Se että haukun itsekin itseäni tarkoittaa sitä että kakat minäkin nakkaan EGON kunnioittamisesta. Ehkä se on jotenkin jäänyt epäselväksi teille muille? >>>

        En ymmärrä kuinka kuvittelet voivasi toimia ilman egoa, varsinkin kun tuot sitä koko ajan esille ja puhut siitä taukoamatta.

        >>> Valitettavasti masokistisen otteeni sivutuotteena aika moni ihminen kaivaa itsestään esiin sadistin, jolloin hän saattaa alkaa epäillä - jos on vähänkään itsekriittinen - onko hän sittenkään niin erinomainen ihminen kuin on aina luullut olevansa. >>>

        Mielestäni sadismissa ei ole mitään väärää sen enempää kuin masokismissakaan. Sadismi ei ole hallitsematonta ilkeyttä, eikä masokismi ole tiedotonta itsevihaa. Kysymys on aivan perustavaa laatua olevista luonteenpiirteistä jotka eivät kuulu sen piiriin jota kutsut egoksi.

        Väität että sadistit ovat pahoja ja että tekeydyt heikoksi paljastaaksesi heidät, vaikka masokistihan juurikin nauttii kidutuksesta. Lisäksi toisten ihmisten (tai omien) huonojen ominaisuuksien paljastelu ja korostaminen on keljua. Olen itse Kungfutselainen tässä asiassa: Hyvän ihmisen merkki on, että hän pyrkii salaamaan toisten ihmisten huonot ominaisuudet.

        Kuten sanoin, mieti asiaa. Pyydän ettet vastaa tähän viestiin ennenkuin aikaisintaan kolmen päivän kuluttua. En yleensä suoraan ehdottele mitään toisten ihmisten salatuista luonteenpiirteistä varsinkaan nettiforumeilla, mutta minulle tuli sellainen tavallisuudesta poikkeava tunne, että nyt voisin hieman täräyttää.

        Älä katso lahjahevosta suuhun. Ota vain mitä annan, sanot kiitos ja kysyt saako olla kahvia tai pullaa, ja mietit sitten jälkeenpäin itse kaikessa rauhassa oliko antamani lahja arvokas vai arvoton. Oletko koskaan antanut jollekin jotakin ja kuullut häneltä heti kättelyssä "Vai toit sinä kukkasia! Minulla kun on jo talo täynnä niitä ennestäänkin!" tai "Toit minulle syviä lautasia, mutta kun minä en koskaan syö keittoa!".

        Saatathan innostua tekemään keittoa jokin päivä, tai vaikkapa riisipuuroa.

        Hyvää joulua.

        Terveisin Itzli

        Vastaan varsinaisesti vasta 3 pv päästä, mutta mieleni tekee sanoa jo nyt että

        HALUAN TAPPAA EGON. Jotta voin kokea Hengen suoraan.

        Menetelmäni voi tosin olla väärä.


      • Uuna Simmakka
        Itzli kirjoitti:

        >>> Se että haukun itsekin itseäni tarkoittaa sitä että kakat minäkin nakkaan EGON kunnioittamisesta. Ehkä se on jotenkin jäänyt epäselväksi teille muille? >>>

        En ymmärrä kuinka kuvittelet voivasi toimia ilman egoa, varsinkin kun tuot sitä koko ajan esille ja puhut siitä taukoamatta.

        >>> Valitettavasti masokistisen otteeni sivutuotteena aika moni ihminen kaivaa itsestään esiin sadistin, jolloin hän saattaa alkaa epäillä - jos on vähänkään itsekriittinen - onko hän sittenkään niin erinomainen ihminen kuin on aina luullut olevansa. >>>

        Mielestäni sadismissa ei ole mitään väärää sen enempää kuin masokismissakaan. Sadismi ei ole hallitsematonta ilkeyttä, eikä masokismi ole tiedotonta itsevihaa. Kysymys on aivan perustavaa laatua olevista luonteenpiirteistä jotka eivät kuulu sen piiriin jota kutsut egoksi.

        Väität että sadistit ovat pahoja ja että tekeydyt heikoksi paljastaaksesi heidät, vaikka masokistihan juurikin nauttii kidutuksesta. Lisäksi toisten ihmisten (tai omien) huonojen ominaisuuksien paljastelu ja korostaminen on keljua. Olen itse Kungfutselainen tässä asiassa: Hyvän ihmisen merkki on, että hän pyrkii salaamaan toisten ihmisten huonot ominaisuudet.

        Kuten sanoin, mieti asiaa. Pyydän ettet vastaa tähän viestiin ennenkuin aikaisintaan kolmen päivän kuluttua. En yleensä suoraan ehdottele mitään toisten ihmisten salatuista luonteenpiirteistä varsinkaan nettiforumeilla, mutta minulle tuli sellainen tavallisuudesta poikkeava tunne, että nyt voisin hieman täräyttää.

        Älä katso lahjahevosta suuhun. Ota vain mitä annan, sanot kiitos ja kysyt saako olla kahvia tai pullaa, ja mietit sitten jälkeenpäin itse kaikessa rauhassa oliko antamani lahja arvokas vai arvoton. Oletko koskaan antanut jollekin jotakin ja kuullut häneltä heti kättelyssä "Vai toit sinä kukkasia! Minulla kun on jo talo täynnä niitä ennestäänkin!" tai "Toit minulle syviä lautasia, mutta kun minä en koskaan syö keittoa!".

        Saatathan innostua tekemään keittoa jokin päivä, tai vaikkapa riisipuuroa.

        Hyvää joulua.

        Terveisin Itzli

        Oletat että 3 pv päästä olen muka jotenkin viisaampi kuin nyt. En välttämättä ole. Päinvastoin, mitä enemmän odottelen ennenkuin kirjoitan, sitä pölhömpää tekstiä tulee!

        >Väität että sadistit ovat pahoja

        En väitä. Väitän että he ovat itsetärkeitä.

        >ja että tekeydyt heikoksi paljastaaksesi heidät,

        Oletat että minulla on jokin tietoinen suunnitelma. Tässä te muut menette päin honkia niin että humisee, sillä minä en toimi tietoisesti. En ole toiminut enää sen jälkeen kun otin yhteen Ellipsen kanssa, tiedostin että hän ei ikinä voi olla niin suuri uhka kuin oma itsetärkeyteni, annoin hänelle anteeksi sen että en ymmärrä häntä (miettikääs sitä!) ja koin suuren ILON ja energian. Jäi hinku kokea se uudelleen.

        > vaikka masokistihan juurikin nauttii kidutuksesta.

        Ehkäpä olenkin sadisti itseäni kohtaan? Miettikääs sitä.

        > Lisäksi toisten ihmisten (tai omien) huonojen ominaisuuksien paljastelu ja korostaminen on keljua.

        Onhan se, muttei erityisen rakastavaa. Pitääkö minun jättää niiden ihmisten egot rauhassa pölyttymään, jotka sanovat olevansa sotureita? Tokihan heiltä (teiltä?) vaaditaan enemmän kuin muilta. Jos ei kukaan muu ilmaannu vaatimaan, niin ehkä tällaisen paska-akan sitten täytyy. Ymmärrän kyllä että olen myrkkyä niille jotka haluaisivat vain että kaikilla on niin saatanan kivaa ja mukavaa... Mutta ajatelkaa kuinka kivaa se on sitten kun oivaltaa jotain itsestään! Yrittäkää edes!

        > Olen itse Kungfutselainen tässä asiassa: Hyvän ihmisen merkki on, että hän pyrkii salaamaan toisten ihmisten huonot ominaisuudet.

        Eikä ole, vaan erittäin pahan ja ilkeän ihmisen. Hän ei anna muille mahdollisuutta tarkastella itseään. Sain Ellipseltä, teidän kaikkien hyväksikäyttämältänne hylkiöltä, suuren lahjan ja haluan jakaa sitä edelleen. Ette te kukaan korvaanne lotkauta, jos minä vain vienosti kauniisti pyydän että KATSOKAA ITSEÄNNE. Siinä samalla kun puhkon omia mätäpaiseitani, kuten Babs kauniisti kuvaili.

        Mutta ei väkisten päkisten.

        Se missä minä haukkasin liian suuren palan on se että yritän hahmottaa vastausta koko maailman tuskaan. Naurettavaa... Mutta minusta on jotenkin niin väärin että tästäkin pitäisi teille kaikille tili tehdä, että haluan potkia pölyt pois itsetärkeistä ahtereistamme.

        Varmaankin menettelytapani ovat Leijonasta mitä mauttomimmat. Kaksonenkaan tuskin suvaitsee mitään näin ruohonjuuritasoista toimintaa. Kaiken pitäisi olla aina vaan älyllistä, fiiniä, salonkikelpoista... Ei jumalauta pojat! Miten te VOITTE ottaa itsenne niin vakavasti?! Sinäkin Iztli ehdottelet että minun pitää mennä itseeni ja miettiä kuin pikkulapsi että mitäs tuli tehtyä. Kun kaveriasi kiusasin.

        Läikkyikö maito tai menikö pulla väärään kurkkuun, tarvittiinko Heimlichin(?) ote? Oletteko te todella näin herkkäperseisiä?

        *pyörittelee silmiään*


      • Topu

        Tap, tap, tap, tap, tap!

        Hyvä että edes sinä olet soturi ja vapaa itsetärkeydestäsi.

        Hyvä että taistelet heikkojen ja sorrettujen puolesta.

        Miksi sinä odottaisit minulta yhtään mitään?
        Millä tavalla olen jämähtänyt muutoin kuin tehnyt elämässäni erilaisia ratkaisuja kuin sinä, jotka mitä ilmeisemmin ovat sinulle nyt jonkinlainen ongelma?

        Laaditko sinä nyt sääntöjä siitä mitä tämä turhanpäiväinen höpöttely täällä palstoilla on tai pitäisi olla?

        Olen ensimmäistä kertaa kyseenalaistanut mesomisesi kun se alkoi kääntyä henkilöäni vastaan. Sinä teet ihan itse noita analyysejäsi ja levittelet sitten ne jotenkin yleisinä totuuksina. Yleistät, mutta mitäpä muuta voisikaan vaatia. Onhan se oikeutesi.

        Hirveä rumba pienestä vastapiikistä!!
        Noh, ollaan sitten ihan rauhassa sadisteja ja mitä kaikkea haluatkaan... Ja sinä taas saat aiheen peuhata itsesäälissäsi seuraavat puoli vuotta. Riittääpähän taas saippuaoopperalle jatko-osia.
        Se soturiudesta.


      • Uuna Simmakka
        Topu kirjoitti:

        Tap, tap, tap, tap, tap!

        Hyvä että edes sinä olet soturi ja vapaa itsetärkeydestäsi.

        Hyvä että taistelet heikkojen ja sorrettujen puolesta.

        Miksi sinä odottaisit minulta yhtään mitään?
        Millä tavalla olen jämähtänyt muutoin kuin tehnyt elämässäni erilaisia ratkaisuja kuin sinä, jotka mitä ilmeisemmin ovat sinulle nyt jonkinlainen ongelma?

        Laaditko sinä nyt sääntöjä siitä mitä tämä turhanpäiväinen höpöttely täällä palstoilla on tai pitäisi olla?

        Olen ensimmäistä kertaa kyseenalaistanut mesomisesi kun se alkoi kääntyä henkilöäni vastaan. Sinä teet ihan itse noita analyysejäsi ja levittelet sitten ne jotenkin yleisinä totuuksina. Yleistät, mutta mitäpä muuta voisikaan vaatia. Onhan se oikeutesi.

        Hirveä rumba pienestä vastapiikistä!!
        Noh, ollaan sitten ihan rauhassa sadisteja ja mitä kaikkea haluatkaan... Ja sinä taas saat aiheen peuhata itsesäälissäsi seuraavat puoli vuotta. Riittääpähän taas saippuaoopperalle jatko-osia.
        Se soturiudesta.

        Soturiudestani en tiedä, enkä ole vapaa itsetärkeydestäni.

        Miksei tämä turhanpäiväinen höpöttely voisi olla jotain enemmän?

        Miten aloin kääntyä henkilöäsi vastaan? Jos sinua jäi kaivelemaan se Magia-osastolla oleva miehen vauvamaisuus, niin usko jo hyvä mies että se ei koskenut sinua!

        Sadisti on Iztlin käsite. Itse en välttämättä käyttäisi sitä, mutta ihan miten vain. Me olemme kaikki sadisteja, jotka emme salli toisillemme mitään toisenlaisia vaihtoehtoja kuin omamme.

        Missä ihmeen itsesäälissä? Se että käytän henkilöäni materiaalina ei todellakaan ole mitään säälittelyä, koska en varjele itseäni.

        Älkäämme sitten enää koskaan käykö tutkimaan vanhemmuuden TABUA, kun se on sinulle noin herkkä paikka.

        Ja minä kun luulin että täällä olisi alttiutta tutkia asioita herkistelemättä.

        Toivottavasti tulet onnelliseksi henkilösi kanssa.

        Niin vähän vain olisi tarvittu, mutta sitäkään ei sitten voi odottaa, kun tärkeintä on vain pönkittää omaa itseä näemmä! Ja minä kun en sinulle pönkäksi ala. Halusin tarjota jotain enemmän.


      • Itzli
        Uuna Simmakka kirjoitti:

        Vastaan varsinaisesti vasta 3 pv päästä, mutta mieleni tekee sanoa jo nyt että

        HALUAN TAPPAA EGON. Jotta voin kokea Hengen suoraan.

        Menetelmäni voi tosin olla väärä.

        Minäkin halusin joskus tappaa egon, mutta sitten oivalsin, että ainoa mihin sellainen tietoinen pyrkimys minua johti oli itsevihaan ja huonoon omatuntoon.

        Ei egoa tuhota pidä. Sitäkin tarvitaan. Meidän itsemme on vain opittava käyttämään kaikkia ominaisuuksiamme viisaammin ja tasapainoisella tavalla. Jos polkupyörässä on löysät kumit, haluammeko mukiloida niität? Emme halua, koska mutkaisilla renkailla on vieläkin vaikeampi ajaa. Miksi meidät tulisi rankaista itseämme? Mieluummin pumppaamme pyöriin ilmaa ja oivallamme, että itseasiassa pyöräilyyn liittyy renkaiden pyörimistä mielenkiintoisempia asioita, jotka voimme oivaltaa vasta kun pyöräily sujuu mutkattomasti.

        Ymmärtäkää egojanne. Jos se kumisee tyhjyyttään, laittakaa sinne jotakin. Jos se repsottaa, korjatkaa sitä. Kuka lähtee soitellen sotaan omaa egoaan vastaan, käy vain itseään vastaan, koska niin kauan kuin samaistumme ensisijaisesti omiin egoihimme, emme voi astua niiden ulkopuolelle. Meidän on oltava paljon ovelampia ja toimittava kuin ninjat yössä, täynnä viileää rakkautta.


      • Josefina
        Itzli kirjoitti:

        Minäkin halusin joskus tappaa egon, mutta sitten oivalsin, että ainoa mihin sellainen tietoinen pyrkimys minua johti oli itsevihaan ja huonoon omatuntoon.

        Ei egoa tuhota pidä. Sitäkin tarvitaan. Meidän itsemme on vain opittava käyttämään kaikkia ominaisuuksiamme viisaammin ja tasapainoisella tavalla. Jos polkupyörässä on löysät kumit, haluammeko mukiloida niität? Emme halua, koska mutkaisilla renkailla on vieläkin vaikeampi ajaa. Miksi meidät tulisi rankaista itseämme? Mieluummin pumppaamme pyöriin ilmaa ja oivallamme, että itseasiassa pyöräilyyn liittyy renkaiden pyörimistä mielenkiintoisempia asioita, jotka voimme oivaltaa vasta kun pyöräily sujuu mutkattomasti.

        Ymmärtäkää egojanne. Jos se kumisee tyhjyyttään, laittakaa sinne jotakin. Jos se repsottaa, korjatkaa sitä. Kuka lähtee soitellen sotaan omaa egoaan vastaan, käy vain itseään vastaan, koska niin kauan kuin samaistumme ensisijaisesti omiin egoihimme, emme voi astua niiden ulkopuolelle. Meidän on oltava paljon ovelampia ja toimittava kuin ninjat yössä, täynnä viileää rakkautta.

        Kaiketi melkoisen tuomitsevana ja fanaattisena ihmisenä olen halunnut tietää mikä on se taho, jota syyttää siitä että minulla ei ole sitä jatkuvasti mikä minulla joskus on (kokemukset joista mainitsen siellä sun täällä). Ehkeivät toisetkaan elä missään jatkuvassa Mysteerissä... Mistäs sen tietäisin. Mutta vain minä olen saanut päähäni pitää itseäni niin pahana esteenä Suoralle Informaatiolle että kärsimättömyyksissäni haluaisin tempaista itseni tieltä itseni, edestäni näkymää peittämästä.

        Mikä sitten Itseni suunnitelma on, ken tietää.


      • Itzli
        Uuna Simmakka kirjoitti:

        Oletat että 3 pv päästä olen muka jotenkin viisaampi kuin nyt. En välttämättä ole. Päinvastoin, mitä enemmän odottelen ennenkuin kirjoitan, sitä pölhömpää tekstiä tulee!

        >Väität että sadistit ovat pahoja

        En väitä. Väitän että he ovat itsetärkeitä.

        >ja että tekeydyt heikoksi paljastaaksesi heidät,

        Oletat että minulla on jokin tietoinen suunnitelma. Tässä te muut menette päin honkia niin että humisee, sillä minä en toimi tietoisesti. En ole toiminut enää sen jälkeen kun otin yhteen Ellipsen kanssa, tiedostin että hän ei ikinä voi olla niin suuri uhka kuin oma itsetärkeyteni, annoin hänelle anteeksi sen että en ymmärrä häntä (miettikääs sitä!) ja koin suuren ILON ja energian. Jäi hinku kokea se uudelleen.

        > vaikka masokistihan juurikin nauttii kidutuksesta.

        Ehkäpä olenkin sadisti itseäni kohtaan? Miettikääs sitä.

        > Lisäksi toisten ihmisten (tai omien) huonojen ominaisuuksien paljastelu ja korostaminen on keljua.

        Onhan se, muttei erityisen rakastavaa. Pitääkö minun jättää niiden ihmisten egot rauhassa pölyttymään, jotka sanovat olevansa sotureita? Tokihan heiltä (teiltä?) vaaditaan enemmän kuin muilta. Jos ei kukaan muu ilmaannu vaatimaan, niin ehkä tällaisen paska-akan sitten täytyy. Ymmärrän kyllä että olen myrkkyä niille jotka haluaisivat vain että kaikilla on niin saatanan kivaa ja mukavaa... Mutta ajatelkaa kuinka kivaa se on sitten kun oivaltaa jotain itsestään! Yrittäkää edes!

        > Olen itse Kungfutselainen tässä asiassa: Hyvän ihmisen merkki on, että hän pyrkii salaamaan toisten ihmisten huonot ominaisuudet.

        Eikä ole, vaan erittäin pahan ja ilkeän ihmisen. Hän ei anna muille mahdollisuutta tarkastella itseään. Sain Ellipseltä, teidän kaikkien hyväksikäyttämältänne hylkiöltä, suuren lahjan ja haluan jakaa sitä edelleen. Ette te kukaan korvaanne lotkauta, jos minä vain vienosti kauniisti pyydän että KATSOKAA ITSEÄNNE. Siinä samalla kun puhkon omia mätäpaiseitani, kuten Babs kauniisti kuvaili.

        Mutta ei väkisten päkisten.

        Se missä minä haukkasin liian suuren palan on se että yritän hahmottaa vastausta koko maailman tuskaan. Naurettavaa... Mutta minusta on jotenkin niin väärin että tästäkin pitäisi teille kaikille tili tehdä, että haluan potkia pölyt pois itsetärkeistä ahtereistamme.

        Varmaankin menettelytapani ovat Leijonasta mitä mauttomimmat. Kaksonenkaan tuskin suvaitsee mitään näin ruohonjuuritasoista toimintaa. Kaiken pitäisi olla aina vaan älyllistä, fiiniä, salonkikelpoista... Ei jumalauta pojat! Miten te VOITTE ottaa itsenne niin vakavasti?! Sinäkin Iztli ehdottelet että minun pitää mennä itseeni ja miettiä kuin pikkulapsi että mitäs tuli tehtyä. Kun kaveriasi kiusasin.

        Läikkyikö maito tai menikö pulla väärään kurkkuun, tarvittiinko Heimlichin(?) ote? Oletteko te todella näin herkkäperseisiä?

        *pyörittelee silmiään*

        >>> Oletat että 3 pv päästä olen muka jotenkin viisaampi kuin nyt. En välttämättä ole. Päinvastoin, mitä enemmän odottelen ennenkuin kirjoitan, sitä pölhömpää tekstiä tulee! >>>

        Olet vain tottunut kirjoittamaan automaattisesti. Se on aivan yleinen ongelma ja kärsin itsekin ajoittain siitä. Reaktiivinen kirjoittaminen saattaa tuntua viisaammalta omasta mielestä sillä hetkellä, mutta henkisen kehityksen kannalta olisi usein hyvä laittaa kapuloita sen tarina-automaatin rattaisiin. Aina ei ole näin, mutta joskus on, ja se on ainakin hyvää harjoitusta jos ei muuta.

        >>> "Väität että sadistit ovat pahoja>
        >>> En väitä. Väitän että he ovat itsetärkeitä. >>>

        Ei sadismilla ja itsetärkeydellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Minä toin tämän sadisti-sanan tähän keskusteluun ja sen vuoksi minä saan määrittellä mitä se tarkoittaa. Jos haluat keskustella itsetärkeistä ihmisistä niin puhu heistä sillä nimellä, mutta älä sotke minun käsitteitäni tai laita sanoja suuhuni. Minä puhuin sadomasokismista, en itsetärkeydestä.

        >>> Oletat että minulla on jokin tietoinen suunnitelma. Tässä te muut menette päin honkia niin että humisee, sillä minä en toimi tietoisesti. >>>

        Päinvastoin, mielestäni toimit automaattisesti ja reaktiivisesti. Sen takia ehdotin kolmen päivän miettimistaukoa. Mitä sitten jos kirjoitat kolmen päivän päästä vain puuta heinää? Kenties se osoittaa sinun älykkyytesi todellisen tason.

        >>> Ehkäpä olenkin sadisti itseäni kohtaan? Miettikääs sitä. >>>

        Ymmärrän että pyrit juuri sellaiseen sisäiseen dynamiikkaan, ja ymmärrän mikä logiikka siinä on ja omat tavoitteeni ovat jossain määrin samansuuntaiset, mutta minä sanoin sinulle jo, että täältä päin katsoen vaikuttaa nyt kuitenkin siltä, että kysymys näissä toimissasi on ennemminkin tukahdutetusta masokismista kuin toimivasta sisäisestä sadomasokistisesta suhteesta. Jos todella olisit sadisti itsellesi, sinun ei tarvitsisi koettaa täällä internetissä hankkia itsellesi kiduttajia ja vastustajia. Päinvastoin sinä projisoit sekä tarpeesi alistua että tarpeesi dominoida tälle listalle. Haluat kurittaa meitä taistelemalla kanssamme ja sitten tahallasi hävitä. Mitä sisäistä siinä on?

        >>> Pitääkö minun jättää niiden ihmisten egot rauhassa pölyttymään, jotka sanovat olevansa sotureita? >>>

        Healer heal thyself.

        Eikö Don Juan nimenomaan kehottanut lopettamaan kaiken tuomitsemisen ja arvoasetelmien tekemisen? Sen sijaan sinä mielestäsi tiedät kuka on ollut itsekäs ja jaat tuomioita molemmilla käsilläsi kuin yleinen syyttäjä. Ota rauhallisesti ja laita jäitä hattuun, ei tässä jäniksen selässä olla. Sielu kenties pelastetaan kärsimyksellä, mutta maailma pelastetaan rakkaudella.

        >>> Jos ei kukaan muu ilmaannu vaatimaan, niin ehkä tällaisen paska-akan sitten täytyy. >>>

        Juuri noin puhuu kunnon selkäsaunaa vaille jäänyt sadistiksi itseään luuleva masokisti. Miksi olet ottanut tehtäväksesi auttaa kaikkia? Onko sinulla huono omatunto itsetärkeytesi vuoksi?

        >>>Mutta ei väkisten päkisten. >>>

        Oletko syyttäjän lisäksi vielä marttyyrikin? Ensin haluat auttaa ja sitten et haluakaan.

        >>> Ei jumalauta pojat! Miten te VOITTE ottaa itsenne niin vakavasti?! Sinäkin Iztli ehdottelet että minun pitää mennä itseeni ja miettiä kuin pikkulapsi että mitäs tuli tehtyä. Kun kaveriasi kiusasin. >>>

        Tämä ja päiväkirjamerkintäsi ovat hieman huolestuttavia. Minä olen jo nyt jonkinlainen kuvitteellinen henkilöhahmo sinun pikku tarinoissasi, joka tekee sinun keksimiäsi asioita sinua varten ja kokee sinun keksimiäsi tunteita. Itzli sitä ja Itzli tätä. Topu sanoi niin ja näin ja yhyy ja vielä minä sille näytän ja jos en näytä niin hattuni syön ja kiven päähäni lyön.

        Mitä sinä tiedät minusta? Tai Topusta? Et ole koskaan edes tavannut meitä ja jo nyt osaat loukkaantua puheistamme tai olla puolestamme surullinen tai haluta kitkeä itsetärkeytemme. Me emme ole sinun leikkikalujasi, emmekä noudata sinun liikennesääntöjäsi.

        Omasta puolestani voin sanoa että jos tälle Leijonalle tullaan itkemään jostain joka ei ole minusta kiinni niin minä puren enkä pyytele anteeksi enkä tunne katumusta.

        >>> Läikkyikö maito tai menikö pulla väärään kurkkuun, tarvittiinko Heimlichin(?) ote? Oletteko te todella näin herkkäperseisiä?

        Kenestä "meistä" sinä puhut? Ketkä kaikki täällä ovat herkkäperseisiä ja kuinka se näkyy? Ymmärsin että liität minutkin tähän kuvitteelliseen ankean kankeaan mieskööriin. En muista milloinkaan täällä loukkaantuneeni mistään, saati edes joutunut taistelemaan sellaista tarvetta vastaan.

        Eikö sitä vain voisi hyväksyä että ihmisillä on tunteita? Tarvitseeko niistä tehdä jokin suuri numero joka kerta? Eikö juuri se ole hillittömyyttä? Annetaan mieluummin ihmisille lupa tuntea tunteita, mukaanlukien itsetärkeyttä ja kateutta ja kaikkea sellaista.

        . . . .

        Älkäämme naulitko heitä
        Ketkä ristillään jo seisoo
        Syyllisin silmin odottaen armon laskeutuvan
        Sallikaamme hetken vapahdus
        Heille ketkä tuomitut ovat syntyessään
        Sallikaamme hetki yksin
        Heille ketkä kaihtavat seuraa
        Aamen

        Kirjoitammeko heille
        Paljonko rakkautemme maksaa
        Mitä osaksemme vaadimme
        Ja mitä olemme valmiit antamaan
        Mikä tanssi täyttää unelmiemme ainaiset haaveet
        Kunnes tuuditamme itsemme uneen
        Odottaessamme vapahtajaa
        Aamen

        Älkäämme karsaasti katsoko heitä
        Ketkä eivät luovu vähästään
        Ymmärrystä osakseen kerjätäkseen
        Älkäämme hurskaina helvettiin tuomitko heitä
        Jotka eivät osta eturivipaikkaa taivaan ikuiseen teatteriin
        Aamen

        Voimmeko antaa hetken lipua hiljaa pois
        Antaa tuomioidemme olla
        Antaa anteeksiantamattomuuden olla
        Antaa vihan ja rakkauden olla niin kuin meren aalto rantaan lyödessään
        Antaa itsensä kadota kallion halkeileviin uomiin
        Aamen

        (Kuusumun Profeett: PUHUU VAPAHTAJA RAPPUSELTA KIVISELTÄ)
        . . . .

        Hyvää joulua.

        t: Itzli


      • Josefina
        Itzli kirjoitti:

        >>> Oletat että 3 pv päästä olen muka jotenkin viisaampi kuin nyt. En välttämättä ole. Päinvastoin, mitä enemmän odottelen ennenkuin kirjoitan, sitä pölhömpää tekstiä tulee! >>>

        Olet vain tottunut kirjoittamaan automaattisesti. Se on aivan yleinen ongelma ja kärsin itsekin ajoittain siitä. Reaktiivinen kirjoittaminen saattaa tuntua viisaammalta omasta mielestä sillä hetkellä, mutta henkisen kehityksen kannalta olisi usein hyvä laittaa kapuloita sen tarina-automaatin rattaisiin. Aina ei ole näin, mutta joskus on, ja se on ainakin hyvää harjoitusta jos ei muuta.

        >>> "Väität että sadistit ovat pahoja>
        >>> En väitä. Väitän että he ovat itsetärkeitä. >>>

        Ei sadismilla ja itsetärkeydellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Minä toin tämän sadisti-sanan tähän keskusteluun ja sen vuoksi minä saan määrittellä mitä se tarkoittaa. Jos haluat keskustella itsetärkeistä ihmisistä niin puhu heistä sillä nimellä, mutta älä sotke minun käsitteitäni tai laita sanoja suuhuni. Minä puhuin sadomasokismista, en itsetärkeydestä.

        >>> Oletat että minulla on jokin tietoinen suunnitelma. Tässä te muut menette päin honkia niin että humisee, sillä minä en toimi tietoisesti. >>>

        Päinvastoin, mielestäni toimit automaattisesti ja reaktiivisesti. Sen takia ehdotin kolmen päivän miettimistaukoa. Mitä sitten jos kirjoitat kolmen päivän päästä vain puuta heinää? Kenties se osoittaa sinun älykkyytesi todellisen tason.

        >>> Ehkäpä olenkin sadisti itseäni kohtaan? Miettikääs sitä. >>>

        Ymmärrän että pyrit juuri sellaiseen sisäiseen dynamiikkaan, ja ymmärrän mikä logiikka siinä on ja omat tavoitteeni ovat jossain määrin samansuuntaiset, mutta minä sanoin sinulle jo, että täältä päin katsoen vaikuttaa nyt kuitenkin siltä, että kysymys näissä toimissasi on ennemminkin tukahdutetusta masokismista kuin toimivasta sisäisestä sadomasokistisesta suhteesta. Jos todella olisit sadisti itsellesi, sinun ei tarvitsisi koettaa täällä internetissä hankkia itsellesi kiduttajia ja vastustajia. Päinvastoin sinä projisoit sekä tarpeesi alistua että tarpeesi dominoida tälle listalle. Haluat kurittaa meitä taistelemalla kanssamme ja sitten tahallasi hävitä. Mitä sisäistä siinä on?

        >>> Pitääkö minun jättää niiden ihmisten egot rauhassa pölyttymään, jotka sanovat olevansa sotureita? >>>

        Healer heal thyself.

        Eikö Don Juan nimenomaan kehottanut lopettamaan kaiken tuomitsemisen ja arvoasetelmien tekemisen? Sen sijaan sinä mielestäsi tiedät kuka on ollut itsekäs ja jaat tuomioita molemmilla käsilläsi kuin yleinen syyttäjä. Ota rauhallisesti ja laita jäitä hattuun, ei tässä jäniksen selässä olla. Sielu kenties pelastetaan kärsimyksellä, mutta maailma pelastetaan rakkaudella.

        >>> Jos ei kukaan muu ilmaannu vaatimaan, niin ehkä tällaisen paska-akan sitten täytyy. >>>

        Juuri noin puhuu kunnon selkäsaunaa vaille jäänyt sadistiksi itseään luuleva masokisti. Miksi olet ottanut tehtäväksesi auttaa kaikkia? Onko sinulla huono omatunto itsetärkeytesi vuoksi?

        >>>Mutta ei väkisten päkisten. >>>

        Oletko syyttäjän lisäksi vielä marttyyrikin? Ensin haluat auttaa ja sitten et haluakaan.

        >>> Ei jumalauta pojat! Miten te VOITTE ottaa itsenne niin vakavasti?! Sinäkin Iztli ehdottelet että minun pitää mennä itseeni ja miettiä kuin pikkulapsi että mitäs tuli tehtyä. Kun kaveriasi kiusasin. >>>

        Tämä ja päiväkirjamerkintäsi ovat hieman huolestuttavia. Minä olen jo nyt jonkinlainen kuvitteellinen henkilöhahmo sinun pikku tarinoissasi, joka tekee sinun keksimiäsi asioita sinua varten ja kokee sinun keksimiäsi tunteita. Itzli sitä ja Itzli tätä. Topu sanoi niin ja näin ja yhyy ja vielä minä sille näytän ja jos en näytä niin hattuni syön ja kiven päähäni lyön.

        Mitä sinä tiedät minusta? Tai Topusta? Et ole koskaan edes tavannut meitä ja jo nyt osaat loukkaantua puheistamme tai olla puolestamme surullinen tai haluta kitkeä itsetärkeytemme. Me emme ole sinun leikkikalujasi, emmekä noudata sinun liikennesääntöjäsi.

        Omasta puolestani voin sanoa että jos tälle Leijonalle tullaan itkemään jostain joka ei ole minusta kiinni niin minä puren enkä pyytele anteeksi enkä tunne katumusta.

        >>> Läikkyikö maito tai menikö pulla väärään kurkkuun, tarvittiinko Heimlichin(?) ote? Oletteko te todella näin herkkäperseisiä?

        Kenestä "meistä" sinä puhut? Ketkä kaikki täällä ovat herkkäperseisiä ja kuinka se näkyy? Ymmärsin että liität minutkin tähän kuvitteelliseen ankean kankeaan mieskööriin. En muista milloinkaan täällä loukkaantuneeni mistään, saati edes joutunut taistelemaan sellaista tarvetta vastaan.

        Eikö sitä vain voisi hyväksyä että ihmisillä on tunteita? Tarvitseeko niistä tehdä jokin suuri numero joka kerta? Eikö juuri se ole hillittömyyttä? Annetaan mieluummin ihmisille lupa tuntea tunteita, mukaanlukien itsetärkeyttä ja kateutta ja kaikkea sellaista.

        . . . .

        Älkäämme naulitko heitä
        Ketkä ristillään jo seisoo
        Syyllisin silmin odottaen armon laskeutuvan
        Sallikaamme hetken vapahdus
        Heille ketkä tuomitut ovat syntyessään
        Sallikaamme hetki yksin
        Heille ketkä kaihtavat seuraa
        Aamen

        Kirjoitammeko heille
        Paljonko rakkautemme maksaa
        Mitä osaksemme vaadimme
        Ja mitä olemme valmiit antamaan
        Mikä tanssi täyttää unelmiemme ainaiset haaveet
        Kunnes tuuditamme itsemme uneen
        Odottaessamme vapahtajaa
        Aamen

        Älkäämme karsaasti katsoko heitä
        Ketkä eivät luovu vähästään
        Ymmärrystä osakseen kerjätäkseen
        Älkäämme hurskaina helvettiin tuomitko heitä
        Jotka eivät osta eturivipaikkaa taivaan ikuiseen teatteriin
        Aamen

        Voimmeko antaa hetken lipua hiljaa pois
        Antaa tuomioidemme olla
        Antaa anteeksiantamattomuuden olla
        Antaa vihan ja rakkauden olla niin kuin meren aalto rantaan lyödessään
        Antaa itsensä kadota kallion halkeileviin uomiin
        Aamen

        (Kuusumun Profeett: PUHUU VAPAHTAJA RAPPUSELTA KIVISELTÄ)
        . . . .

        Hyvää joulua.

        t: Itzli

        Oikeastaan ihmetyttää että mitähän tämä Topun ja minun väliseni juttu sinulle edes kuuluikaan, vai onko niin että Leijonan on ihan pakko päästä leikkimään jalomielistä valtiasta ja ohjaajaa joka paikkaan missä mökä kuuluu? - Tottakai sitten päättelin että Topu on "kaverisi", kun säntäät tänne sääntöjä jakelemaan.

        Jokatapauksessa juttusi tulee NIIN myöhässä kuin olla voi. Kun pöly on jo laskeutunut, tulet tekemään omat huomiosi. Juuri tämän takia missään maagisessa 3 päivän ajassa ei ole mitään järkeä. Asiat pitää selvittää heti, eikä jäädä märehtimään juttua vieläkin älyttömämmäksi!

        Vai onko sinulla hinku päästä seuraavaksi auktoriteetiksi, johon hakkaisin päätäni? Hah hah! ;D

        Mitään todellista tasoa ei ole kenelläkään. Etkö juuri itse ollut sitä mieltä, että kenestäkään ei tule tekemällä tehdä inhottavaa paskaa kaivamalla?

        Unohda sitäpaitsi ne "tarinat". Se että marisen täällä olevani wanna-be kirjailija ei tee minusta yhtään sen kummoisempaa kuin kenestäkään muustakaan. Kyllä täällä moni muukin osaa pistää överiksi... Ja mikäs sen rattoisampaa kuin tehdä se yhdessä.

        Minulla ainakin on hyvä mieli heti kun tajuan että me kaikki olemme vain ihmisiä. On se jotenkin helvetin paljon todellisempaa kuin typerät täydellisyys-pyrkimykseni, jonka vuoksi riepotan itseänikin milloin mihinkin suuntaan.

        Sori nyt vaan jos sinulle ei sovi että en ehkä enää itsestäänselvästi hyväksy kaikkien muiden ihmisten lausuntoja asiasta kuin asiasta. (No sehän tässä koko touhussa on alusta asti ollut tarkoituskin...)


      • Itzli
        Josefina kirjoitti:

        Oikeastaan ihmetyttää että mitähän tämä Topun ja minun väliseni juttu sinulle edes kuuluikaan, vai onko niin että Leijonan on ihan pakko päästä leikkimään jalomielistä valtiasta ja ohjaajaa joka paikkaan missä mökä kuuluu? - Tottakai sitten päättelin että Topu on "kaverisi", kun säntäät tänne sääntöjä jakelemaan.

        Jokatapauksessa juttusi tulee NIIN myöhässä kuin olla voi. Kun pöly on jo laskeutunut, tulet tekemään omat huomiosi. Juuri tämän takia missään maagisessa 3 päivän ajassa ei ole mitään järkeä. Asiat pitää selvittää heti, eikä jäädä märehtimään juttua vieläkin älyttömämmäksi!

        Vai onko sinulla hinku päästä seuraavaksi auktoriteetiksi, johon hakkaisin päätäni? Hah hah! ;D

        Mitään todellista tasoa ei ole kenelläkään. Etkö juuri itse ollut sitä mieltä, että kenestäkään ei tule tekemällä tehdä inhottavaa paskaa kaivamalla?

        Unohda sitäpaitsi ne "tarinat". Se että marisen täällä olevani wanna-be kirjailija ei tee minusta yhtään sen kummoisempaa kuin kenestäkään muustakaan. Kyllä täällä moni muukin osaa pistää överiksi... Ja mikäs sen rattoisampaa kuin tehdä se yhdessä.

        Minulla ainakin on hyvä mieli heti kun tajuan että me kaikki olemme vain ihmisiä. On se jotenkin helvetin paljon todellisempaa kuin typerät täydellisyys-pyrkimykseni, jonka vuoksi riepotan itseänikin milloin mihinkin suuntaan.

        Sori nyt vaan jos sinulle ei sovi että en ehkä enää itsestäänselvästi hyväksy kaikkien muiden ihmisten lausuntoja asiasta kuin asiasta. (No sehän tässä koko touhussa on alusta asti ollut tarkoituskin...)

        >>> Oikeastaan ihmetyttää että mitähän tämä Topun ja minun väliseni juttu sinulle edes kuuluikaan, vai onko niin että Leijonan on ihan pakko päästä leikkimään jalomielistä valtiasta ja ohjaajaa joka paikkaan missä mökä kuuluu? - Tottakai sitten päättelin että Topu on "kaverisi", kun säntäät tänne sääntöjä jakelemaan. >>>

        Haista huilu ja heitä ne leijonasi menemään. Tarinasi senkun kasvavat edelleen. Nyt olen jo pyhän arkkityyppisen kosmisen leijonan tähtimerkin edustaja traagisessa näytelmässäsi. Kertoisitko mitä minun kuuluu tehdä seuraavaksi jotta osaan noudattaa käsikirjoitustasi?

        Ainoa syy miksi sanoin yhtään mitään oli se, että sinä itse mainitsit minut päiväkirjassasi jotenkin olennaisena tämän asian tiimoilta. Tilanne antoi lisäksi mahdollisuuden kommentoida joitakin aiheita jotka kiinnostavat minua aivan näin yleisessä mielessä. Minua ei missään tapauksessa kiinnosta pätkääkään puuttua toisten asioihin tai varsinkaan riitoihin jotka eivät minuun mitenkään liity. Chatissa puolestaan tapahtui niin että sinä itse kysyit minulta neuvoa. Ottamatta kantaa puoleen taikka toiseen minä annoin parhaan neuvon jonka tiesin.

        Jokin olemuksessani ilmeisesti käynnistää sinun auktoriteettifobiasi. Herää kysymys, kuka sinä oikein luulet minun olevan?

        Koskien kolmea päivää: Magiassa millään ei ole kiire. Universumia ei rakennettu kolmessa päivässä eikä sitä kolmessa päivässä voida tuhotakaan. Jos jokin asia joka mielestäsi on niin hirmuisen tärkeä lakkaa täysin olemasta kolmen päivän sisällä, sinuna kysyisin kuinka tärkeää se todella oli.


      • Josefina
        Itzli kirjoitti:

        >>> Oikeastaan ihmetyttää että mitähän tämä Topun ja minun väliseni juttu sinulle edes kuuluikaan, vai onko niin että Leijonan on ihan pakko päästä leikkimään jalomielistä valtiasta ja ohjaajaa joka paikkaan missä mökä kuuluu? - Tottakai sitten päättelin että Topu on "kaverisi", kun säntäät tänne sääntöjä jakelemaan. >>>

        Haista huilu ja heitä ne leijonasi menemään. Tarinasi senkun kasvavat edelleen. Nyt olen jo pyhän arkkityyppisen kosmisen leijonan tähtimerkin edustaja traagisessa näytelmässäsi. Kertoisitko mitä minun kuuluu tehdä seuraavaksi jotta osaan noudattaa käsikirjoitustasi?

        Ainoa syy miksi sanoin yhtään mitään oli se, että sinä itse mainitsit minut päiväkirjassasi jotenkin olennaisena tämän asian tiimoilta. Tilanne antoi lisäksi mahdollisuuden kommentoida joitakin aiheita jotka kiinnostavat minua aivan näin yleisessä mielessä. Minua ei missään tapauksessa kiinnosta pätkääkään puuttua toisten asioihin tai varsinkaan riitoihin jotka eivät minuun mitenkään liity. Chatissa puolestaan tapahtui niin että sinä itse kysyit minulta neuvoa. Ottamatta kantaa puoleen taikka toiseen minä annoin parhaan neuvon jonka tiesin.

        Jokin olemuksessani ilmeisesti käynnistää sinun auktoriteettifobiasi. Herää kysymys, kuka sinä oikein luulet minun olevan?

        Koskien kolmea päivää: Magiassa millään ei ole kiire. Universumia ei rakennettu kolmessa päivässä eikä sitä kolmessa päivässä voida tuhotakaan. Jos jokin asia joka mielestäsi on niin hirmuisen tärkeä lakkaa täysin olemasta kolmen päivän sisällä, sinuna kysyisin kuinka tärkeää se todella oli.

        Voisin tietysti sanoa että SINUN on ihan pakko plää plää plää... Mutta koska olen pelkuri, käytin sinä-sanan tilalla Leijonaa. Näin kierrän itse asiaa, koska en halua tänne taas uutta konfliktia. Ymmärrätkö? Epäsuora ilmaustapa tietysti jättää lukemattomia vaihtoehtoja, joista vastapuoli joutuu valitsemaan. Ei hyvä!

        En tiedä mikä varsinaisesti nyt sinua vituttaa, sekö että sinusta on liikaa puhuttu täällä ja jotenkin kuin et halua puhuttavan. Tässä näet mitä tämä pirun foorumi saa aikaan: kaikki vedetään kaikkeen ja paska roiskuu seinille. Ja kuitenkaan kukaan ei täällä tiedä oikeasti mitään kenestäkään.

        Itse olen yrittänyt harrastaa jotain ihme itsekasvatusta, ja hakemalla hakenut jotain nollapistettä, tai totuutta itsestäni kuorien sipulin kerroksia yhden toisensa jälkeen. Touhu on perseestä. Totutta itsestään ei voi löytää koskaan... Voi vain kehittää uusia valheita joista muodostaa persoonansa.

        >Minua ei missään tapauksessa kiinnosta pätkääkään puuttua toisten asioihin tai varsinkaan riitoihin jotka eivät minuun mitenkään liity. Chatissa puolestaan tapahtui niin että sinä itse kysyit minulta neuvoa. Ottamatta kantaa puoleen taikka toiseen minä annoin parhaan neuvon jonka tiesin.

        Älä sitten puutu. Luuletko ettei minun nikkiäni ole täällä mainittu milloin missäkin yhteydessä, ikäänkuin "selkäni takana"? Luuletko pystyvästi olemaan jotenkin kaiken ulko- tai yläpuolella vain koska et halua tulla sotketuksi...? Täällä ei pysty olemaan tulematta sotketuksi, jos aikoo sanoa yhtään mitään. Chatissa ollessamme olin vissiin JO kirjoittanut jutun "3 päivää meni jo"! Joten se mitä sanoit chatissa, ei voinut enää muuttaa mitä olin sanonut foorumilla. Ja oli miten oli, sama se nyt enää on.

        En luule sinun olevan mitään erityistä, minulla on se henkilökohtainen vamma, että JOKAINEN ihminen on tähän asti ollut minuun nähden auktoriteetti. Voisin heittää tähän jotain legendaa Kaloista, mutta sanotaan nyt vaan suoraan että kun minulla on tämä huono itsetunto, niin minusta tuntuu että kaikkien muiden lausunnot, näkemykset, väitteet yms. ovat oikeampia kuin minun. SE todella ottaa päähän! Onko tämä jokin "kirjoitettu on pyhää" -juttu vai mikä...

        Kaikille terve, normaali itsetunto ei räpsähdä luonnostaan. Jotkut joutuvat opettelemaan sen alusta pitäen, jotkut vanhanakin. Tiedän keski-ikäisiä ihmisiä joilta se puuttuu vieläkin.

        Mutta minä en aio olla koko elämääni pelkuri, altavastaaja, negatiivinen itsesäälissä kieriskelevä ruikuttaja. Sen merkiksi olen päättänyt yrittää lopettaa tämän itsekasvatus-paskan, jonka sinä arvioit masokismiksi - saatat olla oikeassa. Se ei toimi. Aion yrittää olla ihan tavallinen ihminen ja keskustella pelkistä asioista ilman jotain naurettavaa minäminäminä-mölinää, johon syyllistyn jatkuvasti yrittäessäni arvioida itseäni. Jos ei tunne itseään, hakee itseään, ja saa myös kaikki omia mallejaan tyrkyttävät wanna-be-opettajat kimppuunsa. No, tunnen toki itseni, mutta se versio ei kelpaa. Haluan parempaa. Koska olen sen arvoinen.

        Otsikon mukaan... olen kyllästynyt. Siihen ei tarvita 3 päivää eikä edes 3 sekuntia, sen tiedostamiseen.


      • Itzli
        Josefina kirjoitti:

        Voisin tietysti sanoa että SINUN on ihan pakko plää plää plää... Mutta koska olen pelkuri, käytin sinä-sanan tilalla Leijonaa. Näin kierrän itse asiaa, koska en halua tänne taas uutta konfliktia. Ymmärrätkö? Epäsuora ilmaustapa tietysti jättää lukemattomia vaihtoehtoja, joista vastapuoli joutuu valitsemaan. Ei hyvä!

        En tiedä mikä varsinaisesti nyt sinua vituttaa, sekö että sinusta on liikaa puhuttu täällä ja jotenkin kuin et halua puhuttavan. Tässä näet mitä tämä pirun foorumi saa aikaan: kaikki vedetään kaikkeen ja paska roiskuu seinille. Ja kuitenkaan kukaan ei täällä tiedä oikeasti mitään kenestäkään.

        Itse olen yrittänyt harrastaa jotain ihme itsekasvatusta, ja hakemalla hakenut jotain nollapistettä, tai totuutta itsestäni kuorien sipulin kerroksia yhden toisensa jälkeen. Touhu on perseestä. Totutta itsestään ei voi löytää koskaan... Voi vain kehittää uusia valheita joista muodostaa persoonansa.

        >Minua ei missään tapauksessa kiinnosta pätkääkään puuttua toisten asioihin tai varsinkaan riitoihin jotka eivät minuun mitenkään liity. Chatissa puolestaan tapahtui niin että sinä itse kysyit minulta neuvoa. Ottamatta kantaa puoleen taikka toiseen minä annoin parhaan neuvon jonka tiesin.

        Älä sitten puutu. Luuletko ettei minun nikkiäni ole täällä mainittu milloin missäkin yhteydessä, ikäänkuin "selkäni takana"? Luuletko pystyvästi olemaan jotenkin kaiken ulko- tai yläpuolella vain koska et halua tulla sotketuksi...? Täällä ei pysty olemaan tulematta sotketuksi, jos aikoo sanoa yhtään mitään. Chatissa ollessamme olin vissiin JO kirjoittanut jutun "3 päivää meni jo"! Joten se mitä sanoit chatissa, ei voinut enää muuttaa mitä olin sanonut foorumilla. Ja oli miten oli, sama se nyt enää on.

        En luule sinun olevan mitään erityistä, minulla on se henkilökohtainen vamma, että JOKAINEN ihminen on tähän asti ollut minuun nähden auktoriteetti. Voisin heittää tähän jotain legendaa Kaloista, mutta sanotaan nyt vaan suoraan että kun minulla on tämä huono itsetunto, niin minusta tuntuu että kaikkien muiden lausunnot, näkemykset, väitteet yms. ovat oikeampia kuin minun. SE todella ottaa päähän! Onko tämä jokin "kirjoitettu on pyhää" -juttu vai mikä...

        Kaikille terve, normaali itsetunto ei räpsähdä luonnostaan. Jotkut joutuvat opettelemaan sen alusta pitäen, jotkut vanhanakin. Tiedän keski-ikäisiä ihmisiä joilta se puuttuu vieläkin.

        Mutta minä en aio olla koko elämääni pelkuri, altavastaaja, negatiivinen itsesäälissä kieriskelevä ruikuttaja. Sen merkiksi olen päättänyt yrittää lopettaa tämän itsekasvatus-paskan, jonka sinä arvioit masokismiksi - saatat olla oikeassa. Se ei toimi. Aion yrittää olla ihan tavallinen ihminen ja keskustella pelkistä asioista ilman jotain naurettavaa minäminäminä-mölinää, johon syyllistyn jatkuvasti yrittäessäni arvioida itseäni. Jos ei tunne itseään, hakee itseään, ja saa myös kaikki omia mallejaan tyrkyttävät wanna-be-opettajat kimppuunsa. No, tunnen toki itseni, mutta se versio ei kelpaa. Haluan parempaa. Koska olen sen arvoinen.

        Otsikon mukaan... olen kyllästynyt. Siihen ei tarvita 3 päivää eikä edes 3 sekuntia, sen tiedostamiseen.

        >>> Luuletko pystyvästi olemaan jotenkin kaiken ulko- tai yläpuolella vain koska et halua tulla sotketuksi...? >>>

        Luulen, ja myös olen.


      • Josefina
        Itzli kirjoitti:

        >>> Luuletko pystyvästi olemaan jotenkin kaiken ulko- tai yläpuolella vain koska et halua tulla sotketuksi...? >>>

        Luulen, ja myös olen.

        Toisille ylä- tai ulkopuolelle meneminen onnistuu vasta kunnon rypemisen jälkeen. Ettei jää mitään harhakuvitelmia siitä että norsunluutornissa tässä asustellaan. Terve itsetunto ei synny neitseellisestä kaikesta pidättäytymisestä, eikä myöskään tietenkään sitä että jatkuvasti kerjää turpaansa - kuvitellen että voi nousta ylös kunhan on tarpeeksi tohjoksi hakattu. Näen nyt sen!

        Mutta tietysti nämä ovat makuasioita, kuka mitenkin etenee. Ja sinuahan eivät nämä itsetunto-asiat koske.


    • Mielityinen

      Haluaisin kirjoittaa, että luettuani tämän keskustelun läpi, mutta lukea ei ole sellainen sana, jolla voi kuvata tuota kokemusta. Kahlattuani kainaloita myöten keskustelunne läpi olen väsynyt, surullinen ja masentunut. Tunnen olevani jotenkin likainen.

      Ennen ensimmäisen viestin avaamista olin sitä mieltä, että kaikki keskusteluun osallistuneet tahot olivat kykeneväisiä itsenäiseen ajatteluun ja päätöksentekoon. Olin sitä mieltä, että kullakin heistä oli viisaita ja hyviä, perusteltuja mielipiteitä. Teräviäkin ja välillä sanat, joilla niitä välitettiin olivat ehkä tarpeettoman ilkeitä.

      Nyt olen oikeastaan menettänyt uskoni. Jos keskustelu olisi lähtenyt vilpittömästä halusta auttaa toinen toistaan näkemään itsensä selvemmin, olisiko tarvittu pistosanoja, ilkeyksiä? Mutta koko lähtökohta kaikkien osalta mahtoi kuitenkin olla sen vihatun ja rakastetun oman egon pönkittäminen, itsensä nostaminen toista alas polkemalla. Mitä se teille antoi?

      Kun keskustelu on käyty ja hiljaisuus laskeutunut taistelukentän ylle, mitä te olette saaneet? Keskustelunne ei johtanut mihinkään. Ei ensimmäiseenkään yhteiseen oivallukseen, josta voisimme kaikki olla iloisia. Ei, olette vain vihaisempia kuin aiemmin, sillä nahistelu ei puhdista ilmaa, toisin kuin usein uskotaan. Olette vihaisia, koska teitä ei kuultu, eikä sanojanne ymmärretty. Olette vihaisia, koska olette saaneet lukea ilkeitä ja loukkaavia kommentteja itsestänne. Kaikki tämä taistelu ja minkä vuoksi? Että saisitte kodeissanne puhista raivosta siksi että joku puolituntematon ei hyväksy teitä?

      Meidän pitäisi ehkä jokaisen kohdallamme opetella hyväksymään itse itsemme paremmin. Silloin emme olisi niin herkkänahkaisia muiden kommentoinnille. Ja silloin voisimme olla valmiita näkemään myös sen, että me kaikki käymme elämässämme läpi samanlaisia asioita. Me olemme ihmisiä, meillä on samat ilot ja surut. Sen sijaan, että pilkkaisimme ja ilkeilisimme, miksemme voisi tukea toisiamme? Voisimme sanoa, "olen iloinen puolestasi" tai "tiedän, miltä sinusta tuntuu".

      Topu, minä olen iloinen siitä, että olet löytänyt uutta viisautta ja näkemystä lapsesi kautta. Luin niitä alkuperäisiä viestejäsi, joissa kerroit tästä ja puhuit siitä hyvin kauniisti. Minulla ei ole vielä omia lapsia, mutta olen aina pitänyt lapsista, pienemmistä sisaruksistani ja ystävieni lapsista. Oma lapsi on sellainen ihme, etten vielä edes osaa kuvitella, miltä sellainen tuntuu. Paljon syyskirkkaita päiviä kaikille palstan lapsellisille!

      Mutta eivätkö kaikki ihmiset ole yhdessä aina jonkun lapsia. Ajattele omia sanojasi. Olisitko onnellinen, jos sinun lapsesi joskus tarvitsisi rohkeutta ja lempeyttä, mutta saisi vastaansa tuollaisia sanoja, jotka sinä annoit Uunalle? Eivätkö lapset juuri opeta, ettei rakkaus ole jotakin, mitä ansaitaan, vaan sellaista, mikä annetaan pois? Ja eniten sitä tarvitsevat ne, jotka sen kaikista vähinten tuntuvat ansaitsevan. En ymmärrä, miksi sinun edes tarvitsisi perustella oman olemassa olosi oikeutus sellaiselle, joka ei sitä halua ymmärtää? Etkö kuitenkin juuri itse tiedä parhaiten kuinka onnelinen olet?

      Uuna, minäkin olen joskus ollut rikki. Olen ollut yksin ja peloissani ja purkanut vihani itseeni. Kääntänyt vihani ja perustellut sen sillä, että haluan taistella koko maailman puolesta. Mutta siihen taisteluun olin valmis vasta sitten, kun olin ensin taistellut hieman omasta puolestani. Niin kauan, kun olin täynnä vihaa, en voinut rakentaa uutta maailmaa, vain repimään alas sitä, minkä muut olivat rakentaneet.

      Ja sinussa on niin paljon hyvää. Uskallat katsoa ja myös nähdä, ettei kaikki ole hyvin, ettei kaikki ole sillä tolalla, kuin pitäisi. Uskallat puhua, silloin kun ihmiset haluaisivat sinun vaikenevan. Se on rohkeutta ja rohkeus on hyväksi. Rohkeus on kuin soihtu, jota kannat läpi pimeyden. Mutta soihdunkantaja erottuu aina joukosta, häntä joko seurataan tai kavahdetaan. Mietithän, rohkea ystäväni, minne soihtusi kannat ja keneen soturin voimasi kohdistat? Olisi ehkä parempi, että ihmiset eivät taistelisi keskenään, vaan yhdessä heitä kaikki yhtä lailla orjuuttavaa järjestelmää vastaan, joka luo ja ylläpitää epätasa-arvoisuutta?

      Sanoisin, että hävetkää, mutta en ole oikea henkilö sellaista sanomaan. Olen vain pieni tyttö, eikä minulla vielä ole vuosien saatossa kertynyttä henkilökohtaista näkemystä, jota kynsin ja hampain puolustaa, eikä siis mitään pohjaa komentaa muita. Sanon vain, että pohtikaa miksi teette mitä teette. Ymmärrän kyllä, että oikein osuneet pistosanat tekevät kipeää ja harva meistä pystyy vastustamaan kiusausta asettua puolustusasemiin tai vastata samalla mitalla. Mutta jokainen kova ja ilkeä sanamme rakentaa muuria meidän ja muiden väliin, kunnes luulemme, että kukin meistä on yksi ja erillinen, vaikka kyse on kuitenkin aina laumasta ihmisiä. (Minulle lauma tarkoittaa jäsentynyttä ja yhdessä toimivaa joukkoa, kuten vaikka hevoslauma.) Ilkeät puheet rikkovat lauman yhteisyyttä, jossa jokainen yksilö on yhtä tärkeä ja merkityksellinen. Ja pohtikaa, kuinka pahalta teistä mahtaa sydämissänne tuntua, että teidän täytyy kirjoittaa tuollaisia ihmisistä, joita te käytännössä ette edes tunne.

      Minusta tuntuu kauhealta.

      M

      • Josefina

        Niin, jutut menivät aika ilkeiksi ja vastenmielisiksi. Hävetti. Oli ihan kuin melkein perheriita, ehkäpä sen takia että on kuitenkin karkeasti ottaen "saman leirin" väestä kysymys. Helpompihan se on sietää jonkun kristityn nipotusta... Vaikka olen ollut niin pöhelö että heikäläistenkin kanssa kisailen.

        Mutta älä huoli, olemme kaikki jo voiton puolella. Kun tunteet laantuvat, järki tulee takaisin. Olen itse aina inhonnut kovasti kaikenlaisia riitoja, kohtauksia ja skismoja, ja tuntuukin että oikein ehkä hakemalla haen riitoja, jotta opin niitä sietämään! On pakko alkaa kestää sitä että joku "ei pidä minusta"... eli ajatuksistani.

        Katso vaikka juttuni "Päiväkirjamerkintä Topulle", mielestäni siellä on jo ihan asiallista asiaa, ainakin aloitusjutun alapuolella...

        Kyllä se tästä vielä! Älä suotta heitä toivoasi, oppia ikä kaikki. (Ja jos ei mitään opi niin sitten voi mennä nurkkaan häpiämään.)


      • Topu

        Ikävää ja kamalaa jos sinusta nyt tuntuu kauhealta. Se että tunteet kuumenevat (aika turhistakin asioista) osoittaa ainoastaan sen, että olemme toistaiseksi kaikki ihmisiä, jotka tänne palstalle kirjoitamme.

        Minusta se kuuluu ihmisyyteen. Kuten myös se, että VÄLILLÄ voi olla myös kitkerä ja piikikäs. Itse en halaja viileää zeniläistä mielenrauhaa, jota mikään ei liikuta suuntaan taikka toiseen.

        On mielestäni inhimillistä välillä pönkittää myös omaa egoaan eikä ymmärtää kaikkia loputtomiin.

        Näiden debattien tarkoitus, jos niillä joku tarkoitus on, on opastaa toisiamme noituuden tiellä. Potkaista perseelle luutuneita käsityksiä, tuulettaa yliskammaria. Parhaimmillaan se auttaa näkemään asioita uudessa valossa.

        Joskus herkkäsieluisen taiteilijan on saatava potku perseelleen. Joskus liian pehmeänä lämmittävään takkatuleen on heitettävä nippu kuivia, pihakaisia oksia. Muuten tuli sammuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe