Pienimuotoinen kevyt gallup

Alfarolleille

Oletko huomannut ihmisten asenteiden ja suhtautumisten muutuunen sen jälkeen kuin Alfaan vaihdoitte? Osa taitaa kuvitella että merkki ostetaan merkin vuoksi, ei itse auton. Millä perustella sinä auton ostat?

Itse ostan ulkonäön ja ominaisuuksien perusteella, minulle sillä ei ole juurikaan merkitystä onko auto Alfa vai rättisitikka kunhan se mielyttää silmää ja tuntuu oikealta, omaa hyvät ajo-ominaisuudet ja istuu omaan luonteeseeni ja persoonaani.

Tosin läheskään aina ei ole ollut varaa ostaa haluamaansa autoa, on joutunut tyytymään romuhuihin tai jalkapatikkaan.
Ei tässä rikkaita vieläkään olla mutta vakituiset tulot sentää. Jos rahaa olisi oikein runsaasti niin siinä tauksessa kenties ostaisin Mustangin, vaan ei Alfakaan ole huono valinta, ei todellakaan.

10

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.Ä.

      Eipä minua juuri muiden mielipiteet kiinnostakaan.

      • kiinostaa sinua mikä tahansa

        Et sitten lukenut tai ajatellut lainkaa. Siitä vaan...


      • K.Ä.
        kiinostaa sinua mikä tahansa kirjoitti:

        Et sitten lukenut tai ajatellut lainkaa. Siitä vaan...

        "Oletko huomannut ihmisten asenteiden ja suhtautumisten muutuunen sen jälkeen kuin Alfaan vaihdoitte?"
        - en. Eikä minua muiden asenteet ja suhtautuminen juuri kiinnostakaan. Menikö nyt oikein?


        "Osa taitaa kuvitella että merkki ostetaan merkin vuoksi, ei itse auton. Millä perustella sinä auton ostat?"
        - kuvitelkoot muut mitä tahansa, minä ostan auton, joka minua miellyttää, joka tuntuu käteen sopivalta ja minun autolta, ainakin jos minulla on siihen varaa. Jos lähtee näitä tekijöitä erittelemään, niin ajoasento, ajettavuus, istuimet, melutaso, suorituskyky, turvallisuus, käyttöominaisuudet, kaikinpuolinen vaivattomuus, varmatoimisuus, talviominaisuudet...


    • jokumuu

      Mitähän tuohon nyt sanoisi. Alfoilla olen ajanut "aina", vaikea sanoa suhtautuisiko joku jotenkin eri tavalla jos painisin muunmerkkisten kinnerien kanssa.

      Lähinnä suhtaudutaan autoharrastajana, ei niinkään jonkun tietyn merkin harrastajana.

      Ostin koska tykkäsin. En lähde analyyttisesti purkamaan että miksi tykkäsin, eihän tässä järkiasioista ole kyse kumminkaan.

    • se on vaan niin hieno

      Tuo sataneljäseiska tuli meille kakkosautoksi, kun se on vaan niin hieno, ja riittävän nopea tolla kakslitrasella, ja kiva tuo sporttiautomaattivaihteisto.
      Kiva ihailla sitä aina ohi kävellessä, pirun kiva omistaa ja näyttävä ajella, vaikken sillä itse ajelekaan, vaan tuo meidän hameväki.
      Meillä on toinenkin hieno menopeli Jaguar S-type jolla ajelen itse.
      Minulle tyylikkyys on tärkeää, ja kuulun mielestäni autofriikkeihin.
      Perhevika meillä, ja toisaalta typerän paljon rahaa kiinni raudoissa.
      Juniori vetelee 320 M-sarjalaisella, joka ei ihan ole minun makuuni.
      Elämäähän tämä on, ja kivempaa kun suo itselle niitä pikku nautinoja, jota myös autoilu on aina minulle ollut.
      Parin kymmenen tuhannen ajokilometrin vuotuisella määrällä per auto, ei tuo bensan kulutus ole ihan suurin kriteeri, tai huoltojen hinnat.
      Pää asia, että on mukavaa liikkua.

    • Sporttinen peli

      Hieno ajella tuo 147 twinspark celespeed 2.0.
      Terhakka ja SPORTTINEN, oikein nautinnollinen on sitten mutkatie, tai motari. Siksi hankittu, ja myös ulkonäön takia.
      Ai niin, ja siihen mahtuu aikuinenkin.

      • sellanen jutska

        että Alfan ostin samasta syystä, kun ennen ajelin prätkällä. Siinä on oma henki, ja lähtee, kun käsketään.


    • on van Bellissima

      Bella bella bellissima

    • italialainenunelma

      kun ajoin Alfaa sain osakseni kateutta ja vihaa liikenteessä! jouduin vaihtamaan Alfa Romeosta Fiatiin, jotta naapurin viha pienenisi ja liikenteessä hurjasteluani ei katsottaisi niin pahalla.

      Se on nähkääs paljon pahempaa, jos köröttelee moottoritiellä Alfa Romeolla 160 km/h ja ohittelee muita. Mutta kun saman tekee Fiat Stilolla, niin se ei herätä aggressioita kenessäkään, kun ohittaja on "vain joku luuseri" joka pollkee Fiatia kaasu pohjassa.

      Ajan siis Fiatiani kuin Alfaani aikanaan, mutta nyt saan olla rauhassa vihalta ja kateudelta!

    • ...minut...

      ...kun ajelen perheemme Alfalla, koska yritän ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti.

      Miksi ostimme Alfan? Sillä on mukava kurvailla, se on kaunis katsella, se on hauska, se on italialainen (=vähän hassu) ja koko perhe tykkää siitä!!

      Jos merkki kerran kelpasi aikoinaan legendaariselle Enzo Ferrarille kilpa-autoksi, niin miksei sitten meille tavallisille arkiseksi käyttöautoksi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe