vl vai ei?

vl nainen

olen vl...tai siis luulen olevani....onko täällä entisiä vl:sia? kun oon niin pitkään elänyt "kahden maailman" välillä...se ahdistaa ja ottaa niin paljon jo päähän....mut ku ei uskalla jostain syystä tehdä päätöstäkään....

auttakaa....ootteko katunut? jäikö vl ystävät sen jälkeen ku kielsitte uskon?

mua kaikista eniten pelottaa et jää niin yksin...saako ystäviä....kun en enää oo mikää 20vee....lähellä 30....

16

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat erittäin

harvoin oikeita ystäviä, vl-tapalahko, johon ei liity usko ollenkaan, on ainut yhteys välillään ja naapurin kyttääminen ja ilmiantaminen on miltei pakollista lahkon koossapitämiseksi

• .o.o.

Siinä taas yksi "tietäjä". Mistä lie nämäkin "tietosi" peräisin... :D

• hän luulee
        .o.o. kirjoitti:

Siinä taas yksi "tietäjä". Mistä lie nämäkin "tietosi" peräisin... :D

tietävänsä muttei ei tiedä mitään on pihälla kuin lumiukko ja on yksi pahin nykyajan vainooaja jota ei ymmårra vaan luulee auttansa mutta vie yhä syvemmälle

• Mistä tunnet sä ystävän

Admata kirjoitti osuvasti:

"Lähtevä menettää helposti vl-ystävät, mutta voi vain miettiä että olivatko he todellisia ystäviä alunperinkään?"

Eikös todellinen ystävyys perustu sen ystävän hyväksyntään ja hänen kanssaan rinnakkain vaeltamiseen vaikka uskonkäsitykset olisivatkin erilaiset.

Jos ystävyys ei kestä vl-uskon jättämistä, se ei ollutkaan todellista!

• O. M
        Mistä tunnet sä ystävän kirjoitti:

Admata kirjoitti osuvasti:

"Lähtevä menettää helposti vl-ystävät, mutta voi vain miettiä että olivatko he todellisia ystäviä alunperinkään?"

Eikös todellinen ystävyys perustu sen ystävän hyväksyntään ja hänen kanssaan rinnakkain vaeltamiseen vaikka uskonkäsitykset olisivatkin erilaiset.

Jos ystävyys ei kestä vl-uskon jättämistä, se ei ollutkaan todellista!

Eipä ihan noinkaan. Oikea ystävyys ja lähimmäisen rakastaminen on rakkautta totuudessa. Silloin uskovainen varoittaa ystäväänsä, joka on menossa sielunvihollisen ansaan. Ja Raamattu kieltää meitä vetämästä yhteistä iestä epäuskoisten kanssa. Jumalansana varoittaa siitä sillä se ei ole hyväksi eikä uskonelämälle rakennukseksi.

• entinen`´

miksi sun täytyis kieltää uskosi?ite en enään oo lesta,mutta usko Jumalaan on ja pysyy,ja kun on sinulla vaikeaa,ja jos tarvitset auttajaa niin siitä tunnet ystävän kun on vierelläs hän...

• Vastausta odottava

Miten niitä ei-vl ystäviä pystyy saamaan? Kun kaikki kaverit on nyt vl?

• oma itsesi
        Vastausta odottava kirjoitti:

Miten niitä ei-vl ystäviä pystyy saamaan? Kun kaikki kaverit on nyt vl?

ole vaan oma itses,liiku muiden mukana niin kyllä saat aivan varmasti uusia ystäviä,kun liikuit vl kanssa niin sait ystäviä,sama sitte kun liikut muusa porukassa,lyön vaikka vetoa

• Kesä_keikkuen_tulevi

>>ootteko katunut?>jäikö vl ystävät sen jälkeen ku kielsitte uskon? >mua kaikista eniten pelottaa et jää niin yksin...saako ystäviä....kun en enää oo mikää 20vee....lähellä 30....

• Juhakki

Olisi hauska tietää, että minkä takia olisit lähtemässä?

Maailman syntielämän vuoksi, vai se että tämä oppi ei tunnu oikeelta?

Jos se on syntielämän vuoksi, niin silloin kehottaisiin lukemaan raamatusta ennen uskoneitten kirjoituksia ja turveutumaan heidän esimerkkeihin.

Mutta jos opin vuoksi olet menossa "maailmaan" niin silloin en voi suorilta sanoa mitään, koska en tiedä mitä aattelet.

• Kesä_keikkuen_tulevi

Sanoisin tähän vain, että vaikka vl-liikkeestä lähtijoidn joukossa on niitäkin, jotka haluavat vain hetken "viuhahtaa" aidan toisella puolella, tarkoituksenaan palata kuitenkin liikkeeseen, niin epäilisin enemmistön koostuvan kuitenkin niistä, joita vl-oppi kaihertaa. Itse en ole saanut "viuhahdus"- lähtijöiden ajatuksenjuoksusta kiinni. Me taas, jotka lähdimme/lähdemme opillisista syistä joko vapaaehtoisesti tai entisaikaan väkipakolla, olemme usein miettineet näitä asioita kauan
        a) ennen eroamista
        b) erotessa
        c) eroamisen jälkeen

Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti =) Lähdin vanhoillislestadiolaisuudesta (tai paremminkin kohdallani "LIVUIN POIS"), koska minulla ei ollut hyvä olla liikkeessä, omatuntoni ei antanut minulle rauhaa liikkeessä juuri niiden "väärien" opillisten tulkintojen vuoksi. En hyväksynyt sitä, että lähimmäisenrakkaus koski vain toisia vl:iä mutta ei toisia ihmisiä ei edes toisia kristittyjä... Vl:suudessa koin tässä asiassa, että puheet on eri asia kuin teot. Saatetaan puhua lähimmäisenrakkaudesta, mutta yleensä se kyllä tyssäsi ry:n porukan ja muun kylänväen väliin.

• Juhakki
        Kesä_keikkuen_tulevi kirjoitti:

Sanoisin tähän vain, että vaikka vl-liikkeestä lähtijoidn joukossa on niitäkin, jotka haluavat vain hetken "viuhahtaa" aidan toisella puolella, tarkoituksenaan palata kuitenkin liikkeeseen, niin epäilisin enemmistön koostuvan kuitenkin niistä, joita vl-oppi kaihertaa. Itse en ole saanut "viuhahdus"- lähtijöiden ajatuksenjuoksusta kiinni. Me taas, jotka lähdimme/lähdemme opillisista syistä joko vapaaehtoisesti tai entisaikaan väkipakolla, olemme usein miettineet näitä asioita kauan
        a) ennen eroamista
        b) erotessa
        c) eroamisen jälkeen

Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti =) Lähdin vanhoillislestadiolaisuudesta (tai paremminkin kohdallani "LIVUIN POIS"), koska minulla ei ollut hyvä olla liikkeessä, omatuntoni ei antanut minulle rauhaa liikkeessä juuri niiden "väärien" opillisten tulkintojen vuoksi. En hyväksynyt sitä, että lähimmäisenrakkaus koski vain toisia vl:iä mutta ei toisia ihmisiä ei edes toisia kristittyjä... Vl:suudessa koin tässä asiassa, että puheet on eri asia kuin teot. Saatetaan puhua lähimmäisenrakkaudesta, mutta yleensä se kyllä tyssäsi ry:n porukan ja muun kylänväen väliin.

""niin epäilisin enemmistön koostuvan kuitenkin niistä, joita vl-oppi kaihertaa. Itse en ole saanut "viuhahdus"- lähtijöiden ajatuksenjuoksusta kiinni. ""

Minä tiedän ainoastaan yhden, joka on kieltänyt uskonsa sen tähden, ettei hän uskonut tai epäili "meidän" oppia. Nyt kylläkin hän on uskovainen, Jumala herätti hänen tuntonsa uudelleen.

Mutta niitä on lukemattomia jotka keiltävät "maailman" syntielämän vuoksi, ei uskonsa takia, vaan sen tähden ,että kiinnostaa tehdä niitä asioita, mistä raamattu kieltää. En kyllä yhtään ihmettele.

""Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti =) Lähdin vanhoillislestadiolaisuudesta (tai paremminkin kohdallani "LIVUIN POIS"), koska minulla ei ollut hyvä olla liikkeessä, omatuntoni ei antanut minulle rauhaa liikkeessä juuri niiden "väärien" opillisten tulkintojen vuoksi. En hyväksynyt sitä, että lähimmäisenrakkaus koski vain toisia vl:iä mutta ei toisia ihmisiä ei edes toisia kristittyjä... Vl:suudessa koin tässä asiassa, että puheet on eri asia kuin teot. Saatetaan puhua lähimmäisenrakkaudesta, mutta yleensä se kyllä tyssäsi ry:n porukan ja muun kylänväen väliin.""

Hyvä kun vastasit.

En tiedä, että miten olet saanut tuollaisen käsityksen. Minulle on ainaskin opetettu että kaikki maailman ihmisiä tulee rakastaa, kaikki maailman ihmiset ovat minun lähmmäisiä.

Onhan siitä vertauskin olemassa, Laupiaasta Samarailaisesta.

• Kesä_keikkuen_tulevi
        Juhakki kirjoitti:

""niin epäilisin enemmistön koostuvan kuitenkin niistä, joita vl-oppi kaihertaa. Itse en ole saanut "viuhahdus"- lähtijöiden ajatuksenjuoksusta kiinni. ""

Minä tiedän ainoastaan yhden, joka on kieltänyt uskonsa sen tähden, ettei hän uskonut tai epäili "meidän" oppia. Nyt kylläkin hän on uskovainen, Jumala herätti hänen tuntonsa uudelleen.

Mutta niitä on lukemattomia jotka keiltävät "maailman" syntielämän vuoksi, ei uskonsa takia, vaan sen tähden ,että kiinnostaa tehdä niitä asioita, mistä raamattu kieltää. En kyllä yhtään ihmettele.

""Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti =) Lähdin vanhoillislestadiolaisuudesta (tai paremminkin kohdallani "LIVUIN POIS"), koska minulla ei ollut hyvä olla liikkeessä, omatuntoni ei antanut minulle rauhaa liikkeessä juuri niiden "väärien" opillisten tulkintojen vuoksi. En hyväksynyt sitä, että lähimmäisenrakkaus koski vain toisia vl:iä mutta ei toisia ihmisiä ei edes toisia kristittyjä... Vl:suudessa koin tässä asiassa, että puheet on eri asia kuin teot. Saatetaan puhua lähimmäisenrakkaudesta, mutta yleensä se kyllä tyssäsi ry:n porukan ja muun kylänväen väliin.""

Hyvä kun vastasit.

En tiedä, että miten olet saanut tuollaisen käsityksen. Minulle on ainaskin opetettu että kaikki maailman ihmisiä tulee rakastaa, kaikki maailman ihmiset ovat minun lähmmäisiä.

Onhan siitä vertauskin olemassa, Laupiaasta Samarailaisesta.

>>En tiedä, että miten olet saanut tuollaisen käsityksen. Minulle on ainaskin opetettu että kaikki maailman ihmisiä tulee rakastaa, kaikki maailman ihmiset ovat minun lähmmäisiä.

• Juhakki
        Kesä_keikkuen_tulevi kirjoitti:

>>En tiedä, että miten olet saanut tuollaisen käsityksen. Minulle on ainaskin opetettu että kaikki maailman ihmisiä tulee rakastaa, kaikki maailman ihmiset ovat minun lähmmäisiä.

">>En tiedä, että miten olet saanut tuollaisen käsityksen. Minulle on ainaskin opetettu että kaikki maailman ihmisiä tulee rakastaa, kaikki maailman ihmiset ovat minun lähmmäisiä.

• Itse koen vasta löytäneeni uskon, kun olin täydellisesti ulkona vl-ympyröistä.

Montako todellista ystävää luulet vl-ihmisissä sinulla olevan? Siellä on tosi vaikeaa erottaa aidot ystävät.

Se on luonteestasi kiinni, löydätkö ystäviä ulkopuolelta liikkeen. Mutta muista että kenelläkään ei ole parhaillaankaan kuin muutama hyvä ystävä. Jo yksikin on aarre.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      405
      8839
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      3238
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1724
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1126
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1058
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1045
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1001
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      975
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65