Seuraavassa elämässä...

Putkivalo

... haluan olla lehmä. Nimeni olisi Mustikki, ja kesäisin saisin löntystellä niityllä. Viereisellä niityllä tepastelisi sonni nimeltä Onni. Tai Valtsu! Niinkuin Valtava Sonni. Se naurattaisi mua hassulla kirmailulla, ja silloin tällöin se hyppäisi aidan yli mun luokse. Ja mä jännäisin joka kerta pääseekö ehjänä yli.. Helppo elämä, ei ihmissuhde-murheita, laman uhkaa eikä tietoakaan ilmastonmuutoksista.

Entäs sinä? Jos saisit valita mikä olet seuraavassa elämässä, mitä se olisi? Ihminenkö uudestaan? Pappi? Primadonna? Sikarikas? Eläin?Haluatko uuden elämän ensinkään?

89

2933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zinnia

että elän jo sitä seuraavaa elämää.

Mikä sitten lienenkään ollut edellisessä elämässä? Ihminen, jolta jotain jäi kenties kesken. Koska kaiken takkuilun jälkeen kohtasin tässä elämässä erään, jonka kanssa lienemme tuntenee jo iäisyyden, tai monta iäisyyttä sitten...

"Sukulaissielujen suhteen joudun uskomaan sellaiseen, mihin en uskonut?"

• Akka

aloittaa sen seuraavan elämän tänään. Vieläpä omana itsenäni. En nyt toki haluaisi kuolla, vaan aloittaa ihan uuden elämän tässä ja nyt. Ja tämä siksi, koska minäkin kohtasin erään, joka tuntuu tutulta, vaikka lähes tuntematonkin onkin. Haluaisin oppia tuntemaan hänet ja ehkä kokea jotain hänen kanssaan tässä "seuraavassa elämässä".

• happyppah
        Akka kirjoitti:

aloittaa sen seuraavan elämän tänään. Vieläpä omana itsenäni. En nyt toki haluaisi kuolla, vaan aloittaa ihan uuden elämän tässä ja nyt. Ja tämä siksi, koska minäkin kohtasin erään, joka tuntuu tutulta, vaikka lähes tuntematonkin onkin. Haluaisin oppia tuntemaan hänet ja ehkä kokea jotain hänen kanssaan tässä "seuraavassa elämässä".

Aloita seuraava elämäsi tänään.
        Hop-hop, älä enää mieti, juna jättää.

• Akka
        happyppah kirjoitti:

Aloita seuraava elämäsi tänään.
        Hop-hop, älä enää mieti, juna jättää.

mutta ja nimenomaan matkassa on se ISO mutta.

• happyppah
        Akka kirjoitti:

mutta ja nimenomaan matkassa on se ISO mutta.

Elämämme on täynnä muttia ja josseja ja sittkuja. Suurin este on aina omien korvien välissä.

• Putkivalo

Kuulostaa upealta :)) Tuo on se, mistä kaikki haaveilee ja harva löytää. Onnea teille ♥

• Putkivalo
        Akka kirjoitti:

sielunkumppaninsa löytänyt? Ei niin onnellisessa asemassa kuitenkaan... Uuden elämän aloittamisessa on sekä hohtoa että.. noh, sitä vähemmän hohdokasta :)) Mutta että aloittaa uuden elämän jonkun takia - siinä annetaan jo aika paljon vastuuta sille uudelle. Ymmärrän hyvin että mietityttää.

• Zinnia
        Putkivalo kirjoitti:

Kuulostaa upealta :)) Tuo on se, mistä kaikki haaveilee ja harva löytää. Onnea teille ♥

Onnesta ja onnen löytämisestä on monta teoriaa. Yksikään kirjoitetuista ei varmaankaan toimi kaikille. Meille jokaiselle lienee oma läksymme, oma tarkoituksemme.

Joskus kyselin tälläkin palstalla (vanhalla nikilläni): Voiko löytää, jos ei etsi. Koskee onnea ja tasapainoa kokonaisuudessaan, ei vain sukulaissielun löytämistä. Ja tänään vastaa: Kyllä voi.

Avaimet onneen ja onnelliseen elämään löysin siitä, että jätin menneet taakse, lakkasin ihmettelemästä, miten tässä taas kävi näin. Rohkenin sanoa elämälle kyllä, kulkea silmät ja mieli avoinna ja alkaa jokaisen aamun ajatuksin "tämä päivä on uusi mahdollisuus".

"Sielunvaellus on metka juttu. Uskoa vai ei? Muistatko, miten vastasyntynyt pienokaisesi näytti vanhalta ja viisaalta katsoessaan Sinua silmiin? Muutaman päivän/viikon ikäinen."

• Putkivalo
        Zinnia kirjoitti:

Onnesta ja onnen löytämisestä on monta teoriaa. Yksikään kirjoitetuista ei varmaankaan toimi kaikille. Meille jokaiselle lienee oma läksymme, oma tarkoituksemme.

Joskus kyselin tälläkin palstalla (vanhalla nikilläni): Voiko löytää, jos ei etsi. Koskee onnea ja tasapainoa kokonaisuudessaan, ei vain sukulaissielun löytämistä. Ja tänään vastaa: Kyllä voi.

Avaimet onneen ja onnelliseen elämään löysin siitä, että jätin menneet taakse, lakkasin ihmettelemästä, miten tässä taas kävi näin. Rohkenin sanoa elämälle kyllä, kulkea silmät ja mieli avoinna ja alkaa jokaisen aamun ajatuksin "tämä päivä on uusi mahdollisuus".

"Sielunvaellus on metka juttu. Uskoa vai ei? Muistatko, miten vastasyntynyt pienokaisesi näytti vanhalta ja viisaalta katsoessaan Sinua silmiin? Muutaman päivän/viikon ikäinen."

hetki kahden onnettomuuden välillä :))

Ei vais, mutta kumpaakin tarvitaan. Jos ihminen olisi aina onnellinen, hän etsisi aina jotain uutta. Surut pitää sopivasti nöyränä. Ne ravistaa ja saa sut näkemään elämääsi uudessa valossa, ja kun saavutat tasapainon taas, tulee onni. Niin, mikä sitten onkaan jokaisen läksy.. se oli hyvin sanottu.

Ei kai sitä voikaan vierastaa ihmistä jota on kantanut sydämensä alla monta kuukautta :) Joka on kutittanut sut melkein hengiltä ja pelannut potkupalloa sisäelimesi kanssa :))

• Zinnia
        Putkivalo kirjoitti:

hetki kahden onnettomuuden välillä :))

Ei vais, mutta kumpaakin tarvitaan. Jos ihminen olisi aina onnellinen, hän etsisi aina jotain uutta. Surut pitää sopivasti nöyränä. Ne ravistaa ja saa sut näkemään elämääsi uudessa valossa, ja kun saavutat tasapainon taas, tulee onni. Niin, mikä sitten onkaan jokaisen läksy.. se oli hyvin sanottu.

Ei kai sitä voikaan vierastaa ihmistä jota on kantanut sydämensä alla monta kuukautta :) Joka on kutittanut sut melkein hengiltä ja pelannut potkupalloa sisäelimesi kanssa :))

Juu... vauva on tuttu jo syntyessään; vuorokauden rytmi, vähän temperamenttikin. Mutta se viisaus hänen katseessaan. Ihan kuin hän tietäisi jotain, mitä minä en?

Onni... mitä se oikeastaan on. Positiivinen olotila ja tunne. Kun on tyytyväinen juuri tähän hetkeen. Onnen tunnistaa silloin, kun elämässä on ollut myös toisenlaisia hetkiä. Tuskaisia ponnisteluja asioiden hoitamiseksi, rämpimistä turhautumisen suossa, kiviriipan perässä vetämistä. Ja murhetta ja menetyksiä, joista kaikki eivät ole kääntyneet voitoksi. Vaan jääneet ikuisesti menetyksiksi. Kaikesta voi ottaa opikseen, mutta menneeseen eikä menneisyyden ihmisiin saa jäädä roikkumaan.

Minun läksyni... kärsivällisyys on vielä välistä hukassa. Ja suvaitsevaisuus. Ja onko aina pakko olla niin itsepäinen? Paljon on vielä opittavaa...

• Putkivalo
        Zinnia kirjoitti:

Juu... vauva on tuttu jo syntyessään; vuorokauden rytmi, vähän temperamenttikin. Mutta se viisaus hänen katseessaan. Ihan kuin hän tietäisi jotain, mitä minä en?

Onni... mitä se oikeastaan on. Positiivinen olotila ja tunne. Kun on tyytyväinen juuri tähän hetkeen. Onnen tunnistaa silloin, kun elämässä on ollut myös toisenlaisia hetkiä. Tuskaisia ponnisteluja asioiden hoitamiseksi, rämpimistä turhautumisen suossa, kiviriipan perässä vetämistä. Ja murhetta ja menetyksiä, joista kaikki eivät ole kääntyneet voitoksi. Vaan jääneet ikuisesti menetyksiksi. Kaikesta voi ottaa opikseen, mutta menneeseen eikä menneisyyden ihmisiin saa jäädä roikkumaan.

Minun läksyni... kärsivällisyys on vielä välistä hukassa. Ja suvaitsevaisuus. Ja onko aina pakko olla niin itsepäinen? Paljon on vielä opittavaa...

ole sama kuin eka hymy - kaasua :))) Ei vais, tiedän kyllä mitä tarkoitat.

Niin, ei sen onnen mitään ylitsepursuavaa tarvi olla. Pelkkä tyytyväisyyskin riittää.

Se on kyllä varmasti totta että pitää tietää milloin päästää murheista irti. Ettei jää loukkuun siihen tunteeseen ettei pääse eteenpäin.

Tuota... jos nyt olet se ketä luulen, suvaitsemattomuus ei ole sun ristisi :)) Sekin jo, että toteat että sulla on paljon opittavaa viittaa siihen :) Minusta ihmiset joilla ei ole mitään opittavaa on juuri ne suvaitsemattomat :)

• Zinnia
        Putkivalo kirjoitti:

ole sama kuin eka hymy - kaasua :))) Ei vais, tiedän kyllä mitä tarkoitat.

Niin, ei sen onnen mitään ylitsepursuavaa tarvi olla. Pelkkä tyytyväisyyskin riittää.

Se on kyllä varmasti totta että pitää tietää milloin päästää murheista irti. Ettei jää loukkuun siihen tunteeseen ettei pääse eteenpäin.

Tuota... jos nyt olet se ketä luulen, suvaitsemattomuus ei ole sun ristisi :)) Sekin jo, että toteat että sulla on paljon opittavaa viittaa siihen :) Minusta ihmiset joilla ei ole mitään opittavaa on juuri ne suvaitsemattomat :)

Joissain asioissa olen tosi avarakatseinen ja suvaitsevainen. Jopa liian ymmärtäväinen. Mutta sitten jotkin asiat vain ovat lukkiutuneet on/off-kytkennälle. Onneksi eivät häiritse jokapäiväistä elämää... Rajaa kyllä joissain tilanteissa keskustelun aiheita - tai sitten olen vain hiljaa (mikä ei muuten ole ollenkaan helppoa).

Taidan olla se, joksi minua luulet. Kun kerron rentoutuvani keinussa ja ihmetteleväni sateen jälkeistä kotilokuhinaa kukkapenkissä... :))
        Ja kun tunnistat, tiedän Sinun olevan hän, joksi Sinua luulen :))

Tänään on työiloinen päivä... saan kirjoitella kaikenlaista. Tämä oli ikään kuin verryttelyä. Tänään voisin siis olla työmyyrä!

• Putkivalo
        Zinnia kirjoitti:

Joissain asioissa olen tosi avarakatseinen ja suvaitsevainen. Jopa liian ymmärtäväinen. Mutta sitten jotkin asiat vain ovat lukkiutuneet on/off-kytkennälle. Onneksi eivät häiritse jokapäiväistä elämää... Rajaa kyllä joissain tilanteissa keskustelun aiheita - tai sitten olen vain hiljaa (mikä ei muuten ole ollenkaan helppoa).

Taidan olla se, joksi minua luulet. Kun kerron rentoutuvani keinussa ja ihmetteleväni sateen jälkeistä kotilokuhinaa kukkapenkissä... :))
        Ja kun tunnistat, tiedän Sinun olevan hän, joksi Sinua luulen :))

Tänään on työiloinen päivä... saan kirjoitella kaikenlaista. Tämä oli ikään kuin verryttelyä. Tänään voisin siis olla työmyyrä!

Jo se että tiedostaa omia vikojaan, tekee ne viat jotenkin pienemmiksi :) Sellainen ihminen kai kuitenkin tarkkaile itseään, yrittää tehdä parannusta. Vai ei ole helppoa olla hiljaa :)))

Jep, sullakin meni arvaus oikein :) Aika märkä keinu on nyt, täytyis hilata sisään.

Mukavaa nähdä tuollaista työintoa.. täältä se puuttuu edelleen, tule tännekin myyräämään :) No ei vais, kai mun ihan itte pitää. Minne mä heitin sen kynän eilen..?

• happyppah

Jos minä en olisi minä, ei se olisi minun seuraava elämä. Olenpas tylsä.

Onneksi seuraavan elämän voi aloittaa vaikka joka päivä. Minull' taitaa olla jo seuraava menossa.

• Putkivalo

kun et leiki mun kaa, mutta ehkä et olisi happy jos sulla olisi tarvetta uuteen elämään :))

Tervetuloa rekattujen maailmaan! :)

• happyppah
        Putkivalo kirjoitti:

kun et leiki mun kaa, mutta ehkä et olisi happy jos sulla olisi tarvetta uuteen elämään :))

Tervetuloa rekattujen maailmaan! :)

leikinhän =)
        muuten syväanalyysisi osui oikeaan

Kiitos tervetulotoivotuksesta

• Putkivalo
        happyppah kirjoitti:

leikinhän =)
        muuten syväanalyysisi osui oikeaan

Kiitos tervetulotoivotuksesta

Nauratti tuo syväanalyysi :))) Jatkanko? Olet nainen, 42vee, ja olit kaiken lisäksi koneella puoli neljän aikoihin :)) Aika meedio, eikö ;)

• sohtrop

signoriina ;)

jokaisella on vain yksi elämä elettävänä, tässä ja nyt.

"La dolce vita, on ollut kaikki tuo suloista niin.
      La dolce vita, ei aihetta kyyneliin.
      Minä sammutin elämän janoa vaan,
      minä osasin onnea anoa vaan,
      jälkeen kaiken sen saatan nyt sanoa vaan.
      La dolce vita!"

"tänään on tärkeä päivä, sillä elän vain tässä päivässä. Eilistä en voi muuttaa, huomisesta en tiedä. Huominen on huomisen tämä päivä."

• Putkivalo

Toinen tylsimys :)))

Periaatteessa olen samaa mieltä, ei pitäisi huokailla menneitä eikä haikailla tulevaa. Silti tekee joskus mieli hakata päätä pöytään :)) eikö sua?

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

Toinen tylsimys :)))

Periaatteessa olen samaa mieltä, ei pitäisi huokailla menneitä eikä haikailla tulevaa. Silti tekee joskus mieli hakata päätä pöytään :)) eikö sua?

kerran, eric-sonnilla onneen, helppoa vai mitä ;)

Ukkojen saunailta ja miehet istuu pöydän ääressä isolla kaveriporukalla. Viina virtaa ja kaikki pienessä laitamyötäisessä.
        Meteli on kova, musiikki soi ja kaikki yrittää kännissään puhua
        kaikille ja yhtä aikaa.
        Tunnelma hyvä. Pöydällä oleva kännykkä soi ja mies vastaa siihen:

"Haloo."

"No hei kulta minä täällä. Kauhee mökä siellä. Onks teillä hauskaa?"
        kysyy naisääni.

Mies vastaa: "Joo, hauskaa on. Lähetään tästä kohta baariin."

"Okei. Ole sitte kiltisti siellä." sanoo nainen ja jatkaa: "Kuule,
        kultapuppeli; kun mä tässä just sattumalta olin kävelyllä ja
        huomasin tossa kultakaupan ikkunassa taas ton sormuksen josta mä
        olen sulle aina puhunut niin etkö sä nyt vois sen verran antaa mun
        törsätä kun sen hintakin on nyt tosi halpa. Vaan vähän yli 15 tonnii
        mut siin on ne smaragditkin."

"Ai. Paljoko yli?" kysyy mies.

"No vaan vähän. 22:n tonniin ne sen lupas. Saanhan mä sen ostaa
        jooko. Pliiiiiis kultapuppeli."

Mies empii hetken ja sanoo sitten: "No okei. Osta nyt sitten."

Nainen jatkaa "Ai niin. Se mun vanha Mersu on tosi surkee ja ruman
        värinen. Mä oon jo pitkään katellu jotain nätimpää ja nyt sitte
        tänään mä huomasin et tossa autoliikkeessä oli se IHANAN värinen
        Bemu vielä myynnissä. Saanhan mä käydä ostamassa sen. JOOOOKOOO?
        Kulta rakaaas? Se
        on sen 345 tonnii mut ne jo lupas antaa sen kokonaan sun
        kultareunasella kortillas ja ilman käsirahaa. Kulta voinhan mä tämän
        kerran vähän törsätä kun se on ihan pakko se Mersu vaihtaa. Jooko?"

Mies tuumii hetken ja painaa sormea toiseen korvaan koska meteli on
        kova. Kaverit taustalla huutaa että lopeta jo se jaarittelu ja kaljalle.
        "Okei, okei. Osta nyt sitten", mies sanoo vihdoin.

Nainen tajuaa tässä vaiheessa että ukko on tänään aika lepsulla
        mielellä ja erittäin suopea. Nainen jatkaa: "Sit kulta mun on ihan
        nyt pakko viel kysyy sulta yhtä toista juttuu. Ethän sä suutu?"

Mies: "No en tietenkään. Kysy vaan"

"No kun mä oon jo pitkään katsellu tota naapurin Sakua sillä
        silmällä ja mun tekis ihan hirveesti mieli antaa sille. Jos mä vähän
        tänään meen sen luo istumaan iltaa sen kanssa hyvän viinipullon kanssa
        niin ethän sä suutu? Ethän kulta kun kuitenkin sua mä vaan rakastan."

"No en mä nyt tosta suutu" sanoo mies. "Me vaan. Mut ei sitte ilman
        kumia."

"No ei tietenkään. Ai nii ja viel yks pikku juttu kultapuppeli;
        saahan mun äiti uuden miesystävänsä kanssa muuttaa meille kun on
        ihan turha niitten maksaa vuokraa kun meillä on näin iso talo.
        Voihan ne muuttaa jooko?"

"No, voi voi.", vastaa mies. "Oliko sulla muuta?"

"Ei muuta kulta. Kiitti hirveesti. Nähdään aamulla. Pusi pusi."

"Pusi pusi."

Mies pistää puhelimen kiinni ja katselee sitä mielenkiinnolla.
        Huutaa sitten mölyävälle kaveriporukalleen:
        "Aika näppärän pieni tää uus Ericsson. Kenen tää on?"

mustikka hei, arvaanko oikein, sulla on nokialainen? heh heh, elämä on ;)

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

kerran, eric-sonnilla onneen, helppoa vai mitä ;)

Ukkojen saunailta ja miehet istuu pöydän ääressä isolla kaveriporukalla. Viina virtaa ja kaikki pienessä laitamyötäisessä.
        Meteli on kova, musiikki soi ja kaikki yrittää kännissään puhua
        kaikille ja yhtä aikaa.
        Tunnelma hyvä. Pöydällä oleva kännykkä soi ja mies vastaa siihen:

"Haloo."

"No hei kulta minä täällä. Kauhee mökä siellä. Onks teillä hauskaa?"
        kysyy naisääni.

Mies vastaa: "Joo, hauskaa on. Lähetään tästä kohta baariin."

"Okei. Ole sitte kiltisti siellä." sanoo nainen ja jatkaa: "Kuule,
        kultapuppeli; kun mä tässä just sattumalta olin kävelyllä ja
        huomasin tossa kultakaupan ikkunassa taas ton sormuksen josta mä
        olen sulle aina puhunut niin etkö sä nyt vois sen verran antaa mun
        törsätä kun sen hintakin on nyt tosi halpa. Vaan vähän yli 15 tonnii
        mut siin on ne smaragditkin."

"Ai. Paljoko yli?" kysyy mies.

"No vaan vähän. 22:n tonniin ne sen lupas. Saanhan mä sen ostaa
        jooko. Pliiiiiis kultapuppeli."

Mies empii hetken ja sanoo sitten: "No okei. Osta nyt sitten."

Nainen jatkaa "Ai niin. Se mun vanha Mersu on tosi surkee ja ruman
        värinen. Mä oon jo pitkään katellu jotain nätimpää ja nyt sitte
        tänään mä huomasin et tossa autoliikkeessä oli se IHANAN värinen
        Bemu vielä myynnissä. Saanhan mä käydä ostamassa sen. JOOOOKOOO?
        Kulta rakaaas? Se
        on sen 345 tonnii mut ne jo lupas antaa sen kokonaan sun
        kultareunasella kortillas ja ilman käsirahaa. Kulta voinhan mä tämän
        kerran vähän törsätä kun se on ihan pakko se Mersu vaihtaa. Jooko?"

Mies tuumii hetken ja painaa sormea toiseen korvaan koska meteli on
        kova. Kaverit taustalla huutaa että lopeta jo se jaarittelu ja kaljalle.
        "Okei, okei. Osta nyt sitten", mies sanoo vihdoin.

Nainen tajuaa tässä vaiheessa että ukko on tänään aika lepsulla
        mielellä ja erittäin suopea. Nainen jatkaa: "Sit kulta mun on ihan
        nyt pakko viel kysyy sulta yhtä toista juttuu. Ethän sä suutu?"

Mies: "No en tietenkään. Kysy vaan"

"No kun mä oon jo pitkään katsellu tota naapurin Sakua sillä
        silmällä ja mun tekis ihan hirveesti mieli antaa sille. Jos mä vähän
        tänään meen sen luo istumaan iltaa sen kanssa hyvän viinipullon kanssa
        niin ethän sä suutu? Ethän kulta kun kuitenkin sua mä vaan rakastan."

"No en mä nyt tosta suutu" sanoo mies. "Me vaan. Mut ei sitte ilman
        kumia."

"No ei tietenkään. Ai nii ja viel yks pikku juttu kultapuppeli;
        saahan mun äiti uuden miesystävänsä kanssa muuttaa meille kun on
        ihan turha niitten maksaa vuokraa kun meillä on näin iso talo.
        Voihan ne muuttaa jooko?"

"No, voi voi.", vastaa mies. "Oliko sulla muuta?"

"Ei muuta kulta. Kiitti hirveesti. Nähdään aamulla. Pusi pusi."

"Pusi pusi."

Mies pistää puhelimen kiinni ja katselee sitä mielenkiinnolla.
        Huutaa sitten mölyävälle kaveriporukalleen:
        "Aika näppärän pieni tää uus Ericsson. Kenen tää on?"

mustikka hei, arvaanko oikein, sulla on nokialainen? heh heh, elämä on ;)

Eli se on todistettu että eric-sonnit on kätsyjä :))) Aika isoja laskuja se vaan teettää... Veikkaan että sulla on nokia kanssa :))

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

Eli se on todistettu että eric-sonnit on kätsyjä :))) Aika isoja laskuja se vaan teettää... Veikkaan että sulla on nokia kanssa :))

selvännäkijä ;) nokialainenpa hyvinniin, ei tuu laskua ko on melkein niinko työnpuolesta pakollinen varuste.

Kävin lenkillä haukkaamassa happea, kiva ulkoiluilma ja ajatusten tuulettaja. Äänitin ruottalaisen komissarion tutkimuksia, täytyy kohta kattoo mitä se perspirantti saa aikaiseksi ;)

Siitä alkuperäisestä aiheesta tosin edelleen...

Elämän tarkoitus on tämä elämä itsessään. Elämme liikaa muualla kuin nykyhetkessä – muistelemme menneisyyttä ja kaivelemme haamuja tai sitten ajatuksemme askartelevat tulevaisuuden kanssa haaveillen tai peläten huomisen tuomisia.

Lopulta kuitenkin voimme olla onnellisia vain tässä hetkessä – ellet ole onnellinen nyt, et voi koskaan myöskään onnea saavuttaa. Siitä ei tule koskaan todellista jos se on aina vain tulevaisuudessa - sinun on saatava se hetkeen jota juuri nyt elät.

Elämän tarkoitus on onnen läsnäoloa tässä hetkessä; sen oivaltamista, että matka sinänsä on tarkoitus, ei vain päämäärä, sillä päämäärä voi muuttua moneen kertaan matkalla ollessamme ja silti onnemme voi säilyä.

"I tried so hard
        And got so far
        But in the end
        It doesn't even matter
        I had to fall
        To lose it all
        But in the end
        It doesn't even matter."

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

selvännäkijä ;) nokialainenpa hyvinniin, ei tuu laskua ko on melkein niinko työnpuolesta pakollinen varuste.

Kävin lenkillä haukkaamassa happea, kiva ulkoiluilma ja ajatusten tuulettaja. Äänitin ruottalaisen komissarion tutkimuksia, täytyy kohta kattoo mitä se perspirantti saa aikaiseksi ;)

Siitä alkuperäisestä aiheesta tosin edelleen...

Elämän tarkoitus on tämä elämä itsessään. Elämme liikaa muualla kuin nykyhetkessä – muistelemme menneisyyttä ja kaivelemme haamuja tai sitten ajatuksemme askartelevat tulevaisuuden kanssa haaveillen tai peläten huomisen tuomisia.

Lopulta kuitenkin voimme olla onnellisia vain tässä hetkessä – ellet ole onnellinen nyt, et voi koskaan myöskään onnea saavuttaa. Siitä ei tule koskaan todellista jos se on aina vain tulevaisuudessa - sinun on saatava se hetkeen jota juuri nyt elät.

Elämän tarkoitus on onnen läsnäoloa tässä hetkessä; sen oivaltamista, että matka sinänsä on tarkoitus, ei vain päämäärä, sillä päämäärä voi muuttua moneen kertaan matkalla ollessamme ja silti onnemme voi säilyä.

"I tried so hard
        And got so far
        But in the end
        It doesn't even matter
        I had to fall
        To lose it all
        But in the end
        It doesn't even matter."

"Elämän tarkoitus on läsnäoloa tässä hetkessä... matka sinänsä on tarkoitus"

Niin se on. Mulla on ollut täys työ oppia tuo, eikä aina vaan suunnitella tulevaa. Tehdä sen minkä teen nautinnolla, koska tämä hetki ei tule uudestaan. Siinä on lohtuakin, koska se huonokin hetki kiitää ohi.

Se on suht helppoa elää hetkessä silloin kun on hyviä aikoja. Aina ne ei vaan tule niin helposti, ja silloin kysytään unelmia. Ja huumoria. Ja jotain mitä multa puuttuu kokonaan, malttia. Mistä sen sais, kerro se, viisas mies :)

Sä oot kuunnellut Musiikkia! :))

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

"Elämän tarkoitus on läsnäoloa tässä hetkessä... matka sinänsä on tarkoitus"

Niin se on. Mulla on ollut täys työ oppia tuo, eikä aina vaan suunnitella tulevaa. Tehdä sen minkä teen nautinnolla, koska tämä hetki ei tule uudestaan. Siinä on lohtuakin, koska se huonokin hetki kiitää ohi.

Se on suht helppoa elää hetkessä silloin kun on hyviä aikoja. Aina ne ei vaan tule niin helposti, ja silloin kysytään unelmia. Ja huumoria. Ja jotain mitä multa puuttuu kokonaan, malttia. Mistä sen sais, kerro se, viisas mies :)

Sä oot kuunnellut Musiikkia! :))

kristallipallo on, käytä sitä ;)

maltti on valttia sanotaan, mutta totta myös toinen puoli eli nopeet syö hitaat, osattava vaan luovia milloin kannattaa olla eka ja milloin vika ;)

huonoja hetkiä ei kukaan toivo, mutta niistä oppii kuitenkin paljon. henkinen kriisi sopivin annoksin pysähdyttää, pistää miettimään vanhoja toimintatapoja ja luomaan uutta. tekemään asioille konkreettista ja sisäistää ihmistä luovimaan paremmin elämän tyrkyissä.

mitä paremmin ihminen on "ankkuroitunut ja verkostoitunut" ja etsinyt itselleen jykeviä kiinnekohtia "elämän tukipilareita", sen paremin hän selviää huonoista hetkistä. siksi olisi tärkeää, että jokaisella olisi AINAKIN yksi luotettava aikuinen "olkapää", jolle joskus voi vuodattaa pahimmat ahdistuksensa, auttaa varmasti tavalla tai toisella.

mikä meistä ihmisistä tekee oman "päämme vankeja", että mieltämme painavat ja lähes ylitsepääsemättömiltä tuntuvat ongelmat eivät kuitenkaan loppujen lopuksi ole monestikkaan maailman lopun alkua tai frankenstaeinin kauhutarinoita.

mä olen huomannu, että kun uskaltaa puhua asioista, toimii ja hakea apua niin monet asiat lähtevät ratkeamaan ja jälkikäteen sitä ihmettelee, että mikähän tossakin oli nyt niin vaikeaa ;)

puhumattomuus ja asioiden yksin märehtiminen tekee kärpäsestä monesti härkäsen, oikean lumipallovyöryn, josta puuttuu mittasuhteet mutta yksilön energiaa ja toimeliaisuus ohjautuu aivan väärille radoille ja se taas näkyy moninaisina "epänormalina" oireina ja johtaa helposti kierteeseen.

raha tai sen puute on tietysti yksi suurimpia murheen aiheuttajia, mutta joko sen vähyyteen on sopeuduttava ja luotava onnellisuutensa niukkuuten tai sitten sile on tehtävä jotain eli yritettävä kohentaa sitä tulotasoa. Pahin virhe on tyytyä elämäänsä kiroilemalla tai ilman, jos kerran ei ole tyytyväinen vaan sitte on alotettava muutos ja uusi yritys ....ja muokattava sitä haluamakseen. ei täällä kannata kärvistellä 60-70 vuotta odottamassa ihmettä tulevaksi. "elämän pilaava" elinkautinenkin on suomessa vain 12v.

nyt täytyy tosin muistaa, että tämä oli yleistys ja ei sovi täysin kaikkiin murheisiin, mutta periaatteessa teemme helposti itsellemme "vankilan" vaikkei fyysisiä kaltereita olisikaan.

mä en varmastikkaan osaisi arvostaa niitä asioita mitä mulle tapahtuu ja mitä olen saanut ja kokenut, jos vastaan ei tulisi myäs tasaisena tai satunnaisena syklinä vastoinkäymisiä.

musasta vielä, siitä asti, kun what I've done ilmesty viime suvena, se on jääny päähän soimaan, enne? ;)

päivän jatkoa mustikille ;)

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

kristallipallo on, käytä sitä ;)

maltti on valttia sanotaan, mutta totta myös toinen puoli eli nopeet syö hitaat, osattava vaan luovia milloin kannattaa olla eka ja milloin vika ;)

huonoja hetkiä ei kukaan toivo, mutta niistä oppii kuitenkin paljon. henkinen kriisi sopivin annoksin pysähdyttää, pistää miettimään vanhoja toimintatapoja ja luomaan uutta. tekemään asioille konkreettista ja sisäistää ihmistä luovimaan paremmin elämän tyrkyissä.

mitä paremmin ihminen on "ankkuroitunut ja verkostoitunut" ja etsinyt itselleen jykeviä kiinnekohtia "elämän tukipilareita", sen paremin hän selviää huonoista hetkistä. siksi olisi tärkeää, että jokaisella olisi AINAKIN yksi luotettava aikuinen "olkapää", jolle joskus voi vuodattaa pahimmat ahdistuksensa, auttaa varmasti tavalla tai toisella.

mikä meistä ihmisistä tekee oman "päämme vankeja", että mieltämme painavat ja lähes ylitsepääsemättömiltä tuntuvat ongelmat eivät kuitenkaan loppujen lopuksi ole monestikkaan maailman lopun alkua tai frankenstaeinin kauhutarinoita.

mä olen huomannu, että kun uskaltaa puhua asioista, toimii ja hakea apua niin monet asiat lähtevät ratkeamaan ja jälkikäteen sitä ihmettelee, että mikähän tossakin oli nyt niin vaikeaa ;)

puhumattomuus ja asioiden yksin märehtiminen tekee kärpäsestä monesti härkäsen, oikean lumipallovyöryn, josta puuttuu mittasuhteet mutta yksilön energiaa ja toimeliaisuus ohjautuu aivan väärille radoille ja se taas näkyy moninaisina "epänormalina" oireina ja johtaa helposti kierteeseen.

raha tai sen puute on tietysti yksi suurimpia murheen aiheuttajia, mutta joko sen vähyyteen on sopeuduttava ja luotava onnellisuutensa niukkuuten tai sitten sile on tehtävä jotain eli yritettävä kohentaa sitä tulotasoa. Pahin virhe on tyytyä elämäänsä kiroilemalla tai ilman, jos kerran ei ole tyytyväinen vaan sitte on alotettava muutos ja uusi yritys ....ja muokattava sitä haluamakseen. ei täällä kannata kärvistellä 60-70 vuotta odottamassa ihmettä tulevaksi. "elämän pilaava" elinkautinenkin on suomessa vain 12v.

nyt täytyy tosin muistaa, että tämä oli yleistys ja ei sovi täysin kaikkiin murheisiin, mutta periaatteessa teemme helposti itsellemme "vankilan" vaikkei fyysisiä kaltereita olisikaan.

mä en varmastikkaan osaisi arvostaa niitä asioita mitä mulle tapahtuu ja mitä olen saanut ja kokenut, jos vastaan ei tulisi myäs tasaisena tai satunnaisena syklinä vastoinkäymisiä.

musasta vielä, siitä asti, kun what I've done ilmesty viime suvena, se on jääny päähän soimaan, enne? ;)

päivän jatkoa mustikille ;)

on mukavaa tavata ihmisiä jotka ovat niin sinut itsensä kanssa, ilman katkerutta ja jalat tukevasti maassa. Ja varsinkin miehiä. Koska mähän tiedän että me naiset ovat ihania ;)) Noniin, nojoo.. ehkä on vaan tullut vaihdettua ajatuksia eniten naisten kanssa.

Mietin kirjoitanko ollenkaan tätä, koska jostain syystä vastaukset jotka on kirjoitettu sohtropille saa aina tuplaten lukijoita ;) mutta toisaalta, jos joku saa siitä lohtua niin...

Istuin ja nyökkäsin kun luin sun tekstisi. Se on niin totta kaikki, ja erikoisesti pidin tuosta "ei täällä kannata kärvistellä 60-70 vuotta odottamassa ihmettä tulevaksi. "elämän pilaava" elinkautinenkin on suomessa vain 12v" heh... :)))

Itse olen joutunut taistelemaan sitä vastaan että onnea aina tuputetaan/etsitään vähän väkisinkin. Tyyli on nykypäivänä "ole onnellinen, prkl, jos et ole, ota pilleri". Juostaan onnen perässä, eikä välttämättä kestetä jos jotakuta ei just nyt naurata. Ihminen on ikään kuin viallinen jos se on onneton, silloin on aihetta pelkoon. Ja silti on tilanteita jolloin se olisi luonnotonta hymyillä ja nauraa. Tietty pitää olla varovainen suurien tunteiden kanssa, ettei ne imaise sua, mutta jollekin se joka vie mennessään voi myös olla positiiviset tunteet. Toiset jää nalkkiin voittamiseen, tai ihastumiseen. Mun vaarallisin tunne on itsesääli. Kävin melkein pohjalla jotta opin sen, mutta nyt olen iloinen että kävin siellä. Se, kun oppii jotain itsestään, tuo sisäisen rauhan. Tunnet rajojasi. Ja musta tuntuu, että kun ei pelkää niitä kriisejä, tulee vähän vahvemmaksi. Vai oisko tuo itsesuggestiota, jos kerta jotain huonoa elämässä tapahtuu, siitä voi yhtä hyvin yrittää tehdä jotain mistä on hyötyä :))

LP on ollut mulle terapia, ne ja tossut. Aika vahvoja tekstejä niissä vanhoissa levyissä on, mutta ne istui jotenkin niin hyvin sävyiltään. Kun sitten tuo uusin tuli, tuntui että nekin oli kasvaneet siitä tuskaisuudesta johonkin enemmän globaaliin ongelmapommittamiseen :) Pidän siitä ettei ne jymähtäneet noihin vanhoihin kaavoihin. Se olis jo ollut pateettista :) Kokeile muuten sitä Leave out all the rest. Upeat sanat :)

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

on mukavaa tavata ihmisiä jotka ovat niin sinut itsensä kanssa, ilman katkerutta ja jalat tukevasti maassa. Ja varsinkin miehiä. Koska mähän tiedän että me naiset ovat ihania ;)) Noniin, nojoo.. ehkä on vaan tullut vaihdettua ajatuksia eniten naisten kanssa.

Mietin kirjoitanko ollenkaan tätä, koska jostain syystä vastaukset jotka on kirjoitettu sohtropille saa aina tuplaten lukijoita ;) mutta toisaalta, jos joku saa siitä lohtua niin...

Istuin ja nyökkäsin kun luin sun tekstisi. Se on niin totta kaikki, ja erikoisesti pidin tuosta "ei täällä kannata kärvistellä 60-70 vuotta odottamassa ihmettä tulevaksi. "elämän pilaava" elinkautinenkin on suomessa vain 12v" heh... :)))

Itse olen joutunut taistelemaan sitä vastaan että onnea aina tuputetaan/etsitään vähän väkisinkin. Tyyli on nykypäivänä "ole onnellinen, prkl, jos et ole, ota pilleri". Juostaan onnen perässä, eikä välttämättä kestetä jos jotakuta ei just nyt naurata. Ihminen on ikään kuin viallinen jos se on onneton, silloin on aihetta pelkoon. Ja silti on tilanteita jolloin se olisi luonnotonta hymyillä ja nauraa. Tietty pitää olla varovainen suurien tunteiden kanssa, ettei ne imaise sua, mutta jollekin se joka vie mennessään voi myös olla positiiviset tunteet. Toiset jää nalkkiin voittamiseen, tai ihastumiseen. Mun vaarallisin tunne on itsesääli. Kävin melkein pohjalla jotta opin sen, mutta nyt olen iloinen että kävin siellä. Se, kun oppii jotain itsestään, tuo sisäisen rauhan. Tunnet rajojasi. Ja musta tuntuu, että kun ei pelkää niitä kriisejä, tulee vähän vahvemmaksi. Vai oisko tuo itsesuggestiota, jos kerta jotain huonoa elämässä tapahtuu, siitä voi yhtä hyvin yrittää tehdä jotain mistä on hyötyä :))

LP on ollut mulle terapia, ne ja tossut. Aika vahvoja tekstejä niissä vanhoissa levyissä on, mutta ne istui jotenkin niin hyvin sävyiltään. Kun sitten tuo uusin tuli, tuntui että nekin oli kasvaneet siitä tuskaisuudesta johonkin enemmän globaaliin ongelmapommittamiseen :) Pidän siitä ettei ne jymähtäneet noihin vanhoihin kaavoihin. Se olis jo ollut pateettista :) Kokeile muuten sitä Leave out all the rest. Upeat sanat :)

ikävä ja riemu joka hetken värähtää

kulttuurissamme on aivan liian vähän tilaa tunteille. tunteitten näyttämistä pidetään heikkouden osoituksena ja vastaavasti kylmää tunteettomuutta voimakkuuden merkkinä.hyvää ihmissuhdetta ei ole ilman rohkeutta tuntea ja paljastaa tunteet.

on epärehellistä kieltää sisimmät tunteensa. tunteet eivät pyydä lupaa olemassa ololleen. ne vain ovat olemassa. tunteita ei tarvitse syyllistää eikä puolustaa. ne on vain otettava huomioon yhtenä meihin kuuluvana osana.

jollei tunne tunteitaan, ei voi tuntea itseään. jos näin käy, voi menettää itsekunnioituksensa. kunnioitus lähtee rehellisyydestä omaa itseään ja tunteitaan kohtaan. tunteiden hyväksyminen mahdollistaa niihin vaikuttamisen. jos ne tukahdutetaan, ne ottavat vallan käsiinsä.

osaa siitä, mitä ei uskalleta näyttää toisille, ei ole kovinkaan vaarallista paljastaa. paljastaminen tuntuu pelottavalta vain siksi, että joku on joskus käyttänyt väärin avoimuuttamme

on kuitenkin mahdollista lakata kuuntelemasta omaa pelotuspropagandaansa ja lakata rakentamasta harhakuvia. kun on rehellinen itselleen ja tunne-elämä on kunnossa, uskaltaa jakaa paljon enemmän itsestään toisten kanssa. silloin on vain vähän sellaista, jota täytyy yrittää suojata.

avoimuus on kuitenkin aina riski. sitä ei kuitenkaan tarvitse pelätä. se tuo mukanaan enemmän myönteistä kuin kielteistä. jos joku sitten kuitenkin loukkaa meitä, on mahdollista oppia, miten sellaisessa tilanteessa tulee toimia. silloin tilanteesta selviää nopeammin ja voi jatkaa kasvamista.

tunteiden kunnioittaminen on rehellisyyttä. se on avoimuutta hyväksyä asiat sellaisina kuin ne ovat. se merkitsee valheellisesta elämänasenteesta luopumista. aitoutta! kasvamista elämään.

mitä toivot, että jää, kun pihan poikki jäljet häviää ;)

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

ikävä ja riemu joka hetken värähtää

kulttuurissamme on aivan liian vähän tilaa tunteille. tunteitten näyttämistä pidetään heikkouden osoituksena ja vastaavasti kylmää tunteettomuutta voimakkuuden merkkinä.hyvää ihmissuhdetta ei ole ilman rohkeutta tuntea ja paljastaa tunteet.

on epärehellistä kieltää sisimmät tunteensa. tunteet eivät pyydä lupaa olemassa ololleen. ne vain ovat olemassa. tunteita ei tarvitse syyllistää eikä puolustaa. ne on vain otettava huomioon yhtenä meihin kuuluvana osana.

jollei tunne tunteitaan, ei voi tuntea itseään. jos näin käy, voi menettää itsekunnioituksensa. kunnioitus lähtee rehellisyydestä omaa itseään ja tunteitaan kohtaan. tunteiden hyväksyminen mahdollistaa niihin vaikuttamisen. jos ne tukahdutetaan, ne ottavat vallan käsiinsä.

osaa siitä, mitä ei uskalleta näyttää toisille, ei ole kovinkaan vaarallista paljastaa. paljastaminen tuntuu pelottavalta vain siksi, että joku on joskus käyttänyt väärin avoimuuttamme

on kuitenkin mahdollista lakata kuuntelemasta omaa pelotuspropagandaansa ja lakata rakentamasta harhakuvia. kun on rehellinen itselleen ja tunne-elämä on kunnossa, uskaltaa jakaa paljon enemmän itsestään toisten kanssa. silloin on vain vähän sellaista, jota täytyy yrittää suojata.

avoimuus on kuitenkin aina riski. sitä ei kuitenkaan tarvitse pelätä. se tuo mukanaan enemmän myönteistä kuin kielteistä. jos joku sitten kuitenkin loukkaa meitä, on mahdollista oppia, miten sellaisessa tilanteessa tulee toimia. silloin tilanteesta selviää nopeammin ja voi jatkaa kasvamista.

tunteiden kunnioittaminen on rehellisyyttä. se on avoimuutta hyväksyä asiat sellaisina kuin ne ovat. se merkitsee valheellisesta elämänasenteesta luopumista. aitoutta! kasvamista elämään.

mitä toivot, että jää, kun pihan poikki jäljet häviää ;)

kun törmään viisaan otukseen ;)) rupean miettimään missä sen on tarvinnut käydä tullaakseen viisaaksi.. Tämä Porthos on kyllä tehnyt muutakin kuin nauttinut viiniä, lauluja ja naisia.

Tuossa oli taas evästä :) piti lukea monta kertaa läpi. Kaikki kolahti taas. Olen täällä kirjoitellessa saanut juuri kokea sen, miten voi olla avoin silti haavoittumatta. Kun ei odota mitään, ei voi menettää mitään. Ja kun ymmärtää että totuuksia on niin monta kuin on ihmisiäkin, se ei haittaa vaikka joku joskus tuomitsisikin. Se on silti vain hänen puoli tarinasta.

Kun jäljet häviää, toivon että jäisi hymy suunpieleen, kaiho katseeseen, tottelevainen koiranpentu jalkojeni juureen ;)) Entäs sinä?

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

kun törmään viisaan otukseen ;)) rupean miettimään missä sen on tarvinnut käydä tullaakseen viisaaksi.. Tämä Porthos on kyllä tehnyt muutakin kuin nauttinut viiniä, lauluja ja naisia.

Tuossa oli taas evästä :) piti lukea monta kertaa läpi. Kaikki kolahti taas. Olen täällä kirjoitellessa saanut juuri kokea sen, miten voi olla avoin silti haavoittumatta. Kun ei odota mitään, ei voi menettää mitään. Ja kun ymmärtää että totuuksia on niin monta kuin on ihmisiäkin, se ei haittaa vaikka joku joskus tuomitsisikin. Se on silti vain hänen puoli tarinasta.

Kun jäljet häviää, toivon että jäisi hymy suunpieleen, kaiho katseeseen, tottelevainen koiranpentu jalkojeni juureen ;)) Entäs sinä?

että RAKKAUS jää.

tänään tosin meen stadikalle ja toivoisin ihan personal favouria, että ei sada. hyvältä näyttää jos poutaan uskominen ja miksemme uskoisi. kuppilassa tiedettiin kertoa että,...(kevennys)

miksi poliisi pidätti pekka poudan?
        - pouta tarjosi pilveä koko etelärannikolle.

heh, heh, puujalkaa heti aamusta, niin ko litillä ;)

minä ja bubi pidetään huoli siitä, että lokki joonatan tekee voittomaalin ;)

heja finland

p.s en aatellu viuhahtaa, että sikäli voit kattoa ihan huoletta pelin voicelta, lievä flunssa kiusaa ;)

joudun taas ottaan kuuma kaakao rommia?

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

että RAKKAUS jää.

tänään tosin meen stadikalle ja toivoisin ihan personal favouria, että ei sada. hyvältä näyttää jos poutaan uskominen ja miksemme uskoisi. kuppilassa tiedettiin kertoa että,...(kevennys)

miksi poliisi pidätti pekka poudan?
        - pouta tarjosi pilveä koko etelärannikolle.

heh, heh, puujalkaa heti aamusta, niin ko litillä ;)

minä ja bubi pidetään huoli siitä, että lokki joonatan tekee voittomaalin ;)

heja finland

p.s en aatellu viuhahtaa, että sikäli voit kattoa ihan huoletta pelin voicelta, lievä flunssa kiusaa ;)

joudun taas ottaan kuuma kaakao rommia?

Hra liitää sitten meitsin ohi :)) mää vilkutan.. ei tuo keli näytä suosivan sua kylläkään, koko etelä-Suomi on pilvessä :) ilmankos hymyilyttää..

Hitsi, täytyy yrittää päästää Pekan kanssa samaan vanhainkotiin :)))

Viuhahda ny vähän, ois helpompaa tunnistaa :)) Olen kuullut että yskä lähtee yskimällä X)

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

Hra liitää sitten meitsin ohi :)) mää vilkutan.. ei tuo keli näytä suosivan sua kylläkään, koko etelä-Suomi on pilvessä :) ilmankos hymyilyttää..

Hitsi, täytyy yrittää päästää Pekan kanssa samaan vanhainkotiin :)))

Viuhahda ny vähän, ois helpompaa tunnistaa :)) Olen kuullut että yskä lähtee yskimällä X)

antin mukaan kirkastuu illaksi ;)

tiedä hänestä, korvakipuakin voipi tulla, että sikäli korvalääke voi olla korvaanaton, ihan lääkärin hoitajan määräyksestä vaan tietysti ;)

se oli viuhahdus
        alkuun kiersin korttelin vaan
        seuras kansa ikkunoistaan
        hurraa-huudot sain
        painoin parastain

tarkoitat siis sanoa , että

"hei, enpä meinannut tunteakaan sinua vaatteet päällä"

paljo veikkaat lopputulokseksi, mä sanon sen 1-0.

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

antin mukaan kirkastuu illaksi ;)

tiedä hänestä, korvakipuakin voipi tulla, että sikäli korvalääke voi olla korvaanaton, ihan lääkärin hoitajan määräyksestä vaan tietysti ;)

se oli viuhahdus
        alkuun kiersin korttelin vaan
        seuras kansa ikkunoistaan
        hurraa-huudot sain
        painoin parastain

tarkoitat siis sanoa , että

"hei, enpä meinannut tunteakaan sinua vaatteet päällä"

paljo veikkaat lopputulokseksi, mä sanon sen 1-0.

lannistaman poitsun intoa, kyllä ne kelit ihan varmasti paranee. Ota silti kurahousut mukaan, ihan vaan varmuuden vuoks :)

Aijaaha! Nythän tämä meni mielenkiintoiseksi. Meillä on siis treffit! Tapaan sut vielä vaatteetkin päällä?? ;) Kiva nähdä miten sä nyt kiemurtelet tuosta ;))

2-0 Suomi häviää. Ja rontti, sun pitää myös sanoa kelle sen yhden maalin annoit! Huomaa kyllä että oot ennenkin lyönyt vetoa, senkin..

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

lannistaman poitsun intoa, kyllä ne kelit ihan varmasti paranee. Ota silti kurahousut mukaan, ihan vaan varmuuden vuoks :)

Aijaaha! Nythän tämä meni mielenkiintoiseksi. Meillä on siis treffit! Tapaan sut vielä vaatteetkin päällä?? ;) Kiva nähdä miten sä nyt kiemurtelet tuosta ;))

2-0 Suomi häviää. Ja rontti, sun pitää myös sanoa kelle sen yhden maalin annoit! Huomaa kyllä että oot ennenkin lyönyt vetoa, senkin..

a summer evening on Les Champs Elyses
        a secret rendezvous they planned for days
        I see faces in the crowded cafe
        a sound of laughter as the music plays

eeeeeiiiiihhhhh, eeiiiiiihh, nouuu, nouuuuuuuuuu

I'm only available at virtual reality ;)

maalin tekee tintti lokki jonatan ;)

kurahousut vai mikä se nyt oli, ehei...

mull on tarroja, joita laitan kotio meno reitille, niissä lukee...

elä syleksi kadulle, aion kontata illalla kotio ;)

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

a summer evening on Les Champs Elyses
        a secret rendezvous they planned for days
        I see faces in the crowded cafe
        a sound of laughter as the music plays

eeeeeiiiiihhhhh, eeiiiiiihh, nouuu, nouuuuuuuuuu

I'm only available at virtual reality ;)

maalin tekee tintti lokki jonatan ;)

kurahousut vai mikä se nyt oli, ehei...

mull on tarroja, joita laitan kotio meno reitille, niissä lukee...

elä syleksi kadulle, aion kontata illalla kotio ;)

nyt olen menettänyt otteen kokonaan, kun pyydän miehen treffeille se jo huutaa tuskissaan ;))

Ei vais, lepoa, en ole muunlaista kuvaa susta saanutkaan :)) mutta kun tulee noin hieno kiusimispaikka, sitä ei jätetä käyttämättä :)

Hienot tarrat! Sellaiset pitää teettää siskolle :))

Tekikö? Pommittiko lokki? Kumpi meistä voitti?

• sohtrop
        Putkivalo kirjoitti:

nyt olen menettänyt otteen kokonaan, kun pyydän miehen treffeille se jo huutaa tuskissaan ;))

Ei vais, lepoa, en ole muunlaista kuvaa susta saanutkaan :)) mutta kun tulee noin hieno kiusimispaikka, sitä ei jätetä käyttämättä :)

Hienot tarrat! Sellaiset pitää teettää siskolle :))

Tekikö? Pommittiko lokki? Kumpi meistä voitti?

on kippeet ;)

sitä paitti täytynee viilata sitä tarran tekstiä, kuseksivatkin sinne kadulle mokomat.

hirvee tunkos ja mahtava fiilis, pieni suomi taisteli 3-3 tasapelin mahtavaa saksaa vastaan,
        lauloimme sakemannit suohon

na na naa naa na na naa naa
        oo oo oo hyvä suomi
        oo oo oo hyvä suomi
        oo oo oo hyvä suomi

suomi ( ) ( ) suomi ( ) ( )

ja silti väsyttää, elämässä ei saa mitään ilmaiseksi ;)

• Putkivalo
        sohtrop kirjoitti:

on kippeet ;)

sitä paitti täytynee viilata sitä tarran tekstiä, kuseksivatkin sinne kadulle mokomat.

hirvee tunkos ja mahtava fiilis, pieni suomi taisteli 3-3 tasapelin mahtavaa saksaa vastaan,
        lauloimme sakemannit suohon

oo oo oo hyvä suomi
        oo oo oo hyvä suomi
        oo oo oo hyvä suomi

ja silti väsyttää, elämässä ei saa mitään ilmaiseksi ;)

Hyvin laulettu :))

Olisi sun sittenkin kannattanut kuunnella ja ottaa ne kurahousut edes kotimatkalle. Kyllä äidit tietää :)

Kivat polven jäljet jätit tuon suomi-sanan jälkeen :))

Sekin maksaa jos ei tee mitään, olin nukkumassa kiltisti koko illan, ja muakin väsyttää. Ois jo ilta että pääsis...

• Siis päivänselvää että Tatti.
      Mikä siinä olisi metsänsiimeksessä komeasti lakki päässä odottaa että hitsi kun joku poimisi.
      Mieluummin tietysti naaraspuolinen sillä tatithan ovat tunnetusti -uroksia.
      Hellän poiminnan lisäksi saisin vieläpä "kohtuullisen" käsittelyn sekä metsässä että -keittiössä.
      "oijjoi onpa siinä potra poika"...

Näin tänään...

(Voisin olla myös kanttarelli,mutta siihen taas on omat syynsä)
      Plot!

Sikakoonheltta&pojat

• Putkivalo

etanoita hiuksissa, ja juuret tuoksuvassa mullassa. Tässähän heittäytyy ihan romanttiseksi :))

Ja nyt mä mietin loppupäivän mitä sun keittiössä tapahtuu kanttarelleille...

• Putkivalo kirjoitti:

etanoita hiuksissa, ja juuret tuoksuvassa mullassa. Tässähän heittäytyy ihan romanttiseksi :))

Ja nyt mä mietin loppupäivän mitä sun keittiössä tapahtuu kanttarelleille...

Joo...tää cheffi täällä loihtii kyllä=)
        Oikeasti harmittaa kun tuo ilmastonlämpiäminen on niin hidasta!
        Sais kantikset kasvaa täälläkin!
        Laitoin pappatuntsan pihalle käymään tyhjäkäyntiä pariksi tunniksi että jos se auttais..
        Hidasta on hidasta..
        Ja enpä banaanit?
        Siis saako vielä vaihtaa=?

Joo...siis yhtäkkiä tää halluu ollakki bansku!

Se kans oottelee että...

Sikakoo

• Putkivalo
        sikakoonlääkäri kirjoitti:

Joo...tää cheffi täällä loihtii kyllä=)
        Oikeasti harmittaa kun tuo ilmastonlämpiäminen on niin hidasta!
        Sais kantikset kasvaa täälläkin!
        Laitoin pappatuntsan pihalle käymään tyhjäkäyntiä pariksi tunniksi että jos se auttais..
        Hidasta on hidasta..
        Ja enpä banaanit?
        Siis saako vielä vaihtaa=?

Joo...siis yhtäkkiä tää halluu ollakki bansku!

Se kans oottelee että...

Sikakoo

Oliko Muhammed sukua sulle, sekin tais odottaa pyllyllään että hänen luokse tullaan :)) Tuo sun saparopeppuinen varmaan auttaa sua noissa kaasuissa :)) Ei hiivatti, tämä viesti on ihan perseestä, joka lauseessa jotain ahterijuttuja..

Oiskohan parempi että olen ihan hiljaa tuosta banskusta tässä yhteydessä :I

• vielä hiomista

poliisi tai joku virkailija, henkivartija tai armeijan upseeri

• olla

taiteellinen harrastus

• tietenkin
        olla kirjoitti:

taiteellinen harrastus

olla vaikka työtön ja sairas kun on ensin vähän simputettu. Hakeutua bussinkuljettajaksi. Tehdä vähän iltasiivousta. Kun on koulut käyty. Ja hoidella vanhuksia. Ja sitten tietenkin hautais kaikki tutut istuskelis keinustuolissa ja iloisena miettis miten hauskaa niillä on siellä toisella puolella.

• mäe en luovu
        tietenkin kirjoitti:

olla vaikka työtön ja sairas kun on ensin vähän simputettu. Hakeutua bussinkuljettajaksi. Tehdä vähän iltasiivousta. Kun on koulut käyty. Ja hoidella vanhuksia. Ja sitten tietenkin hautais kaikki tutut istuskelis keinustuolissa ja iloisena miettis miten hauskaa niillä on siellä toisella puolella.

tää on ylivoimaisesti paras.

• keksii vielä
        mäe en luovu kirjoitti:

tää on ylivoimaisesti paras.

jotain järeempää?

• Putkivalo
        keksii vielä kirjoitti:

jotain järeempää?

Kyllä tuo kuulosti ihan tarpeeksi järeältä :)) Herää heti kysymys että minkälaista elämää nyt vietät, jos tuo on sun toive-elämä :)))

• vaan osa
        Putkivalo kirjoitti:

Kyllä tuo kuulosti ihan tarpeeksi järeältä :)) Herää heti kysymys että minkälaista elämää nyt vietät, jos tuo on sun toive-elämä :)))

siitä. :)

• tarkennus
        vaan osa kirjoitti:

siitä. :)

en oo vielä työtön. Oisko se sitten niin harmillista? Silmät ei oikein kestä tätä näyttöä. Ympärillä on todella sairaitakin ihmisiä. Joten stressi on ihan turhaa.

• Putkivalo
        tarkennus kirjoitti:

en oo vielä työtön. Oisko se sitten niin harmillista? Silmät ei oikein kestä tätä näyttöä. Ympärillä on todella sairaitakin ihmisiä. Joten stressi on ihan turhaa.

ei se elämä stressaamalla parane, vaikka se on aika inhimillinen piirre kuitenkin :)

• gg-10

"Joku sinuakin lypsää ja paimentaa", "päätät päiväsi varmasti teurastamolla". Tulee mieleen Mikko Perkoilan "liftari ja lehmä" -laulun sanat. Eipä ole helppoa lehmällä.

• Putkivalo

kuulosta, joku hoivaa ja loppu on nopea :) voin jättää roskiskaapinkin siivoamatta :)

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

kuulosta, joku hoivaa ja loppu on nopea :) voin jättää roskiskaapinkin siivoamatta :)

Kenties haluaisin olla perhonen. Joku äärimmäisen harvinainen ja upea perhonen. Näin voisin päätyä jonkun keräilijän haaviin ja sitäkautta hänen perhoskokoelmaansa. Säilyisin siinä aika pitkään keräilyharvinaisuutena.

Muinaisten faaraoiden joukkoon pyramidissa palsamoituna, ne lähdöt on jo menneet.

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Kenties haluaisin olla perhonen. Joku äärimmäisen harvinainen ja upea perhonen. Näin voisin päätyä jonkun keräilijän haaviin ja sitäkautta hänen perhoskokoelmaansa. Säilyisin siinä aika pitkään keräilyharvinaisuutena.

Muinaisten faaraoiden joukkoon pyramidissa palsamoituna, ne lähdöt on jo menneet.

ikään kuin kuolematon :)) Olen muuten kaksi kertaa eläissäni nähnyt pääkallokiitäjän, suurin perhonen mikä täällä elää. Vai olikohan se lepakko vaan :)

• mitäkä mies

en haluaisi olla ilonpilaaja mutta kerron totuuden,seuraavaa elämää ei ole olemassa,niinkuin ei joulupukkiakaan ja jos olisi,ei käy kateeksi lehmän elämä:)

• Putkivalo

Voisin vielä muutaman kuukauden huijata lapsia olemaan kilttejä :)) tosin ei taida mennä joulupukki-stoorit läpi enää.

• ovat ottaneet muut eläinkunnasta kasvikuntaan,
      jäljelle jää yksi erikoinen vaihtoehto.

Ruma akka ja lesbo. Siis kunnon jätkä, joka
      jätetään suosiolla rauhaan.

Saisin kunnon viran ja pomputtelisin mielin mää-
      rin ihmisiä saamatta juuri mitään aikaan.

Eläkkeellekin pääsisi kohtuullisella toimeentu-
      lolla.

No, ei nyt sentään.

Kotka mieluusti tai albatrossi, joka saa liidellä
      taivaalla satoja kilometrejä yhtä soittoa. Jos
      ihmiskunnassa, niin haamu - kuolematon.

• Putkivalo

ruma akka ja kotka :)) Paitsi toinen voi olla bitch, ja toinen muuten vaan peto.

• Rattus sp.

Älä kysy miksi ;).

• Putkivalo

Mä luulen kyllä kanssa etten kysy miksi :)))

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

Mä luulen kyllä kanssa etten kysy miksi :)))

Täällä elämä on työkeskeistä. Ainoa elonmerkki rintaliiveissä oli niihin uinut hirvikärpänen. Epäilen, että täytyy hillitä työskentelyä ja keskittyä *hmpphs :]* muihin elämän osa-alueisiin.

Toisaalta ajattele, kuinka yksi pieni selkärangaton eläinkunnan edustaja saa ihmiset huitomaan, mitä kummallisimmissa tilanteissa.

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Täällä elämä on työkeskeistä. Ainoa elonmerkki rintaliiveissä oli niihin uinut hirvikärpänen. Epäilen, että täytyy hillitä työskentelyä ja keskittyä *hmpphs :]* muihin elämän osa-alueisiin.

Toisaalta ajattele, kuinka yksi pieni selkärangaton eläinkunnan edustaja saa ihmiset huitomaan, mitä kummallisimmissa tilanteissa.

haluaisi varmaan hirvikärpäsen lailla saada aikaiseksi kirkuntaa ja kananlihaa :)) Ja mikä mua vaivaa tänään, perjantai on kaukana ja jutut on ihan pimeät..

Mutta joo.. JOO! Jätä tilaa romanssille myös :)) Ehdottomasti :)

• fFf£f

En usko uudelleensyntymiseen. Toisekseen tämäkin elämä on ollut sen verran syvältä, että eipä kiinnostaisi uusinnatkaan.

Jos oisi vähääkään voinut valita, miksi olisi halunnut syntyä, nykytietämykselläni olisin toivonut syntyneeni betonimyllyksi.

Kestävää tekoa, ei sairauksia.
      Ei aivoja tai tekoälyä, ei murheita.
      Enimmäkseen ulkotöitä, saa raitista ilmaa.
      Pätkätyöläinen, ei rasitu liikaa.
      Joku muu pesee, helppoa.
      jne.

Mietin asiaa muutama vuosi sitten kun istuskelin ongella mökillä ja naapurin betonimylly oli parkkeerrattu vastarannalle. Tunsin suurta samastumista siihen. Otin oikein valokuvankin siitä syvällisen hetken ikuistamiseksi.

Noh, siinäpä se on muutaman vuoden katsellut maisemia senkin jälkeen. Tyypillä ei ole isompia kiireitä.

=DW=

• Putkivalo

Tuossa olisi kyllä puolensa.. ja kun joku käynnistää, sais valittaa ja mekastaa sydämensä kyllyydestä :))

• olla

koi ;)

• taas virkeä

päätäi.;)

• Putkivalo
        taas virkeä kirjoitti:

päätäi.;)

kihomatoja :)) Onkohan muuten madon elämä onnellista. Vai tylsää. Puutarhurin hommat on kylläkin kivoja..

• Ninas

lentäisit lumpusta lumppuun ;)

• Putkivalo
        Ninas kirjoitti:

lentäisit lumpusta lumppuun ;)

Mä en hokannut tuota! Mä olenkin blondimpi kuin sä ;))

• Ninas
        Putkivalo kirjoitti:

Mä en hokannut tuota! Mä olenkin blondimpi kuin sä ;))

..skat mä mitään hokannu, oon kuullu ton 'vitsin'
        joskus ;))

• Putkivalo
        Ninas kirjoitti:

..skat mä mitään hokannu, oon kuullu ton 'vitsin'
        joskus ;))

Muistit sen kuitenkin :)))

• on Sofien valinta

Haluaisin olla mies. Rikas sellainen. Ei tarvitse siivota, ei laittaa ruokaa, ei tehdä inhottavia kotitöitä. Vaimo/ tyttöystävä on sitä varten. Kunhan saa kaljaa ja hyvää viskiä sekä joskus pesää niin kaikki on hyvin. Miesporukalla voidaan sitten puuhastella kaikenlaista mukavaa ja maskukliinista tietenkin. Sitten minusta kyllä tulisi homokammoinen jota en ole nyt, mutta kaipa senkin kestää kuin mies. Ja vaikka en olisi rikaskaan, olisi elämäni taatusti helpompaa kuin mitä se nyt on.

• Putkivalo

En usko että miesten elämä niin paljon helpompaa ole, erilaista varmasti, mutta helppoa?

Sitä paitsi, olet kuullut että nykymiehet jo kokkaa ja siivoilee? Mä oon nähnytkin sellaisia :)) etsi etsi...

• jos oikein

kauniisti kysyn niin kuka olit täällä entisessä elämässä, meinaan noin nikillisesti tai sitten ilman. Jutustelet niin tutun tuntuisesti ja muutenkin sävyisästi.:)?

• Sagafold

haluan olla delfiini...
        Se mulla tuli mieleeni, kun uimassa kävin, enkä hukkunut :)
        Kummasti se uimataito vaan pysyy, vaikkei alvariinsa itteään altaassa liotakkaan.

Vähästä sitä voi olla onnellinen :)

• Putkivalo
        Sagafold kirjoitti:

haluan olla delfiini...
        Se mulla tuli mieleeni, kun uimassa kävin, enkä hukkunut :)
        Kummasti se uimataito vaan pysyy, vaikkei alvariinsa itteään altaassa liotakkaan.

Vähästä sitä voi olla onnellinen :)

Delfiininä saisi uida polskia, uida kuutamossa, syödä silliä.. :))

• Putkivalo

Sä kerrot kuka sä olet, niin minäkin teen sen :)

• retros
        Putkivalo kirjoitti:

Sä kerrot kuka sä olet, niin minäkin teen sen :)

täällä.
        Nyt kysyn kuka siellä ?

• Putkivalo
        retros kirjoitti:

täällä.
        Nyt kysyn kuka siellä ?

olet retros.

Sanoin että kerro kuka olet, niin minäkin teen sen. Ja äsken kerroin kuka olet :)) eehheh..

No ei vaiskaan, tontut kurkkii jo, on aika olla kiltti tyttö, olin joskus karvaturrina. En tiedä onko tässä uudelleenrekkaamisessa mitään itua, mutta tulipa tehtyä.

• mä kualen
        Putkivalo kirjoitti:

olet retros.

Sanoin että kerro kuka olet, niin minäkin teen sen. Ja äsken kerroin kuka olet :)) eehheh..

No ei vaiskaan, tontut kurkkii jo, on aika olla kiltti tyttö, olin joskus karvaturrina. En tiedä onko tässä uudelleenrekkaamisessa mitään itua, mutta tulipa tehtyä.

paljastuin. Ehhehee.Itua on kasvaa, tiedä sitten minkälaisissa karvoissa.:)

• Putkivalo
        mä kualen kirjoitti:

paljastuin. Ehhehee.Itua on kasvaa, tiedä sitten minkälaisissa karvoissa.:)

Tuohan kelpais vaikka motoksi :)))

• haluaisin syntyä uudelleen naiseksi,mutta rikkaaksi ja kauniiksi..Sekin,että se elämä olisi onnellista alusta loppuun..Aika utopista..:))

• Putkivalo

aika tylsääkin jos elämä aina olisi onnellista :)) Muuten aika kiva nähdä olisitko sama mii-su kuin nyt jos syntyisit kultalusikka suussa :)

• Putkivalo kirjoitti:

aika tylsääkin jos elämä aina olisi onnellista :)) Muuten aika kiva nähdä olisitko sama mii-su kuin nyt jos syntyisit kultalusikka suussa :)

se noin ollakkin,että elämä voisi olla yksitoikkoista..Eihän noi rikkaatkaan tunnu olevan mitenkään ikionnellisia..:D

Ehkä en olisi sama ihminen silloin...Uskon,että elämä kyl opettaa..jos ei muuta,niin hiljaa kävelemään..:))

• Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

se noin ollakkin,että elämä voisi olla yksitoikkoista..Eihän noi rikkaatkaan tunnu olevan mitenkään ikionnellisia..:D

Ehkä en olisi sama ihminen silloin...Uskon,että elämä kyl opettaa..jos ei muuta,niin hiljaa kävelemään..:))

kuin saippuaoopperoissa, joutuisit menemään naimisiin miehesi isän ja veljen kanssa ;)) Ottaa rakastajan ja käymään kauneusleikkauksissa..

En ole kuullutkaan aikaisemmin tuota että oppinut hiljaa kävelemään :)) hyvin sanottu!

• Putkivalo kirjoitti:

kuin saippuaoopperoissa, joutuisit menemään naimisiin miehesi isän ja veljen kanssa ;)) Ottaa rakastajan ja käymään kauneusleikkauksissa..

En ole kuullutkaan aikaisemmin tuota että oppinut hiljaa kävelemään :)) hyvin sanottu!

on vanha sanonta,jonka olen oppinut joskus äidiltäni..:))

• Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

on vanha sanonta,jonka olen oppinut joskus äidiltäni..:))

kivat tuollaiset vanhat sanonnat, pitäis joskus kirjoittaa ylös (alas?) vanhemman sukupolven viisaudet ettei ne häviä :)

• Pitza Lover

Jos tällainen vaihtoehto, jollaista ei ole, leikittäisiin, että olisi niin minä olisi ehdottomasti ihminen! Ja toimisin kovapalkkaisessa hommassa pitsojen koemaistajana!

• Putkivalo

Ja aineenvaihdunta kuin maratoonarilla :)) ettei lihoo.

Typsykkäni sanoi joskus kun käytiin pizzalla että hänellä olikin jo pizzahätä :)) sulla on sitten aika usein?

• jopoistunut

lehmä. Lehmänkö elämä vailla huolia??
      Joka helkutin aamu ja ilta joku länttäsee tisseihin kiinni sen kaltaisen imurin, että sen imutehoa ei päihitä edes vasikka.

Kärpäset, paarmat sun muut ökkömönkiäiset pörrää ja surisee ympärillä 24h/vrk.

Ja se ravinto!! Ensin heinää kaikkine lihallisine lisukkeineen ja sitten oksennetaan se takaisin ja syödään uudelleen. YÄKS.

Onni taas on kylän seminologi, joka tuuppaa sinua takaapäin pelkällä putkella Sonnin itsensä suuressa tyhmyydessään ja lisääntymispaineessaan nytkyttäessä pelkkään lasiputkeen.

OnniSonni tuskin edes enää muistaa miksi sen pitäisi hypätä sen aidan yli.

Hirvikärpäseksi minä joskus vielä synnyn uudelleen.
      Sen innokkuutta, tehokkuutta, sinnikkyyttä ja elonjäämiskyvykkyyttä ei päihitä mikään.

Littaat sen ja hetken päästä se poksahtaa taas täyteen elämää ja taas mentiin.
      Olo olisi kuin sarjakuvahahmolla.

Tosin haittapuolena olisi kaikken tuntema suuri inho ja tappamisenhalu minua kohtaan.

Vaan ajatteleppas. Olla kuin ensirakkauden lumoissa. Kiinni on ja pysyy *hymyilee*

Majoittuisin lisääntymään johonkin kauniiseen metsikköön suojellakseni ja vaaliakseni sen koskemattomuutta koko pikkuisen olemukseni koko voimalla.

Koetappas vaan tulla marjastamaan ja sienestämään..

*odottelee*

• Putkivalo

Hehheh, vai sarjakuvahahmo, nauran ihan kippurassa täällä :)))) auts MUN VATSA!

No voi huoks, joudunko luopumaan mun ruusuisesta unelmasta :)) Olis kyllä vielä pahempaa saada hirvityskärpäset kiinni. Ellei Valtsu auttaisi. Se vois pussata ne kaikki pois. Tai siis putsata. Putsata piti kirjoittaa.

Anna mä ruttaan sut, senkin hirvikärpänen..

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      83
      4346
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      20
      2817
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2684
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1886
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1726
    6. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      152
      1530
    7. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      125
      1511
    8. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      110
      1457
    9. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      281
      1405
    10. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      94
      1360
    Aihe