Hirveästi tatteja

jossain keski-suomessa

paikallisen aviisin nettisivulla on kateutta herättävä tattivideo:
http://www.ksml.fi/video-kuva/videot/huikea-tattisaalis-viikonloppuna(216885).ece

9

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä löytyy

      En tiedä oliko tuossa nyt niin paljon...

      Parhaimmat poimijat kun keränneet 50-100 kiloa päivässä.. Mutta toki aika kova homma niissä sienten keräämisessä on ja ei niitä ihan kaikkialta löydy tai kasvakkaan.

    • Vähättelijä

      Eihän tuossa nyt ollut kuin selkävikaisen 100-vuotiaan mummon iltapäiväkäväisyn verran. Toista se on kun minä lähden metsään, silloin moottorisaha ulvoo ja tatit tuodaan traktorin lavalla metsästä pois. Kuivaukset hoidetaan puimalan viljakuivurissa ja paistokset navetan katolla hitsauslaitteistolla.

      • entäpä tämä

        Pyh, mitä tuo nyt on. Kun minä lähden tattiin, pitää paluumatkaa varten varata Erikoiskuljetus, etu- ja taka-autolla, on niin pitkät ja paksut ja mahtavat tatit.
        Niiden kyytiin saamiseen ja pois ottamiseen tarvitaan Suomen järein autonostuti.
        Ja sitten minä hersin.


      • teidän saaliit
        entäpä tämä kirjoitti:

        Pyh, mitä tuo nyt on. Kun minä lähden tattiin, pitää paluumatkaa varten varata Erikoiskuljetus, etu- ja taka-autolla, on niin pitkät ja paksut ja mahtavat tatit.
        Niiden kyytiin saamiseen ja pois ottamiseen tarvitaan Suomen järein autonostuti.
        Ja sitten minä hersin.

        Pyh, kun minä lähden tattiin niin joutuu tulemaan junalla 30 tavaravaunun kanssa takaisin joissa kaikissa on tattia ja vielä ohjaamossakin.


      • Ruma mies
        teidän saaliit kirjoitti:

        Pyh, kun minä lähden tattiin niin joutuu tulemaan junalla 30 tavaravaunun kanssa takaisin joissa kaikissa on tattia ja vielä ohjaamossakin.

        Jos kaikki meidän metsän tatit poimittaisiin, perattaisiin ja kuivattaisiin ja pakattaisiin muuttolaatikoihin, ja muuttolaatikot laitettaisiin perävaunullisiin rekkoihin ja rekat ajettaisiin laivoihin ja laivat lähtisivät Vuosaaresta neljän minuutin välein, niin laivojen jono ylettyisi kaksitoista kertaa Helsingistä Tokioon ja takaisin eikä Tanskan salmista mahtuisi muu liikenne läpi.


      • tatit ne vasta isoja on
        Ruma mies kirjoitti:

        Jos kaikki meidän metsän tatit poimittaisiin, perattaisiin ja kuivattaisiin ja pakattaisiin muuttolaatikoihin, ja muuttolaatikot laitettaisiin perävaunullisiin rekkoihin ja rekat ajettaisiin laivoihin ja laivat lähtisivät Vuosaaresta neljän minuutin välein, niin laivojen jono ylettyisi kaksitoista kertaa Helsingistä Tokioon ja takaisin eikä Tanskan salmista mahtuisi muu liikenne läpi.

        Tunnettua on, että ainoa ihmisen tekemä rakennelma, joka näkyy Kuuhun, on Kiinan muuri.
        Meidän metsän tatit ovat niin isoja, että näkyvät sinne myös. Erottuvat aika monessa Nasan kuvassakin, venäläiset erehtyivät pitämään ATOMIPOMMIN räjähdyspilvinä vuonna 2003, jolloin oli erityisen hyvä tattivuosi.


      • Ruma mies
        tatit ne vasta isoja on kirjoitti:

        Tunnettua on, että ainoa ihmisen tekemä rakennelma, joka näkyy Kuuhun, on Kiinan muuri.
        Meidän metsän tatit ovat niin isoja, että näkyvät sinne myös. Erottuvat aika monessa Nasan kuvassakin, venäläiset erehtyivät pitämään ATOMIPOMMIN räjähdyspilvinä vuonna 2003, jolloin oli erityisen hyvä tattivuosi.

        Hitto, ajattelin että kukaan ei pärjää minun tateilleni. Mutta kyllä tämä on parempi.


      • siellä Keski-Suomessa
        Ruma mies kirjoitti:

        Hitto, ajattelin että kukaan ei pärjää minun tateilleni. Mutta kyllä tämä on parempi.

        innostua niin kovasti muutaman tatin videoinnista?


      • Poskos
        entäpä tämä kirjoitti:

        Pyh, mitä tuo nyt on. Kun minä lähden tattiin, pitää paluumatkaa varten varata Erikoiskuljetus, etu- ja taka-autolla, on niin pitkät ja paksut ja mahtavat tatit.
        Niiden kyytiin saamiseen ja pois ottamiseen tarvitaan Suomen järein autonostuti.
        Ja sitten minä hersin.

        Teen kaatotyön helikopterilla siirrettävällä sahalla. Poiskuljettaminen on raakapainon vuoksi mahdotonta, joten tatit kuivataan paikan päällä siirrettävässä kosaanilämmityskeskuksessa, jonka jälkeen saalis kiskotaan metsästä pois T-72-alustoihin pohjautuvilla vetoajoneuvoilla. Saalis lastataan maantien laidalla maansiirtokuorma-autoihin kauhakuormaajilla. Kuorma-autot kuljettavat sienet edelleen juniin lastattavaksi. Myynti tapahtuu Punaisella torilla 150 kilon vähittäispakkauksissa. Arvaa kannattaako?! €€€€€€€€€€€€€€€!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe