Olen kärsinyt erilaisista jännitysoireista jo kohta 10-vuotta! Vasta nyt uskalsin käydä lääkärillä ja sain reseptin propraliin. Oireet tulee esim. uusissa sosiaalisissa tilanteissa, mutten jotenkin ihmeen kaupalla oon plärännyt niitä läpi ilman mitään lääkkeitä.
Luin lääkkeestä kuvauksia ja huolestuttaa se, voiko syke laskea liian alas? Täysin stressittömässä tilassa syke voi olla jopa alle 50. Mietin että onko jotain rajaa sille, milloin on hyvä ottaa/olla ottamatta lääkettä? Nyt on ollut aika vakaa ja stressitön elämänvaihe, useita kuukausia, joten syke taitaa olla aika hyvällä tolalla. Mutta silti saattaa esiintyä vapinaa ja jännitystä muuten. Uskaltaako propralia ottaa mikäli oireena "vain" tärinä, punastuminen, hikoilu jne, vaik ite syke olis kohtalaisen normaali. Myös verenpaineeni on normaali, mutta kärsin sillon tällöin huimauksesta. Voiko propral pahentaa näitä oireita?
Propral ja syke
8
7445
Vastaukset
- lääkärillä
hän varmaan mittasi paineen ja tutki eikö?
luultavsti voisit soittaa ja kysyä häneltä jos mietityttää,mutta itse otan vain n. tuntia ennen tilannetta jossa jännitän liikaa annostuksen mukaan.Helpottaa,muttei se nyt niin paljon vaikuta muuten elimistöön,paitsi väsyttää vähän mielestäni.Uskoisin lääkärin kirjoittaneen reseptiin sopivan annostuksen.- Etsivä_Löytää_
Se tässä ihmetyttääkin, kun lääkäri ei tehnyt elettäkään mitatakseen verenpainetta/pulssia. Sanoin vielä, että kärsin silloin tällöin jonkunlaisesta huimauksesta. Kirjoitti saman tien reseptin, kun kerroin tykytyksestä ja tärinästä. Yleensä jännittävissä tilanteissa siis tuntuu ku elimistö ja sydän kävis ylikierroksilla. Mutta toisaalta nyt on taas mennyt niin hyvin, että tuntuu että syke on ollut tosi tasainen vaikka olis ollu minkälaisia sosiaalisia tilanteita. Niin mietin vaan, että voiko käydä niin että jos otan lääkettä jännitykseen, niin syke laskiskin liian alas? Annostus on 1x40 mg tabletti vähän ennen tilannetta.
- Anonyymi
Etsivä_Löytää_ kirjoitti:
Se tässä ihmetyttääkin, kun lääkäri ei tehnyt elettäkään mitatakseen verenpainetta/pulssia. Sanoin vielä, että kärsin silloin tällöin jonkunlaisesta huimauksesta. Kirjoitti saman tien reseptin, kun kerroin tykytyksestä ja tärinästä. Yleensä jännittävissä tilanteissa siis tuntuu ku elimistö ja sydän kävis ylikierroksilla. Mutta toisaalta nyt on taas mennyt niin hyvin, että tuntuu että syke on ollut tosi tasainen vaikka olis ollu minkälaisia sosiaalisia tilanteita. Niin mietin vaan, että voiko käydä niin että jos otan lääkettä jännitykseen, niin syke laskiskin liian alas? Annostus on 1x40 mg tabletti vähän ennen tilannetta.
Muista lopettaa pikkuhiljaa laskien annosta. Olen itse 14v. Syönyt propral ia. Jos en ota aamulla propralia niin lepo pulssini on yli 100. Ja sitten vielä minulla on diabetes ja metforem lääkitys. Terveys asema väittää että propral ja metforem sopii yhteen kun tietokone ei varotaan. Mutta kuitenkin Propral ohjeissa mainitaan heti ei sovi suun kautta syötävien tai injektoitavien diabetes lääkkeiden kanssa! Jos syön niitä veren sokeri tippuu vähän väliä alle 3! 2.5 on matalin minkä oon mitannut. Ja jos en syö propralia saan sydän kohtauksen. Pitäjänmäen terveysasema ei ole yli vuoteen korjannut asiaa. Suoraa myrkytystä!
- ei..
käytetä verenpainelääkkeenä lähes ollenkaan, koska se laskee paineita niin huonosti. Huimausta sen ei siis pitäisi kovin helposti aiheuttaa. Pulssin laskeminenkaan ei yleensä ole mikään ongelma. Hyvin voi ottaa Propralia pelkkiin jännittämisoireisiin, vaikka syke olisikin normaali. Maksimiannos on 320mg vuorokaudessa (vähintään kahteen annokseen jaettuna), joten voithan alussa kokeilla vain pikku annoksella, miten se vaikuttaa. Usein jo pikkuannos (20mg) vie vapinan ja muut jännitysoireet täysin pois.
- Etsivä_Löytää_
Okei! Kiitos vastauksesta! Annostuksena siis 1x40mg tabletti, mutta taidan puolittaa sen ensin. Ongelma on myös se että jännittävä tilanne on 4:n päivän päästä, ja haluisin kokeilla ennen sitä miten toimii. Mutta miten ihmeessä voin kokeilla sen toimivuutta, jos ei muina päivinä oo tykyttelyä tai mitään jännää?
- Minäkin käytän
Okei! Kiitos vastauksesta! Annostuksena siis 1x40mg tabletti, mutta taidan puolittaa sen ensin. Ongelma on myös se että jännittävä tilanne on 4:n päivän päästä, ja haluisin kokeilla ennen sitä miten toimii. Mutta miten ihmeessä voin kokeilla sen toimivuutta, jos ei muina päivinä oo tykyttelyä tai mitään jännää?
Propralin ongelma on juuri siinä, että sitä ei voi kokeilla normaalitilanteissa. Ainoastaan sen huomaa pulsin hidastumisena, joka ei ole mikään ongelma. Ainoastaan urheilusuorituksissa pulssi ei nouse sitten millään huippulukemiin.
P auttaa siis vain tilanteissa, jotka koet jännittäviksi ja jossa sykkeesi nousee.
Itse käytän enimmillään 20 mg, joka riittää vaativiinkiin tilanteisiin. Ei jännitä yhtään. - Etsivä_Löytää_
Minäkin käytän kirjoitti:
Propralin ongelma on juuri siinä, että sitä ei voi kokeilla normaalitilanteissa. Ainoastaan sen huomaa pulsin hidastumisena, joka ei ole mikään ongelma. Ainoastaan urheilusuorituksissa pulssi ei nouse sitten millään huippulukemiin.
P auttaa siis vain tilanteissa, jotka koet jännittäviksi ja jossa sykkeesi nousee.
Itse käytän enimmillään 20 mg, joka riittää vaativiinkiin tilanteisiin. Ei jännitä yhtään.No niin, kävin tänään hakemassa lääkkeet. Laitoin tabun neljään osaan ja otin n. vartti sitten siis 10 mg. Haluan olla varma näiden toimivuudesta, kun on jännittävä tilanne vkl:na. En ole aivan varma, oisko tullut pientä huimausta. Voiko yleensä vaikuttaa näin nopeasti. Toisaalta välillä huimaa muutenkin ja ollu sitä parina viime päivänä. Noh, odotellaan vielä, mitenkä vaikuttaa vai vaikuttaako noin pieni annos mitenkään. Tuli vielä mieleen, miksi joillekin määrätään heti alussa suurempia annoksia ja joillekin taas tosi pieniä.
- Etsivä_Löytää_
No niin, kävin tänään hakemassa lääkkeet. Laitoin tabun neljään osaan ja otin n. vartti sitten siis 10 mg. Haluan olla varma näiden toimivuudesta, kun on jännittävä tilanne vkl:na. En ole aivan varma, oisko tullut pientä huimausta. Voiko yleensä vaikuttaa näin nopeasti. Toisaalta välillä huimaa muutenkin ja ollu sitä parina viime päivänä. Noh, odotellaan vielä, mitenkä vaikuttaa vai vaikuttaako noin pieni annos mitenkään. Tuli vielä mieleen, miksi joillekin määrätään heti alussa suurempia annoksia ja joillekin taas tosi pieniä.
Tuntuu, että toi pienikin määrä toimii aika hyvin!
Olin tänään yhdessä tilaisuudessa, joka oli jo alkanut. Normaalisti ärsyttäisi mennä myöhässä, kun kaikki paikalla, mutta kas kummaa, ei noussu sykkeet eikä paineet. Jouduin vielä etupenkkiin, mikä normaalisti olis mulle katastrofi. Nyt oli aika levollinen olo ja pystyin rauhallisesti istuun siellä tilaisuuden ajan. Normaalisti pingottaisin kasvolihaksia jne, jolloin näytän varmasti todella totiselta ihmiseltä. Nyt pystyin jopa nauramaan ja hymyilemään ilman, että kasvolihakset alkaa nykiin. Ainoo että tuntuu, miten tasapaino jotenkin huonompi. Tuntuu että kävelen vähän jotenkin vinoon tai holtittomasti. Mutta en tiedä huomaako sitä muut. Mutta näköjään toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003124359- 152193
- 1872004
- 1041423
- 701291
- 74952
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57927IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2869Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119804Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59726