Yksi hoitolapseni (olen siis perhepäivähoitaja) vanhemmista sanoi tässä taannoin, että teen maailman tärkeintä työtä. Itse olen samaa mieltä ja kukapa meitä tämän työn tekijöitä arvostaisi ellemme me itse.
Noin 10 vuotta sitten tein aika radikaalin ratkaisun vaihtaessani suht' hyväpalkkaisen työn (opistotasoinen tutkinto) perhepäivähoitajan työhön. Päivääkään en ole katunut, vaikka myönnän, että välillä on aika raskasta jakaa oma koti hoitolasten ja perheen kesken. Ratkaisuuni vaikutti omat arvoni ja arvomaailmani. Papereiden pyörittely ja jatkuva kiire vanhojen ukonköriläiden (ihania kuitenkin!) joukossa ei vaan ollut minua varten.
Mitä työtä sinä arvostat eniten? Miksi? Teetkö sitä juuri nyt?
Arvostatko työtäsi?
22
759
Vastaukset
- kuurankukka
Kaikki työ on arvokasta, jokaisessa työssä on ne hyvät ja huonot puolet.
Arvostan työtä jota teen....Ja mikä sen ihanampaa jos on siinä "unelma-ammatissaan" näin on minulla ainakin.
Ja jos saa sitä palautetta..niinkuin sinä =) mikäs sen mukavampaa tehdä sitä työtä.Jaksaa päivästä toiseen.. - kysyit
en arvosta työtäni enkä itseäni tällä hetkellä.
arvostan kaikkia töitä.Ei ole huonompia ja parempia,vaan kaikki työ on tarpeellista.
Esim.siivousta ei paljon arvosteta ammattina,mutta ilman siivoojaa maailma hukkuisi kakkaan.- Minä vain
Arvostan myös kaikkia töitä, fraasi työ tekijäänsä kiittää jne. Olen 30v. ollut talonmiehenä ja täytyy sanoa, että ei tämä kuten ei siivouskaan mitään herkkua ole. Ilkeästi sanottuna yhtä p....n lapiointia, mutta jonkunhan on toisten jäljet siivottava...
Äitini oli aikoinaan perhepäivähoitaja myös ja tiedän, mitä se työ on, mutta en ole katkera kuitenkaan vaikka taidan olla. Omat lapseni eivät voineet olla koskaan mummolassa yötä viikonloppuna, edes yhtä yötä, kun mummo hoiti viikot muiden lapsia ja viikonloput huilasi. No, jos se yhtään lohduttaa, niin nyt hän on eläkkeellä ja kaitsee silloin tällöin päivisin pari tuntia tyttäreni lapsia... Minä vain kirjoitti:
Arvostan myös kaikkia töitä, fraasi työ tekijäänsä kiittää jne. Olen 30v. ollut talonmiehenä ja täytyy sanoa, että ei tämä kuten ei siivouskaan mitään herkkua ole. Ilkeästi sanottuna yhtä p....n lapiointia, mutta jonkunhan on toisten jäljet siivottava...
Äitini oli aikoinaan perhepäivähoitaja myös ja tiedän, mitä se työ on, mutta en ole katkera kuitenkaan vaikka taidan olla. Omat lapseni eivät voineet olla koskaan mummolassa yötä viikonloppuna, edes yhtä yötä, kun mummo hoiti viikot muiden lapsia ja viikonloput huilasi. No, jos se yhtään lohduttaa, niin nyt hän on eläkkeellä ja kaitsee silloin tällöin päivisin pari tuntia tyttäreni lapsia...se,että näitä tavallisia työläisiä katsotaan usein alaspäin...Jos oikein järjellä ajattelee,niin hehän ovat tavattoman tärkeitä.
Olen joskus nuorempana ollut siivoustyössä, ja kyllä sitä sai tuntea olevansa ihan mitätön.Onneksi sitä kuitenkin itse arvosti omaa työtään..:)
Tuo on kyllä ollut kurja tilanne,ettei mummi ole sitten työltään ehtinyt omia lapsenlapsiaan hoidella...
- Mandi55
Nyt kun olen siirtynyt vapaalle pakollisista kuvioista, nautin suuresti vapaaehtoistyön tekemisestä. Arvostan työtäni jossa autan apua tarvitsevia ihmisiä arjen rutiineissa.
- Pirre*
Ja sitäpaitsi vaihtoehtona voisi olla työttömyys, ja se ei minua todellakaan houkuttele, en jaksaisi olla jouten.
Tämä on minunlle sopivaa, ihmisten- ja kodinhoitoa.- osaan ja voin,joudun vain
katsomaan...eikä löydy sellaista paikkaa kuin haluaisin, eikä mua sinne enää otettaiskaan kun oon niin "vanha!" Entiseen pisteeseen en voi palata...nyyh...siellä olin arvostettu ja pidetty, täällä vain möllötän enkä voi enkä saa tehdä mitään!
- irvistää
mutta totean kuitenkin.
Ei työttömän tarvitse olla jouten.(no tietty riippuu vähän missä asuu)
Lähimmäisen apua tarvitsee niin moni ja nyt en
tarkoita sitä, että pitäisi mennä jonkun järjestön tai yhdistyksen kirjoille.
Tietty näistä "töistä" ei tilipussi liho. - Pirre*
irvistää kirjoitti:
mutta totean kuitenkin.
Ei työttömän tarvitse olla jouten.(no tietty riippuu vähän missä asuu)
Lähimmäisen apua tarvitsee niin moni ja nyt en
tarkoita sitä, että pitäisi mennä jonkun järjestön tai yhdistyksen kirjoille.
Tietty näistä "töistä" ei tilipussi liho.toimisinkin noin, mutta toimeentulon kannalta se tilipussikin on tärkeä, ainakin meille.
- Pirre*
osaan ja voin,joudun vain kirjoitti:
katsomaan...eikä löydy sellaista paikkaa kuin haluaisin, eikä mua sinne enää otettaiskaan kun oon niin "vanha!" Entiseen pisteeseen en voi palata...nyyh...siellä olin arvostettu ja pidetty, täällä vain möllötän enkä voi enkä saa tehdä mitään!
möllöttää loppuajankin siellä, missä nyt möllöttänetkin..?
Ei mikään ole nii raskasta kuin työ josta ei saa mitään, ja jossa ei ole mitään haasteita..ymmärrän yskäsi hyvin.
- Maamo52
omaa työtäni ja pidän siitä kovasti, vaikka se onkin fyysisesti raskasta ja välistä psyykekin on kovilla. Teen töitä vanhusten asumis- ja hoivayksikössä. Tällä hetkellä kaikki asukkaat ovat vuodepotilaita.
Olen ollut myös perhepäivähoitajana kymmenisen vuotta, kun omat lapseni olivat pieniä. Hoitolapsia oli viisi (poikkeusluvalla) ja omia kolme, joten vilskettä riitti. Antoisaa aikaa se oli. - tankavaara
"olla pyrkimättä mihinkään"... en osaa arvostaa sitä ja se on ehkä paha asia.
Kyllä minä arvostan omaa työtäni mutta
suuri työnantajamme ei tunnu sitä arvostavan.
Jos saisin tai voisin vielä valita,
voisin olla vaikka sähköasentaja tai maalariettä viihdyt työssäsi. Hoitajan oma tyytyväinen mieli heijastuu lasten käytökseen. Kiva että löysit alasi.
Itse työskentelen myös lasten parissa, mutta en halua kertoa työstäni tarkemmin. Itse yritin myös välillä vaihteeksi työtä vanhusten parissa, mutta vaihdoin äkkiä takaisin lapsiin.
Tykkään työstäni ja arvostan sitä sekä arvostan myös monien muidenkin ihmisten töitä. Toki on kyllä olemassa muutama ammattiryhmä, joita en voi arvostaa oman elämänkatsomukseni vuoksi.- Anskuliini
ollut onni tehdä aina mielekästä työtä.
Ensimmäiset vuoteni olin sekatavarakaupan myymälänhoitajana, sitten maatalouskonemyyjänä, kirjanpidon parissa meni toistavuosikymmentä, sitten sähköasentajana kuusi vuotta ja nyt olen vientisihteeri. Tämä taitaa olla sitten työ josta jään eläkkeelle.
Kaikki työ on arvokasta, ei ole arvotonta työtä.Voi Anskuliini, oletpas sinä monipuolinen.
Itse olen ollut myös kaupassa ja sitten parivuotta elektroniikkafirmassa piirilevyjen teossa Ruotsissa noiden muksujen lisäksi.- susa51
miljoona kirjoitti:
Voi Anskuliini, oletpas sinä monipuolinen.
Itse olen ollut myös kaupassa ja sitten parivuotta elektroniikkafirmassa piirilevyjen teossa Ruotsissa noiden muksujen lisäksi.Arvostan kovasti työtäni hoitajana. Raskastakin on ja kiirettä, antoisaa kuitenkin.
Minusta perhepäivähoitajan työ on arvostettavaa, omanikin on sellaisessa ollut. susa51 kirjoitti:
Arvostan kovasti työtäni hoitajana. Raskastakin on ja kiirettä, antoisaa kuitenkin.
Minusta perhepäivähoitajan työ on arvostettavaa, omanikin on sellaisessa ollut.En ole perhepäivähoitaja, mutta arvostan myös heidän työtään ja ihmettelen miksi siitä maksetaan niin vähän.
Mukavaa työpäivää tai vapaapäivää sinulle hoitaja ja kaikille muillekin. Itse menen tänään vasta yhdeksäksi kun teen osa-aikaista työtä.- -pph-
miljoona kirjoitti:
En ole perhepäivähoitaja, mutta arvostan myös heidän työtään ja ihmettelen miksi siitä maksetaan niin vähän.
Mukavaa työpäivää tai vapaapäivää sinulle hoitaja ja kaikille muillekin. Itse menen tänään vasta yhdeksäksi kun teen osa-aikaista työtä.Ups! Huomasin tässä juuri, että olen hieman aikaani edellä. Meinaan, että aloitus piti laittaa tuonne 40:sten palstalle. No, ei haittaa. "Höspö", sanoi hoitolapseni juuri tässä aamulla jotain taas sekoiltuani. Tässä työssä mennään eteenpäin pitkälti huumorin avulla. Olen toki tiukka kasvattaja, mutta en tiukkapipoinen. Hullu hulluttelija. Näin pysyn järjissäni.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille!
- arvostaisin
työtä siis palkkatyötä jos sellaista olis tarjolla.
Puuttuu vaan se rohkeus juuri nyt mennä lakki kourassa kyselemään.
Jos minulle tarjottaisiin sellaista mukavaa työtä ottaisin mielihyvin vastaan. - silema
Teen nyt sitä työtä, josta jo lapsena haaveilin. Siis hoitotyötä. Arvostan työtäni ja sydämeni on siinä täysillä mukana. Arvomaailmani meni täysin uusiksi, kun tämän työn muutama vuosi sitten aloitin. Parempaan suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885