taloyhtiössäni

asuu

eräs ihminen jolla kuulemma paljon koiria kumma kyllä en ole nähnyt kuin yhden koiran jonka kanssa on ollut ulkona kuulemani mukaan tällä ihmisellä on ainakin kuuis koiraa kumma erttä niitä ei koskaan näy tai kuulu ja jos kuuluu niin todella harvoin kulopuheiden perusteella hänellä on enemmänkin eläimiä olen tämän henkilön kanssa puhunut pari kertaaa ja hän haisee aina kuselle/paskalle että vaikea hengittää (varmaan tottunut itse siihen hajuun)miltäköhän kotona haisee ja saako eläimet kaiken sen tarvittavan mitä tarvitsee .olipa koira minkä kokoinen tahansa se tarvsitsee lenkkejä ja< ulkoilua olen nyt asunut pari vuortta ja ainoastaan kaksi kertaan nähny kyseisen ihmisen käyvän lenkillä koiriensa kanssa.asaia ei minulle kuulu mutta en katso enään tuollaista saa suojelu hoitaa ja selvittää asian.minusta se on törkeää mikään koira ei ole mikään sisäkoira olkaa rohkeita ja auttakaa eläimiiä vaikka olisi mikä tilanne tahansa myös muut ihmiset täällä ovat huomanneet saman.

14

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmota siitä..

      Kannattaa ilmoittaa epäilyksestä eläintensuojeluyhdistykseen/ eläintensuojeluvalvojalle. Nuo ovat jo niin vahvat perusteet että soittaisin heti tai kysyisin neuvoa eläinlääkäriltä.

      Koirat tarvitsevat säännöllistä liikuntaa ja tilavat elinolot. Paha haju kertoo huonosta pidosta ja usein myös mahdollisista sairaista eläimistä.

      Jos olet hyvä lähimmäinen/koirien ystävä, toimi heti! Viikon päästä tilanne voi olla jonkun koiran kohdalla jo peruuttamattoman vakava.

    • HETI!

      Jos henkilö on vuokralla tai talossanne on taloyhtiö joka hoitaa yhteisiä asioita, vinkkaa heille välittömästi että yhdessä asunnossa mahdollisesti pidetään eläimiä huonosti. Kyllähän siinä jo asunnonkin kunto on vaakalaudalla jos koirat tekevät tarpeensa sisälle, stressikoira myös tuhoaa irtaimistoa. Ennen kaikkea se on eläintensuojelurikkomus!

    • Poliisille

      Muuten ei asiat etene. Epäilys kannattaa kertoa.

    • TaasNäitä

      Mikset juttele tämän ihmisen kanssa ja kysy miten asia on?
      Tiedätkö että joillain ihmisillä ei ole omaa elämää joten kuluttavat aikansa muita ihmisiä solvaten ja paskaa jauhaen selän takana.
      Eräälläkin palstalla on kaikenkattava kilipäätyyppi joka katsoo asiakseen arvostella toisia ihmisiä ja heidän elämää sekä tekemisiä. Näistä epäilyksistä sun muista kailotetaan sitten kaikille ketkä vaan jaksaa kuunnella.

      Kuulostaa paskalta et henkilöllä olis useampi koira, jos olet vain yhden nähnyt ja 2 vuotta kuitenkin asunut samassa yhtiössä?
      Koira on eläin jota ei niin vain piilotella.
      Sanopa niille paskanjauhajille enskerralla että pitää turpansa tukossa, mustamaalaaminen on jo kunnianloukkas ja rikos. Tietääköhän tämä henkilö, josta puhutaan teidän kahvikekkereillä, että mitä kaikkea siitä liikkuu?

      Jos noissa olis perää niin tottakai paikan päälle tulee lähettää eläinsuojeluvalvoja.

      • että olen varma

        tällä ihmisellä on varmuudella monta koiraa ja toiseksi on häkki eläimiä ja akvaario plus kolme kissaa minä en kuule ala itkee turhaan asiasta luonnollisesti olen jo ilmoittanut ihminen joka pitää eläimiään sisäkoirana niinkuin kerran kertoi ei oikein kuulostanu fiksulta.minä en ala kuule kyselee ihmiseltä joka on sairas ja luulee olevansa aina oikeassa ja tietää kaiken jos olet eri mieltä niiin johan syttyy sota ja väittely.jos en olisi aivan varma asiasta en olisi tänne tullut kertomaan.haluan että ihmiset tietää minkälaisia eläinten omistajia on.olen nähnyt ja käynytkin kyseisen ihmisen kotona eiköhän se kerro sinulle jotain että olen varma asiasta ja mulla on omakin elämä en ala tressaa muiden ihmisten ongelmilla omaa elämääni.


      • vaan
        että olen varma kirjoitti:

        tällä ihmisellä on varmuudella monta koiraa ja toiseksi on häkki eläimiä ja akvaario plus kolme kissaa minä en kuule ala itkee turhaan asiasta luonnollisesti olen jo ilmoittanut ihminen joka pitää eläimiään sisäkoirana niinkuin kerran kertoi ei oikein kuulostanu fiksulta.minä en ala kuule kyselee ihmiseltä joka on sairas ja luulee olevansa aina oikeassa ja tietää kaiken jos olet eri mieltä niiin johan syttyy sota ja väittely.jos en olisi aivan varma asiasta en olisi tänne tullut kertomaan.haluan että ihmiset tietää minkälaisia eläinten omistajia on.olen nähnyt ja käynytkin kyseisen ihmisen kotona eiköhän se kerro sinulle jotain että olen varma asiasta ja mulla on omakin elämä en ala tressaa muiden ihmisten ongelmilla omaa elämääni.

        miksi avauksessa kerroitvaan puhuneesi parikertaa ja arvuuttelit mikä haju on sisällä ja nyt olet muka käynyt siellä onko sinulta kaikki aistit hukassa?


      • vaan kirjoitti:

        miksi avauksessa kerroitvaan puhuneesi parikertaa ja arvuuttelit mikä haju on sisällä ja nyt olet muka käynyt siellä onko sinulta kaikki aistit hukassa?

        Aloittajalle sen verran vaan, että niitä PISTEITÄ ja PILKKUJA SAA KÄYTTÄÄ.

        Nyt oli niin vaikea lukea tekstiä. Pelkkä sanallinen oksennuspötkö koko vuodatus.

        Juttusi myös ontuu. Älä valehtele täällä turhanpäiväsesti. Tai vikise muutenkaan. Jos olet kaksi vuotta katsellut kyseisen ihmisen toimia etkä VIELÄKÄÄN ole tehnyt ilmoiusta, on myös sun päässä jotain vikaa. Sikäli mikäli tarinasi on edes totta.


      • ehkäpä en halua
        karpalo85 kirjoitti:

        Aloittajalle sen verran vaan, että niitä PISTEITÄ ja PILKKUJA SAA KÄYTTÄÄ.

        Nyt oli niin vaikea lukea tekstiä. Pelkkä sanallinen oksennuspötkö koko vuodatus.

        Juttusi myös ontuu. Älä valehtele täällä turhanpäiväsesti. Tai vikise muutenkaan. Jos olet kaksi vuotta katsellut kyseisen ihmisen toimia etkä VIELÄKÄÄN ole tehnyt ilmoiusta, on myös sun päässä jotain vikaa. Sikäli mikäli tarinasi on edes totta.

        että kyseinen henkilö saa tietää kuka olen jos lukee näitä juttuja laitoin kaksi vuortta sen takia että ei tule ongelmia ja sillä ei ole mitään väliä kauan olen asunnnut.olen itse pähkäillyt tyuota juttua ja naapuritkin ovat kuysyneet onko eläimiä kunb ei niitä ikinä näy ja nyt tullut tähän tulokseen.turhaa ihmisten valittaa jos jollakin on lukihäiriö eikä osaa kirjoittaa olen pari kertaa käynyt ihmisen luona mutten ole voinut olla siellä kauhean hajun takia.minulla ollut omia teressejä etten jaksa edes ajatella miten tämä henkilö hoitaa eläimensä mutta nyt olen sitä ajatellut ja joskus kysynyt miksei pidä ulkona eläimiä.tähän tullut vastaus että koirat haukkuu kun ihmisiä kävelee ohi


      • Pimpelo
        että olen varma kirjoitti:

        tällä ihmisellä on varmuudella monta koiraa ja toiseksi on häkki eläimiä ja akvaario plus kolme kissaa minä en kuule ala itkee turhaan asiasta luonnollisesti olen jo ilmoittanut ihminen joka pitää eläimiään sisäkoirana niinkuin kerran kertoi ei oikein kuulostanu fiksulta.minä en ala kuule kyselee ihmiseltä joka on sairas ja luulee olevansa aina oikeassa ja tietää kaiken jos olet eri mieltä niiin johan syttyy sota ja väittely.jos en olisi aivan varma asiasta en olisi tänne tullut kertomaan.haluan että ihmiset tietää minkälaisia eläinten omistajia on.olen nähnyt ja käynytkin kyseisen ihmisen kotona eiköhän se kerro sinulle jotain että olen varma asiasta ja mulla on omakin elämä en ala tressaa muiden ihmisten ongelmilla omaa elämääni.

        jepjep


    • kasa eläimiä

      4kisaa häkki eläimiä ja 9 koiraa

      • ??????

        mistä päin Suomea? Valehteletko?


    • Riuk

      On vaan vähän hankalaa saada eläinsuojelua liikkeelle..

      • tsih

        Miten muka on hankala saada eläinsuojelua liikkeelle? Otat vaan yhteyttä paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen toimihenkilöön ja kerrot tilanteen. Luulisin että käyvät tarkistamassa tilaanteen, vaikka poliisien kanssa jos ei muuten. Kunnan/kaupungin eläinlääkäriltä voi myös kysyä neuvoa, saattavat jopa ottaa asian itse hoitaakseen-> eläinlääkäri käy tarkistamassa tilanteen ja tarvittaessa tekee raportin poliisille, sekä katsoo että eläimet tulevat huostaan otetuiksi.. Harvoin omistaja kuitenkaan saa muuta kuin suhteellisen pienet sakot.


    • tuuli64

      Ota yhteyttä kunnalliseen eläinlääkäriin, jonka vastuualueena tarkistaa tilanne.
      Heidän on tarkistettava virkansa puolesta.
      Täytyy olla napakka kun soittaa eivät ole aina kovin aktiivisia kaikilla paikkakunnilla.
      Mutta epäkohtiin pitää puuttua!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe