Osaisko joku kertoa saisinko funktion nimeen juoksevan luvun, tällä tavalla?:
function tee(jotakin)
{
liirumlaarumia
}
function tee1(jotakin)
{
liirumlaarumiaaaa
}
function tee2(jotakin)
{
liirumlaarumia taas...
}
funktion nimeen juokseva luku?
4
483
Vastaukset
- teuro
Kerrotko vielä miksi moinen pitäisi tehdä? Tämä tieto voisi poikia edes kohtuullisen hyvän ratkaisun, koska noin et halua sitä tehdä usko pois.
- js-aloittelija
kutsun samaa funktiota useaan kertaan koodissani, jonka myötä se ei toimi. Jos kutsun vaan kerran, homma toimii...
Eli jos mulla olisi 5 eri funktiota, joissa kuitenkin sama toteutus, homma toimisi. - ..nyt ole..
js-aloittelija kirjoitti:
kutsun samaa funktiota useaan kertaan koodissani, jonka myötä se ei toimi. Jos kutsun vaan kerran, homma toimii...
Eli jos mulla olisi 5 eri funktiota, joissa kuitenkin sama toteutus, homma toimisi...tarkoituskin toimia aina kun sitä kutsutaan, vaikka sitten kutsuttaisi miten monta kertaa. Siksihän ne juuri niin käteviä ovatkin.
- teuro
js-aloittelija kirjoitti:
Eli jos mulla olisi 5 eri funktiota, joissa kuitenkin sama toteutus, homma toimisi.Niin siis annas nyt koodia näytille mitä olet oikein puuhaamassa, koska voin jo nyt sanoa, että olet pahasti koodaamassa itseäsi pahaan umpikujaan. 5 funktiota on varmaankin aika helppo koodata, mutta entäs jos tulee tarvetta 6 / 200 / 1600 funktiokutsulle?
Aina on sallittua kutsua funktiota, myös javascriptissä. Esimerkiksi näin:
function tee(jotakin){
diipadaapa;
}
for(a = 0; a < 1600; a ){
tee(16);
}
Tämä toimii takuulla, kunhan kirjoitat tuolle funktiolle sisällön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀764263BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1903479- 1942804
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome662716Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main402626- 571156
- 761027
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381002MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t107866- 55860