Punainen Pepi-päärynä?

Laivat

Päärynäpuuni tekee satoa ensimmäisen kerran:)) Se on myyty minulle Pepi-päärynänä. Nyt aloin selvittää, milloin ne oikein kypsyvät, ja siinä ohessa selvisi, että Pepi on kellanvihreä. Minun päärynäni olivat jo vauvana punaposkisia. Mites muilla päärynän kasvattajilla? Onko kenenkään Pepi punainen?

4

950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laivat

Löysinpä päärynälajikkeiden kuvia netistä. Minun puuni ei todellakaan ole Pepi. Näyttää lähinnä Flemish beautylta tai Luckilta. Yksi päärynä oli viikon ajan sisällä ja sitten maistoin sitä. Todella makea ja herkullinen oli:))) Ihmettelen kyllä jos on Flemish, kun kasvaa kolmosvöhykkeellä. Eikä Aunen päärynä vielä kukkinut, joten pölytti itse itsensä.

Taidanpa istuttaa lisää päärynäpuita...

• yllätyksiä,

Yleensä taimesta tuntuu kasvavan luutamainen pehko, joka ei tee hedelmää kahdessakymmenessäkään vuodessa, jos taas tekee hedelmää, se ei aina vastaa kuvausta siitä lajikkeesta, jonka nimellä se oli myyty. Jos päärynä osoittautuu hyvänmakuiseksi, kelpaa sen runko ja juuret yleensä myös myyrille ja jäniksille eikä siitä ehdi nauttia sen pitempään.

• Laivat
        yllätyksiä, kirjoitti:

Yleensä taimesta tuntuu kasvavan luutamainen pehko, joka ei tee hedelmää kahdessakymmenessäkään vuodessa, jos taas tekee hedelmää, se ei aina vastaa kuvausta siitä lajikkeesta, jonka nimellä se oli myyty. Jos päärynä osoittautuu hyvänmakuiseksi, kelpaa sen runko ja juuret yleensä myös myyrille ja jäniksille eikä siitä ehdi nauttia sen pitempään.

Äläpäs nyt ole noin pessimistinen! Yllätykset on kivoja. Nyt odotan jännityksellä, onko Aune Aune vai joku muu.

Myyristä on kyllä mahdoton riesa. Joku vuosi sitten söivät 3 omenapuuta, vain yksi selvisi, mutta siitäkin oli kaluttu runko ja oksat. Päärynäpuut ovat päässeet vähemmällä koska kasvavat kallion päällä. Tai niin olen arvaillut. Kaikki on kyllä yritetty suojata tosi hyvin. Tänä vuonna on kai taas paha myyrävuosi. Kuinkahan mahtaa käydä...

• ja nurmen pitäminen
        Laivat kirjoitti:

Äläpäs nyt ole noin pessimistinen! Yllätykset on kivoja. Nyt odotan jännityksellä, onko Aune Aune vai joku muu.

Myyristä on kyllä mahdoton riesa. Joku vuosi sitten söivät 3 omenapuuta, vain yksi selvisi, mutta siitäkin oli kaluttu runko ja oksat. Päärynäpuut ovat päässeet vähemmällä koska kasvavat kallion päällä. Tai niin olen arvaillut. Kaikki on kyllä yritetty suojata tosi hyvin. Tänä vuonna on kai taas paha myyrävuosi. Kuinkahan mahtaa käydä...

matalana vai peräti mulloksella? Mitä parempi näkösuoja ja kuohkeampi ympäristö myyrillä on sitä varmemmin ne iskevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3141
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      2119
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81