Päärynäpuuni tekee satoa ensimmäisen kerran:)) Se on myyty minulle Pepi-päärynänä. Nyt aloin selvittää, milloin ne oikein kypsyvät, ja siinä ohessa selvisi, että Pepi on kellanvihreä. Minun päärynäni olivat jo vauvana punaposkisia. Mites muilla päärynän kasvattajilla? Onko kenenkään Pepi punainen?
Punainen Pepi-päärynä?
4
971
Vastaukset
- Laivat
Löysinpä päärynälajikkeiden kuvia netistä. Minun puuni ei todellakaan ole Pepi. Näyttää lähinnä Flemish beautylta tai Luckilta. Yksi päärynä oli viikon ajan sisällä ja sitten maistoin sitä. Todella makea ja herkullinen oli:))) Ihmettelen kyllä jos on Flemish, kun kasvaa kolmosvöhykkeellä. Eikä Aunen päärynä vielä kukkinut, joten pölytti itse itsensä.
Taidanpa istuttaa lisää päärynäpuita...- yllätyksiä,
Yleensä taimesta tuntuu kasvavan luutamainen pehko, joka ei tee hedelmää kahdessakymmenessäkään vuodessa, jos taas tekee hedelmää, se ei aina vastaa kuvausta siitä lajikkeesta, jonka nimellä se oli myyty. Jos päärynä osoittautuu hyvänmakuiseksi, kelpaa sen runko ja juuret yleensä myös myyrille ja jäniksille eikä siitä ehdi nauttia sen pitempään.
- Laivat
yllätyksiä, kirjoitti:
Yleensä taimesta tuntuu kasvavan luutamainen pehko, joka ei tee hedelmää kahdessakymmenessäkään vuodessa, jos taas tekee hedelmää, se ei aina vastaa kuvausta siitä lajikkeesta, jonka nimellä se oli myyty. Jos päärynä osoittautuu hyvänmakuiseksi, kelpaa sen runko ja juuret yleensä myös myyrille ja jäniksille eikä siitä ehdi nauttia sen pitempään.
Äläpäs nyt ole noin pessimistinen! Yllätykset on kivoja. Nyt odotan jännityksellä, onko Aune Aune vai joku muu.
Myyristä on kyllä mahdoton riesa. Joku vuosi sitten söivät 3 omenapuuta, vain yksi selvisi, mutta siitäkin oli kaluttu runko ja oksat. Päärynäpuut ovat päässeet vähemmällä koska kasvavat kallion päällä. Tai niin olen arvaillut. Kaikki on kyllä yritetty suojata tosi hyvin. Tänä vuonna on kai taas paha myyrävuosi. Kuinkahan mahtaa käydä... - ja nurmen pitäminen
Laivat kirjoitti:
Äläpäs nyt ole noin pessimistinen! Yllätykset on kivoja. Nyt odotan jännityksellä, onko Aune Aune vai joku muu.
Myyristä on kyllä mahdoton riesa. Joku vuosi sitten söivät 3 omenapuuta, vain yksi selvisi, mutta siitäkin oli kaluttu runko ja oksat. Päärynäpuut ovat päässeet vähemmällä koska kasvavat kallion päällä. Tai niin olen arvaillut. Kaikki on kyllä yritetty suojata tosi hyvin. Tänä vuonna on kai taas paha myyrävuosi. Kuinkahan mahtaa käydä...matalana vai peräti mulloksella? Mitä parempi näkösuoja ja kuohkeampi ympäristö myyrillä on sitä varmemmin ne iskevät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset26717542Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18712454Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736212MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny355118Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään755029Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.544162Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513763Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003692NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun623286Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463159