235 miljoonaa vuotta vanhaa valoa !

12

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vas. reunassa on internetin karttavalokuvia, keskellä ja oikealla reunalla on ne mun digikennoni kuvat ja kuvasuurennokset.

      • on vanhempaakin valoa

        Valtavan hienoa!¨
        Mikä onkaan ihminen, kun häntä muistat, ihmisen lapsi, kun häntä etsit!
        Jumalan suuruus ja käsittämätön majesteettisus paljastuu kaikessa tässä!
        Minua kosmologia kiinnostaa erityisesti


    • ...........

      Ihan itse olet virittänyt tuon kiertokoneiston? Ei varmaan kuitenkaan yrityksen ja erehdyksen kautta?

      Mikä objektiivi sulla on käytössä ja mitä ihmettä nuo teipit on..?!

      • Itse tein koneiston, siihen ei ollut mallia ja yritys erehdystä on aina mukana keksinnöissä (huomatkaa vähint. yksi ylimääräinen akselireikä;) ,väitti IDistit mitä vaan ;)

        Objektiivi on Canon 50mm/f1.8 erittäin valovoimainen ja halpa, teipit pitää kiinni sen objektiivia, joka tuolla halpiksella on niin löysä että herkästi tärähtää ja kiertää että pitää teipillä varmistaa pysyvyys.


      • .........
        MrKAT kirjoitti:

        Itse tein koneiston, siihen ei ollut mallia ja yritys erehdystä on aina mukana keksinnöissä (huomatkaa vähint. yksi ylimääräinen akselireikä;) ,väitti IDistit mitä vaan ;)

        Objektiivi on Canon 50mm/f1.8 erittäin valovoimainen ja halpa, teipit pitää kiinni sen objektiivia, joka tuolla halpiksella on niin löysä että herkästi tärähtää ja kiertää että pitää teipillä varmistaa pysyvyys.

        Pyykkipojat kyllä tuo hurjan määrän uskottavuutta rakennelmaan :) Valotusaika ihan tapissaan kuvatessa vai ootko sä naksauttanut aukon vaan auki ja odotellut aamuun? Ja millä hitolla sä oot saanut moottorin pyörimään oikeaan tahtiin?! Siinä ilmeisesti tarvittu enemmänkin yrityksiä ja erehdyksiä...

        Mulla hakusessa hyvä makro ja kunnon zoomi, mutta netistä löytyvien arviointien perusteella saattaa hyvinkin olla että toi linssi onkin seuraava joka kameralaukusta löytyy.


      • Mr.K.A.T.
        ......... kirjoitti:

        Pyykkipojat kyllä tuo hurjan määrän uskottavuutta rakennelmaan :) Valotusaika ihan tapissaan kuvatessa vai ootko sä naksauttanut aukon vaan auki ja odotellut aamuun? Ja millä hitolla sä oot saanut moottorin pyörimään oikeaan tahtiin?! Siinä ilmeisesti tarvittu enemmänkin yrityksiä ja erehdyksiä...

        Mulla hakusessa hyvä makro ja kunnon zoomi, mutta netistä löytyvien arviointien perusteella saattaa hyvinkin olla että toi linssi onkin seuraava joka kameralaukusta löytyy.

        Ainakin yksi pyykkipoika on varakampena jota sormella pyöritän jos moottori pettää (vrt. 1900-l auto).

        Valotuksia otan tyypillisesti 30 sekuntia kukin.
        Niitä voi sitten tietokoneella summata yhteen päällekkäin:
        4x30 ~=~ 1x120 sek yksi valotus aboutti.

        Moottori ei koskaan pyöri tasan oikeaan tahtiin, siinä on 1-3% heittoa. Sähköpiiri on jänniteregulaattori, joka patterin voinnista liki riippumatta antaa sen 2,20 V tms tasajännitteen, sitä voi säätää pikkuruuvilla ja siten kierrosnopeutta yrityksen ja erehdyksen kautta kohdalleen. Nytkin tuntuu että se ehkä jätättää sen 2% joten ehkä kierrän vain säätönuppia 120 astetta niin se korjaantunee.

        Koska tänä digiaikana voidaan kuva koota osista ja 0.5-2min pikkuvalotuksista, niin kellokoneiston ei tarvi olla hirmu tarkka.


    • 8 biljoonaa

      vuotta päästä päähän. Veikkaan että 7.
      http://staticearth.net/universe.htm

      Se että maailma pamahti joskus miljardjea vuosia sitten ja alkoi yhtäkkiä ITSESTÄÄn laajentumaan ja sitten kehittymään galakseiksi, planeetoiksi kuulostaa aika, uskomattomalta. Ja sitten lisätään vielä evoluutio niin tuloksena on pelkkä mahdottomuus, näin matemaattisesti laskelmoituna. Ei mieluumin uskon Jumalaan, ja se ei välttämättä tarvitse niin paljon uskoa kun evoluution vallassa eläminen ja sitäpaitsi parempi mieli kun ei tarvitse olla synnin vallassa ja saa elää omatunto puhtaana, vapaana kuoleman teoista. Halleluja!

      • kiva tutkia

        Universumin ikä lienee 14 miljardia.
        Ei se minulle kristittynä ole mikään ongelma. Saa se olla vanhempikin.


      • niinpätietystiniinpätietysti

        Liian monimutkaista ollakseen uskottavaa. Siispä yksinkertaistetaan asiaa, lisäämällä siihen vielä, aivan käsittämättömän uskomaton ja monimutkainen asia jumala.


      • Vanellus

        Korkeintaan 8 biljoonaa valovuotta päästä päähän? Eli halkaisijaltaan korkeinaan 8 000 miljardia valovuotta?


      • siis,
        kiva tutkia kirjoitti:

        Universumin ikä lienee 14 miljardia.
        Ei se minulle kristittynä ole mikään ongelma. Saa se olla vanhempikin.

        ytäkkiä kaikki alkoi kerääntymään tiiviisti yhteen kunnes räjähti ja alkuräjähdys ja maailmankaikkeus oli syntynyt jossa kaikki alkuaine sitten tiiviissä kaaoksessa alkoi muotoutua järjestelmällisesti uusiksi elämänmuodoiksi, kaikki järjestäytyä ja kehittää itseään kun kulta päätti olla kulta hopea hopea ja ottaa oman tietyn sulamis ja palamispisteen ja tietyn värin, kimalluksen ja radioaktiivinen aine olla radioaktiivinen, oma puoliintumisaikansa jne. ja siinähän ei ole mitään epäloogiikkaa, tai niin he ainakin haluavat antaa olettaa. aika epäilyttävää, jollen sanoisi


      • Salccari
        siis, kirjoitti:

        ytäkkiä kaikki alkoi kerääntymään tiiviisti yhteen kunnes räjähti ja alkuräjähdys ja maailmankaikkeus oli syntynyt jossa kaikki alkuaine sitten tiiviissä kaaoksessa alkoi muotoutua järjestelmällisesti uusiksi elämänmuodoiksi, kaikki järjestäytyä ja kehittää itseään kun kulta päätti olla kulta hopea hopea ja ottaa oman tietyn sulamis ja palamispisteen ja tietyn värin, kimalluksen ja radioaktiivinen aine olla radioaktiivinen, oma puoliintumisaikansa jne. ja siinähän ei ole mitään epäloogiikkaa, tai niin he ainakin haluavat antaa olettaa. aika epäilyttävää, jollen sanoisi

        Sama asia:

        Sekoitan korttipakan perusteellisesti. Tarkistan pakan järjestyksen. Hämmennys on suuri, kun järjestys on juuri sellainen, kuin mikä se on. Todennäköisyys sille, että juuri tuo järjestys tulee, on lähes olematon! Todellinen ihme!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe