saako rekisteröidyllä diisseliautolla ajaa pellolla paskarinkiä jos käyttää polttoaineena polttoöljyä? jotenkin mielikuva että kielto on ja koskee jopa rekisteristä poistettuja autoja?
saako pellolla
7
1931
Vastaukset
- finnbulli
tuvassa löpöllä.
- Frank..
Kyntöhommissa ja paskanlevityksessähän sinä silloin olet, eli kyseessähän on selvästi silloin maatalouskone työn touhussa. Anna palaa vaan...
- kyllä
Eri asia, tuleeko tullin pojat siitä peltoautosta ottamaan näytteitä. Ehkä jos yötäpäivää kuuluvaan pärinään vittuuntunut naapuri käräyttää.
No lakitekstihän sanoo, että verotonta ( Polttoöljy) polttoainettaa saa käyttää mikäli ajoneuvoa EI käytetä tieliikenteessä.
Ja jos käytät ajoneuvoa tieliikenteessä tulee sinun käyttää verollista polttoainetta (Diesel)
Eli voit ajaa löpöllä siellä pellolla, mutta sinun täytyy se vaihtaa dieseliin takas, jos lähdet tien päälle.
Muistahan myös kysyä maanomistajalta luvan pellolla ajelulle.- auta ellet...
...pese tankkia.
Löpön väriaine ei ihan heti häviä ja se värjää sen dieselin ja kuseen joudut jos siitä joku näytteen ottaa, vaikka tankkaisit dieseliä ennen tien päälle menoa...
;)
- polttoöljyllä
Autolla ei saa ajaa polttoöljyllä tai moottoripolttoöljyllä missään. Ei vaikka auto olisi pois rekisteristä ja ajaisi pellolla.
Kalliita polttoainemaksuja ovat maksaneet ne, joilla on ollut rekisteristä poistettu kuorma-auto käytössä tieliikenteen ulkopuolella polttoöljyä tankissa. Yksi tapaus ainakin oli 70000 mk lasku viranomaiselta.
Jotain erityissääntöjä löytyy polttoöljyn käytölle kaivosten kuorma-autoille ym (AKE tietää tarkemmin).- pellolla
Jos laitat kerran tankkiin löpöä se näkyy vielä 100 dieseltankkauksen jälkeen kuulemma. Mutta jos rekisterikilpi katkaistu katsastuskonttorilla, saa pellolla ajaa löpöllä, itse kysyin kerran katsastuskonttorista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644