saako rekisteröidyllä diisseliautolla ajaa pellolla paskarinkiä jos käyttää polttoaineena polttoöljyä? jotenkin mielikuva että kielto on ja koskee jopa rekisteristä poistettuja autoja?
saako pellolla
7
1931
Vastaukset
- finnbulli
tuvassa löpöllä.
- Frank..
Kyntöhommissa ja paskanlevityksessähän sinä silloin olet, eli kyseessähän on selvästi silloin maatalouskone työn touhussa. Anna palaa vaan...
- kyllä
Eri asia, tuleeko tullin pojat siitä peltoautosta ottamaan näytteitä. Ehkä jos yötäpäivää kuuluvaan pärinään vittuuntunut naapuri käräyttää.
No lakitekstihän sanoo, että verotonta ( Polttoöljy) polttoainettaa saa käyttää mikäli ajoneuvoa EI käytetä tieliikenteessä.
Ja jos käytät ajoneuvoa tieliikenteessä tulee sinun käyttää verollista polttoainetta (Diesel)
Eli voit ajaa löpöllä siellä pellolla, mutta sinun täytyy se vaihtaa dieseliin takas, jos lähdet tien päälle.
Muistahan myös kysyä maanomistajalta luvan pellolla ajelulle.- auta ellet...
...pese tankkia.
Löpön väriaine ei ihan heti häviä ja se värjää sen dieselin ja kuseen joudut jos siitä joku näytteen ottaa, vaikka tankkaisit dieseliä ennen tien päälle menoa...
;)
- polttoöljyllä
Autolla ei saa ajaa polttoöljyllä tai moottoripolttoöljyllä missään. Ei vaikka auto olisi pois rekisteristä ja ajaisi pellolla.
Kalliita polttoainemaksuja ovat maksaneet ne, joilla on ollut rekisteristä poistettu kuorma-auto käytössä tieliikenteen ulkopuolella polttoöljyä tankissa. Yksi tapaus ainakin oli 70000 mk lasku viranomaiselta.
Jotain erityissääntöjä löytyy polttoöljyn käytölle kaivosten kuorma-autoille ym (AKE tietää tarkemmin).- pellolla
Jos laitat kerran tankkiin löpöä se näkyy vielä 100 dieseltankkauksen jälkeen kuulemma. Mutta jos rekisterikilpi katkaistu katsastuskonttorilla, saa pellolla ajaa löpöllä, itse kysyin kerran katsastuskonttorista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368