Kel onni on

Yxitypy

se onnen kätkeköön.
Pitääköhän tämä sananlasku paikkaansa. Mitä mieltä muut ovat?

Itselleni käy usein niin, että jos sanoo ääneen olevansa jostain asiasta onnellinen, tai tyytyväinen, niin kohta jo ottaa takapakkia.
Olenkin tullut tulokseen, että parempi vaan myhäillä itsekseen tyytyväisyyttä, kuin kertoa siitä ääneen :=))

Hyvät päivänjatkot.
Heräsin tänä aamuna erittän virk... shhhh... :=))

28

1390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yxitypy

Tuli nuo kolme pistettä minullakin (ja vielä kahteen kertaan) mutta minä en Mandyn kans ole sanaillut.
      Uskallan sanoa mielipiteeni ihan omalla nikillä, jos sanottavaa on :=))

• meinaat noilla pisteillä?Mulla on itelläni tapana ainaski vetää niitä enempi, ku laki sallii..:D

• katso...
        mii-su kirjoitti:

meinaat noilla pisteillä?Mulla on itelläni tapana ainaski vetää niitä enempi, ku laki sallii..:D

alla olevaa aloitusta... :)

• katso... kirjoitti:

alla olevaa aloitusta... :)

Tuli lukiessa syyllinen olo,vaikken ole tehny mitään..:¤

• pitää kyl tosi tiukasti paikkansa..Minä en kyllä enää sano koskaan mitään,koska silloin alkaa tulla alamäkeä..:D

• pitää paikkansa

ei täällä ainakaan uskalla ääneen sanoa olevansa onnellinen, heti tulee lokaa niskaan.
      Onnellisuutta tosin on monenlaista kuten "voi minä olen niiiiiiiin onnellinen tänään" taikka olen vaan muuten "onnellinen".
      Kanssaihmisten onnesta voin ääneen sen sanoa heille sillä olen vilpittömästi "onnellinen"
      jonkun muun onnesta.
      Tuliko nyt onnea tarpeeksi?
      Olen tyytyväinen että sain yleensä herätä uuteen päivään joka toivottavasti tuo minulle vaihteeksi jotain positiivista.

• Hieman olen asiasta erimieltä. Minun mielestäni on mukava jakaa hyvää mieltä toisillekin. Ja en ole koskaan elämässäni huomannut saaneeni lokaa niskaani senvuoksi, jostain muusta syystä ehkä.

• yks-Ämmä
        miljoona kirjoitti:

Hieman olen asiasta erimieltä. Minun mielestäni on mukava jakaa hyvää mieltä toisillekin. Ja en ole koskaan elämässäni huomannut saaneeni lokaa niskaani senvuoksi, jostain muusta syystä ehkä.

sanontakin kuulu "onnestain on puolet sinun" mutta
        aina ei uskalla sitä sanoa ääneen sillä onni saattaa kadota.
        Toivotan hyvää päivää´kaikille ja itselleni toivon parempaa päivää kuin mitä pari viimeistä on kohdallani ollut.

• ajatuksistasi.
        miljoona kirjoitti:

Hieman olen asiasta erimieltä. Minun mielestäni on mukava jakaa hyvää mieltä toisillekin. Ja en ole koskaan elämässäni huomannut saaneeni lokaa niskaani senvuoksi, jostain muusta syystä ehkä.

Jos koskaan hyvän mielen antamisesta saa lokaa niskaan, mutta miten sen esittää on jo toinen juttu.
        Kateutta herättävät ihmiset ovat pahus vieköön sen loan joskus ansainneet. Älkäämme kerskatko.

• ajatuksistasi. kirjoitti:

Jos koskaan hyvän mielen antamisesta saa lokaa niskaan, mutta miten sen esittää on jo toinen juttu.
        Kateutta herättävät ihmiset ovat pahus vieköön sen loan joskus ansainneet. Älkäämme kerskatko.

ruusuista. Positiivisten palautteiden antaminen tuntuu mukavalta ja se kasvattaa hyvää mieltä antajassakin. Tosi kivaa syksyistä päivää sinulle.

• O - O

että ihmisten on helpompi ottaa osaa vastoinkäymisessä kuin iloita toisen onnesta? Uskoisin mieluummin, että jaettu ilo on moninkertainen ja jaettu suru tai huoli pienenee.

Muistan kuulleeni jonkun puhuvan kateellisista jumalista, jotka puuttuvat asiaan kuullessaan jonkun "kehuskelevan" onnellaan. Joskus olen itse todennut, että kun olen iloinnut ja innostuksissani kertonut muillekin jostain tulevasta kivasta, se ei sitten jostain syystä ole toteutunutkaan. Olisikohan niitä kateellisia jumalia oikeasti olemassa? ;))

• Poti

Runonlausujat artikuloivat toisinaan epäselvästi.

• Jermuxi tms.

Kertokoon siitä muillekkin ja sitten naureskelkoon vihaisten ja katkerien naapurien kateudelle.
      Joltisenkin näin menee Jermun epistolan 4 pykälä.
      Eka pykälä menee: Olet paras, ei ole muista vastusta.

• Jineka

Miksei voi olla hiljaisesti onnellinen onnestaan? Jos se sattuu näkymään olemuksestani, voin aina sanoa nukkuneeni tavallista paremmin. Sen onnettomamman voisi kutsua vaikka kahville jos virtaa riittää, mutta jos tekee sen siksi jotta voi kertoa miten hyvin menee, senkin saa unohtaa mielestäni. Miksi pahoittaa toisen mieli jos itsella sattuu olemaan kaikki hyvin. Se ei tuo ainakaan minulle tyydytystä.

• harmittaa
        Jineka kirjoitti:

Miksei voi olla hiljaisesti onnellinen onnestaan? Jos se sattuu näkymään olemuksestani, voin aina sanoa nukkuneeni tavallista paremmin. Sen onnettomamman voisi kutsua vaikka kahville jos virtaa riittää, mutta jos tekee sen siksi jotta voi kertoa miten hyvin menee, senkin saa unohtaa mielestäni. Miksi pahoittaa toisen mieli jos itsella sattuu olemaan kaikki hyvin. Se ei tuo ainakaan minulle tyydytystä.

kun jollekin ystävälle soittaa ja haluasi pikkuisen "purkaa" itseään, huomaakin että tilanne on kääntynyt päinvastaiseksi.
        No, se hyvä puoli on siinä että on saaanut olla kuuntelijan osassa ja tuottaa toiselle hyvän mielen.

• Jermuxi tms.
        Jineka kirjoitti:

Monet naapurit heittää sontaa kaikkien päälle, niin niitä on kiva sitten opettaa elämän realiteettien kanssa.
        Jermun pykälä no. 7. Kateelliset naapurit on ja tulee aina olemaan epäonnistujia. Kohtele heitä sen mukaisesti.

• että onnen kätkee

sen yhden ihanimmista, sitä ei saa missään tapauksessa tehdä, sen tulee ELÄÄ
      Näin ei myös rakkaudelle, EI jemmata EI

• Pirre*

tuohon hokemaan, - olen kai liian avomielinen, -kerron heti iloni, ja mutta surujani harvemmin.

• kärpänen katossa

Tunnustan syylistyneeni itse itsepetokseen onnellisuuden suhteen. Olen kokenut olevani onnellinen eikä ole kyllä oikeasti ollut mitään syytä. Sitten minut "ammutiin alas" sieltä parhainpäinselittelystä tai yltiöoptimistisuudesta. Hyvä se vaan oli. Voi asioita kyseenalaistaakin.

Kaipa sen onnen huomaa, kun sen menettää tai jos joskus osuu kohdalle jotain oikeasti onnellista. Siinä välissä voi haaveilla. Ei se nyt mikään onnen aihe ole: "Heräsin hengissä tähänkin päivään ja taas aurinko nousi", vaikka uusi päivä tuokin uudet mahdollisuudet tullessaan.

Olisitte nyt onnelliset ylpeitä itsestänne, jos toiset vähän teitä kadehtivat :)

• Onni pitää

Nettimaailmassa pitää Onni ainakin kätkeä:D
      Onnilla voi olla monta ottajaa.
      Moni voi yrittää sekoittaa välejä minun ja Onnin.

Anna Onnin tulla vaikka edes vain tunnin olla:D

• varoittaa lietsomasta

muissa kateutta.

Muuten en kyllä ymmärrä, miksei voisi näyttää avoimesti hyväntuulisuuttaan. Se parantaa paitsi omaa myös muiden elämänlaatua, paitsi ehkä noiden kateellisten. Mutta heidän elämänlaatuaan ei taas juuri mikään muutenkaan paranna joten siitä vaan.

• Jineka

Olen ihan samaa mieltä ja jokainen tuntee siten kuin tuntee, elämä on sellaista. Näin viisikymppisenä sen vihdoin oivaltaa. Olenkohan itsekäs, en, vaan onnellinen.

• kuurankukka

Sen ainakin olen huomannut et, kateellisia riittä senjälkeen ainakin.
      Ei vaan jostain syystä osata olla iloisia toisten puolesta, on se kumma juttu.

• Yxitypy

näköjäs mielipiteet jakautuneet :=))

Noh.. jos mä kertoisin yhden esimerkin, miksi ajattelin, että olis parein myhäillä tyytyväisyyttä vaan itekseen.

Seuraavanlainen on tapahtunut siis useampaankin kertaan:
      Tässä yks päivä ystävättäreni kanssa jutusteltiin omista avioeläimist... eikun avioelämistämme (tuliko oikein?) :=))

Mä sítten jossain vaiheessa menin kehumaan, että meillä on avioliitto nykyään niin seesteistä. Ei olla edes riideltykään aikoihin.
      Menin seuraavana päivänä töistä kotiin, niin kamala riita syntyi jostain pikkuasiasta. Siinä ovet paukkui (minä paukutin) ja olimme lähdössä taas eri teillekin.
      Tilanne kuitenkin laukes, kun sanoin miehelle, että mehän helvetti soikoon ollaan kuin Mervi ja Matti. Yhtä kiihkeä avioliitto. Väliin ollaan eroamassa, ja väliin menee kaikki taas ihan hyvin.
      Ukko ei voinut olla nauramatta, ja riita päättyi sillä kertaa siihen :=))

Miten siis selitätte tämän? Jos en olis mennyt kehumaan, olisko riitaa edes tullut? :=))

• mä oon huomannu,että jos vaan kehaisen jostakin,ettei ole jotain ollu tai tapahtunut,niin heti tapahtuu..Tää on jotenki niin jännä juttu..:)

• sananlasku,

vaan katkelma Eino Leinon (1878-1926) runosta:

Laulu onnesta

Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
      kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
      ja olkoon onnellinen onnestaan
      ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit' ihmisten.
      Kell' onni on, se käyköön korpehen
      ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
      ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

Täällä palstalla ainakin pitää paikkansa, ei saa hiiskua onnesta, ei mielellään.

• Rocellii

taitaa olla jotain muuta,,,harvinaisempaa
      "lyca till"...
      että on lykästänyt jossain jota on toivonut HARTAASTI....

mutta sellaista arki onnea....ei lueta onneksi..
      joka itseasiassa ( mielestäni ) onkin oikeaa/parempaa/ kestävämpää onnea..taissiis
      SITÄ onnea josta uskaltaisi puhua pelkäämättä että sen menettäisi

harvinaisemman "onnen" kohdalla..taas joudumme toteamaa, että se maistuu makealle, on mettä mielelle, saavuttaminen vaikeaa ja ehkä työlästäkin...ehkä tappeluksen takana...ja muutkin sitä tavoittelevat, ja kun sitä ei kaikille riitä niin tottahan sen menettää...jos kertto ettse on nyt meillä...

eli noteerausjuttu...?

• henrii

ja tunnin olla.
      Onni tuloo, ja tunnin olooo.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      81
      2234
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1918
    3. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      129
      1792
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      151
      1378
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1247
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      866
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      186
      822
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      816
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      436
      740
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      602
    Aihe