raahe on huonoin

kaupunki asua

mitään harrastusmahdollisuuksia ei järjestetä ja jos järjestetään niin paikkoja on niin vähän ettei sinne pääse. KOKO PAIKKA ON PASKAA TÄYNNÄ!!! Pää täällä hajoaa.

27

2525

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mahtava...

Hän vastaa itselleen....

• joopa joo

Muuta Haapajärvelle se on parempi kaikille. Ja jos et ole vielä muuttanut Raaheen mene suoraan Haapajärvelle. Siellä voit jatkaa valittamistasi ihan vapaasti. Puuttuuko Raahesta Amsterdamilais tyyliset huumekahvilat, jota kutsut harrastusmahdollisuuksisi? Ja Paska olet sinä.

• siinä puhui

täysiverinen raahelainen, joka ei ole oulua kauempana käynyt, katsellut vain kuvia mm. amsterdamista ja on näin (omasta mielestään) erittäin maailmaa nähnyt ja sivistynyt. Pah! Raahe on paska paikka ja raahelaiset sen sellaiseksi tekevät. Omista asioista ei huolehdita yhtä hyvin kuin toisten ihmisten asioiden selvittelystä. Hyi hemmetti!

• lappalaisia

on tullut asuttua ympäri suomea ,jotain mätää tääl raahessa on.ainakin sellaiset ihmiset jotka ovat ikänsä asuneet täällä,tuntuu olevan aivan oma maailmansa koko raahe.pidetään hyvä hyvä huoli toisten asioista, uteliaisuus on suomen huippu luokkaa.kerros talot vaa keskeltä poikki, eikä missään kaupungissa kunta eli sosiaalitoimisto leikkaa työttömien peruspäivä rahaa, vuokrien omavastuulla kuten raahe elämiseen jää n.238 euroa kk.ite oon lähdössä heti miten pois raahesta, vitun lappalaisia.

• Joopa Joo
        siinä puhui kirjoitti:

täysiverinen raahelainen, joka ei ole oulua kauempana käynyt, katsellut vain kuvia mm. amsterdamista ja on näin (omasta mielestään) erittäin maailmaa nähnyt ja sivistynyt. Pah! Raahe on paska paikka ja raahelaiset sen sellaiseksi tekevät. Omista asioista ei huolehdita yhtä hyvin kuin toisten ihmisten asioiden selvittelystä. Hyi hemmetti!

Tätäkin viestiä ulkomailta kirjoitellaan. Että sinule vaan mene sinne Haapajärvelle ja pysy siellä.

• Mie vaan
        lappalaisia kirjoitti:

on tullut asuttua ympäri suomea ,jotain mätää tääl raahessa on.ainakin sellaiset ihmiset jotka ovat ikänsä asuneet täällä,tuntuu olevan aivan oma maailmansa koko raahe.pidetään hyvä hyvä huoli toisten asioista, uteliaisuus on suomen huippu luokkaa.kerros talot vaa keskeltä poikki, eikä missään kaupungissa kunta eli sosiaalitoimisto leikkaa työttömien peruspäivä rahaa, vuokrien omavastuulla kuten raahe elämiseen jää n.238 euroa kk.ite oon lähdössä heti miten pois raahesta, vitun lappalaisia.

Kyllä täällä teitä kunnanelättejä oon ihan omasta takaakin. Tervemenoa, ei varmasti huudella perään... Loinen!

• raahe relletti helvetti
        Mie vaan kirjoitti:

Kyllä täällä teitä kunnanelättejä oon ihan omasta takaakin. Tervemenoa, ei varmasti huudella perään... Loinen!

onko työtön sun mielestä kunnan elätti.jos kunnassa ei o töitä tarjola, on kai pakko elää peruspäivärahalla, mut sekintäällä leikataan ,muualla omavastuu peruspäivärahasta seitsemän prosenttia, meinaa n.20euroo, onhan kummatissa asuminen arvoasumista jos mikä.täällä eletään suhteilla, jos ei o sattunut syntyyn hopea lusikka suupielessä.onhan nää tuppukylät ihania paikkoja ,aivan ku heavenissa.

• näin on
        raahe relletti helvetti kirjoitti:

onko työtön sun mielestä kunnan elätti.jos kunnassa ei o töitä tarjola, on kai pakko elää peruspäivärahalla, mut sekintäällä leikataan ,muualla omavastuu peruspäivärahasta seitsemän prosenttia, meinaa n.20euroo, onhan kummatissa asuminen arvoasumista jos mikä.täällä eletään suhteilla, jos ei o sattunut syntyyn hopea lusikka suupielessä.onhan nää tuppukylät ihania paikkoja ,aivan ku heavenissa.

unohtakaa kekkospuisto.helsingissä on marskin hevospatsas. raahes vois olla sassi puisto, ja sassi patsas jossa, sassi ratsastaa purkutratorilla,kaikki maan tasalle.

• oodi
        näin on kirjoitti:

unohtakaa kekkospuisto.helsingissä on marskin hevospatsas. raahes vois olla sassi puisto, ja sassi patsas jossa, sassi ratsastaa purkutratorilla,kaikki maan tasalle.

itse olen 16-vuotia ja asunut koko ikäni raahessa. ihan hyvä paikka tämä minusta on asua... ihmiset on osa ihan mukavia, tai ainakin ne on jotka minä tunnen. niin tuosta köyhyydestä en tiedä mutta ei meidän perhekään mikään rikas todellakaan ole..se harmittaa kun täällä ei oikein voi jatko-opiskella missään, että kyllä aikusena tulee varmaan muutettua jonnekin muualle opiskelemaan :)

• eipäs sittenkään

Suomen Kuvalehden viime numerossa Raahen tulotaso rankattiin Suomen 10. korkeimmaksi/henkilö. Kauniainen oli ykkönen. Eikö tämä paikka ollut kuitenkin konkurssikypsä muutama vuosi sitten? kenen rahoilla siellä rellestetään?Muuten olen sitä mieltä, että kun raahelaisen pintaa rapsuttaa ja ullkokulta saadaan silattua pois: sielä löytyy piilojuoppo, tekopyhä, kateellinen hurskastelija, joille elämäntehtävä on pitää muut samalla tasolla kuin itse on.

• paskan jauhajat

Jo on säälittävää luettavaa! Te, jotka asutte Raahessa ettekä ole tyytyväisiä: olkaa hyvät ja häipykää sieltä, kukaan ei teitä pakota siellä asumaan. Te, jotka ette siellä asu ja viitsitte jauhaa paskaa kyseisestä kaupungista: pitäkää turpanne kiinni, ei sen kaupungin asiat teille kuulu!

• näinpä hyvinkin
        paskan jauhajat kirjoitti:

Jo on säälittävää luettavaa! Te, jotka asutte Raahessa ettekä ole tyytyväisiä: olkaa hyvät ja häipykää sieltä, kukaan ei teitä pakota siellä asumaan. Te, jotka ette siellä asu ja viitsitte jauhaa paskaa kyseisestä kaupungista: pitäkää turpanne kiinni, ei sen kaupungin asiat teille kuulu!

Suhtaudutaan Raahessa: oikea raahelaisen malliesimerkki mutta silti haalitaan kaupunginjohtajat sun muut muualta, eikö ;)
        Mites ne omat henkilöresurssit?

• turhalainen

Karjalaisen ja muiden "vapaamuurarien" varoillahan sitä siellä on varaa rällästää...

• henk koht

mielipide raahea ja raahelaisia kohtaan on, että vaikka koko paikkakunta asukkeineen räjäytettäis taivaan tuuliin; ei haittaa. oikeastaan raahen ympärille vois rakentaa jonkulaisen muurin, ettei raahelaiset pääse leviimään...

• seniori kaupunki

koko ajan täältä väki lähtee vanhat jää. siinnä on tulos kun otettiin entinen apinatalon isännöitsijä hoitaan kummatin kiinteistöä , nyt on kaikki poikki ,ja vinksin vonsin, tai ainakin heikun keikun.

• asukkaita 0
        seniori kaupunki kirjoitti:

koko ajan täältä väki lähtee vanhat jää. siinnä on tulos kun otettiin entinen apinatalon isännöitsijä hoitaan kummatin kiinteistöä , nyt on kaikki poikki ,ja vinksin vonsin, tai ainakin heikun keikun.

kyllähän niistä työttömistä vähemmälläkin eroon pääsee.eikö raahessa ole vähätuloisille seurakunnan puolesta ruokaapua ?itse oulusta pois muuttaneena tiedän ,mitä se on työttömänä vuoralla asua.Isommissa kaupungeissa on työttömien yhdistyksiä, jotka tätä ruoka apuakin tekee.Olen itse kokenut mielekkäämmäksi hakea sen sieltä ,kun on muutakin toimintaa ja, kohtalotovereita.Peruspäivä rahalla on taiteilemista jo sinänsä,ilman että sitä leikataan.Ei kai ketään nälkäänkään tappaa saa, ainakaan vielä.Tiedoksi myös "mievaalle" työttömyys ei ole työttömien vika, esim: pääkaupunki seudulla työvoimapula johtuu ,kohtuu hintaisten vuokraasunto kannan puuttumisen vuoksi.Onhan tämä jo tutkittu juttu. Toinen asia, onko suomi kansantaloudellisesti niin köyhä maa, että asumistuet lasketaan brutto tulojen mukaan .Kyllä on.Tämä tekee työn vastaan ottamisen vuokralla asujalle mahdottamaksi.Jos tunti palkka esim:7-10 e.tunti brutto, ja vuokrat 450-550e kk.asumis tuki 0 euroa, laskekaa itse!Ihmisiä ne köyhätkin on.Vika ei ole kaupungeissa vaan päättäjissä.tästä maasta vaan uupuu selkeät lait, kuten maksimi neliö vuokrat.Helsingissä sosiaalitoimisto vie asiakkaidensa räikeimoiä tapauksia asumis oikeuteen.Tutkimuksia on tehty,ja tietoa on saatavilla, jos kiinnostaa.Eihän työttömillä ole edes perusterveyden huoltoa ,kun sekin on rakennettu työterveys hullon piiriin.Kuolleisuus erot suomessa ovat muihin pohjois maihin verrattuna suuremmat. Samoin pitkä aikais sairaudet ovat alimmissa sosiaali ryhmissä n.50 prosenttia yleisempiä, kuin ylemmissä sosiaali ryhmissä.Itsemurha, ja väkivalta tilastojen mukaan suomi kuuluukin itä balttian maihin.Tässä maassa on nyt rahaa , mutta tuntuu ettei köyhät ole koskaan olleet näin köyhiä, ja rikkaat ,rikkaita.Asunnottomuus ei Helsingissä ole koskaan ollut yhtä näkyvää, kuin tänä päivänä.Vr:n makasiinien tuhopoltto oli ylhäältä tilattu juttu, jota ei koskaan ollut tarkoitus selvittää. Poliisihan päättikin vuonna 2007 lopettaa asian selvittämisen.Tontti kun oli saatav atyhjäksi musiikki talolle, sekä olihan se noloa ,kun kymmenet asunnottomat nukkuivat yönsä makuupusseissa katoksien alla, eduskunta talon naapuri tontilla.Suomessa jää miljoonia vuodessa jakamatta,sosiaali ja terveys menoihin budjetoituja rahoja, koska kunnat kikkailevat kaiken maailman asioilla.Näillä rahoilla kunnat kohentavat mieluummin vaikka jalka käytäviä. Suomessa lait täynnä porsaan reikiä, jotta herran retaleet saavat patsaansa ,ja monumenttinsa.Suomessa kun päättäjät luottavat siihen että, kansa ei lähde kadulle mieltä osoittamaan ,vaan laittaa kiltisti köyden kaulaan.Ajatelkaas suomen kolmea suurinta laulajaa Olavi Virta, Laila Kinnunen,Irwin Goodman mitä jäi elämän työstä?Ei yhtään mitään! Köyhänä, ja sairaana kuolivat. Herran paskiaiset vaan porskuttaa! Irwinin sanoin "Löydään pensselit santaan, ja rukkaset naulaan, eihän tässä muukaan auta, kohta varmaan saadaan sovitella köyttäkin kaulaan, kun ei rahat riitä jukulauta!" v a erukkaset naul oa He

• Niin!!!!
        asukkaita 0 kirjoitti:

kyllähän niistä työttömistä vähemmälläkin eroon pääsee.eikö raahessa ole vähätuloisille seurakunnan puolesta ruokaapua ?itse oulusta pois muuttaneena tiedän ,mitä se on työttömänä vuoralla asua.Isommissa kaupungeissa on työttömien yhdistyksiä, jotka tätä ruoka apuakin tekee.Olen itse kokenut mielekkäämmäksi hakea sen sieltä ,kun on muutakin toimintaa ja, kohtalotovereita.Peruspäivä rahalla on taiteilemista jo sinänsä,ilman että sitä leikataan.Ei kai ketään nälkäänkään tappaa saa, ainakaan vielä.Tiedoksi myös "mievaalle" työttömyys ei ole työttömien vika, esim: pääkaupunki seudulla työvoimapula johtuu ,kohtuu hintaisten vuokraasunto kannan puuttumisen vuoksi.Onhan tämä jo tutkittu juttu. Toinen asia, onko suomi kansantaloudellisesti niin köyhä maa, että asumistuet lasketaan brutto tulojen mukaan .Kyllä on.Tämä tekee työn vastaan ottamisen vuokralla asujalle mahdottamaksi.Jos tunti palkka esim:7-10 e.tunti brutto, ja vuokrat 450-550e kk.asumis tuki 0 euroa, laskekaa itse!Ihmisiä ne köyhätkin on.Vika ei ole kaupungeissa vaan päättäjissä.tästä maasta vaan uupuu selkeät lait, kuten maksimi neliö vuokrat.Helsingissä sosiaalitoimisto vie asiakkaidensa räikeimoiä tapauksia asumis oikeuteen.Tutkimuksia on tehty,ja tietoa on saatavilla, jos kiinnostaa.Eihän työttömillä ole edes perusterveyden huoltoa ,kun sekin on rakennettu työterveys hullon piiriin.Kuolleisuus erot suomessa ovat muihin pohjois maihin verrattuna suuremmat. Samoin pitkä aikais sairaudet ovat alimmissa sosiaali ryhmissä n.50 prosenttia yleisempiä, kuin ylemmissä sosiaali ryhmissä.Itsemurha, ja väkivalta tilastojen mukaan suomi kuuluukin itä balttian maihin.Tässä maassa on nyt rahaa , mutta tuntuu ettei köyhät ole koskaan olleet näin köyhiä, ja rikkaat ,rikkaita.Asunnottomuus ei Helsingissä ole koskaan ollut yhtä näkyvää, kuin tänä päivänä.Vr:n makasiinien tuhopoltto oli ylhäältä tilattu juttu, jota ei koskaan ollut tarkoitus selvittää. Poliisihan päättikin vuonna 2007 lopettaa asian selvittämisen.Tontti kun oli saatav atyhjäksi musiikki talolle, sekä olihan se noloa ,kun kymmenet asunnottomat nukkuivat yönsä makuupusseissa katoksien alla, eduskunta talon naapuri tontilla.Suomessa jää miljoonia vuodessa jakamatta,sosiaali ja terveys menoihin budjetoituja rahoja, koska kunnat kikkailevat kaiken maailman asioilla.Näillä rahoilla kunnat kohentavat mieluummin vaikka jalka käytäviä. Suomessa lait täynnä porsaan reikiä, jotta herran retaleet saavat patsaansa ,ja monumenttinsa.Suomessa kun päättäjät luottavat siihen että, kansa ei lähde kadulle mieltä osoittamaan ,vaan laittaa kiltisti köyden kaulaan.Ajatelkaas suomen kolmea suurinta laulajaa Olavi Virta, Laila Kinnunen,Irwin Goodman mitä jäi elämän työstä?Ei yhtään mitään! Köyhänä, ja sairaana kuolivat. Herran paskiaiset vaan porskuttaa! Irwinin sanoin "Löydään pensselit santaan, ja rukkaset naulaan, eihän tässä muukaan auta, kohta varmaan saadaan sovitella köyttäkin kaulaan, kun ei rahat riitä jukulauta!" v a erukkaset naul oa He

asiaa.. onneksi itse pääsen pikkuhiljaa pois muuttamaan. olen asustellut useissa eri kaupungeissa ja täytyy myöntää että raahe on pahin paikka. itse olen töissä ollut joten en ole tietoinen noista sosiaalipalvelujutuista tai asumistuista, tiedän vaan että raahen työttömyys on verrattaen korkea ja kadulla törmää kaupungin kokoon nähdem erittäin usein juoppoihin/ narkkareihin/ laitapuolenkulkiojoihin. Lehdistä saa lukea jatkuvasti erilaisista raiskauksista ja muista rikoksista, ja apteekissa on erillinen aika milloinka nämä ällöttävät narkkarit voivat hakea uutta puhdasta neulaa jonka sitten jättävät ainakin meidän taloyhtiössä (mikä ei muuten ole kummatissa tai ollinsaaressapäinkään) LASTEN LEIKKIKENTÄLLE joka sijaitsee takapihalla. Muutama viikko sitten heräsin torstaina aamukuudelta kun housuton käniinnen mies hakkasi käytävässä päällään ovea ja kiljui.. Ja kaikki raahelaiset ovat kadehtineet rauhallista ja sijainniltaan huippuluokan asuntoamme. hoh oh. ihmiset on joko todella mukavia tai sitten friikkejä - tiedän kyllä joku ajattelee nyt että näin on jokakaupungissa. Ei kuitenkaan ole, sillä mikaaä asuinkaupungeistani vaikka suurin osa niistä on huomattavasti raahea suurempia; missään ei väkimäärään nähden törmää yhtä paljon kaduilla kaikenmaailman hulluihin ja narkkareihin. Missään ei yleisilmapiiri ole yhtä masentava. Raahessa tehdään asukasprosenttiin nähden huomattavan paljon. Tervetuloa vaan siis raaheen, suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluavat eristäytyä, elää ihan erilaisessa "maailmassa" jossa vallitsevat viidakonlait. Nyt lähdenkin ryyppimään kahvia ja katselemaan ikkunasta kun narkkarit leikkivät takapihan leikkikentällä!

• oululainen

Raahe on tyhjää täynnä, helvetin ärsyttävän näköinen pekka-patsas näyttää olevan koko raahen ylpeys.. saastunu paikka..

• joutomaata

Jutut liikkuu,seinillä on korvat.OLi totta ,tai ei, hällä väliä.Ei ole yhtä pahan suopia ihmisiä tullut tavattua, missään muualla.Vaikka minkä laisia juttuja siellä kuuli, ennen kuin tajusi että ,sielä vaa ihimiset ovat tämmösiä, jättäkää raahe , näille "perus raahelaisille " ääliöille!!!!!!!

• ajatteleppa

Eiköhän kaikki asiat ole ihmistä itestä kiinni .Jos olet rakastunut ja sulla
        on hyvä olla"ONKO SILLOIN ASUINPAIKALLA VÄLIÄ?"!!!!
        Toivon sulle hyvät elämät!!!!

• Raahessa
        ajatteleppa kirjoitti:

Eiköhän kaikki asiat ole ihmistä itestä kiinni .Jos olet rakastunut ja sulla
        on hyvä olla"ONKO SILLOIN ASUINPAIKALLA VÄLIÄ?"!!!!
        Toivon sulle hyvät elämät!!!!

on asua ja on tullut asuttua muuallakin, etelässä, pohjoisessa ja ulkomaillakin ja aina on ollut hyvä asua, joka ikisessä paikassa. Eiköhän se ole itsestä kiinni kuitenkin suurimmaksi osaksi, turha syyttää toisia.

• TEKNOMIES
        Raahessa kirjoitti:

on asua ja on tullut asuttua muuallakin, etelässä, pohjoisessa ja ulkomaillakin ja aina on ollut hyvä asua, joka ikisessä paikassa. Eiköhän se ole itsestä kiinni kuitenkin suurimmaksi osaksi, turha syyttää toisia.

Eli kunhan vaa te ,pysytte siellä raahessa,älkääkä tuoko tapojanne muualle.Raahelaisilla on aivan oma kulttuuri, ja tavat.Toivotan kaikille raahelaisille sekopäille, hasta la vista.

• sissi
        TEKNOMIES kirjoitti:

Eli kunhan vaa te ,pysytte siellä raahessa,älkääkä tuoko tapojanne muualle.Raahelaisilla on aivan oma kulttuuri, ja tavat.Toivotan kaikille raahelaisille sekopäille, hasta la vista.

Taidat olla joku peräkylän
        "peräkammarin poika"

• teillä
        sissi kirjoitti:

Taidat olla joku peräkylän
        "peräkammarin poika"

omasta takaa

• Bahler...

Se kun lähtee omasta itsestään ja siitä mitä päänsisällä liikkuu.

• on nyt

Rainhold?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe