Kiinteän tankin tyhjennys

Finnmaster

Finnmaster 520 clx:n kiinteä polttoainetankki pitäisi tyhjentää. Olisiko teillä vinkkejä tällaiseen hommaan?

6

7549

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinaat..

..tyhjentää, niin täytä mieluummin ääriään myöten täyteen, niin ei kondensoi vettä sekaan.

• tai öljynvaihtopumpulla

Itse olen käyttänyt tehtävään hyvällä menestyksellä halpaa Bilteman öljynvaihtopumppua ( 12 V sähkökäyttöinen) - toimii ainakin polttoöljyllä, sekä Facet:in sähköistä polttoaineen siirtopumppua 12V ( n. 100 L /h) joka maksaa n. 20 € , esim. Motonetistä.

Jos vene on pukeilla, niin lappokin toimii, ja siihen lappoletkuun kun laittaa väliin sellasen perämoottoreiden kanssa käytettävien irtotankkien käsin puristeltavan kumitissipumpun, niin sillä saa lappovirtauksen aikaan ilman imeskelyä letkun päästä.

Ellei lappo ole tuttu asia, niin homma perustuu painovoimaan; kun ylempänä olevaan astiaan laittaa letkun, jonka toinen pää astiassa nesteen alla, ja toinen pää nesteen pintaa alempana, alkaa neste virrata astiasta painovoiman vaikutuksesta pois astiasta ; kunhan letku on ensin ilmattu, eli täytetty sillä imettävällä nesteellä.

• tai öljynvaihtopumpulla

Itse olen käyttänyt tehtävään hyvällä menestyksellä halpaa Bilteman öljynvaihtopumppua ( 12 V sähkökäyttöinen) - toimii ainakin polttoöljyllä, sekä Facet:in sähköistä polttoaineen siirtopumppua 12V ( n. 100 L /h) joka maksaa n. 20 € , esim. Motonetistä.

Jos vene on pukeilla, niin lappokin toimii, ja siihen lappoletkuun kun laittaa väliin sellasen perämoottoreiden kanssa käytettävien irtotankkien käsin puristeltavan kumitissipumpun, niin sillä saa lappovirtauksen aikaan ilman imeskelyä letkun päästä.

Ellei lappo ole tuttu asia, niin homma perustuu painovoimaan; kun ylempänä olevaan astiaan laittaa letkun, jonka toinen pää astiassa nesteen alla, ja toinen pää nesteen pintaa alempana, alkaa neste virrata astiasta painovoiman vaikutuksesta pois astiasta ; kunhan letku on ensin ilmattu, eli täytetty sillä imettävällä nesteellä.

• Joakim

Venettä lainkaan tuntematta tankin tyhjennys onnistuu täyttöhelasta työnnetyllä lapolla tai pumpulla. Jos polttoainetta ei ole hirveästi, alipaineöljynvaihtopumppu Biltemasta voisi olla näppärä.

• Juuri tänään tyhjensin oman tankkini näin: Laitoin 4m pitkän letkun kiinni veneen bensaletkuun (vene trailerilla). Alhaalla maan tasolla imin letkusta, kunnes bensa alkoi maistua suussa. Sitten laitoin letkun kanisteriin ja näin sain 30 L bensaa. On mulla imupumppujakin olemassa , mutta kun ei sattunut olemaan sopivaa letkua niihin niin meni imemiseksi.

• letku pumpusta

Ota koneesta irti bensaletku ja pumppaa letkupumpulla, jos sellainen on letkussa (kuten aika useasti on). Ei mene hirveän pitkään ja sitten rätillä mitä saat pois. Sitten tuuletan sitä muutaman päivän ja annat bensan haihtua pois, ja imuroit tankista kaikki roskat pois. Ja tarkastus luukku kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1525
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe