vaikka Mikkisoftan sanotaankin laittaneen jopa MASM 6:nkin vapaaseen jakeluun niin mikä olis MASM-yhteensopiva assembler? Vai kannattaako mielummin ottaa vaan joku oikeasti free ja opetella se? Onko noissa edes mitään yhteensopivuutta? Entä päteekö noissakin ne kirjastosysteemit niinkuin c:ssä, basicissa ym että lisätään joko koodaus, käännös tai linkitysvaiheessa jokin kirjasto?
Sori, olen assembler-jutuissa ihan nyyppä.
Mun muistikuvani joskus A86:tta hyvin vähän kokeilleena on aika hämärät. Mä muistan siitä vain mov käskyn enkä juuri muuta.
Ja mikä olisi hyvä aloittelijan opas assembler-kieleen?
Kiitoksia vinkeistä ja avusta.
kun kerran ei vanhempia MASMeja löydy
enää mistään
1
837
Vastaukset 1
- Tällaista pakettia
Kirja: http://www.drpaulcarter.com/pcasm/
Kehitystyökalut: nasmx (webbihaulla)
Debuggeri: OllyDbg (webbihaulla kans)
Nasmx-paketti tulee kaikki tarpeellinen kerralla, paitsi editori tai IDE. Voit sitten jatkossa vaihtaa assemblerin toiseen, jos haluat.
Nasmilla voi koodata myös Linuxille, jos vaihdat joskus Mikkisoftan värkeistä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901369
- 46738
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit53660- 20659
- 82650
- 53618
- 47591
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o133587- 51582
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan191557