1. Kirjoita ohjelma, joka tulostaa näytölle sataa pienemmät parilliset positiiviset kokonaisluvut seuraavassa järjestyksessä: 2 98 4 96 6 94 … (Huom ! jokainen luku tulostuu vain kerran, myös luku 50).
2. Kirjoita ohjelma, joka tulostaa näytölle positiiviset nollaa suuremmat 20:llä tasan jaolliset luvut laskevassa suuruusjärjestyksessä (suurin siis ensin) luvusta 200 alkaen.
3. Kirjoita ohjelma, joka laskee kuinka monta karkausvuotta on ollut tähän mennessä alkaen vuodesta 1500 gregoriaanisen kalenterin mukaan. Vuosi on karkausvuosi, jos se on tasan jaollinen 4:llä, mutta ei 100:lla. Poikkeuksena ovat 400:lla tasan jaolliset vuodet, jotka ovat karkausvuosia.
4. Kirjoita ohjelma, joka kysyy käyttäjältä 6 kokonaislukua. Lopuksi ohjelma tulostaa kuinka monta niistä oli parillisia lukuja.
5. Kirjoita ohjelma, joka pyytää käyttäjältä kolme lukua. Ohjelma etsii luvuista pienimmän tulostaa sen näytölle.
6. ohjelma, joka pyytää käyttäjältä 4 lukua ja tulostaa niistä kaksi suurinta.
7. Kirjoita ohjelma, joka kysyy käyttäjältä pilkkikisassa ongittujen kalojen painoja (kalojen määrää ei tiedetä ennalta) ja tulostaa niistä suurimman (= painavimman) kalan painon. Ohjelma lopettaa kalojen painojen kysymisen käyttäjän antaessa kalan painoksi nollan.
Koulutehtäviä
11
1702
Vastaukset
- Pipo
for(int i = 1; i < 50; i )
{
System.out.print((i % 2 == 0) ? (100 - i) " ": (i 1) " ");
} - fdjkdfjkf
for(int i = 200; i > 0; i -= 20)
{
System.out.print(i " ");
} - dfgegergerg
for(int i = 1500; i
- ........
Jos ei ole intoa yrittääkään niin kannattanee vaihtaa alaa.
- liianmonimutkaistamulle
että ohjelmointi ei ole ainut juttu, johon koulussani voi erikoistua. Kaiken lisäksi on helvetin vaikea alkaa tekemään noita tehtäviä, kun lähtötaso on mitä on (ohjelmoinnin osalta) ja kun taso vaihtelee tehtävissä paljon, eikä vaikeus nouse progressiivisesti, vaan osa noista myöhäisemmistä tehtävistä on selvästi helpompia. Sitten kun on vielä opettaja, joka olettaa jokaisen oppivan kaiken kerralla ja nopeasti, niin eipä hirveästi innosta. Jos jumittaa pitkään jonkun tehtävän parissa, niin ei innosta silloinkaan. Ihan turha käydä avautumaan "yrittämisestä", kun et selvästikään tajua hevon vittuakaan eri ihmisten lähtötasoista ja opetuksen tasosta.
- ........
liianmonimutkaistamulle kirjoitti:
että ohjelmointi ei ole ainut juttu, johon koulussani voi erikoistua. Kaiken lisäksi on helvetin vaikea alkaa tekemään noita tehtäviä, kun lähtötaso on mitä on (ohjelmoinnin osalta) ja kun taso vaihtelee tehtävissä paljon, eikä vaikeus nouse progressiivisesti, vaan osa noista myöhäisemmistä tehtävistä on selvästi helpompia. Sitten kun on vielä opettaja, joka olettaa jokaisen oppivan kaiken kerralla ja nopeasti, niin eipä hirveästi innosta. Jos jumittaa pitkään jonkun tehtävän parissa, niin ei innosta silloinkaan. Ihan turha käydä avautumaan "yrittämisestä", kun et selvästikään tajua hevon vittuakaan eri ihmisten lähtötasoista ja opetuksen tasosta.
Että sinullakin sentään yritystä riitti siihen asti että copy-pasteat tehtävät keskustelupalstalle. Siinähän sitä oppiikin nokkelasti. Eikä riittänyt että olisit kertonut mikä missäkin tehtävässä on hankalaa tai mitä olet yrittänyt saada aikaan, piti vaan kopioida tehtävät ruudulle. Jos tosiaan yritystä ja innostusta on niin paljon, on ihan turha alkaa itkemään opetuksen tasosta ja progressiivisesta tasonnoususta.
Sinullakin varmaan on olkapäissä kiinni räpylät jotka voit nostaa ylös jos homma menee liian nopeasti ja tarvit selvennystä. Mutta jos sulla on lähtötaso noin korkealla, ehkä kannattaa sitten jättää touhu ennemmin yläasteelle ja mennä vaikka hesburgeriin paistamaan hampurilaisia, siinä ei tarvi itse selvittää sen kummempaa. - liianmonimutkaistamulle
........ kirjoitti:
Että sinullakin sentään yritystä riitti siihen asti että copy-pasteat tehtävät keskustelupalstalle. Siinähän sitä oppiikin nokkelasti. Eikä riittänyt että olisit kertonut mikä missäkin tehtävässä on hankalaa tai mitä olet yrittänyt saada aikaan, piti vaan kopioida tehtävät ruudulle. Jos tosiaan yritystä ja innostusta on niin paljon, on ihan turha alkaa itkemään opetuksen tasosta ja progressiivisesta tasonnoususta.
Sinullakin varmaan on olkapäissä kiinni räpylät jotka voit nostaa ylös jos homma menee liian nopeasti ja tarvit selvennystä. Mutta jos sulla on lähtötaso noin korkealla, ehkä kannattaa sitten jättää touhu ennemmin yläasteelle ja mennä vaikka hesburgeriin paistamaan hampurilaisia, siinä ei tarvi itse selvittää sen kummempaa.niin varmasti ymmärrät, että kaikille se ei ole. Sinulta meni näköjään ohi se mainintani, että koulussani on muitakin erikoistumisia kuin ohjelmointi. Ja kaikki muu on sujunut ihan hyvin. Mutta EEEIii. Jos ei osaa ohjelmointia, niin pitää mennä heseen töihin. Jos asia olisi noin, niin sinun logiikan mukaan vain koodarit eivät olisi mäkissä/hesessä töissä. Valitettavasti (siis onneksi) idän maissa koodausta tehdään pilkkahintaan (ja PALJON). Eli siinä se sinun "hese-teoriasi".
"Sinullakin varmaan on olkapäissä kiinni räpylät jotka voit nostaa ylös jos homma menee liian nopeasti ja tarvit selvennystä."
En ole ryhmässäni ainut, jonka mielestä opettaja ei osaa opettaa ja jonka mielestä opettajaa ei edes kiinnostaa opettaa. Onko se sinun mielestäsi hyvää opetusta, että kun viittaa, niin opettaja kirjoittaa tehtävän valmiiksi ja sanoo, että onpas helppoa. Tuntuu tosi kivalta, kun se ei olekaan niin helppoa itselleen.
Sinun logiikan mukaan minä voisin mennä selittämään tietokoneen perustoimintaperiaatteesta/sisuskaluista jollekin, joka ei ole yhtään sitä opiskellut/harrastellut, ja selittää kuinka HELPPOJA ne asiat ovat. Ehkä afrikkalaistenkin pitäisi osata rakentaa vesilaitoksia jo syntyessään (jotta eivät likavettä joutuisi juomaan), koska se on niin HELPPOA.
Jotkut eivät osaa edes asentaa a/v -laitteita telkkariin kiinni. Jotkut eivät osaa edes koota omaa konetta komponenteista. Jotkut eivät osaa edes asentaa uutta emolevyä Windows XP:hen ilman uudelleenasennusta/korjausasennusta/formatoimista. Vaikkei osaa, niin en mä ainakaan tule whinettää niille epäasiallisesti, kun ne ei osaa. Mutta jos looginen päättelykykysi on noin surkea (ja täysin subjektiivinen), niin ihmettelen miten osaat koodata (kun pidät sitä noin tärkeänä). Taidat olla narsisti. - ........
liianmonimutkaistamulle kirjoitti:
niin varmasti ymmärrät, että kaikille se ei ole. Sinulta meni näköjään ohi se mainintani, että koulussani on muitakin erikoistumisia kuin ohjelmointi. Ja kaikki muu on sujunut ihan hyvin. Mutta EEEIii. Jos ei osaa ohjelmointia, niin pitää mennä heseen töihin. Jos asia olisi noin, niin sinun logiikan mukaan vain koodarit eivät olisi mäkissä/hesessä töissä. Valitettavasti (siis onneksi) idän maissa koodausta tehdään pilkkahintaan (ja PALJON). Eli siinä se sinun "hese-teoriasi".
"Sinullakin varmaan on olkapäissä kiinni räpylät jotka voit nostaa ylös jos homma menee liian nopeasti ja tarvit selvennystä."
En ole ryhmässäni ainut, jonka mielestä opettaja ei osaa opettaa ja jonka mielestä opettajaa ei edes kiinnostaa opettaa. Onko se sinun mielestäsi hyvää opetusta, että kun viittaa, niin opettaja kirjoittaa tehtävän valmiiksi ja sanoo, että onpas helppoa. Tuntuu tosi kivalta, kun se ei olekaan niin helppoa itselleen.
Sinun logiikan mukaan minä voisin mennä selittämään tietokoneen perustoimintaperiaatteesta/sisuskaluista jollekin, joka ei ole yhtään sitä opiskellut/harrastellut, ja selittää kuinka HELPPOJA ne asiat ovat. Ehkä afrikkalaistenkin pitäisi osata rakentaa vesilaitoksia jo syntyessään (jotta eivät likavettä joutuisi juomaan), koska se on niin HELPPOA.
Jotkut eivät osaa edes asentaa a/v -laitteita telkkariin kiinni. Jotkut eivät osaa edes koota omaa konetta komponenteista. Jotkut eivät osaa edes asentaa uutta emolevyä Windows XP:hen ilman uudelleenasennusta/korjausasennusta/formatoimista. Vaikkei osaa, niin en mä ainakaan tule whinettää niille epäasiallisesti, kun ne ei osaa. Mutta jos looginen päättelykykysi on noin surkea (ja täysin subjektiivinen), niin ihmettelen miten osaat koodata (kun pidät sitä noin tärkeänä). Taidat olla narsisti.Ei kukaan osaa ohjelmoida syntyessään. Jokainen tarvii niitä perselihaksia ja vähän viitsimistä. Vitutti muakin joskus koulussa jos en jotain asiaa tajunnut, mutta silti muutamaankin kertaan otin itseäni niskasta kiinni ja opettelin asian. Jos joku asia on tunnilla epäselvää, se asia on ihan varmasti epäselvä jollekin muullekin. Kannattaa siis nähdä vähän vaivaa ja kysyä.
"Sinulta meni näköjään ohi se mainintani, että koulussani on muitakin erikoistumisia kuin ohjelmointi"
Mitä sitten? Jos muillakin erikoistumislinjoilla vaaditaan joku ohjelmoinnin peruskurssi niin sitten se vaaditaan. Kai teilläkin on kurssien lopuksi jonkinlainen testi missä katsotaan onko oppilas oppinut mitään? Ei kai niissä kokeissa kuitenkaan saa pistää keskustelupalstalle pyyntöä että voisko joku tehdä tän mun puolesta kun ei tullut vaivauduttua...? Ihan itse sä sitä pommia itselles rakennat.
Noi sun laittamat tehtävät on niin helppoja perusjuttuja että vastaavia esimerkkejä löytyy netistä vinot pinot, vaikka sitten SUN:n sivuilta, ei tarvi muuta kuin pistää Googleen haku ja kopioida vastaus... mutta kun ei.. ei riitä intoa edes niin pitkälle. Edelleen sun tapauksessa ei ollut kyse siitä että sä olisit yrittänyt itse, ajattelit vaan että enpä viitsi, jos vaikka joku muu tekis. Sillä asenteellahan pääsee pitkälle.
"En ole ryhmässäni ainut, jonka mielestä opettaja ei osaa opettaa ja jonka mielestä opettajaa ei edes kiinnostaa opettaa."
Mutta yhdelläkään ei sitten ole kanttia nostaa kättä ylös ja pyytää selittämään uudelleen?
"Onko se sinun mielestäsi hyvää opetusta, että kun viittaa, niin opettaja kirjoittaa tehtävän valmiiksi ja sanoo, että onpas helppoa"
Ei ole, mutta ei sekään ole mikään tekosyy istua tunnilla peukaloiden päällä ja toivoa että joku suomi24:ssä kertoo mikä on vastaukset ettei vaan tarvi itse vaivautua.
"Taidat olla narsisti"
Just. Niin olen, vähintään. Mutten silti ole laiska paska niinkuin sinä.
- liianmonimutkaistamulle
Koitan tässä tehdä nämä tehtävät ja katsoa netistä aineistoa, jossa lukee ne asiat, joita en vielä tiedä. Ja vaikka noi kaikki jutut tietäisikin, niin ei niitä aina osaa automaattisesti käyttää tehtävää tehdessä. Mutta toki se auttaa, jos tietää joihinkin tehtäviin vastauksen. Sitten ne on helpompi analysoida pala palalta ja (koittaa) oivaltaa itse. Parempi se kuin olla osaamatta tehdä mitään.
- kun ei tiedä edes omalla ki...
Joskus tosiaan aika hankalaa kun ei tiedä edes miten "omalla kielellä" tehtävän ratkaisisi.
Juu nou, eli jos ei osaa tehdä vaikkapa top-to-bottom suunnitelmaa niin vähän hankalaa.
- Pirjo Karjalainen
Tehtävä 5.
--Alku--
import java.util.Scanner;
public class Ohjelma1 {
public static Scanner skanneri = new Scanner(System.in);
public static void main(String[] args) {
int[]A=new int[5];
int muuttuja = 0;
do{
muuttuja ;
System.out.print(muuttuja " luku: ");
A[muuttuja] = skanneri.nextInt();
}
while (muuttuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889