Lexus Pariisin autonäyttelyssä

uktukdkkktkkhk

Lehdistötiedotteen mukaan Lexus esittelee Pariisin autonäyttelyn yhteyessä IS-mallin avomallin joka saa nimekseen IS 250C. Tästä avoautosta ei ole vielä julkistettu ainuttakaan kuvaa.

Lisäksi IS Sedanin facelift nähdään ensimmäistä kertaa Euroopassa. Uudistuksen yhteydessä IS dieselin EU-kulutukset laskevat 3 % (vakiomalli) ja 8 % (Sport-malli).

Nopeasti laskettuna uudet lukemat olisivat siis 6,1 litraa (vakio) ja 6,8 litraa (Sport).

http://www.autonews.com/article/20080911/COPY01/309119963/1130&refsect=

22

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjkx

      eiks tossa sanottu että co2 päästöt tippuvat mainitsemasi prosentin verran?

      • uktukdkkktkkhk

        CO2-päästöt ovat suoraan verrannollisia auton kulutukseen, eli jos CO2-päästöt pienenevät vaikkapa 5%, myös kulutus vähenee 5%.

        Kannattaa muistaa ettei tuo suora suhde päde muihin päästöihin kuten HC- tai NOx-päästöihin.


    • twin turbo HDI V.6.

      tulossa moottoriin kaksoisturbo-ahdin?.
      Pelkkä yksi ahdin ei auta tuomaan vääntö-aluetta yhtä laajaksi,mitä kaksi ahdinta!!.

    • pahalampi

      hienoa että nyt tojo IS diesel pääsee kulutuslukemallaan jo lähes BMW bensamallien tasolle!!tosin päästöissä lexus is jää reilusti!mikä siinä on että muut valmistajat ei pääse BMW:n tasoon?kuitenkin kulutus mitataan aivan samalla tavalla,kuin myös päästöt.

      • lähinnä se

        että BMW:llä ei mikään muu merkitse mitään kuin noiden laboratoriomittausten tulokset. Jotkut muut autonvalmistajat välittävät myös auton käyttöominaisuuksista.

        Oma IS 220d Sport hörppää seka-ajossa kuusi litraa, maantiellä 5,3-5,5. EU-yhdistetty siis 7,4. Haluaisin tavata sen BMW-kuskin, joka ajelee esim. 320d:llä saman verran alle normin...


      • pahalampi
        lähinnä se kirjoitti:

        että BMW:llä ei mikään muu merkitse mitään kuin noiden laboratoriomittausten tulokset. Jotkut muut autonvalmistajat välittävät myös auton käyttöominaisuuksista.

        Oma IS 220d Sport hörppää seka-ajossa kuusi litraa, maantiellä 5,3-5,5. EU-yhdistetty siis 7,4. Haluaisin tavata sen BMW-kuskin, joka ajelee esim. 320d:llä saman verran alle normin...

        olet varmaan ottanut nuo lukemat auton omalla ajotietokoneella?niihin voit huoletta lisätä tojolisän,0,5-1.5 litraa.kuten sanoin diesel iS.n kulutus on bensa bemun luokkaa.oma 318i(3/2008)4,8-5,3 litraa maantiellä mitattu ja seka ajo 6-6,5 litraa!luulisi sen 320d:n menevän alle tuon,tosin diselille nämä suomen 80kmh nopeudet ovat myrkkyä,kutosvaihteella aika jyryyttämistä...


      • IS 250 Luxury
        pahalampi kirjoitti:

        olet varmaan ottanut nuo lukemat auton omalla ajotietokoneella?niihin voit huoletta lisätä tojolisän,0,5-1.5 litraa.kuten sanoin diesel iS.n kulutus on bensa bemun luokkaa.oma 318i(3/2008)4,8-5,3 litraa maantiellä mitattu ja seka ajo 6-6,5 litraa!luulisi sen 320d:n menevän alle tuon,tosin diselille nämä suomen 80kmh nopeudet ovat myrkkyä,kutosvaihteella aika jyryyttämistä...

        tiedustelisin mikä on ammattisi?


      • pahalampi
        IS 250 Luxury kirjoitti:

        tiedustelisin mikä on ammattisi?

        niin,pakko tänne on totuuksia kirjoitella,kun tojot ei käy kaupaksi,aikaa on...


      • *Antti*
        pahalampi kirjoitti:

        niin,pakko tänne on totuuksia kirjoitella,kun tojot ei käy kaupaksi,aikaa on...

        En muuten halua sotkeutua kiistelyynne, mutta kulutuksesta ja moottorin ominaisuuksista haluan sanoa muutaman sanan.

        Minulla on IS 220d:stä ja BMW:stä kokemuksiin liittyvää vertailupohjaa.

        Omistin runsaan vuoden IS 220d:n vuosimallia 2007. Auton kulutus minulla sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa oli n. 7 l/100 km. Nyt omistan BMW X3 2,0dA:n. Sen kulutus vastaavassa ajossa on noin 7,2 l/100 km. Siitä päätellen BMW 320 d kulutttaa huomattavasti vähemmän kuin IS 220d. Tämä siitä huolimatta, että BMW 2,0d-moottorin käyttöominaisuudet ovat valovuoden edellä Lexuksen 2,2-litraisen käyttöominaisuuksia. Joka ei tätä usko, käyköön kokeilemassa.

        Sinänsä en väitä, että Lexus olisi huono auto, päinvastoin, mutta moottorin ominaisuudet eivät ole lähellekään bemarin koneen tasalla.


      • kokemusta jo on.
        *Antti* kirjoitti:

        En muuten halua sotkeutua kiistelyynne, mutta kulutuksesta ja moottorin ominaisuuksista haluan sanoa muutaman sanan.

        Minulla on IS 220d:stä ja BMW:stä kokemuksiin liittyvää vertailupohjaa.

        Omistin runsaan vuoden IS 220d:n vuosimallia 2007. Auton kulutus minulla sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa oli n. 7 l/100 km. Nyt omistan BMW X3 2,0dA:n. Sen kulutus vastaavassa ajossa on noin 7,2 l/100 km. Siitä päätellen BMW 320 d kulutttaa huomattavasti vähemmän kuin IS 220d. Tämä siitä huolimatta, että BMW 2,0d-moottorin käyttöominaisuudet ovat valovuoden edellä Lexuksen 2,2-litraisen käyttöominaisuuksia. Joka ei tätä usko, käyköön kokeilemassa.

        Sinänsä en väitä, että Lexus olisi huono auto, päinvastoin, mutta moottorin ominaisuudet eivät ole lähellekään bemarin koneen tasalla.

        BMW diesel-moottoreissa on kaksi turbo-ahdinta,joka auttaa koko kierros-alueiden -eli suuremmallakin vaihteella voi ajaa hiljaa,eikä moottori "yski"!.
        Tähän ei Lexuksen IS 220d-moottori pysty!!.


      • Jorma vaan
        kokemusta jo on. kirjoitti:

        BMW diesel-moottoreissa on kaksi turbo-ahdinta,joka auttaa koko kierros-alueiden -eli suuremmallakin vaihteella voi ajaa hiljaa,eikä moottori "yski"!.
        Tähän ei Lexuksen IS 220d-moottori pysty!!.

        Kyllä bemarillakin on 318d/320d ihan tavallinen turbodiesel, hyvä sellainen kylläkin. Tupla-ahdettu on tuo 200-heppainen 2-litran diesel.


    • IS-2009

      Electric Power Steering (EPS) BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Jotta voit nauttia vielä useammista kaarreajoista yhdellä tankillista polttoainetta,tuetaan ohjausta sähkömottorilla*.Sitä vastoin kuin perinteiset hydrauliikkajärjestelmät,tämä kuluttaa energiaa vain todellisen ohjausliikkeen aikana.Ajatpa sitten suoraan eteenpäin tai pidätpä ohjauspyörää jatkuvasti käännettynä kaarreajossa,sähkömoottori ei ole aktiivinen – voimansiirrolle jää enemmän moottorin voimaa.

      Kuusisylinteriset dieselrivimoottorit BMW 325d,330d, ja 335d -malleissa.
      Kuusisylinteriset dieselrivimoottorit ovat jo pitkän aikaa osoittaneet,kuinka hyvin teho ja taloudellisuus sopivat yhteen,mutta täysin uudelleen rakennetussa BMW 330d mallissa tämä seikka todella tulee esille.Voimakkaasti ja harmonisesti se saa aikaan 180kW suorituskyvyn (245HV) ja maksimaalisen 520Nm vääntömomentin,kulutuksen ollessa kuitenkin vain 5,7 l/100 km.Tähän parannukseen on olemassa lujat syyt:
      esimerkiksi uudelleen työstetty turboahdinjärjestelmä,jossa muuttuva tulogeometria,kolmannen sukupolven Common-Rail-suoraruiskutus ja 5 kg painonsäästö erittäin lujilla alumiiniseoksilla.Tähän moottoriin on saatavana BMW BluePerformance,jolloin se täyttää jo nyt vuonna -2014 voimaantulevan pakokaasunormin E6 asettamat vaatimukset (saatavana Suomessa myytäviin malleihin vuoden 2009 aikana,ennakkotieto)!.
      (Kaikki BMW-dieselmoottorit on varustettu vakiovarusteisilla hiukkassuodattimilla) ja ne ovat EU5-kykyisiä (EU5-lainsäädännön voimaanastumisen jälkeen EU5-hyväksyttyjä).
      Polttonesteen kulutus / CO2-päästö:
      Yhd.polttonesteen kulutus: 5,7-6,7 l/100km,
      yhd.CO2-päästöt: 152-177g/km.

      Alumiini-etuakseli BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Alumiininen kaksoisnivelinen joustintuki-etuakseli painaa noin 30 prosenttia vähemmän kuin tavallinen teräsrakenteinen akseli.Tämä pienentää etuakseliin kohdistuvaa kuormitusta ja aikaansaa tasapainotetun painojaon akseleiden välillä.Tämän huomaa tarkassa ja ketterässä ajokäyttäytymisessä aina äärialueille asti.
      Viisitukivartinen taka-akseli BMW 3-sarjan Sedanissa.
      BMW 3-sarjan Sedan vakuuttaa loistavilla ajo-ominaisuuksillaan,vaikka onkin kevyempi.Yksi syy tähän on viisitukivartisen taka-akselin teräs-kevytrakenne.Se takaa poikkeuksellisen jäykkyyden ja sallii näin äärimmäisen tarkan pyörän ohjaamisen.

      50:50 painojakauma akseleiden välillä BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Johdonmukainen painon pienentäminen oikeissa kohdissa ja takavetoisuus huolehtivat tasapainotetusta akselikuormituksen jaottelusta molempien akseleiden välillä.Tulos vakuuttaa kaarre kaarteelta vastustamattomalla ajoketteryydellään:
      BMW 3-sarjan Sedanin täydellinen tasapaino.

      Dynaaminen ajovakauden valvonta (DSC)
      BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Urheilullinen ajaminen vaatii erittäin hyvää keskittymistä.Reaktiot tapahtuvat vain millisekunneissa.DSC vertailee jatkuvasti ajoneuvon ohje-tilaa sen todelliseen tilaan.Mikäli auto uhkaa lähteä luisuun,tasaa järjestelmä sen jarruttamalla yksittäisiä pyöriä välittömästi.DSC huolehtii siitä,että ajovakaus olisi parempi kaikilla alustoilla ja kaikissa sääolosuhteissa.DSC sisältää esikytkettyjen järjestelmien kuten ABS ja Dynamic Brake control (DBC) lisäksi muita laajennettuja toimintoja.

      Jousitus ja iskunvaimennus BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Olipa ajoalustana sitten asfaltti,sora tai mukulakivi:
      BMW 3-sarjan Sedanin jousitus ja iskunvaimennus sovittavat itsensä ihanteellisella tavalla jokaiseen tilanteeseen.Ne tarjoavat kuljettajalle koko kirjon urheilullisen käsiteltävyyden ja mukavan ajamisen välillä.Tarkan hienosäädön tulos,joka ei ole vain mitattavissa vaan myös tunnettavissa – puhtaana ajamisen ilona.

      BMW 3-sarjan Sedanin aerodynamiikka.
      0,26 cW-arvo:
      tuskin mitään muuta suurtuotantoajoneuvoa on kehitetty niin pitkälle kuin erityisesti BMW 318i ja BMW 320i malleja on.Aerodynaaminen kokonaisuus,jossa jokainen yksityiskohta on työstetty loppuun asti - aina ilmanottoaukoista antenniin.Näin saadaan erityisesti suurissa nopeuksissa pienennettyä ilmanvastusta ja täten alennettua polttonesteen kulutusta.Tyylikkyydessä ja ulkonäössä ei sen sijaan ole tehty mitään kompromisseja.

      Auto Start Stop -toiminto BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Punaiset liikennevalot,liikenneruuhkat,tietyöt – on lukuisia tilanteita,jolloin moottori käy tyhjäkäynnillä ja kuluttaa tarpeettomasti polttoainetta.Auto Start Stop –toiminto sammuttaa moottorin ja käynnistää sen uudelleen kun kytkinpoljinta painetaan – tilanteen ja tarpeen mukaan.Mukava tapa säästää polttoainetta ja laskea päästöjä.

      Jarrutusenergian hyödyksikäyttö
      BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Tähän mennessä jalan ottaminen kaasupolkimelta on tarkoittanut,että energiaa on jätetty hyödyntämättä.Jarrutusenergian hyödyksikäyttö tekee tästä nyt lopun:
      generaattori muuttaa vapautuvan liike-energian sähköenergiaksi.Akkua ladataan niin sanotusti “ilmaiseksi”.Muulloin kuin jarrutettaessa generaattori kytketään irti moottorista,jolloin kiihtyvyys paranee ja polttonesteen kulutus laskee.

      BMW 3-sarjan Sedanin ilmaläppäohjaus.
      Tehokkaat jäähdyttimet heikentävät aerodynamiikkaa.Esikytketyt ohjattavat läpät sitä vastoin parantavat BMW 3-sarjan Sedanin aerodynamiikkaa.Moottorinhallinta arvioi jäähdytystarpeen ja avaa läpät vain kun täysi jäähdytysmäärä on tarpeen.Tavallisessa ajossa ilmavirta ohjataan jäähdyttimen ohi,jolloin säästyy polttoainetta.

      (Renkaat,joiden vierintävastus on pienempi
      BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Ajon aikana rengas muuttaa jatkuvasti muotoaan.Tämä maksaa energiaa ja siksi polttoainetta.Renkaissa,joissa vierintävastus on pienempi,on onnistuttu vähentämään renkaiden muodon muuttumista erityisellä renkaiden kulutuspintojen ja sivuosien rakenteella.Polttonesteen kulutus laskee jokaisessa kaarteessa ja kaikilla suorilla).
      Jatka vain matkaa.
      Run-flat renkaat BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Renkaan vaihtaminen tienposkessa kuuluu menneisyyteen.Renkaiden sivuosien erityisen vahvistuksen ansiosta vakiovarusteisilla BMW 3-sarjan Sedanin renkailla voidaan vielä rengasrikonkin jälkeen ajaa jopa 150 km matka.Näin käytettävissä on enemmän tavaratilaa ja vähemmän painoa,koska varapyörää ei enää tarvita.Tämän lisäksi jokainen pienikin paineen putoaminen osoitetaan kuljettajalle vakiovarusteisen rengasrikkonäytön avulla.

      Häikäisemätön.Kaukovaloapu BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Lisää turvallisuutta – kaukovaloapu kytkee liikenteestä riippuen kaukovalot päälle ja pois päältä helpottaen näin kuljettajan työtä.Mikäli järjestelmä on aktiivinen,valvoo taustapeilissä oleva kuvatunnistin liikennettä ja valo-olosuhteita.Näiden tunnistinkuvien avulla kaukovaloapu päättää,voidaanko kaukovalot kytkeä päälle.Kun edellä ajaa muuta liikennettä ja/tai vastaan tulee liikennettä tai kun valoisuus on riittävä,kytkeytyvät kaukovalot pois päältä.

      Muuttuva ajovalojen etäisyys
      BMW 3-sarjan Sedanissa.
      Ratkaisevaa eivät ole metrit vaan sekunnit:
      suurissa nopeuksissa kuljettajan täytyy katsoa kauemmaksi voidakseen reagoida tilanteisiin riittävän ajoissa.Siksi ajovaloja ohjataan nopeuden mukaan.Kaupunkiliikenteessä automatiikka laskee ajovaloja,jotta ne osoittavat ajorataan aivan auton edessä häikäisemättä vastaantulevaa liikennettä.Suuremmissa nopeuksissa ajovaloja kohotetaan,jotta kuljettaja voi nähdä kauemmaksi.

    • jani k

      -2009 "faceliftin" yhteydessä bensiini-moottorin "viereen" myöskin hybridi-moottorin?.
      Olisi ainakin tarpeellinen,koska ...!!!.

      • kilpavarustelija

        saksalaisten kuseskelukilpailuun tietty pitäis ottaa osaa...
        miksi tuollaiseen ainaiseen tehonnosteluun pitäisi osallistua tuo menee naurettavuuksiin, seuraavassa C:ssä kun pitäs nykytahdilla olla olla jo lähes 550 heppaa, ja reilun viiden vuoden päästä a:ssakin kolmattasataa


      • BMW 330x
        kilpavarustelija kirjoitti:

        saksalaisten kuseskelukilpailuun tietty pitäis ottaa osaa...
        miksi tuollaiseen ainaiseen tehonnosteluun pitäisi osallistua tuo menee naurettavuuksiin, seuraavassa C:ssä kun pitäs nykytahdilla olla olla jo lähes 550 heppaa, ja reilun viiden vuoden päästä a:ssakin kolmattasataa

        http://www.iltasanomat.fi/autot/1585295


      • kilpvarustelija
        BMW 330x kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/1585295

        ja se on urheilullisempi, miksi sen pitäisi olla?
        ainakin ole 316i on 16 tuumasilla peltivanteilla varustettuna aika kaukana urheilullisuudesta!


    • hybrid loppuvuodesta -2009.
    • kysymys.

      Plug-in Hybridi -malleja,mm.Lexus IS-F mallista?.

    • toivottavasti on!.

      hiukkassuodatin -ja partikkelisuodatin?.

    • IS 220d Sport

      Onko uudistuneeseen Lexus IS-malleihin tulossa myöskin Attention Assistin-järjestelmä,lisä -tai vakiovarusteeksi?.
      http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Väsymysvaroitin tulossa Mersuihin ensi vuonna/1135238858178?merkki=Mercedes-Benz

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe