Kuinka moni teistä.

Telpet

Palstan naaraspuoliset kirjoittajat hei, miksei toki uroksetkin, joko olette alkaneet miettiä tulevaa Joulua?

Ja nyt osa sai raivokohtauksen, mutta kohtahan se Joulu on, kun ollaan syksyssä.
Meitä oli akkoja iso liuta koirineen tuolla metikössä ja siellä virisi keskustelu sukankutomisesta.
Monikin oli jo aloittanut lahjasukkien teon.

Jokos te olette aloittaneet lahjaneuleet?
Minä en ole vielä edes miettinyt neulomista, mutta varmaan kohta pitäis, jos aikoo jotakin tehdä. Jos vaikka ensiviikolla, ehkä.

22

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.sorsa

kutomisesta meinaa, eräässä paikallisessa radiossa eräs toimittaja mies puolikas kertoi olevansa ainut mies ompelukurssilla, tunsi olonsa pikkaisen orvoksi.

Noh minä ajattelin ihan oikeasti jos noista langoista mitkä on roskiin menossa saisi jotain kyhättyä, saa emäntä pikkaisen vain näyttää miten homma sujuu.

Tee dallullesi, muuten talveksi asu, yli -15 palelee talvella, meillä on 1 X ostettu, 1x saatu käyttämätön ei sopinnut dobberille ja yksi emännän tekemä, kyl keppaa meijän pojalla talvella.

• että mitkä koirat on kylmänarkoja? monilla lyhytkarvaisilla isoillakin koirilla käytetään takkia tai sadevaatetta. mutta esim millään rottwailerilla tai amstaffilla/pittbullilla en ole koskaan takkeja nähnyt.
        uskotaanko että nämä "kovemmat" rodut eivät palele vai mistähän johtuu?

• n.sorsa
        majorica kirjoitti:

että mitkä koirat on kylmänarkoja? monilla lyhytkarvaisilla isoillakin koirilla käytetään takkia tai sadevaatetta. mutta esim millään rottwailerilla tai amstaffilla/pittbullilla en ole koskaan takkeja nähnyt.
        uskotaanko että nämä "kovemmat" rodut eivät palele vai mistähän johtuu?

on pohjavilla rotikoillakin ja talvella ruoka maittaa kovastikkin saavat läskiä luiden ympärille tarkenevat paremmin, niin meilläkin syödään tosin meillä ei pohjavillaa.

• Telpet

Meinaan tuossa dallun lämmikkeessä. Saiskohan siltä teidän emännältä vähän ohjetta siihen neuleeseen, kun olen aika tumpelo noitten suhteen.

Sukkia kyllä osaan tehdä, mutta muuta ilman ohjetta ei arvaa edes kokeilla.
        Siinä saattaa mennä aikaa ja tupakkaa kiroillessa sen kanssa. Ja siltikin jäädä tekemättä.

Kysäiseppä kauniisti vaimoltasi, josko hän antaisi ohjeen.
        No, oletko sä oikeasti nyt itse neulonut jotakin, vai jäikö suunnitteluksi?

• n.sorsa
        Telpet kirjoitti:

Meinaan tuossa dallun lämmikkeessä. Saiskohan siltä teidän emännältä vähän ohjetta siihen neuleeseen, kun olen aika tumpelo noitten suhteen.

Sukkia kyllä osaan tehdä, mutta muuta ilman ohjetta ei arvaa edes kokeilla.
        Siinä saattaa mennä aikaa ja tupakkaa kiroillessa sen kanssa. Ja siltikin jäädä tekemättä.

Kysäiseppä kauniisti vaimoltasi, josko hän antaisi ohjeen.
        No, oletko sä oikeasti nyt itse neulonut jotakin, vai jäikö suunnitteluksi?

ja vanhoista vaateista saa aina tehtyä koirille asuja, itsellä oli bullmastiffeillä ihmisten vaateiteta, kun raasut ei kestännyt kylmää.

http://www.saunalahti.fi/glottis/pikatakki.htm

http://www.ninalandia.com/koiranVaatteet.html

http://personal.inet.fi/cool/milli/neule.htm

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=40

• Telpet
        n.sorsa kirjoitti:

ja vanhoista vaateista saa aina tehtyä koirille asuja, itsellä oli bullmastiffeillä ihmisten vaateiteta, kun raasut ei kestännyt kylmää.

http://www.saunalahti.fi/glottis/pikatakki.htm

http://www.ninalandia.com/koiranVaatteet.html

http://personal.inet.fi/cool/milli/neule.htm

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=40

Nämä neulejutut kiinnostaa. Noita ommeltuja juttuja meiltä löytyy repullinen eri kokoisia.
        Niitä on tullut tehtyä kaikille koirille, vaikka ei nämä nyt keskuudestamme poistuneet metsästyshukat juurikaan niitä pitäneet.
        Nyt aion kokeilla neuloa näille kummallekin tytölle jotain kivaa.
        Kiitos ja hyvää viikonloppua.

• n.sorsa
        Telpet kirjoitti:

Nämä neulejutut kiinnostaa. Noita ommeltuja juttuja meiltä löytyy repullinen eri kokoisia.
        Niitä on tullut tehtyä kaikille koirille, vaikka ei nämä nyt keskuudestamme poistuneet metsästyshukat juurikaan niitä pitäneet.
        Nyt aion kokeilla neuloa näille kummallekin tytölle jotain kivaa.
        Kiitos ja hyvää viikonloppua.

kokeilla jos saisi jotakin aikaiseksi, noh lähinnä haluaisin koirien pantoja ja hihnoja tehdä, kun kaupan tuoteet on semmoisia mitkä ei aina mielytä ja kestä. Tässä on miljööniä linkkejä vaikeita ja helppoa ohjeita vaateista. Itse tehtyä osaa aina arvostaa on vaikka vain puinen voiveitsi, niissä on tunnearvoa, mitä rahalla ostetuissa tavaroissa ei samalla lailla ole.

http://www.borderterrieri.net/page8.php

• lahjoja vielä neuloa,ihan itselleni vaan puikot sauhuaa =)))
      Joulu,yäk,ei vielä kiitos.

• Telpet

Voi vitsi, kateeksi käy. Tuo, että neulot itsellesi. Minä olen neulonut yhden ainoan villatakin itselleni, siihen kului aikaa varmaa viisi vuotta.
        Enkä ole koskaan sitä pitänyt päälläni.
        Sukat ovat ne mun juttu, niitä kyllä teen.
        Joulusta olen kanssasi ihan samaa mieltä.

• minua jo aikaisin. Lahjat on jo melkein hankittu kaikki. Ei tarvitse jouluruuhkissa jonottaa.
      Minä en hanki juuri muuta kuin kirjalahjoja ja jo on valmistumassa pikkujoululahjoiksi rommiluumut.

• Telpet

Kyllä se olis hieno juttu, kun ne lahjat, mitä aikoo hankkia, tulisi hankittua ajoissa.
        Mutta ei, joka vuosi sama juttu, viikkoa ennen joulua sitä havahtuu, että lahjojakin vielä.

• Tämä osa saa se raivokohtauksen pelkästä höösäyksen ajattelusta...

Höösätään vasta,kun sen aika on.

• vaikka joka vuosi ajattelen että tänä vuonna olen ajoissa niin aina jää viime hetkeen kuitenkin.
      joulukortitkin laitan aina viime hetkellä. ehkä menevät perille vasta joulun jälkeen ;-)
      mutta sitten kun menen ostamaan ne joululahjat niin ne on yleensä paperilla ja muutama tunti niin kaikki on ostettu. samoin jouluruokaostokset ja laittaminen. kirjoitan aina suunitelman mitä ostan ja mitä laitan ja milloin mitäkin teen ja missä järjestyksessä.
      jouluaattona on aina kaikki valmista eikä mitään puutu. suunnittelu on kaiken a ja o.

• ...jähmetyin täysin.

Joulu?? Täällä alkoi nyt vasta kesä. :D Vähän tuollainen oudon värinen, mutta kesä kuitenkin.

No, jos ottaisi tavoitteeksi saada villasukat isännälle valmiiksi jouluksi. (Mutta meikäläisen neulantataidon tuntien, parempi kun ei sano sen tarkemmin minkä vuoden jouluksi.)

• Telpet

väärä allakka, meidän kesä meni jo vuosi sitten, tänään satoi räntää.
        No, mutta, onnea villasukkien kanssa, sitten joku vuosi.

• manta-elviira

...ennemmin kuin arvaakaan... vaikka siihen on vielä hiukka yli kolme kuukautta.
      Aika voi vaan niin huomaamattoman nopsaan mennä...

Joulua itse lahjojen suhteen en ole enää ajatellut vuosiin.
      Joulun aikaan lahjoja enemmän merkitsee läheinen kontakti niihin henkilöihin, joille varsinaisen joululahjan voisin ojentaa.
      Muistamista (tavara)lahjojenkin kera tulee tehtyä pitkin vuotta.
      Eikä tästä kukaan läheiseni ja ystäväni hepuleita nostata koska tuntevat tapani...

Mutta järkeväähän se on joululahjoja ajatella jo vaikkapa viimeistään syyskuussa kuin vasta jouluaattona.

Terveisin
      "Muutaman hätääntyneen asiakkaan ostaman viimehetken joululahjan pakettiin käärinyt puotipuksu"

• pystyisin kutomaan sukkia entiseen malliin, ennenmuinoin miesväki tiesi saavansa aina uudet sukat jokainen joulupukilta mutta nykyään sormet temppuilee sen verran että kutominen on hidasta.
      Ompelupuoli sensijaan sujuu, pitäis pikkuhiljaa alkaa piirtämään mallia äitimuorille tulevaa peittoa varten kun vain ehtisin.

• Telpet

Sille ei voi mitään, kun joku paikka kremppaa, ei auta muu, kuin tyytyminen siihen, mitä pystyy tekemään.
        Kuitenkin ompelemaan pystyt, sekin on hyvä asia.
        Teetkö äidilles tikkikuvioitua peittoa?
        Ne ovat kauniita, mutta isotöisiä.

• Tänään aamulla soitti ystäväni ja oli täpinöissään tulevasta joulusta. Oli tilannut ompelijalta uudet jouluverhot ja tilannut mm. teemasarjan punaiset mukit ja kulhot.Joten kyllä sitä joulua jo useatkin suunnittelevat;))
      http://www.iittalahomeshopping.com/iittala.axl/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/iittala/Categories/iittala/Astiasarjat/Teema&MainLevel=iittala&SubLevel=Astiasarjat&ThirdLevel=Teema

• Telpet

Minä olen hurahtanut tuohon Teeman hiekkaväriin.
        Täälläkin on Iittalan myymälä, jossa aikaa vierähtää, kun sinne menee. Isännän kanssa oltiin kaupoilla, kun siinä ympärillä on myös metsästys,-ja kalastustarviketavaratalot, niin samalla minä läksin "piipahtamaan" Iittalassa, no, juu, siitä on kuultu sitten.

Hän puolta nopeammin kävi kolmessa kaupassa ja minä laarusin yhdessä.
        Hän kun ostaa sitä, mitä tarvitsee, mutta minä kärryllisen tyhjänpäiväistä kippoa ja kuppia kaappiin seisomaan.
        Nuo punaiset mukit on kyllä jouluksi hankittava, sille reissulle ei lähde isäntä mukaan, käyköön omanreissunsa panosten ym. hilpehööperin ostoksilla.

• Savon likka.

Täälläpäin tekevät jo lanttusurvosta pakastimihin.
      Kuulin torilla,kun joku lanttua hankki joululaatikkoon, säilyykös se edes niin kauan.
      En minä ihan vielä ole miettinyt survoksia, kuin muutakaan jouluksi.
      Eikö nuo vielä kerinne.

• Ärrieri

En tosiaankaan oo vielä ajatellu koko juhlaa,en oo lainkaan jouluhössöttäjä.Hyvät perusherkut ja lepäämistä ilman sen kummempia kuvioita on miun joulut olleet.Yks joulu oltiin laivalla ja tallinnassa,oli ihan kiva ja stressitön reissu.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      41
      2760
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      56
      2588
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2222
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      335
      1940
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      137
      1682
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1515
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1348
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1207
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1126
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1086
    Aihe