Meillä löytyi rakenneultrassa sydämestä nestettä ja sanoivat, että sydän on iso eli tekee paljon töitä. Menen tiistaina TYKS:iin tutkimuksiin, mutta pelottaa vietävästi jos ei vauvaa voida auttaa. Onko muilla mitään vastaavaa kokemusta?? Saadaan siellä hoitoa maan parhaimmistolta onneksi.. Viikkoja takana 22 5 eli abortin tekeminen on jo hirveä ajatuskin. Tosin väistämätön jos ei rakkaalla tytölläni ole mahdollisuutta elää :(
Ongelmia rakenneultrassa :(
9
3179
Vastaukset
- kokenut saman...
Rakenneultrassa löytyi niin pahoja vikoja vauvan sydämessä, että kiireellinen lähete tehtiin Helsinkiin, jossa maan parhaat lääkärit ultrasivat ja tekivät diagnoosin... Ei saanut lapsemme paljoakaan toivoa elää kohtuni ulkopuolella. Sillä hetkellä hän voi vielä hyvin, mutta lääkärit sanoivat että jos raskautta jatketaan, tulisi vauvamme kärsimään ja paljon... Päätös oli vaikea, mutta tuntui oikealta. Jouduimme hänestä luopumaan ennenkuin hänet edes kunnolla saimme.
Rakas enkelimme syntyi rv 22 6...
Kumpa pienokaisellasi olisi paremmat selviytymismahdollisuudet, ettekä keskeytykseen joutuisi - sitä en haluaisi kenenkään joutuvan kokemaan.- Hanna
Olen niin pahoillani puolestasi.. Kiukuttaa kun itse olen elänyt siivosti koko raskauden ajan, en ottanut alkoholia, kiellettyjä lääkkeitä,polttanut tupakkaa, juonut kahvia tai muuta.. Ja sitten kuulee niitä juttuja, joissa äiti on raskauden aikana elänyt miten sattuu ja saanut silti terveen vauvan.
Haluatko kertoa minkälaisia ongelmia sydämessä oli? Meillä myös aortassa voi olla jotain häikkää.
Jaksamista teille.. - Samaa
Hanna kirjoitti:
Olen niin pahoillani puolestasi.. Kiukuttaa kun itse olen elänyt siivosti koko raskauden ajan, en ottanut alkoholia, kiellettyjä lääkkeitä,polttanut tupakkaa, juonut kahvia tai muuta.. Ja sitten kuulee niitä juttuja, joissa äiti on raskauden aikana elänyt miten sattuu ja saanut silti terveen vauvan.
Haluatko kertoa minkälaisia ongelmia sydämessä oli? Meillä myös aortassa voi olla jotain häikkää.
Jaksamista teille..olen minä ajatellut, miksi näin piti käydä vaikka niin mallikelpoisesti olin, en edes särkylääkettä uskaltanut ottaa.
Elämä on vain joskus niin hemmetin julmaa.
Meidän pienellä oli Epstainin anomalia, kaikista pahin muodoltaan.
Toivon niin kovasti että teidän vauvan sydänviat ovat korjattavissa!!!
VOIMIA!! - Hanna
Samaa kirjoitti:
olen minä ajatellut, miksi näin piti käydä vaikka niin mallikelpoisesti olin, en edes särkylääkettä uskaltanut ottaa.
Elämä on vain joskus niin hemmetin julmaa.
Meidän pienellä oli Epstainin anomalia, kaikista pahin muodoltaan.
Toivon niin kovasti että teidän vauvan sydänviat ovat korjattavissa!!!
VOIMIA!!sillälailla, ettei odottava äiti voi pahempaa kuulla lääkärien suusta, kuin että heidän vauvallaan on rakenteellinen ongelma, mitä ei voi parantaa. Sitä ei muut tajua ennen kuin se osuu omalle kohdalle. Ja ärsyttää noi ihmiset, jotka kiihkoilevat tuolla aborttia vastaan. Aina se päätös ei kuitenkaan ole omissa käsissä. Tai onha se viime kädessä, mutta järjen käyttö on myös sallittu. Mielestäni teitte oikean ratkaisun. Suomessa ei ole eutanasia sallittu, mutta olen ajatellut armahtaa vauvaani jos sen elämä tulee olemaan yhtä kipua ja leikkauksia laikkausten perään ja pelkkää sairastelua ja makuuhaavoja.
Meillä oli myös alkuraskaudessa ongelmia. Sikiöseulonnasta tuli tulos 1:15, mutta nämä eivät liity toisiinsa. Raskaus on siis ollut yhtä helvettiä kirjaimellisesti.
En itse usko Jumalaan mitenkään "taviskristittyä" enempää, mutta kummasti ne kädet on jo monesti ristiin mennyt.. - monta kertaa
Hanna kirjoitti:
sillälailla, ettei odottava äiti voi pahempaa kuulla lääkärien suusta, kuin että heidän vauvallaan on rakenteellinen ongelma, mitä ei voi parantaa. Sitä ei muut tajua ennen kuin se osuu omalle kohdalle. Ja ärsyttää noi ihmiset, jotka kiihkoilevat tuolla aborttia vastaan. Aina se päätös ei kuitenkaan ole omissa käsissä. Tai onha se viime kädessä, mutta järjen käyttö on myös sallittu. Mielestäni teitte oikean ratkaisun. Suomessa ei ole eutanasia sallittu, mutta olen ajatellut armahtaa vauvaani jos sen elämä tulee olemaan yhtä kipua ja leikkauksia laikkausten perään ja pelkkää sairastelua ja makuuhaavoja.
Meillä oli myös alkuraskaudessa ongelmia. Sikiöseulonnasta tuli tulos 1:15, mutta nämä eivät liity toisiinsa. Raskaus on siis ollut yhtä helvettiä kirjaimellisesti.
En itse usko Jumalaan mitenkään "taviskristittyä" enempää, mutta kummasti ne kädet on jo monesti ristiin mennyt..olen käteni ristinyt ja pyytänyt että kaikki olisi vain pahaa unta. Pyysin voimia minulle ja miehelleni, että jaksaisimme jatkaa elämää menetyksestä huolimatta. Hautajaisten jälkeen kaikki tuntui vain sumuiselta, mutta jotenkin sitä ollaan vain selvitty eteenpäin.
Toivon niin kovasti että saatte lapsenne pitää, että hänellä olisi mahdollisuus kohdun ulkopuoliseen elämään, eikä se tulisi olemaan pelkkää sairaalassa oloa, leikkauksia leikkauksien perään.
- ....
joo mullakin vuonna 2005 löydettiin olevinaan vauvan sydämmestä vettä. mutta enemmän kun tutkivat niin se olikin että vauvalla oli vain 1 kammio :/ joten vauva menehtyi 37 1 raskaus viikoil.. kyllä he ehdottivat aborttia..mutta ei tullut kysymykseenkään. ajattelin vain kerta luoja on näin päättänyt niin sit se on.. vauva on vauva..tuli siletä minkälainen tahansa .rakastan sitä silti. mutta näin kävi. Mutta jaksamisia sinulle.
- meillä kyllä
näkyi molemmat kammiot se nestepussi.
Olisiko vauvallasi ollut mahdollisuuksia elää yhdellä kammiolla vai oltaisko se voitu myöhemmin leikata jos vauva olisi kestänyt syntymään asti? Ne on kyllä niin raskaita päätöksiä ja asioita, ettei toivo kenellekkään.
Toivottavasti olet jo toipunut (jos siitä nyt koskaan voi toipua) ja saanut uusia vauvoja. - ....
meillä kyllä kirjoitti:
näkyi molemmat kammiot se nestepussi.
Olisiko vauvallasi ollut mahdollisuuksia elää yhdellä kammiolla vai oltaisko se voitu myöhemmin leikata jos vauva olisi kestänyt syntymään asti? Ne on kyllä niin raskaita päätöksiä ja asioita, ettei toivo kenellekkään.
Toivottavasti olet jo toipunut (jos siitä nyt koskaan voi toipua) ja saanut uusia vauvoja.no tuota tuota..se yksikammioisuus on tosi vakava sydänsairaus.että käsitin sen silleen että mahdollisuudet olisi huonot mutta ei kuitenkaan ihan mahdottomat..mutta silti en halunnut aborttia. juu asiasta on päästy yli joten kuten.. uusi vauva masussa kasvaa viikoilla 22 4 ja kaikki on tosi hyvin.
- Hanna
.... kirjoitti:
no tuota tuota..se yksikammioisuus on tosi vakava sydänsairaus.että käsitin sen silleen että mahdollisuudet olisi huonot mutta ei kuitenkaan ihan mahdottomat..mutta silti en halunnut aborttia. juu asiasta on päästy yli joten kuten.. uusi vauva masussa kasvaa viikoilla 22 4 ja kaikki on tosi hyvin.
nyt siellä Tyksissä. Kaikki ihan hyvin sydämessä. Nestettä on edelleen, mutta arvioivat sen johtuvan esim anemiasta, joka mahdollisesti vaivaa sikiötä. Se on kuitenkin korjattavissa ellei häviä itsestään. Meille kävi siis tällä kertaa hyvin ja viikot 23 0 saavat jatkua.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241