Häkin kanssa, vai ilman?

....

Hei!

Haluaisin tietää onko parempi, että ostaako fretille häkin vai ei jos se saisi olla vapaana huoneessani? Eli tarvitseeko fretti häkin? Ja sitten kysyisin: pitkästyykö fretti yhteen huoneeseen? (vaikka pääsisikin ulos joka päivä hihnassa) kun äiti ei haluaisi, että se juoksee koko talossa.

9

1417

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoName

      Moikka!

      Tähän kysymykseen ei ole yhtä oikeaa vastausta.
      Mitä isompi tila ja mitä enemmän virikkeitä, sen parempi. Häkkiin saa helposti kiinnitettyä esim. juomapullot ja riippumatot, myöskin jos tulee tilanne, että frettiä ei voi pitää edes huoneessasi vapaana, voi fretin laittaa siksi aikaa häkkiin. tällä tarkoitin jotain väliaikaista tilannetta. eli ei se häkki pakollinen ole, mutta helpottaa joitakin asioita. Jos fretillä on tarpeeksi virikkeitä, ei varmasti pitkästy yhteen huoneeseen, ja voithan käyttää frettiä tutkimusmatkalla koko talossa, esim äitisi poissaollessa ;)

    • tilat

      Tästä aiheesta löytyy enemmänkin vanhoja keskusteluita, voit esimerkiksi kirjoittaa sivun ylälaidassa olevaan hakupalkkiin "fretti häkki", sillä tuli heti vanha viestiketju samasta aiheesta. Ei ollut edes kovin vanha.

      Mun mielestä häkki on hyvä olla varalla ja sinne saa ainakin meidän frettien lempinukkumapaikat (riippumatot) helposti kiinni.Meidän fretit tahtoo aina olla samassa huoneessa kuin ihmisetkin, jos ei pääse niin raapivat vaan ovea/porttia. Tärkeämpää fretille on varmaankin se seura ja että on siellä missä tapahtuu.

      Meillä kaikki 3 kiipeävät lähes aina häkkiin nukkumaan.

      Olen hommannut portteja mm. makuuhuoneeseen niin että itse pääsee yli mutta fretit ei, koska ne haluavat tulla mukaan joka paikkaan, vessaankaan ei pääse ilman seuraa. =) Kun oli vain yksi fretti, se seurasi koko ajan perässä, vieläkin tekee sitä välillä.

    • häkkiä

      Meillä on pärjätty erittäin hyvin ilman häkkiä. Kuljetuskoppaan saa riippukeinun kiinni ja juomapullon :) Itse olen sitä mieltä että jos on ylimäärästä rahaa niin voi sen häkin koristeeksi ostaa mut itse mielummin käytän muuhun tarkoitukseen sen pari sataa euroa :)

    • Straightjacket

      Miulle kun tuo ensimmäinen fretti tuli, niin ostin sille ison FOPin häkin.
      Tuli tarpeeseen kun vanhempien nurkissa silloin olin vielä, oli nimittäin aika kiukkuinen tapaus ennen kuin meihin tottui. Oli itseasiassa vain eduksi että asuin vielä silloin vanhemmilla, kerkesi pötkö tottua perheeseeni kunnolla. 4kk päästä muutettiin omaan kämppään ja silloin Rölli oli häkissä vain kun olin töissä tai poissa kotoa. En uskaltanut jättää sitä yksin juoksentelemaan.

      Nykyään kun asun toisella paikkakunnalla ja minulla on isompi kämppä, sekä kaksi frettiä, on pojilla käytössään koko kämppä lukuunottamatta keittiötä ja vessaa, toimii häkki vain ruokailu- ja nukkumapaikkana.
      Siinä on myös juomapullo kiinnitetttynä.
      Kantokoppia on kaksi ja ne ovat eri nurkkiin sijoitettuna, toiseen on kiinnitettynä toinen juomapullo, niin ei tule tappelua sitten vain yhdestä. :)

      Häkki ei siis ole missään nimessä pakollinen, jos tila missä fretti on, on sille turvallinen. Muistathan että fretti pääsee myös hyvin yllättäviinkin paikkoihin? Esimerkiksi se voi kiivetä sänkyysi ja jatkaa siitä vaikkapa kirjoituspöydälle, jolloin kaikki siinä olleet tavarat löytyvätkin lattialta. Ne on siis pakko siirtää lattian puolelle, eiväthän ne kuulu pöydälle ollenkaan..:D

      • ....

        Sitä vain kun mainitsit tuosta sänkyyn kiipeämisestä, niin osaavatko fretit sitten kiivetä parvisänkyyn? Tikkaita pitkin tai verhoja?


      • Straightjacket
        .... kirjoitti:

        Sitä vain kun mainitsit tuosta sänkyyn kiipeämisestä, niin osaavatko fretit sitten kiivetä parvisänkyyn? Tikkaita pitkin tai verhoja?

        No miun vanhemmilla on parvisänky, mutta ei nuo oo osanneet mitään tikapuita käyttää, varsinkaan kun ne on sellasta käsiteltyä puuta = ei kynnet pidä.

        Miun pötykät ei myöskään oo verhoja pitkin kiivenneet. Oikeestaan ratkaseva tekijä on että kuinka pitävä materiaali on kyseessä ja onko lähellä mitään kimmokkeeksi sopivaa. Niin ku tuossa mahd. korkeelle kiipeemisessä.

        Nää kyllä pääsee hyvin yllättäviin paikkoihinkin. Kissallahan on se kriteeri että mistä menee pää läpi, ni menee koko kissa. Fretti tuntuu olevan nii luuton eläin että mistä vaan mennään ja miten päin vaan..:D


    • vielä..

      Mun mielestä häkki asian voi miettiä niin että jos ihminen pystyy pitää kissaa häkissä niin sitten se voi myös pitää fretin häkissä. Itselleni ei tulisi mieleenkään pitää kissaa häkissä niin en myöskään pidä frettiäni sellaisessa..

    • Fretti-97

      Jos ostat fretille häkin, sen pitää olla todella tilava. Sinne pitää mahtua esimerkiksi
      ruoka-astiat, riippukeinu, vessalaatikko juomapullo, leluja ja teitenkin riittävästi liikkumatilaa fretille :-) Häkin pohjalle voi laittaa vaikka vanhan vaatteen tai viltin.
      Jos fretti sen sijaan saa liikkua talossa vapaana ilman häkkiä, niin eihän sitä voi koko ajan pitää hihanssa. Fretin pitää antaa liikkua vapaasti, mutta jos se on jopa
      öisin vapaana, ottakaa huomioon kaikki fretille sopimattomat kasvit lattiatasolla tai lattiaviemärit, jotka se saa helposti raapimalla auki. Jopa 5 cm:n kolo on aikui
      selle fretille tarpeeksi suuri aukko änkeä itsensä sinne ;-) Fretti EI OLE JYRSIJÄ, joten se ei syö sähköjohtoja.

    • Fretti-97

      Jos ostat fretille häkin, sen pitää olla todella tilava. Sinne pitää mahtua esimerkiksi ruoka-astiat, riippukeinu, vessalaatikko, juomapullo, leluja ja teitenkin riittävästi liikkumatilaa fretille :-) Häkin pohjalle voi laittaa vaikka vanhan vaatteen tai viltin.
      Jos fretti sen sijaan saa liikkua talossa vapaana ilman häkkiä, niin eihän sitä voi koko ajan pitää hihanssa. Fretin pitää antaa liikkua vapaasti, mutta jos se on jopa öisin vapaana, ottakaa huomioon kaikki fretille sopimattomat kasvit lattiatasolla tai lattiaviemärit, jotka se saa helposti raapimalla auki. Jopa 5 cm:n kolo on aikui selle fretille tarpeeksi suuri aukko änkeä itsensä sinne ;-) Fretti EI OLE JYRSIJÄ, joten se ei syö sähköjohtoja, mutta jos se pureskelee, häkki on parempi vaihtoehto.
      Fretti ei kyllästy huoneeseen, jos se saa kierrellä huoneessa vapaasti, mutta kyllä elämä käy pitkäksi jos se ei pääse edes parvekkeelle tai ulos.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe