Vaikeuksia..Auttakaa!

*Laura*

Moi! Mulla on yksi pulma. Haluisin lemmikin, mutta en tiedä minkä. Minulla on ollut aikasemmin kani, mutta se jouduttiin lopettamaan muuton takia.


Haluaisin lemmikin jota olisi helppo hoitaa.
Mutta en kuittenkaan tahdo rottaa tai akvaariota. Enkä myöskään mitään käärmeitä enkä hämähäkkejä.


Ehdotelkaa kivoja eläimiä, mitkä olisivat helppohoitoisia, eivätkä tarvitsisi ulos vientiä
(matkailuntakia).
kiiitos jo kaikille etukäteen! :)

12

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nala

      Ensimmäisenä tulee mieleen, että hanki pehmolelu, et kuulosta siltä että olisit valmis eläimen ottamiseen.
      Miksi kani lopetettiin, miksi sille ei etsitty uutta kotia??

      • henna

        Ai kani lopetettiin muuton takia! No huh, huh. Sinulle ei kyllä pitäisi antaa mitään lemmikkiä!


    • Mippe

      Hanki vaikka joku huonekasvi, älä lemmikkiä. Muutto ei ole tosiaankaan mikään pätevä syy lopettaa tervettä eläintä. Jos tässä tulisi suositelleeksi jotain elukkaa ja sinä sattuisit taas muuttamaan niin olisitko taas vähän ajan kuluttua kyselemässä että mikäs elukka tällä kertaa laitettais koetukselle? Ei hyvä, ei ainakaan ennen kuin muutat asenteitasi. Eläin otetaan sen loppuiäksi, siis luonnolliseksi loppuiäksi eikä siksi, kunnes päätät sen piikille viedä. Suosittelisin rönsyliljaa. Sitä sopii hoivailla ja se kukoistaa ja kasvaa kivasti.

      • kit

        Kiinanruusu saviruukussa voisi olla kans mielenkiintonen, se nimittäin tuntuu ainaki mulla haluavan vettä melkein joka päivä... Oppii samalla vähän hoitorutiinia...


    • Leena

      Pehmolelu. Se ei vaadi mitään, ei allergisoi, ei maksa muuten kuin sen ostaminen (tarvikkeita ei tarvitse, eläinlääkäriin ei viedä). Muutto ei myöskään tule esteeksi sen hankintaan.

      Muutto ei ole pätevä syy lopettaa eläintä. Sen takia en suosittele mitään lemmikkiä sinulle ainakaan moneen vuoteen, ennen kuin kasvat, hankita oman kämpän ja olet kypsä ottamaan vastuun jostain heikommastasi.

      http://www.geocities.com/leenanrotat

    • eläintenkamu

      Minunkiaan mielestä muutto ei ole todellakaan pätevä syy lopettamiseen! En ikinä antaisi viedä rakasta lemmikkiäni piikille muuton takia! Olisin ottanut sen mukaan hinnalla millä hyvänsä. Minusta muutto ei ole mikään este rakkaalle lemmikkieläimelle. Kuljettaisin sen turvallisesti muuton mukana, minun mielestäni siinä ei ole ongelmaa, paitsi jos muuttaa ihan toiselle puolelle maata, tai ulkomaille.

      En halua viisastella, sillä tiedän että sinusta tuntuu pahalta muiden kommentit, mutta minusta sinulle ei oikein vielä sovi mikään eläin, ennen kuin olet kasvanut (kuten Rotta-Leena sanoi) ja tunnet enemmän vastuuta. Se on tosiasia, jonka varmaan ymmärrät myöhemmin. Ota sitten joku kiva eläin, vaikkapa marsu tai kani. Marsut ovat ihania, vaikka näyttävät ehkä joidenkin mielestä tylsiltä. Vielä en kuitenkaan niitä sinulle suosittele, sillä ne tarvitsevat paljon hoitoa.

    • i <3 kanit

      Mixet antanu sitä kania jollekki toiselle? Ei muutto oo kyllä mikää syy lopettaa kania! Sulle en suosittelis mitään eläintä!!! Mieti hei vähän... oikeesti! SÄ OOT VAARALLINEN ELÄIMILLE! Sorih...

    • Laku-kisu

      Moi!
      Noi on vähä kirjottanu vähän röyhkeesti, mutta älä välitä!
      Itse olen joutunut muuttamaan paljon, minulla on kissa ja se on sopeutunut todella hyvin uuteen paikkaansa.
      Joten jos et ole allerginen kissalle suosittelen sitä, mutta tässä on muita vaihtoehtojakin:
      joku lintu, hiiri, rotta, kani, koira, marsu, hamsteri, chinchilla, tms. Toivottavasti löydät mieleisesi. Tai jos näissä ei ole mitään sopivaa kannattaa ottaa akvaario. Sekin on mielenkiintoinen ja kalat ovat hyvin kauniita ja kiiinnostavia.

      • Nonnu

        Sä et voi olla tosissas!!!

        Ei mitään eläintä (ei edes akvaariota), ennenkuin ottaa vastuun siitä koko sen loppuelämänsä. Muutto ei ole todellakaan mikään syy lopettaa terve eläin. Aivan ihme touhua.


      • Soikea
        Nonnu kirjoitti:

        Sä et voi olla tosissas!!!

        Ei mitään eläintä (ei edes akvaariota), ennenkuin ottaa vastuun siitä koko sen loppuelämänsä. Muutto ei ole todellakaan mikään syy lopettaa terve eläin. Aivan ihme touhua.

        Muuton takia lopetetaan eläin, ihan kuin huono vitsi. Ja chinchillaa en missään tässä tapauksessa suosittele, voi elää kevyesti yli kymmenvuotiaaksi, akvaariokin vaatii viikoittaiset vedenvaihdot ja tiukan kalastosuunnitelman... Mieti, oletko omasta mielestäsi vastuusi tunteva?


    • aksu

      Oletko koskaan nähnyt akaattikotiloa? Siinäpä sinulle helppohoitoinen lemmikki. Se ei ole käärme, rotta, hämähäkki eikä akvaario (näitä et halunnut)! Huonot puolet sinun tapauksessasi ovat, että ne saattavat elää 8-10 vuotta ja ovat kaksineuvoisia eli molemmat lisääntyvät, jos ottaa kaksi samaan terraarioon. Akaattikotilon boxi siivotaan pari kertaa kuussa, muutoin suihkutellaan ja käytetään asukastakin pesulla. Ei tarvitse ulkoilua eikä ole seurallinen eläin.
      Syö maustamatonta ruokaa: vihanneksia, hedelmiä, jauhelihaa...

    • Anonyymi

      Hanki terve järki, se on helppo saada ja sillä saattaa saada tehtyä myös oikeita valintoja.

      Eli jos joku ei hoksannut niin, eläimiä ei lopeteta muuton takia, eläin lopetetaan jos sillä on vakava sairaus joka aiheuttaa kipua, ja lopulta kuoleman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe