Flunssa tuntuu olevan siedettävämpi olotila, kuin krapula, saati muut alkoholin aiheuttamat olotilat.
Mutta ei ooo hauskaa tämäkään, taitaa olla muuttumassa pahemaksi keuhkoputken tulehdukseksi, kuin pelkkä nuhakuuma.
Muistan jonkun kertoneen, että alkoholin säheltämisen kanssa ei tullut taudin tautia, jokunen kolhu vain, mutta annas olla, kun lopetat, niin kaikki taudit ovat kimpussa.
Tässähän on jo ihan normaali ihminen, joka tarvitsee antibioottikuurin keuhkoputken tulehdukseen, lääkärikin on myötätuntoinen!
Flunssa ja lkoholi
8
349
Vastaukset
- Litrahuuli.
Kovassa kännissä ei flunssaa huomaa ollenkaan, ja viinan loputtua isompi kipu peittää pienemmän, eli krapulassakaan ei flunssa vaivaa.
- Enzian
itse muistaisin, että olen joskus "parantanut" flunssan menemällä baanalle, vaikka kuumetta olikin. Nuorena ja hulluna, justiin 18 täyttäneenä. Toisaalta olen joskus muinoin sairastanut sen pahuksen A-virusinfluenssan eikä siinä tilassa olisi voinut kuvitellakaan, että kurkkuun kaataisi alkoholia - ei sinne oikein pysty kaatamaan mitään.
Tupakoinnin lopettaneet on myös sanoneet tuota samaa, että kaiken maailman pöpöt on iskenyt.
Harmillinen ja varmaan herkästi pitkällinen toi keuhkoputkentulehdus. Pikaista paranemista sinulle!- Näin on.
Eilen aloitin antibioottikuurin, huomasin, että "flunssa ja lkoholi" viestin olin kirjoittanut jo puoli yhdeksän maissa aamupäivällä. Nukahdin välillä, ja taas istun yksin nettailemassa. Eipä fyysinen olo salli muutakaan tehdä, tehdä ylipäätänsä mitään.
Oudon yksinäinen olen. Taitaisi lopultakin se AA sopia minullekin, seuran puutteessa...
Eilen meni eka tabl Doximyciniä, tänään ip. toinen (10 vuorokautta) ja kuume on 38,4!!!
Kuumeessa olen viimeksi ollut parikymmentä vuotta sitten.
Onko tämä nyt toipumista???
Vai lopun alkua??? Liekö keuhkokuume, joka lopulta tappaa alkoholistit???
Ja luteet sekä täit. - Enzian
Näin on. kirjoitti:
Eilen aloitin antibioottikuurin, huomasin, että "flunssa ja lkoholi" viestin olin kirjoittanut jo puoli yhdeksän maissa aamupäivällä. Nukahdin välillä, ja taas istun yksin nettailemassa. Eipä fyysinen olo salli muutakaan tehdä, tehdä ylipäätänsä mitään.
Oudon yksinäinen olen. Taitaisi lopultakin se AA sopia minullekin, seuran puutteessa...
Eilen meni eka tabl Doximyciniä, tänään ip. toinen (10 vuorokautta) ja kuume on 38,4!!!
Kuumeessa olen viimeksi ollut parikymmentä vuotta sitten.
Onko tämä nyt toipumista???
Vai lopun alkua??? Liekö keuhkokuume, joka lopulta tappaa alkoholistit???
Ja luteet sekä täit.Uskon, että nuo sairausjutut on vähän iästäkin riippuvaisia - kun mittarissa on lisää kilometrejä niin saattaapi saada ihan uusiakin sairauksia ja vaivoja. Tai sitten vaan sattuu olemaan hiukan huonompi vastustuskyky ja sopiva basilli iskee.
Muistelen itse, että olen tähän neljäänkymppiin asti syönyt vain kaksi antibioottikuuria, ekan lapsena korvatulehdukseen ja toisen yllätys yllätys muutama vuosi sitten, ensimmäiseen ja toivottavasti viimeiseen virtsatietulehdukseen.
Olen kiitollinen terveydestä ja toivon, että se jatkuisi nyt mutta mistä sen tietää. Aika piippuun vedin itseni talvella, kun sain taas jonkun virusperäisen flunssan ja kuumetta oli 39,8. Eikä se pahus tahtonut laskea millään määrällä aspiriinia. Ei siinä muuten mitään mutta oli viikonloppu ja mun oli käytännössä pakko tehdä töitä. Otin aina pari aspiriinia, hikoilin tietsikan näppiksellä muutaman tunnin ja hikoilin sitten vuodevaatteet. Sitten mittari lähti taas uuteen nousuun..Hommat sain hoidettua, kuumekin laski mutta ilkeä yskä jäi varmaan kuukaudeksi.
Koita siis sinä toipuilla ihan rauhassa, tuosta voi jäädä muuten jälkitauteja.
Antibiootit muuten kai nykyään vaikuttaa aika nopeasti eli jos ei pian ala tulla parannusta niin mene lääkäriin, ehkä pitää vaihtaa merkkiä.
Tulipas taas pitkä höpinä ;-) - Näin on.
Enzian kirjoitti:
Uskon, että nuo sairausjutut on vähän iästäkin riippuvaisia - kun mittarissa on lisää kilometrejä niin saattaapi saada ihan uusiakin sairauksia ja vaivoja. Tai sitten vaan sattuu olemaan hiukan huonompi vastustuskyky ja sopiva basilli iskee.
Muistelen itse, että olen tähän neljäänkymppiin asti syönyt vain kaksi antibioottikuuria, ekan lapsena korvatulehdukseen ja toisen yllätys yllätys muutama vuosi sitten, ensimmäiseen ja toivottavasti viimeiseen virtsatietulehdukseen.
Olen kiitollinen terveydestä ja toivon, että se jatkuisi nyt mutta mistä sen tietää. Aika piippuun vedin itseni talvella, kun sain taas jonkun virusperäisen flunssan ja kuumetta oli 39,8. Eikä se pahus tahtonut laskea millään määrällä aspiriinia. Ei siinä muuten mitään mutta oli viikonloppu ja mun oli käytännössä pakko tehdä töitä. Otin aina pari aspiriinia, hikoilin tietsikan näppiksellä muutaman tunnin ja hikoilin sitten vuodevaatteet. Sitten mittari lähti taas uuteen nousuun..Hommat sain hoidettua, kuumekin laski mutta ilkeä yskä jäi varmaan kuukaudeksi.
Koita siis sinä toipuilla ihan rauhassa, tuosta voi jäädä muuten jälkitauteja.
Antibiootit muuten kai nykyään vaikuttaa aika nopeasti eli jos ei pian ala tulla parannusta niin mene lääkäriin, ehkä pitää vaihtaa merkkiä.
Tulipas taas pitkä höpinä ;-)En ole ihan kalkkunaikäinen, mutta kiitos ihan henkilökohtaisesti sinulle "etelän mies", niin sinut tulkitsen?
Flunssahan ei ole tauti, alkoholismi on "sairaus", pöpö on pöpö, virus on virus ja bakteeri on myös???
Missäs se syöpä viihtyy??? Tai AA-virus???
Todella mietin sitä, että tähän ikään mennessä elimistö on todella saanut niin paljon kolhuja, että pikku pöpöt jo tappavat meikäläisen.
Alkoholistit kuolevat nuorina. Kun katselee kuolleisuus tilastoja, niin suurin osa kuolleista ovat kuolleet sydänsairauksiin, syöpään, onnettomuuksiin...Miksiköhän?
Takuulla 90% kuolleista on maistanut (edes) alkoholia, vaikka se ei kuolinsyynä vielä näy selkeästi.
Kirkkohan viiniä ekana tarjoaa...
Todellisuudessa tilastot ovat korjaantumaan päin, eli enemmän ja enemmän kuollaan alkoholiperäisiin sairauksiin....
Niin "Etelän mies"?, asutko Espanjassa?
Haluan myös muuttaa etelään, Suomen syksy ja talvi on kylmä ja pitkä...tylsä.
Varmaankin paras juoma siellä on lempparini! Jäävesi, pullotettuna...huurteisena ja aava meri, jossa uida... - Hmmm..
Näin on. kirjoitti:
En ole ihan kalkkunaikäinen, mutta kiitos ihan henkilökohtaisesti sinulle "etelän mies", niin sinut tulkitsen?
Flunssahan ei ole tauti, alkoholismi on "sairaus", pöpö on pöpö, virus on virus ja bakteeri on myös???
Todella mietin sitä, että tähän ikään mennessä elimistö on todella saanut niin paljon kolhuja, että pikku pöpöt jo tappavat meikäläisen.
Alkoholistit kuolevat nuorina. Kun katselee kuolleisuus tilastoja, niin suurin osa kuolleista ovat kuolleet sydänsairauksiin, syöpään, onnettomuuksiin...Miksiköhän?
Takuulla 90% kuolleista on maistanut (edes) alkoholia, vaikka se ei kuolinsyynä vielä näy selkeästi.
Todellisuudessa tilastot ovat korjaantumaan päin, eli enemmän ja enemmän kuollaan alkoholiperäisiin sairauksiin....
Varmaankin paras juoma siellä on lempparini! Jäävesi, pullotettuna...huurteisena ja aava meri, jossa uida......
- Krisse...
Näin on. kirjoitti:
En ole ihan kalkkunaikäinen, mutta kiitos ihan henkilökohtaisesti sinulle "etelän mies", niin sinut tulkitsen?
Varmaankin paras juoma siellä on lempparini! Jäävesi, pullotettuna...huurteisena ja aava meri, jossa uida...Että tämän maan terveydenhuolto kaatuu alkoholiperäisiin sairauksiin, liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin ja diabeteksestä johtuviin liitännäissairauksiin.
Jätti vielä mainitsematta tupakoinnista aiheutuvat sairaudet...
Voivat varmaan kulkea käsi-kädessäkin samassa persoonassa?
Muuten, Enzian on profiilissaan ilmoittanut olevansa NAINEN...jos hntä tarkoitit "Etelän miehellä"?
- ¤Sara¤
ja juo paljon, sanois lääkäri. Eiköhän se ohi mene...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html2105265Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,434620Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699163222Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2753186Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1683099- 602658
- 632007
- 271959
- 881944
- 241849