Apua!

pienilapanen

Kirjoittakaa äidilleni joku hyvä kirje, että saisin siilin. Meillä on kissa. Siili tulisi huoneeseeni. (: Kiitos.

6

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnonelävää lemmikiksi

      Sillä on oikeus elää vapaudessa, lemmikiksi ottaminen on kiellettyä.

      Vain jos se tarvii apua, sen voi ottaa.

      Siili kyllä kiintyy ihmiseen.....mutta siili osaa myös purra. Ihan tosi juttuna siili puri lopulta koiraa häntään, siedettyään aikansa koiran kiusaamista. Se on turvallisin ja onnellisin pihamaalla...

      • kääpiösiili :)

        Tais ap kyllä tarkoittaa afrikkalaista kääpiösiiltä jonka hommaisi esim. eläinkaupasta?

        Ja sitten ap:lle..
        Äitisi varmaan "pelkää" että siili on sulle hetkenmielijohde joka sitten parin kuukauden/vuoden päästä vaan jää hoitamatta yms..

        Toiseksi siilit ovat tosi kalliita ja äidilläsi ei vältämättä ole niin paljon laittaa rahaa siihen, puhumattakaan sen kalliista ruuista..


      • pienilapanen
        kääpiösiili :) kirjoitti:

        Tais ap kyllä tarkoittaa afrikkalaista kääpiösiiltä jonka hommaisi esim. eläinkaupasta?

        Ja sitten ap:lle..
        Äitisi varmaan "pelkää" että siili on sulle hetkenmielijohde joka sitten parin kuukauden/vuoden päästä vaan jää hoitamatta yms..

        Toiseksi siilit ovat tosi kalliita ja äidilläsi ei vältämättä ole niin paljon laittaa rahaa siihen, puhumattakaan sen kalliista ruuista..

        Meillä on ihan rahaa, usko pois. Se ei ole rahasta kiinni, vaan kissastamme. Äitini selvästikin pelkää, että se on mielijohde, sen uskon juu. Mutta hän pelkää myös, että kissamme vihastuu meille, ja lähtee pois meiltä (kissa on siis ulkokissa, saa mennä ja tulla miten haluaa), mutta minä en todellakaan usko sitä, kissa rakastaa meitä. Joten mikä neuvoksi? :/


      • kääpiösiili :)
        pienilapanen kirjoitti:

        Meillä on ihan rahaa, usko pois. Se ei ole rahasta kiinni, vaan kissastamme. Äitini selvästikin pelkää, että se on mielijohde, sen uskon juu. Mutta hän pelkää myös, että kissamme vihastuu meille, ja lähtee pois meiltä (kissa on siis ulkokissa, saa mennä ja tulla miten haluaa), mutta minä en todellakaan usko sitä, kissa rakastaa meitä. Joten mikä neuvoksi? :/

        Luulen että toi kissajuttu on vähän tekosyy..ei kissa mihkään yhen siilin takia lähde :D
        Ennemminkin siinä käy niin että kissa ei lähe ovesta enää ULOS! kun kyttää siilin touhuja kokoajan..

        Siilin ja kissan toimeentulemista kannattaa kyllä vähän miettiä..kissalla on kumminkin omat saalistusvaistonsa. Yleensä siilit ja kissat tulee kuitenkin oikein hyvin toimeen, siilit ei kissoista paljon välitä ja kissat kyllä tottuvat siiliin ja sen piikkeihin :) Niitä ei tosin saa koskaan kahdestaan jättää!


      • pienilapanen
        kääpiösiili :) kirjoitti:

        Luulen että toi kissajuttu on vähän tekosyy..ei kissa mihkään yhen siilin takia lähde :D
        Ennemminkin siinä käy niin että kissa ei lähe ovesta enää ULOS! kun kyttää siilin touhuja kokoajan..

        Siilin ja kissan toimeentulemista kannattaa kyllä vähän miettiä..kissalla on kumminkin omat saalistusvaistonsa. Yleensä siilit ja kissat tulee kuitenkin oikein hyvin toimeen, siilit ei kissoista paljon välitä ja kissat kyllä tottuvat siiliin ja sen piikkeihin :) Niitä ei tosin saa koskaan kahdestaan jättää!

        Tota mäki, mut yritä selittää se mun äidille ^^ kiitos kuitenki tosi paljon. onko sulla ittelläs muuten siiliä?


      • Siilisti
        kääpiösiili :) kirjoitti:

        Tais ap kyllä tarkoittaa afrikkalaista kääpiösiiltä jonka hommaisi esim. eläinkaupasta?

        Ja sitten ap:lle..
        Äitisi varmaan "pelkää" että siili on sulle hetkenmielijohde joka sitten parin kuukauden/vuoden päästä vaan jää hoitamatta yms..

        Toiseksi siilit ovat tosi kalliita ja äidilläsi ei vältämättä ole niin paljon laittaa rahaa siihen, puhumattakaan sen kalliista ruuista..

        Ei nyt voi ruuan sanoa olevan kallista, jos eurolla/parilla saa koko viikoksi ruuat!

        ja yritä olla sinnikäs, ja etsiä netistä tietoa, miksi siili ois teille sopiva jne.. siitä ei kyllä ainakaan oo vaivaa sen voin sanoa!

        Mistä päin olet? Menkää äitisi kanssa eläinkauppoihin siiliesittelypäiviin, koska niitä järjestetään aika-ajoin, eli siilistit tulevat siilien kanssa sinne, ja samalla omistajilta voi kysyä yhtä ja toista. Nyt en muista missä on esittelyitä piakoin, mutta Oulussa on Maikkulan Mustissa&Mirrissä 4.10. siilipäivä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe