Ite tykkään, melkein mistä Kingin elokuvasta tahansa! Niissä on vaan niin hyvä fiilis.
Tässä omaa top listaa, hieman:
Piina
Uinu, uinu lemmikkini(Myös jatkis uppoaa)
Gujo
Rose Red(jatkiskin menettelee)
Hohto(ei nyt mitään Cubrick tasoa, mutta ihan ok)
Unensieppaaja(hieno talvitunnelma)
Mallioppilas...
Tuossa nyt pikku maistetta.
Mikä on sinun Stephen King lemppari?
13
1506
Vastaukset
- .,.....
IT
Uinari
Piina - PinkCatz
Mulle kanssa uppoaa kaikki *Kingin* leffat...
Mutta lempparit...
Pimeä Puoli
Hohto (Alkuperäinen tietty klassikko mutta fanitan yhtä paljon uudempaa versiota koska siinä on tapahtuman tarkemmin kirjasta...)
The Dead Zone
Piina
Hopealuoti (ihmissuden vuosi)
Dolores Claiborne
Salainen ikkuna
Odotan innolla jospa tehtäisiin Naisen raivosta elokuva... :)
Eikös tuossa Cujo-kirjassa se pikkupoika kuole? ja leffassa säilyy hengissä? Tällaiset muistikuvat minulla... Pisteet tippuu leffalta jos loppu on erilainen kun kirjassa...ei hyvä...- Markhorn
Olet oikeassa Cujon lopun suhteen; kirjan ja elokuvan välillä on tässä suhteessa merkittävä ero.
- Markhorn
Stephen Kingin kirjoista tehdyt elokuvat ovat tasoltaan melko kirjavia. Tarkoitan tällä, että useasta lyhyestä novellista on tehty leffa vain siksi, että kyseessä on S. Kingin teksti. Lisäksi jatko-osat ovat luku sinänsä...
Oma ajatukseni TOP 6 (sisäinen järjestys vaihtelee fiiliksen mukaan)
Hohto
Piina
Christine
Cujo
Se
Tukikohta - puff,on lohikäärme niiin il...
s.kingin teksteihin perustuvat leffat uppoo. en nyt viitsi listata samoja kuin muut,mut näistä sais tulla elokuva:
-musta torni (ison trilogian ainekset löytyy.)
-julma leikki
-cell (jo ilmeisesti työn alla,odotan intoa pippelissä)
-balladi joustavasta luodista
esim.
all hail king stephen - lizbeht
5 lempparii on
1048
hohto
rose red
cujo
christene tappaja auto- gorelore
kingin leffoissa on kaikissa semmonen omanlaisensa tunnelma..mut omat suosikit
-se
-hohto
-piina
-cujo
-tarpeellista tavaraa
-carrie
..ja kaikki muut mahdolliset
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
paras "The Dead Zone", pääosassa Christopher Walken, ohjaajana David Cronenberg
1. Shining (Kubrick) ****½ or *****
Perhe on pahin!
Ei ehkä ihan täydellisin elokuva, mutta täydellinen kauhuleffa.
2. Pet Sematary ****
Vältä intiaanien hautuumaita, tai pidättäydy edes hautaamatta sinne läheisiäsi, sillä heistä tulee verenhimoisia zombeja, perkele!!
3. Misery****
Tosifanittajan oppikirja.
Kaikkien aikojen naispahis.
4. Carrie ****
Älä vittuile mulle menkkapäivänä.:D
5. The Dead Zone ***
Ei parasta Cronenbergiä, mutta silti kelpo filmi, vaikkakin kompromissilopulla.
Ja lopuksi aivan jotain muuta.
Trucks
Hiton hauska kalkkunaleffa tappajarekoista!- on paras
oma listani:
1. Pet sematary 1 (uinu, uinu lemmikkini)
-Aika hyytävä ja kylmät väreet nostattava juoni..
2. Cujo-Kauhun silmät
-Koirat ovat aina olleet lähellä sydäntäni, mutta tämä..
3. Hohto
-Hieno elokuva sinänsä, pidän aika paljon psykologisista elokuvasta. Tässä elokuvassa pitää todella miettiä ja pysyä oikeassa! - f<sef<sf
Hakkaa elokuva version helposti.
- Malyjo
Minuunkin "näykkäisee" suurin osa, vaikka parhaimmillaan King on englanninkielisenä kirjana. Jos on pakko sanoa joku yli muiden, olkoon se sitten Christine. Sen verran autoharrastajasuvussa olen kasvanut, että siitä on tullut klassikko perheen kesken; näin leffan ensi kerran kahdeksanvuotiaana.
- jodi66
..on mielestäni hieno tekele, vaikka ei niinkään kauhua. Brad Renfro oli loistava ja todella syötävän söpö! Surullista että hänen elämänsä loppui niin lyhyeen ( 1982-2008) :'(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568