Mikä on sinun Stephen King lemppari?

Normaali Eppu

Ite tykkään, melkein mistä Kingin elokuvasta tahansa! Niissä on vaan niin hyvä fiilis.
Tässä omaa top listaa, hieman:

Piina
Uinu, uinu lemmikkini(Myös jatkis uppoaa)
Gujo
Rose Red(jatkiskin menettelee)
Hohto(ei nyt mitään Cubrick tasoa, mutta ihan ok)
Unensieppaaja(hieno talvitunnelma)
Mallioppilas...

Tuossa nyt pikku maistetta.

13

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.....

      IT

      Uinari

      Piina

    • PinkCatz

      Mulle kanssa uppoaa kaikki *Kingin* leffat...
      Mutta lempparit...

      Pimeä Puoli
      Hohto (Alkuperäinen tietty klassikko mutta fanitan yhtä paljon uudempaa versiota koska siinä on tapahtuman tarkemmin kirjasta...)
      The Dead Zone
      Piina
      Hopealuoti (ihmissuden vuosi)
      Dolores Claiborne
      Salainen ikkuna

      Odotan innolla jospa tehtäisiin Naisen raivosta elokuva... :)

      Eikös tuossa Cujo-kirjassa se pikkupoika kuole? ja leffassa säilyy hengissä? Tällaiset muistikuvat minulla... Pisteet tippuu leffalta jos loppu on erilainen kun kirjassa...ei hyvä...

      • Markhorn

        Olet oikeassa Cujon lopun suhteen; kirjan ja elokuvan välillä on tässä suhteessa merkittävä ero.


    • Markhorn

      Stephen Kingin kirjoista tehdyt elokuvat ovat tasoltaan melko kirjavia. Tarkoitan tällä, että useasta lyhyestä novellista on tehty leffa vain siksi, että kyseessä on S. Kingin teksti. Lisäksi jatko-osat ovat luku sinänsä...
      Oma ajatukseni TOP 6 (sisäinen järjestys vaihtelee fiiliksen mukaan)
      Hohto
      Piina
      Christine
      Cujo
      Se
      Tukikohta

    • puff,on lohikäärme niiin il...

      s.kingin teksteihin perustuvat leffat uppoo. en nyt viitsi listata samoja kuin muut,mut näistä sais tulla elokuva:

      -musta torni (ison trilogian ainekset löytyy.)
      -julma leikki
      -cell (jo ilmeisesti työn alla,odotan intoa pippelissä)
      -balladi joustavasta luodista
      esim.

      all hail king stephen

    • lizbeht

      5 lempparii on
      1048
      hohto
      rose red
      cujo
      christene tappaja auto

      • gorelore

        kingin leffoissa on kaikissa semmonen omanlaisensa tunnelma..mut omat suosikit

        -se
        -hohto
        -piina
        -cujo
        -tarpeellista tavaraa
        -carrie
        ..ja kaikki muut mahdolliset


    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      paras "The Dead Zone", pääosassa Christopher Walken, ohjaajana David Cronenberg

    • 1. Shining (Kubrick) ****½ or *****
      Perhe on pahin!
      Ei ehkä ihan täydellisin elokuva, mutta täydellinen kauhuleffa.

      2. Pet Sematary ****
      Vältä intiaanien hautuumaita, tai pidättäydy edes hautaamatta sinne läheisiäsi, sillä heistä tulee verenhimoisia zombeja, perkele!!

      3. Misery****
      Tosifanittajan oppikirja.
      Kaikkien aikojen naispahis.

      4. Carrie ****
      Älä vittuile mulle menkkapäivänä.:D

      5. The Dead Zone ***
      Ei parasta Cronenbergiä, mutta silti kelpo filmi, vaikkakin kompromissilopulla.

      Ja lopuksi aivan jotain muuta.

      Trucks
      Hiton hauska kalkkunaleffa tappajarekoista!

    • on paras

      oma listani:

      1. Pet sematary 1 (uinu, uinu lemmikkini)
      -Aika hyytävä ja kylmät väreet nostattava juoni..

      2. Cujo-Kauhun silmät
      -Koirat ovat aina olleet lähellä sydäntäni, mutta tämä..

      3. Hohto
      -Hieno elokuva sinänsä, pidän aika paljon psykologisista elokuvasta. Tässä elokuvassa pitää todella miettiä ja pysyä oikeassa!

    • f<sef<sf

      Hakkaa elokuva version helposti.

    • Malyjo

      Minuunkin "näykkäisee" suurin osa, vaikka parhaimmillaan King on englanninkielisenä kirjana. Jos on pakko sanoa joku yli muiden, olkoon se sitten Christine. Sen verran autoharrastajasuvussa olen kasvanut, että siitä on tullut klassikko perheen kesken; näin leffan ensi kerran kahdeksanvuotiaana.

    • jodi66

      ..on mielestäni hieno tekele, vaikka ei niinkään kauhua. Brad Renfro oli loistava ja todella syötävän söpö! Surullista että hänen elämänsä loppui niin lyhyeen ( 1982-2008) :'(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe