skorpionin pelot

oxxx

Mitä te skorpionit pelkäätte?

27

4881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäädä

      Pelkoa jäädä yksin, että kukaan ei välitä. Yksinäisyyttä.

      • mitään pelkää

        skorpionia pelätään. myrkkypiikki on niin häjysti sillä eiks jea?


    • yhtikäs yhtään...

      Skopujen elämää.

      • Mitä skoput pelkää?

        Mitä skoput todella pelkää.. Avata itsensä, väärässä paikassa ja tulla sitten satuteksi koska se viiltää.
        Itse tykkään skorppareista, itselläkin sielunelämä hyvin paljon sitä vaikuttavan kuumerkki skorpionin johdosta. Skopu pelkää luottaa ihmisiin ja avautua täysin. Se pelko hallitsee aina skorpionin elämää..
        Skopu edustaa kyllä rohkeutta ja henkistä kanttia, mutta pelkonsa kullakin. Olen itse törmännyt siihen kuinka herkkiä skoput todella ovat, sen kovapintaisuuden alla mikä näkyy jos he eivät luota, skopuun kyllä sattuu ihan varmasti mutta skopu päästää lähelleen vain tunteelliset ihmiset.


      • joku joka
        Mitä skoput pelkää? kirjoitti:

        Mitä skoput todella pelkää.. Avata itsensä, väärässä paikassa ja tulla sitten satuteksi koska se viiltää.
        Itse tykkään skorppareista, itselläkin sielunelämä hyvin paljon sitä vaikuttavan kuumerkki skorpionin johdosta. Skopu pelkää luottaa ihmisiin ja avautua täysin. Se pelko hallitsee aina skorpionin elämää..
        Skopu edustaa kyllä rohkeutta ja henkistä kanttia, mutta pelkonsa kullakin. Olen itse törmännyt siihen kuinka herkkiä skoput todella ovat, sen kovapintaisuuden alla mikä näkyy jos he eivät luota, skopuun kyllä sattuu ihan varmasti mutta skopu päästää lähelleen vain tunteelliset ihmiset.

        ei ole itse skorpioni... niin niin, taas näitä skorpioneista muka kaiken tietäviä ihmisiä jotka paljastava oman hölmöytensä, eivätkä sitä itse ymmärrä.

        Sori vaan mutta sinulla on paljon opittavaa meistä mutta älä välitä, sillä sitä et tule koskaan edes oppimaan.

        Kuumerkkiskorppari ei ole skorpparia nähnytkään, varsinkaan sen sielunelämän puolelta. Taidat olla se sama ihminen jonka kanssa täällä noin kaksi vuotta sitten asiasta väiteltiin. Sanomattakin on selvää että kuumerkkiskorpppari hävisi roskaisesti kyseisen väittelyn.


      • Periaatteessa
        joku joka kirjoitti:

        ei ole itse skorpioni... niin niin, taas näitä skorpioneista muka kaiken tietäviä ihmisiä jotka paljastava oman hölmöytensä, eivätkä sitä itse ymmärrä.

        Sori vaan mutta sinulla on paljon opittavaa meistä mutta älä välitä, sillä sitä et tule koskaan edes oppimaan.

        Kuumerkkiskorppari ei ole skorpparia nähnytkään, varsinkaan sen sielunelämän puolelta. Taidat olla se sama ihminen jonka kanssa täällä noin kaksi vuotta sitten asiasta väiteltiin. Sanomattakin on selvää että kuumerkkiskorpppari hävisi roskaisesti kyseisen väittelyn.

        Hmm periaatteessa jos kunnioitat itseäsi yhtään astrologian tietämyksestäsi tiedät perusfaktat siitä että kuumerkki kuvaa tunteitasi ja alitajuntaasi ja etenkin sisäistä maailmaasi, aurinkomerkki siltä miltä ulospäin vaikutat mutta jonkun verran myös sisäistä maailmaa. Kuumerkkisi on vain piilossa niiltä jotka eivät sinua hyvin tunne. Mutta se merkki jota kuumerkkisi edustaa auttaa sinua ymmärtämään myös sen saman tähtimerkin aurinkomerkin edustajaa. Toisinsanoen, miten sen ottaa.
        Skorpioni voi olla hyvinkin tunteeton ja julma jos kuu löytyy vaikkapa tulenmerkistä.
        Minä olen jo oppinut paljon varsinkin skorpioneista, yksi tyypillinen piirre on että skorpioni ei ikinä halua että häntä luetaan, tämän hän haluaa kiistää, skorpionin on hankala päästää joku lähelle joka tietää hänestä "liikaa". Kuumerkki kuvastaa nimenomaan sielunelämää, aurinko enempi ulkokuorta. Tästä johtuen monet eivät edes tunnista itseään aurinkomerkistään koska ovat niin itsetietoisia sielunelämästään. ;)
        Sinulla voi olla skorpioni kuussa, tai sitten ei. Jos on, niin olet tupla skorpioni.
        Usko sinä mitä haluat mutta minä olen oppinut jo skorpioneista enemmän kuin useimmat ja mitä enemmän opin, sen enemmän pidän. Minä en ole väitellyt asiasta aiemmin, tutustu ihmeessä astrologiaan.

        Aurinko ja nouseva merkki on osa pintaasi. Aurinko skorpparin olemus voi olla hyvinkin syvä ja synkkä, mutta sielunelämä voi olla pelkkää pinnallisuutta jos kuumerkki löytyy vaikkapa kaksosista. Kuumerkki on piilossa, kuu skorpionista et voi juuri mitään ymmärtää ellet itse omista kuu veden merkkiä, et ymmärrä todellista skorpionin sielun elämää.

        Bruce Leeltä löytyi ainakin skorpioni kuusta, ei peruspositiivinen jousimies. Pinnan alla tyypillistä skorpionimaista syvyyttä. Tosin pinnallinen skorppari ei edes näin syviä asioita näe. :)

        http://www.cafeastrology.com/zodiacscorpio.html

        Täältä jotain perustietoa kuumerkeistä.

        Väitätkö sinä siis tietäväsi paremmin kuin astrologian perussivustot kuten astrology.com ja kirjalliset teokset kuin nämä asiantuntijat joiden joukoissa löytyy kymmeniä vuosia astrologiaa tutkineita ym. ym.?
        Jos väität niin meidän on turha keskustella asiasta yhtään enempää.

        Jotain perustietoa lisää astrology.comista.


        Scorpio

        Secretive and inclined to brooding silences, it is difficult for others to really know your inner core, for you trust and open yourself to very few. Allowing yourself to be vulnerable and to relinquish control in relationships is not easy for you.

        You have intense, passionate loves and hates and are a jealously loyal and protective friend - or a fearsome foe. You have a nasty habit of holding on to past hurts, resentments, and guilt - and to keep such feelings to yourself. It is important for you to learn to forgive and let go, as well as to express your feelings openly and directly, rather than hiding or repressing them.

        You are not content with superficial appearances and are always probing beneath the surface of things for hidden motives. You have a great deal of emotional depth.


      • kalaN
        Mitä skoput pelkää? kirjoitti:

        Mitä skoput todella pelkää.. Avata itsensä, väärässä paikassa ja tulla sitten satuteksi koska se viiltää.
        Itse tykkään skorppareista, itselläkin sielunelämä hyvin paljon sitä vaikuttavan kuumerkki skorpionin johdosta. Skopu pelkää luottaa ihmisiin ja avautua täysin. Se pelko hallitsee aina skorpionin elämää..
        Skopu edustaa kyllä rohkeutta ja henkistä kanttia, mutta pelkonsa kullakin. Olen itse törmännyt siihen kuinka herkkiä skoput todella ovat, sen kovapintaisuuden alla mikä näkyy jos he eivät luota, skopuun kyllä sattuu ihan varmasti mutta skopu päästää lähelleen vain tunteelliset ihmiset.

        Molemmat vanhempani, lähin työkaverini ja muutama ihana rakkaussuhdekin, ovat siis skorpioneja.

        Kaikkia näitä yhdistää vahva, sisäinen maailma, johon kenelläkään ei ole mitään asiaa. Puolustavat sitä viimeiseen asti. Ovat ilmeisesti niin herkkiä haavoittumaan, että ulkopuolisesta tuntuu siltä, että hyökkäys on paras puolustus.

        Itse olen elänyt tällaisessa skorpioniäiti/kalalapsi, hyvin intensiivisessä ja symbioottisessa suhteessa. Vasta nyt vanhempana huomaan, että taustalla kaikelle kontrolloimiselle ja egon pönkittämiselle on valtava pelko jostain... Vanhemmillani se taitaa olla kuolemanpelkoa.

        Minusta suurempaa vahvuutta on uskaltaa olla avoin ja rehellinen, no jollei nyt ihan kaikille, mutta ainakin itselleen.

        Skorpioneille haluaisinkin sanoa, että ei teitä kukaan seuraa, eikä halua vahingoittaa :) Tietynlainen vainoharhaisuus vie vain energiaa tärkeimmistä asioista.


      • kalaN

        Jokainen meistä pelkää, ei sellaista ihmistä olekaan, joka ei mitään pelkäisi. Jo sen tosiasian kieltäminen kertoo paljon..

        Pelko on normaalia ja tarpeellista, mutta se ei saa hallita elämää. Toisaalta vois ajatella, että pelko on myös kehityksen este. Moni meistä ei uskalla tehdä asioita, joita haluaisi tehdä.
        Joskus se on kylläkin vaan hyvä :)


      • sellainen..
        kalaN kirjoitti:

        Molemmat vanhempani, lähin työkaverini ja muutama ihana rakkaussuhdekin, ovat siis skorpioneja.

        Kaikkia näitä yhdistää vahva, sisäinen maailma, johon kenelläkään ei ole mitään asiaa. Puolustavat sitä viimeiseen asti. Ovat ilmeisesti niin herkkiä haavoittumaan, että ulkopuolisesta tuntuu siltä, että hyökkäys on paras puolustus.

        Itse olen elänyt tällaisessa skorpioniäiti/kalalapsi, hyvin intensiivisessä ja symbioottisessa suhteessa. Vasta nyt vanhempana huomaan, että taustalla kaikelle kontrolloimiselle ja egon pönkittämiselle on valtava pelko jostain... Vanhemmillani se taitaa olla kuolemanpelkoa.

        Minusta suurempaa vahvuutta on uskaltaa olla avoin ja rehellinen, no jollei nyt ihan kaikille, mutta ainakin itselleen.

        Skorpioneille haluaisinkin sanoa, että ei teitä kukaan seuraa, eikä halua vahingoittaa :) Tietynlainen vainoharhaisuus vie vain energiaa tärkeimmistä asioista.

        ihminen joka on itse jotain aivan muuta ja tulee tänne kertomaan millaisia skorpionit ovat. Synny itse ensiksi sellaiseksi, ennenkuin tulet puhumaan meistä yhtään mitään.


      • kalaN
        sellainen.. kirjoitti:

        ihminen joka on itse jotain aivan muuta ja tulee tänne kertomaan millaisia skorpionit ovat. Synny itse ensiksi sellaiseksi, ennenkuin tulet puhumaan meistä yhtään mitään.

        Kalathan ovat jo eläneet skorpionin elämän, etkö sitä tiennyt?

        Kalat ovat eläinradan viimeinen merkki ja elänyt jo kaikki elämät, ainakin kertaalleen.

        Jollei kala ole oppinut läksyään, se aloittaa uudelleen oinaasta. Että elä sinä nyt vain rauhallisesti sitä säälittävää skorpionin elämääs ennen kun paukutat päätäsi viisaimmille :)


      • jäkäti
        kalaN kirjoitti:

        Kalathan ovat jo eläneet skorpionin elämän, etkö sitä tiennyt?

        Kalat ovat eläinradan viimeinen merkki ja elänyt jo kaikki elämät, ainakin kertaalleen.

        Jollei kala ole oppinut läksyään, se aloittaa uudelleen oinaasta. Että elä sinä nyt vain rauhallisesti sitä säälittävää skorpionin elämääs ennen kun paukutat päätäsi viisaimmille :)

        jää. Arvaa kiinnostaako tuollainen paskanjauhanta, millä ei ole mitään perusteita?


      • kalaN
        jäkäti kirjoitti:

        jää. Arvaa kiinnostaako tuollainen paskanjauhanta, millä ei ole mitään perusteita?

        joku oma mielipide tähän asiaan vai mikä on pointtisi?


    • änimöl

      Kyllä skorpioni on peloissaan siitä, mikä on totta hänen elämässään, sillä hän on herkkä. Siitä ei pääse mihinkään. Hän päästää lähelleen ne ihmiset, jotka kulkevat sydän ennen muuta (koska sydän kuulee ja kommunikoi, kyllä aina). Skorpionin on vaikea hallita sydäntään, sillä hänen henkensä on hallitseva elementti. Ennen kuolemaa, jota useimmat skorpionit pelkäävät, he joutuvat ajan kanssa vastakkainasetteluun. Heidän henkensä ohjaa helposti tarttumaan kaikkeen väärältä tuntuviin asioihin, sillä he haluavat olla kaikesta alkuja ja juuria myöten selvillä. Joten nykyinen hetki sydämessä lipsuu käsistä. Toisin sanoen se on skorpionin kirous olla hölmö tässä menneisyyskäsitteessä, vaikka pitävätkin ja janoavat suurta tietoa käsiinsä, eivät he osaa sitä itse käyttää, vaan tunnetusti heistä tulee helposti alkoholisteja ja muita nistejä. He tarttuvat johonkin tiedonpalaseen ja pyörittelevät sitä hengellään kunnes se syö sydämen. Tämä sattuu moniin skorpioneihin niinkuin se sattuu myöskin minuun, sillä tiedän sen olevan meissä yhteistä... Eli uskon, että kaikki skorpionit pelkäävät kuollakseen tulevaisuutta ja ja sitä viimeistä päivää kun jäisi tuntumaan, että asiat jäivät kesken. Aivan kuten henki ei olisi saanut tarvittavaa tilaa hoivaakseen sydäntä. Ja nykyinen hetki menetetään, kun odotetaan jotain ihmettä tapahtuvan, kun itsekin täytyy vaikuttaa sydämensä liikkeisiin. Tunteet eivät kulje vain yhteen suuntaan.. Nämä asiat on hankalia ymmärtää, sillä ei ihminen voi kokea hyvyyttä ellei sitä itse anna. Hyvyys on aina yksinkertaista. Helpostihan meistä tulee skeptisiä tunteita kohtaan ja skitsoja, sillä omaamme jo alkujaan huonon itsetunnon (siis eivät tiedä mitä ajatella itsestään kun joku esim. sanoo välittävänsä heistä.) Eli skorpioni pelkää, ettei pysty täyttämään omia vaatimuksiaan jota asettelee maailmaa kohtaan, joka vie siihen samaan kuiluun... Tulee kysymyksiä "kuka minä olen ja miten minä saan sen suurimman voiman, mikä on minun mielikuvitukseni liike, missä minun henkeni lepää?" Keitä ovat kaikki nämä ihmiset, jotka eivät tunnu koskaan kohtaavan minua. Olemme todellakin eniten eristyksissä olevia horoskooppeja, sillä olemme elämän kannalta eniten vaativia, emmekä siedä valheellisuutta. Siksi emme uskalla itsekään tehdä virheitä ja jos teemme, emme osaa niitä myöntää. Taas joudumme kuiluun. Todellisuudessa, luonnon mukaan, olemme kaikki skorpionit omin sanoin kuvattuna makaavia sieluja. Emme välitä arjen hömpötyksistä, emme helposti kiinnostu muista huolista kuin sydänhuolista. Muita asioita kohtaan käyttäydymme väheksyvästi, sillä kaikki arjen asiat menevät hyvin jos sydän on paikallaan... Me tiedämme sen mutta emme välttämättä hyödynnä sitä omalta osaltamme sen osalta, sillä oma sokeus peittoaa ajankäytön muuhun. Joten sanon, että pelkäämme heittävämme aikaamme hukkaan joka hetki jos sillä hetkellä tuntuu pahalta ja se ruokkii itse itseänsä. Näämme harvoja päiviä, kun asenteemme menee niin kauniisti yhteen muun maailman kanssa, että millään muulla ei ole mitään väliä paitsi keveydellä.. Ääripäitä ääripäitä..... Ne me osaamme. Oi jos vain oppisimme hallitsemaan sen keveyden taidon, jossa voimme hiljaisella äänellä mainita, että nyt näen kaiken ympärilläni tapahtuvan... Siihen pyrimme ja pelkäämme menetettyä aikaa joka näillä sanoilla kuulostaa hullulta ja niinhän se onkin. Pitäisi lopettaa elämän korvaaminen pohdiskelulla ja nähdä, että mielenkiintoisia asioita tapahtuu ihmisten sieluissa jatkuvasti... Jos uskallamme katsoa muita ihmisiä sillä silmällä, jossa todellinen luonteemme kohtaa vilpittömästi toisten sielun, sillä mehän rakastamme olla aktiivisia ja rauhallisia liikkeiltämme muita kohtaan. Voimme myöskin asettaa heidän edessään sydämemme pöytään ja muistaa myöskin mitä he meistä näkevät sillä hetkellä, jotta voimme muistaa hyvät asiat seuraavaan tapaamiskertaan... Emme pelkää kuolemaa vaan syntymän ja kuoleman välistä haasteellista aikaa joka Jumala meille on tässä viidakossa asettanut. Tiedättekö, että tosielämässä ihmisen ei tarvitse miettiä eikä ajatella jos luottaa vaistoihinsa kun tapaa ihmisiä ja sydän saa olla tasainen jos uskoo siihen. Tämä on tärkein neuvo muihin verrattuna. Sitten on vielä tämä meidän helppo ylimielisyysliipaisin. No hahhah... Pelko johtaa siihen. Jos ihminen hukkaa egonsa, hänelle aukeaa ihmeellinen maailma, missä sydän virtaa vapaana. ja luottavaisena siihen, ettei todellisuudessa ole mitään vastakkainasetteluja... Hyvyys voittaa kaiken. AINA. Hyvää on myös pitää turpansa kiinni jos asiat eivät tapahdu luonnostaan ja vihan lietsominen meissä kantaa todella pitkälle, jonka olette varmaan itsekin huomanneet...Silloin tiedätte, että kyse on omasta itsetunnosta ja sen hetkellisestä varmuudesta, mikä oon järkevää ja mikä ei... Paha on tylsää, pistetään se näin päin. Skorpioni on helposti tylsä, koska ei uskalla riemuita omista tuntemuksistaan Ja sen kautta muiden maailmasta. Pahat tuntemukset on helppo kääntää pois itseironialla, sehän meissä on se hauska puoli eikö, mutta paha ase jos sitä ironiaa käyttää muihin... niin ei saa käydä.. Silloin karman laki lyö takaa päin ja te joudutte omaan ansaanne. Jospa siis lopettais pelkäämästä itseään ja alkaisi bailaamaan hyväntahtoisuuttaan. Ei me voida luulla itsestämme turhia, jos elämä toteutuu sydämen ja sielun kautta. "MUUTEN ON MUISTETTAVA, ETTÄ NIITÄ JUMITTEITA JOITA NÄEMME; SIELLÄ TÄÄLLÄ, KATUJEMME JA SEINIEN VARSILLE, EI OLE PANTU ESILLE TURHAAN, VAKOILUVAARA EI OLE VAIN TYHJÄ SANA, IKÄVÄ KYLLÄ. JOS PUHUTTE LIIKOJA VOITTE ITSEKIN JOUTUA SEURAAVANLAISEEN TILANTEESEEN..." Muistakaa että meidän suuri voima tulee tahdikkuudesta. Kaikelle on aika ja paikka... Karman laki vie meidät kärsivällisinä ollessame niihin paikkoihin.

      • älä viitsi

        oikeasti, älä enää viitsi jauhaa tuota samaa sontaa kun jo kertaalleen täällä tunnustit että sinä et ole lainkaan henkisesti kehittynyt eteenpäin.

        Nolaat vain itsesi kun puhut pelkkää kirjaviisautta ilman kunnon kokemusta.


      • änimöl
        älä viitsi kirjoitti:

        oikeasti, älä enää viitsi jauhaa tuota samaa sontaa kun jo kertaalleen täällä tunnustit että sinä et ole lainkaan henkisesti kehittynyt eteenpäin.

        Nolaat vain itsesi kun puhut pelkkää kirjaviisautta ilman kunnon kokemusta.

        En pidäkään itseäni sellaisena, mutta väitätkö, että et ymmärrä. Olisi monia tapoja miten tuon vastauksesi olisit epärehellisesti ilmaissut, päätit vain ilmoittaa yhden epärehellisyyden. Mä olen eläessäni lukenut kolme kirjaa.. Äidinkieli ei kiinnosta, koska kieli ei kiinnosta.
        Sä tiedät, että selityksille ei löydy loppua, koska puhekieli ei pysty korvaamaan hengen kommunikointia. Minä tulen onnelliseksi kun näen muutkin ihmiset olevan kovaluonteisia ja jopa ylimielisiä onnestaan ja varmuudestaan, koska silloin tiedän, että me jaetaan sama eläimellinen ymmärrys maailmasta. Olen nähnyt sen joitakin kertoja ja he huomaavat nostavan samalla mun hengen korkealle. Mitä siitä, jos mä halveksun hölmöyttä, jos löydän muista ihmisistä sen onnen ja he näkevät sen puolestaan minusta. Jos mun pupillit ois laajentuakseen, niin se on tolloin, silloin kun mä näen laajan mielen. Laajan energiakentän ja rakkauden. Sillä virralla ei ole rajoja. Se näkyy silmissä kirkkaampana kuin tyhmä arki. Se on hiljainen huuto ikuisuuteen ja takaisin sieltä tähän hetkeen. Se on aistien vapaus. Se on ylistys/rakkaus/kunnioitus jumalaa kohtaan. Se on oma aikuisen lapsen tuudittaja. Se vie erottelun pois. Se tekee meistä onnellisia muukalaisia. Ihmiset ovat yksilöitä ja ajatuksen voima tulee rinnasta, muuten ei edes kehtaisi taikka pystyisi puhua voimasta. Koska voima on energiaa. Mähän sanoin, et voisin puhua loputtomiin jumalallisesta voimasta. Se on meidän kaikkien. Mä en koskaan epäile ihmistä, vain ihmisen tarkoitusperää, jos se ei palvele jumalaa, Gaiaa, ihmistä itseään yksilönä ja sen kyllä tuntee, useimmiten hämmennyksen tunteena ilman poikki, mutta myöskin vihana ja se saa nyt riittää . Kuinka monessa kohtaamisessa sä näet päivittäin julmia ja sokeita tarkoitusperiä, jotka pilaa sun yksinäisen rauhan rytmin? Sen voi tehdä vaikka minä, mutta sen voi tehdä itsekin jos ei ole tarkkana hetkessä itsestään ja kaikesta joka tapahtuu jatkuvasti pinnan alla ympäristössäkin... Sä et vois uskoa mitä mä olen nähnyt ja näen päivittäin. Ihminen ei koskaan usko toisen maailmaa, ennen kuin on itse sen kokenut, tai kuvitellut ainakin kokevansa (


    • Ryby

      Pelko mielletään usein sellaiseksi että sitä pelätään, mitä ei tunnisteta(tieto, tai asia) tai pelko voi olla jotain, mitä ei pysty hallitsemaan. Minulla henkilökohtaisesti on ollut nuorempana juuri tuo pelko, etten hallitse kaikkea(olin kova kontrolloimaan) elämässä on kuitenkin tullut jo opittua, ettei kaikkea voi hallita, joten siihen lakkasi kontrollointinikin;) Muiden hyväksi;)
      Nykyisin koen sanan pelko enemmänkin puutteeksi rohkeudesta.
      Koen vahvasti myös sen, ettei ole tarpeenkertoa kaikkea asioita lähimmilleen, kyse ei siinä kohtaa ole kuitenkaan pelosta, vaan yksinkertaisesti siitä, että on tarpeetonta jakaa kyseisiä asioita.
      Olen oppinut jo nöyräksi, ja toisaalta en tosiaan pelkää mitään, jos sanaa oikien pyörittelen. Olen oppinut ottamaan asiat vastaan, tulee mitä tulee ja kohtaamaan ne.
      Tämä oli minun näkemykseni asiasta.

      • jeu

        Itse skorpparina pelkään ainakin menettämistä. Läheisten ihmisten tai asioiden menettämistä.


      • neuvo
        jeu kirjoitti:

        Itse skorpparina pelkään ainakin menettämistä. Läheisten ihmisten tai asioiden menettämistä.

        älä sure vielä tietämättömiä asioita säästyt paljolta tee se sitten kun on sen aika senppiä


    • Nimetön

      olen 17v skorpparityttö ja ensinäkin pelkään aika tavallisia asioita, kuten hämähäkkejä ym.

      loppujen lopuksi ainut suuri pelkoni on yksinäisyys:

      -pelkään pimeitä metsiä, paitsi jos minulla on ystävä mukana
      -pelkään autiotaloja, mutta ystävien seurassa olen uteliaana se, joka uskaltautuu pisimmälle talossa
      -pelkään, että kun herään yöllä, ketään ei ole kotona ja kukaan ei vastaa puhelimeen
      -pelkään myös vanhoja zombie-leffoja, mutta ystävän seurassa nauran niille

      tästä sen kai voi päätellä.--^^

      en ole sellainen, mitä skorpioneista yleensä luullaan.
      Olen erittäin sosiaalinen ja tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja myös tutustun helposti uusiin ihmisiin. olen myös erittäin empaattinen ja tunteellinen ihminen.
      Vieraassa seurassa ilman ystävää tunnen itseni kuitenkin heikoksi ja epävarmaksi. Mutta jos olen vieraassa seurassa ystävän kanssa, tunnen itseni varmaksi. Aitojen ystävien kanssa minulla on ehjä olo. Jos en pääse avautumaan heille tai näkemään heitä, ahdistun ja tulen alakuloiseksi. Minulle merkitsee paljon, jos he osoittavat, että välittävät. Jos hyvä ystävä on väliinpitämätön minua kohtaan, tulen hyvin surulliseksi.
      Skorpionit tarvitsevat eniten hyviä ystäviä ja läheisiä.

      • anniinaaamu

        Olen 53 vuotias skorpparinainen ja sinä nuori tyttö kerroit kuin minun elämästä.Tunsin toisissamme suurta samankaltaisuutta.Peloista suurin minullakin läheisten menettäminen.Hyvää joulua!


      • kuulla
        anniinaaamu kirjoitti:

        Olen 53 vuotias skorpparinainen ja sinä nuori tyttö kerroit kuin minun elämästä.Tunsin toisissamme suurta samankaltaisuutta.Peloista suurin minullakin läheisten menettäminen.Hyvää joulua!

        ..että joku tuntee samoin. hyviä jouluja myös sinulle!


    • rararapu

      Sorry kun rapuna änkeän tähän teidän mielenkiintoiseen keskusteluunne.
      Kommenttinani esitän, että skorpionin yksi ydinteemoja on voittaa pelko. Niin kuin tuolla yksi viisas nuori skoputyttö kirjoitti, yksinäisyys on varmasti monen skopun pelko. Koska skorpioni tajuaa, että ilman ketään kukaan ei ole mitään.

      En sano, että skoput pelkäisivät enemmän, mutta heillä se teema on olennainen. Pelko, sen analysointi ja siitä ylipääseminen.

      • teema...

        on kylläkin henkinen kasvaminen ja sen tutkiminen ja siihen kuuluu yhtenä osana pelot. Mutta se on vain pieni osa.

        Osa skorpioneista on jo niin kehittyneitä että jäävät tutkimaan tällaisia asioita ja pyrkivät kehittymään itse, mutta erityisesti kehittämään muita ihmisiä vielä lisää. Osa skorpioneista on vielä niin kehitystehtävänsä alussa etteivät tiedä tällaisesta mitään kuten eivät muutkaan merkit.

        Vaikka skorpionin kerrotaan olevan manipulaattori, niin ainoastaan keskenkasvuiset käyttävät sitä tuomaan itselleen valtaa tai rikkauksia. Kehitystehtävänsä läpikäyneet skorpionit päätyvät diplomaateiksi, mikä ei tarkoita pelaamista omaan tai jonkun toisen pussiin vaan pelaamista yhteisen hyvän saavuttamiseksi. Useinkaan muut eivät ymmärrä yhteistä hyvää, tai eivät ymmärrä tai uskalla ottaa sitä askelta mikä sen saavuttamiseksi vaadittaisiin. Skorpioni on silloin johtaja, mutta ennen muuta diplomaatti ja neuvonajanta.


      • lapintyttö
        teema... kirjoitti:

        on kylläkin henkinen kasvaminen ja sen tutkiminen ja siihen kuuluu yhtenä osana pelot. Mutta se on vain pieni osa.

        Osa skorpioneista on jo niin kehittyneitä että jäävät tutkimaan tällaisia asioita ja pyrkivät kehittymään itse, mutta erityisesti kehittämään muita ihmisiä vielä lisää. Osa skorpioneista on vielä niin kehitystehtävänsä alussa etteivät tiedä tällaisesta mitään kuten eivät muutkaan merkit.

        Vaikka skorpionin kerrotaan olevan manipulaattori, niin ainoastaan keskenkasvuiset käyttävät sitä tuomaan itselleen valtaa tai rikkauksia. Kehitystehtävänsä läpikäyneet skorpionit päätyvät diplomaateiksi, mikä ei tarkoita pelaamista omaan tai jonkun toisen pussiin vaan pelaamista yhteisen hyvän saavuttamiseksi. Useinkaan muut eivät ymmärrä yhteistä hyvää, tai eivät ymmärrä tai uskalla ottaa sitä askelta mikä sen saavuttamiseksi vaadittaisiin. Skorpioni on silloin johtaja, mutta ennen muuta diplomaatti ja neuvonajanta.

        Tosiaan itsensä pelkoja tutkmalla ja niiden pelkojen voittaminen tekee skopusta todella diplomaattisen ja hän alkaa aidosti luomaan me-henkeä. Tämä taito ei tule itsestään ,vaan tarvitaan aikaa ja halua kehittyä hyvään suuntaan Olen hyvin monen olkapää ja luottohenkilö töissä ja siviilissä.Myös vaikeissa tilanteissa kysytään mielipidettäni,sitten yhdessä pohditaan avoimesti asiaa.Olen myös omat pelkoni käynyt läpi aivan tiukan takaa ja selvinnyt voittajana.Yksinäisyyttä en ole koskaan pelännyt,mutta läheisten menetyksen pelko elää yhä,mutta hallitusti.Itsensä kanssa pohdiskelu luonnonrauhassa tekee skopulle hyvää.Hyvää Joulua kaikille.


      • rararapu
        teema... kirjoitti:

        on kylläkin henkinen kasvaminen ja sen tutkiminen ja siihen kuuluu yhtenä osana pelot. Mutta se on vain pieni osa.

        Osa skorpioneista on jo niin kehittyneitä että jäävät tutkimaan tällaisia asioita ja pyrkivät kehittymään itse, mutta erityisesti kehittämään muita ihmisiä vielä lisää. Osa skorpioneista on vielä niin kehitystehtävänsä alussa etteivät tiedä tällaisesta mitään kuten eivät muutkaan merkit.

        Vaikka skorpionin kerrotaan olevan manipulaattori, niin ainoastaan keskenkasvuiset käyttävät sitä tuomaan itselleen valtaa tai rikkauksia. Kehitystehtävänsä läpikäyneet skorpionit päätyvät diplomaateiksi, mikä ei tarkoita pelaamista omaan tai jonkun toisen pussiin vaan pelaamista yhteisen hyvän saavuttamiseksi. Useinkaan muut eivät ymmärrä yhteistä hyvää, tai eivät ymmärrä tai uskalla ottaa sitä askelta mikä sen saavuttamiseksi vaadittaisiin. Skorpioni on silloin johtaja, mutta ennen muuta diplomaatti ja neuvonajanta.

        Pelkojen tutkiminen _osana_ henkistä kasvua on ok.
        Henkisen kasvun tiellä olemme kaikki.

        Mutta diplomaattisuus? Kuulen ensimmäistä kertaa tämän, että skorpionin merkki olisi erityisesti diplomaattinen. Viisas neuvonantaja kylläkin, mutta diplomaattisuus ei ihan heti tule mieleen skopujen luonnetta pähkäillessä.
        Ennemminkin tosiasioiden esilletuoja, jopa totuudentorvi. Mutta monastihan itseään analysoi hieman paremmasta kuvakulmasta ja objektiivisuus ontuu... :-)


      • tunne asiaa
        rararapu kirjoitti:

        Pelkojen tutkiminen _osana_ henkistä kasvua on ok.
        Henkisen kasvun tiellä olemme kaikki.

        Mutta diplomaattisuus? Kuulen ensimmäistä kertaa tämän, että skorpionin merkki olisi erityisesti diplomaattinen. Viisas neuvonantaja kylläkin, mutta diplomaattisuus ei ihan heti tule mieleen skopujen luonnetta pähkäillessä.
        Ennemminkin tosiasioiden esilletuoja, jopa totuudentorvi. Mutta monastihan itseään analysoi hieman paremmasta kuvakulmasta ja objektiivisuus ontuu... :-)

        niin et tunne. Skorpioni on diplomaattien diplomaatti.


      • Toinen lapintyttö
        lapintyttö kirjoitti:

        Tosiaan itsensä pelkoja tutkmalla ja niiden pelkojen voittaminen tekee skopusta todella diplomaattisen ja hän alkaa aidosti luomaan me-henkeä. Tämä taito ei tule itsestään ,vaan tarvitaan aikaa ja halua kehittyä hyvään suuntaan Olen hyvin monen olkapää ja luottohenkilö töissä ja siviilissä.Myös vaikeissa tilanteissa kysytään mielipidettäni,sitten yhdessä pohditaan avoimesti asiaa.Olen myös omat pelkoni käynyt läpi aivan tiukan takaa ja selvinnyt voittajana.Yksinäisyyttä en ole koskaan pelännyt,mutta läheisten menetyksen pelko elää yhä,mutta hallitusti.Itsensä kanssa pohdiskelu luonnonrauhassa tekee skopulle hyvää.Hyvää Joulua kaikille.

        ..skorpioni minäkin ja kyllä on mennyt monta tovia, toisten murheita kuunnellen. Varsinkin tämä syksy on ollut raskasta aikaa monille, välillä tuntuu, ettei ympärillä tapahdu juuri mitään kivaa..Toisaalta, eipä tarvi pelätä yksinäisyyttä, kun avunpyyntöjä tulee sieltä täältä. Mielelläni kuuntelen ja autan jos voin. Lienee sitten sellainen perusdiplomaatti minäkin..toivottavasti myös henkisesti kehittynyt :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe