On ilmesti

nämä parkcomit kesineet kivan lisätienestin. Työ kaveri sai "sakon" eikä uskaltanut olla maksamatta. Koska kyseessä oli yrityksen auto keksivät nämä pässinpäät pistää jo ajallaan maksetun "sakon" perintään, ajattelivat että firmat maksavat tarkastamatta toiseen kertaan. Onneksi miellä tämä huomattiin eikä sitä maksettu, moniko firma on maksanut ???
Itse sain 2005, en ole vielä mksanut.

5

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota selvää

      sillä sakot maksaa aina auton haltija ei siis työantaja tai leasingyritys. Eli jos sakosta tulee karhu niin sen saa auton käyttäjä ei yritys. Lisään vain näitä paska puheitan sita niin oijotaan sitä mukaan.

      • XXYYZZ

        Auton haltijan ei tarvitse maksaa yhtään yksityistä p-valvontamaksua. Kunnallisessa valvonnasssa on sen sijaan lailla säädetty haltijavastuusta. Yksityinen valvoja ei saa haltijalta mitään riippumatta siitä, mitä hovioikeudessa tapahtuu. Ns. sopimus voi koskea ainoastaan kuljettajaa. Hovioikeus tosin varmasti asettuu samalle kannalle kuin käräjäoikeuskin eli edes autoa kuljettaneen ei tarvitse maksaa.


      • nauruttaa
        XXYYZZ kirjoitti:

        Auton haltijan ei tarvitse maksaa yhtään yksityistä p-valvontamaksua. Kunnallisessa valvonnasssa on sen sijaan lailla säädetty haltijavastuusta. Yksityinen valvoja ei saa haltijalta mitään riippumatta siitä, mitä hovioikeudessa tapahtuu. Ns. sopimus voi koskea ainoastaan kuljettajaa. Hovioikeus tosin varmasti asettuu samalle kannalle kuin käräjäoikeuskin eli edes autoa kuljettaneen ei tarvitse maksaa.

        vastaan ettei edes kuljettajan tarvitse sakkoa maksaa vaikka juuri hän syyllistyy rikkeeseen. On takuu juttu että maksun maksaa se jonka auton rekisteritunnus kertoo sen haltijaksi. Jos peruste on joku muu niin ollaan harmaalla alueella ja näin se ei voi olla olipa päätös hovista mikä tahansa. Onneksi tuleva uusi laki muuttaa tämänkin ja sakon maksaa haltija kuten pitääkin eikä sodi järkeä vastaan.


      • siis mennyt ihan luetun ymmärryksen puolelle tuo viesti. Auton KÄYTTÄJÄ ON SIIS MAKSANUT JO tuon "sakon" ajallaan.
        Ei kai Parkcomkaan niin tyhmä ole että toimittaa karhuttavaksi sen "sakon" sille henkilölle joka sen on jo maksanut, vaan tässä tapauksessa firmalle joka auton on liisannut ja antaa siis työntekijän sillä ajaa.
        Ja mitä tulee tuohon haltiavastuuseen, sehän koskee oikeita sakkoja, ei näitä leikkisakkoja.


      • ...
        nauruttaa kirjoitti:

        vastaan ettei edes kuljettajan tarvitse sakkoa maksaa vaikka juuri hän syyllistyy rikkeeseen. On takuu juttu että maksun maksaa se jonka auton rekisteritunnus kertoo sen haltijaksi. Jos peruste on joku muu niin ollaan harmaalla alueella ja näin se ei voi olla olipa päätös hovista mikä tahansa. Onneksi tuleva uusi laki muuttaa tämänkin ja sakon maksaa haltija kuten pitääkin eikä sodi järkeä vastaan.

        Sakkofirmakauppoja voi boikotoida edelleenkin, vaikka laki säädettäisiinkin. Minun kuluttajana ei tarvitse hyväksyä kusipäisten kauppiaiden menettelytapoja, vaikka laki ne sallisikin. Mihin on ihmisiltä unohtunut käsite "hyvä asiakaspalvelu?"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe