saako tätä Alkosta? tyhmä kysymys...
absintti
15
4116
Vastaukset
- Blackshadow
Alkon tuotenro 000404/Père kermann´s absinthe,35.70e 0.70l,60%. Tiedä sitten miten lähellä tuo on sitä alkuperäistä absinttia.
- Timppa-setä
Yhden puikon olen ostanut ja taisipa jäädä samalla viimeiseksi. En saanut mieleistäni vastinetta rahalle. Alkoholia on toki runsaasti mutta positiiviset makuelämykset jäivät puuttumaan.
- la fee verte
Timppa-setä kirjoitti:
Yhden puikon olen ostanut ja taisipa jäädä samalla viimeiseksi. En saanut mieleistäni vastinetta rahalle. Alkoholia on toki runsaasti mutta positiiviset makuelämykset jäivät puuttumaan.
siin suomen absintissahan pitäis olla niin alhaset tujo arvot et se on ihan turha ostost
- Zombie
En muista asiaa kunnolla, mutta mielestäni oikea absintti (mikä sen aineen tieteellinen nimi ja kaava nyt onkaan), jota ennen kyseisissä juomissa oli, on todettu sen verran myrkylliseksi tavaraksi, että sitä ei enää saa myydä.
- afe
kyllähän sitä saa..tällä hetkellä ainakin neljä eri absinthia eri tukkujen valikoimissa prossat 40-60. seborilta tuli markkinoille vahvempi 78% mut ei vielä suomessa.
- Zombie
afe kirjoitti:
kyllähän sitä saa..tällä hetkellä ainakin neljä eri absinthia eri tukkujen valikoimissa prossat 40-60. seborilta tuli markkinoille vahvempi 78% mut ei vielä suomessa.
otapa selville oikeasti sen aineen nimi mitä ennen vanhaan absintissa oli. Luulen edelleen tiedostasi huolimatta, että sitä kemiallista kamaa nykyisissä ei ole.
- Zombie
Zombie kirjoitti:
otapa selville oikeasti sen aineen nimi mitä ennen vanhaan absintissa oli. Luulen edelleen tiedostasi huolimatta, että sitä kemiallista kamaa nykyisissä ei ole.
Mitäs tästä sanot (ryhdyin vähän itse toimeen)?
http://www.yrttitarha.com/tietopankki/kansanperinne/sanasto.html - ...
Zombie kirjoitti:
taitaapi olla se aines kutsuttu. Ne uskomukset sen myrkyllisyydesta tms. ovat aika vanhaa puhetta. Siitä ei kyllä ole tietoakaan täällä myytävästä, mutta olenpa kuullut, että sitä aitoa absinthia voisi taas saada jostain etelän maista.. Mutta Tallinnasta saa paljon halvemmalla absinttia ja on suurempi valikoima kun Suomessa.
- flood
... kirjoitti:
taitaapi olla se aines kutsuttu. Ne uskomukset sen myrkyllisyydesta tms. ovat aika vanhaa puhetta. Siitä ei kyllä ole tietoakaan täällä myytävästä, mutta olenpa kuullut, että sitä aitoa absinthia voisi taas saada jostain etelän maista.. Mutta Tallinnasta saa paljon halvemmalla absinttia ja on suurempi valikoima kun Suomessa.
kyseessä ei ole hulluruoho vaan koiruoho (mali) ja se muka myrkyllinen aine on tujon.
vaikkei se myrkyllistä olekaan..
vaan muinoin värjäyksessä käytetty kupari. tietääkseni.
- Tarjoilijatar
Absinttia saa alkosta. Mutta huomioi ostaessasi että pullo ei ole pakolla samanlainen kun mitä ravintolassa olet nähnyt, joten makukaan ei pakolla ole sama. Esim. Sebor on yksi Absintin valmistaja. Kysy lisää alkon tädeiltä.
- Alko
Viskeeraaja kirjoitti:
...on tätä:
http://www.liquors.me.uk/en-gb/dept_362.html
Ei ole hintansa väärti.Huomasin että alkosta saa myös Pernodia, eikös se ole absinttia? Tujonipitoisuudet siinäkin tosin ovat lähes olemattomia (alunperin Pernodissa oli paljon koiruohoa, mutta kun se kiellettiin 1900-luvun alussa, sen korvikkeeksi otettiin tähtianis joka tuottaa louche-efektin).
- Viskeeraaja
Alko kirjoitti:
Huomasin että alkosta saa myös Pernodia, eikös se ole absinttia? Tujonipitoisuudet siinäkin tosin ovat lähes olemattomia (alunperin Pernodissa oli paljon koiruohoa, mutta kun se kiellettiin 1900-luvun alussa, sen korvikkeeksi otettiin tähtianis joka tuottaa louche-efektin).
Minä en osaa pitää Pernod'ta absinttina. Absinttiin kuuluu tuo koiruoho ja sen alkoholipitoisuus on korkeampi (60-70 %) Mielestäni Pernod on pastista (alkoholipit. 40-50 %) kuten myös kilpaileva (isompi) merkki Ricard.
Pernod ja Ricard ovat nykyisin saman katon alla. Jostain syystä en kuitenkaan löydä lyhyellä etsimisellä koko Pernod-merkkiä sivustosta
http://www.pernod-ricard.com/fr/
Olisikohan tuo pastis "51" korvannut Pernod'n päämarkkina-alueilla? Tänne Suomeen ehkä sitten tuodaan vielä "vanhalta muistilta" pastista nimellä Pernod? - Viskeeraaja
Alko kirjoitti:
Huomasin että alkosta saa myös Pernodia, eikös se ole absinttia? Tujonipitoisuudet siinäkin tosin ovat lähes olemattomia (alunperin Pernodissa oli paljon koiruohoa, mutta kun se kiellettiin 1900-luvun alussa, sen korvikkeeksi otettiin tähtianis joka tuottaa louche-efektin).
> Pernodia, eikös se ole absinttia?
Alkon hinnastossa Pernod (alkoh. 40 %, sok. 40 g/l) ja Ricard ("Pastis de Marseille") (alkoh. 45 %, sok. 11 g/l) ovat otsikon "Anisviinat" alla.
Père Kermann's Absinthe (alkoh. 60 %, sok. 3 g/l) on eri paikassa; se on luokiteltu kohtaan "Maustetut viinat". - 200 v vanha firma
Viskeeraaja kirjoitti:
> Pernodia, eikös se ole absinttia?
Alkon hinnastossa Pernod (alkoh. 40 %, sok. 40 g/l) ja Ricard ("Pastis de Marseille") (alkoh. 45 %, sok. 11 g/l) ovat otsikon "Anisviinat" alla.
Père Kermann's Absinthe (alkoh. 60 %, sok. 3 g/l) on eri paikassa; se on luokiteltu kohtaan "Maustetut viinat".Vanha viestiketju, mutta kun siivosin kaappia niin käteen osui Pernod-juhlapullo vuodelta 2004 ja ihan avaamaton! Siksi etsin ja löysin haulla tämän keskustelunjuonteen ihan vain kerskuakseni, ähä.
Pernod (yhtiö) täytti tuolloin 200 vuotta, ja sen kunniaksi pullotettiin Pernod'ta näihin fiinimmällä etiketillä varustettuihin pulloihin. Nyt on näemmä palattu vanhaan. Itse aperitiivihan on paljon nuorempi, ja Pernod-yhtiön tunnetuin tuote ennen sitä on ollut Pernod fils -absintti. Kun absintti kiellettiin Ranskassa, siirtyi Pernod´n absinttituotanto Espanjan Tarragonaan. Vilahdukselta Pernod Tarragona -pullo taitaa näkyä Aimo Rykämön (Pentti Siimes) kädessä elokuvassa Komisario Palmun erehdys. Nykyinen "Pernod 68" on kalpea aavistus alkuperäisestä tai ylipäätään mistään absintista.
Suosittelen muuten Barnaby Conradin kirjaa Absinthe, alaotsikoltaan History in a bottle, vaikka näkemykset absintin "vaikutuksista" ovat tarkentuneet kirjoitusvuoden 1987 jälkeen huomattavasti. ISBN 0-8118-1650-8.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657