Voiko armeijaan mennä pitkätukkaisena? Mulle tukka on tärkeä ja oon alkanut saamaan naisiakin vasta pitkätukkaisena. En suostu leikkaamaan tukkaani. Piste.
Eli jos armeijaan ei saa mennä pitkätukkaisena niin sitten menen joko sivariin tai totaalikieltäydyn vaikka vihaankin sivareita ja olen ehdottomasti armeijan kannalla ja isänmaallinen. Valitettavasti mulla on pakkomielle tukkaani, mutta hei, onhan Rambollakin pitkä tukka.
Eiks se oo kuitenkin parempi että pitkätukka"sivari" on isänmaallinen ja menee armeijaan.
Kertokaa mitä seuraa jos menee armeijaan pitkätukkaisena eikä suostu leikkaamaan sitä?
Pitkätukkaisena armeijaan?
22
1812
Vastaukset
- tyttö
Mies on paljon miehekkäämpi lyhythiuksisena, leikkaa ihmeessä tukkasi! Minä en ainakaan ikänä vilkaisisikaan pitkätukkaa..
Et voi tosissasi väittää, että tukanleikkuusta on kiinni armeijaan meno. Ja muka vielä isänmaallinen, hah!
Armeijassa määräävät sinut leikkauttamaan hiuksesi/leikkaavat ne. Jos et tottele, se on käskyn täyttämättä jättäminen ja seuraa rangaistus.- Cvimby
Se on sinun mielipiteesi että mies on miehekkäämpi lyhyttukkaisena. Miltä sekin näyttäisi jos kaikki ovat saman näköisiä? Itse tuskin edes menet armeijaan joten turha soittaa poskea muiden isänmaallisuudesta. Jos sinua käskettäisiin leikkaamaan sormesi irti niin tekisitkö sen? Tuskin, mutta niitä on semmoisia ihmisiä jotka sen tekisivät. Ja miksi naisten ei tarvitsisi leikata tukkaansa armeijassa? Onko se niin että tasa-arvo koskee ainoastaan naisia? Nainen saa olla sekä pitkä että lyhyttukkainen mutta miehellä saisi olla ainoastaan lyhyt tukka. Opettele vähän suvaitsevuutta!
- Jussi
"Minä en ainakaan ikänä vilkaisisikaan pitkätukkaa.."
Ja minkähän takia mua pitäisi kiinnostaa TOMMOSEN tytön mielipide?
Kun kuitenkin oon törmännyt niin moneen paljon mielenkiintoisempaan tyttöön jotka taas tykkää. - Sivari
Tuskin kovin hyvää miestä itsellesi saat.
Ja sinä et tiedä armeijasta mitään. - tyttö
Sivari kirjoitti:
Tuskin kovin hyvää miestä itsellesi saat.
Ja sinä et tiedä armeijasta mitään.Niin eihän armeijan käynyt tietenkään voi armeijasta mitään tietää.. Sivarit taas luulevat tietävänsä paljonkin.
Jos sinä tarkoitat hyvällä miehellä epäisänmaallista lusmua, niin en sellaista kyllä itselleni haluaisikaan. Omien kriteerieni mukaan minulla on oikein hyvä mies.
- THUNDER GOD
sitten yksikön kapteeni tulee ja repii ne hiukset sinun päästä. Eli voit ajaa ne etukäteen pois tai sitten ne revitään sun päästäsi!
- Sivari
Onko tästä esimerkkitapausta?
- ratkaisu
leikkaa lettis ja teetä siitä peruukki voit sitten pistää sen aina lomilla päähän ku pitäää cheissaa muijii.
- Alikessu
pitkän letin intissä jos oikein vänkäät, meinaan onhan nykyään olemassa joku "ruotsinmallinmukainen" -pykälä joka sallii henkilön pitää halutessaan pitkän tukan ja väkisin nyt ei (siis virallisten kaavojen mukaan) ole laillista käydä kehenkään kiinni ja väkisin tukkaa viedä jos ei itse halua, MUTTA:
Seuraavat jutut neuvoisin ihan vilpittömästi ottamaan huomioon.
Ihan itseäsi suoranaisesti koskettava juttu on puhtaus ja hygienia, oikeus on vaatia lupa pitää verkkoa/muuta vastaavaa, jolla tukka pysyy piilossa koska armeijan vaatimushan on että tukka on piilossa.
Toisinsanoen sinun tarvitsee pitää tukka sellaisena että se ei näy kypärän/lakin alta eikä muutenkaan loista pituudellaan eli siitä täytyy tehdä huomaamaton. Edes öisin et saa sitä avata sitten.
Tuolla kun olet viikon kaksi metsässä tukka kiinni ja aamuisin ehdit 15 sekunnissa hieman tukkaa kastella niin uskoisin että et kyllä itsekään tilanteesta nauti. Sitäpaitsi talvella olet varmasti kipeä koko ajan jos tukan kunnolla kastelet, se kun ei harmaissa sitten kuivu koko päivänä.
Ja vielä jos käy niin että saat metsäreissulla tai muualla punkkeja/täitä tms. niin muiden terveydeksi sinut kyllä velvoitetaan ajamaan tukka etteivät ne leviä.
Sitten tullaan kyllä toisiin juttuihin, vaikka pakottaa ei lain edessä voisikaan niin armeijalla on kyllä keinonsa. Sanon meinaan suoraan että harvalla jätkällä kestää kyllä kantti sitä sanomista ja huutoa joka tulee jos yrität sooloilla erilaisena kuin muut.
Meinaan ensinnäkin ensimmäisen kerran kun jollekin ylemmälle sanot että et aja tukkaa niin vaikka alikessut olisivatkin niin ymmärtäväisiä että sanoisivat oman olevan asiasi niin vääpeli ja luutnantti eivät sitä ole...
Olet kyllä sellaisen mollauksen kohde ja varoitan että armeija-ajastasi ei kovin positiivinen tule koska sitten yleisesti käytetty ja hyväksi havaittu keino saada "soolomies" ruotuun on että jatkuvasti joka yhteydessä tehdään pikku juttuja joissa korostetaan että se johtuisi siitä että yksi kaveri ei tottele. "Yksi mokaa ja kaikkia rangaistaan" -tyyli kun on siellä valttia.
Takaan nimittäin että vaikka olisitkin niin sitkeä kaveri että kestäisit letin jatkuvan epäpuhtauden, mahdollisen toistuvan sairastelun siitä johtuen ja ylempien raivoamisen siitä niin sen jälkeen olet kyllä merkitty mies kun ensimmäisen kerran (tähän törmäät VARMASTI) alikessu tai vääpeli ilmoittaa että jaahas, nyt tämä tupa tekee sitä ja tätä ja tuota ja vaikka punnertaa vielä 100 kertaa päälle ihan vain siitä ilosta että yhdellä kaverilla on pitkä tukka.
Ja tämä ei ole edes simputusta vielä koska saahan sitä nyt sanoa mitä haluaa ja varsinkin kun intin alkuviikkoina ei oikein kukaan tiedä mitä tehtäisiin ilman tätä hommaa ja ja annetaan ymmärtää että tämä "nakki" kaikilla tehdään vain siksi että yksi ei tottele.
Jos sinulla käy tuuri, tämä ulotetaan vain omaan tupaasi mutta jos tehdään perinteiset eli esim. koko käytävä laitetaan tekemään jotain mukavaa ja korostetaan että on tämän yhden kaverin vika niin voit varmaan vähän aavistella miten hauskaa sinulla tulee olemaan...
Kaiken tämän nyt ihan puolueettomasti siinä mielessä kirjoittelen mutta kuitenkin näin pitkästi koska itse kun olin alikessuna niin pari kaveria oli tehnyt periaatepäätöksen että tukka ei lähde, kuten sanoin se on ihan ihmisestä kiinni mitä kukakin sanoo ja me annoimme nyt homman vähän olla oma asia, mutta siihen kyllä iskettiin kiinni niin kovaa että toinen kaveri lopetti alle kahdessa viikossa.
Toinen tuli "järkiinsä" kun ensikerran oltiin metsässä oltu vähän aikaa. Ja oli muuten aika rankkaa tuo tölviminen toista kaveria kohtaan pitkän tukan takia, oli aika hajalla kun päätti lopettaa. Ihan ettet nyt sitten itse tee samaa virhettä niin tämän verran pitkälti kirjoittelin. Suoraan kyllä sanon että jos tukka on todella itsellesi noin elinehto niin älä mene armeijaan tai aja se lyhyeksi, sen suorempaa neuvoa ei kyllä voi antaa.
Toivottavasti valitset fiksusti...- Sivari
Suosittelen threadin aloittajalle sivaria koska siellä ei ole tätä "yksi mokaa, kaikki tekee" idiotismia.
- jope
Vielä jokunen vuosi sitten yleinen palvelusohjesääntö sanoi seuraavasti: "Hiusten tulee olla lyhyet ja siistiksi leikatut". Väkisin lettiä ei leikata, se on selvä. Käsketään leikkaamaan/leikkuuttamaan, jos et leikkaa, tulee rangaistus. Loppujen lopuksi sinut ohjataan siviiliin kasvamaan tai sivariin jos et anna periksi.
- Korppi
Olet itsekin noissa jutuissa muuten oikeassa, mutta itseasiassa muoto on nykyään "hiusten pitää olla sotilaallisen siistit" ja lisämaininta sanoo "huomaamattomat" jos oikein tarkkaan aletaan katsomaan.
Toisinsanoen alikessu on oikeassa tuossa että jos aivan suoraa tulkintaa joka syystä tai toisesta suomenkin oli otettava omaan sotilaskoulutukseen joskus, katsotaan, niin tukkamalli saa olla kyllä pitkä eikä sitä saa väkisin alkaa lyhentämään. Ne kun täyttävät tuon "huomaattomuus" jutun siinä että ne vedetään verkolla lyhyeksi ja aina joka käänteessä missä pidetään päähinettä, piilotetaan ne sen alle.
Eli siis näin ihan jos katsotaan loppupeleihin asti se menisi mutta sitä miten sitten armeija toimii niin kyllä noita rangaistuksia alettaisiin kyllä lätkiä aiemmin ennen kuin noita papereita pilkuntarkasti alettaisiin syynäämään.
Tosin eipä tähän nyt juurikaan törmää muutenkaan, viimeistään muutaman päivän intissä oltuaan jokainen kyllä huomaa kaikinpuoliset edut siitä että tukka on lyhyt, niin hygienia kuin muultakin kannalta, kuten alikessukin totesi. - jope
Korppi kirjoitti:
Olet itsekin noissa jutuissa muuten oikeassa, mutta itseasiassa muoto on nykyään "hiusten pitää olla sotilaallisen siistit" ja lisämaininta sanoo "huomaamattomat" jos oikein tarkkaan aletaan katsomaan.
Toisinsanoen alikessu on oikeassa tuossa että jos aivan suoraa tulkintaa joka syystä tai toisesta suomenkin oli otettava omaan sotilaskoulutukseen joskus, katsotaan, niin tukkamalli saa olla kyllä pitkä eikä sitä saa väkisin alkaa lyhentämään. Ne kun täyttävät tuon "huomaattomuus" jutun siinä että ne vedetään verkolla lyhyeksi ja aina joka käänteessä missä pidetään päähinettä, piilotetaan ne sen alle.
Eli siis näin ihan jos katsotaan loppupeleihin asti se menisi mutta sitä miten sitten armeija toimii niin kyllä noita rangaistuksia alettaisiin kyllä lätkiä aiemmin ennen kuin noita papereita pilkuntarkasti alettaisiin syynäämään.
Tosin eipä tähän nyt juurikaan törmää muutenkaan, viimeistään muutaman päivän intissä oltuaan jokainen kyllä huomaa kaikinpuoliset edut siitä että tukka on lyhyt, niin hygienia kuin muultakin kannalta, kuten alikessukin totesi.Puhut varmasti asiaa. Voi hyvinkin olla että YlPalvo on minun ajoistani muuttunut. Väitinkin, että muutama vuosi sitten YlPalvossa sanottiin näin.
- Perttu
Tukka on lyhyt hygienia- ja turvallisuussyistä. Pitkien leirien aikana lettisi olisi yhtenä paskamattona; kuivashampoota tai ei. Vaarallisempi juttu on, kun parin syöksyn jälkeen ponihäntäsi tai hiusverkkosi pettää ja lettisi livahtaa konekiväärin syöttimeen tai rynkyn luistin väliin. Nykäys katkaisee mahdollisesti niskasi. Näitä ansoja on runsaasti lisää kaikissa aselajeissa. Osoita tämä isänmaallisuutesi noudattamalla ohjesääntöä, joka on laadittu tehokkaan ja TURVALLISEN maanpuolustuskoulutuksen tarpeisiin. Hyvää palvelusta.
- jope
Turvallisuus näkökannalla ei selvitetä sitä, miksi naisilla saa silti olla pitkät hiukset. Jos letti olisi todellisuudessa noin vaarallinen, ehkä pitkä tukka kiellettäis naisiltakin?
- minä
jope kirjoitti:
Turvallisuus näkökannalla ei selvitetä sitä, miksi naisilla saa silti olla pitkät hiukset. Jos letti olisi todellisuudessa noin vaarallinen, ehkä pitkä tukka kiellettäis naisiltakin?
Siihen sen kummemmin puuttumatta:
Mihin tuossa muuten vedetään raja? Jos hiukset on jakauksella korviin asti niin tuleeko sanktiota? Meinaan vaan, että aika säälittävän ahdasmielistä alkaa ylläolevasta pituudesta valittamaan kun ei pahemmin ole vaaraa että ne mihinkään väliin jäisivät. Ja kyllä tuon pituiset hiukset puhtaanakin pysyvät ihan hyvin vaikkei ihan päivittäin kävisikään suihkussa (mutta armeijassa vissiin käydään?). - Sivari
Naisista ei armeijassa varmaankaan ole väliä vaikka niska menisikin poikki?
- jope
Sivari kirjoitti:
Jätkä peesaa.
- Sivari
jope kirjoitti:
Jätkä peesaa.
Taisi loppua argumentit.
- Perttu
minä kirjoitti:
Siihen sen kummemmin puuttumatta:
Mihin tuossa muuten vedetään raja? Jos hiukset on jakauksella korviin asti niin tuleeko sanktiota? Meinaan vaan, että aika säälittävän ahdasmielistä alkaa ylläolevasta pituudesta valittamaan kun ei pahemmin ole vaaraa että ne mihinkään väliin jäisivät. Ja kyllä tuon pituiset hiukset puhtaanakin pysyvät ihan hyvin vaikkei ihan päivittäin kävisikään suihkussa (mutta armeijassa vissiin käydään?).Monet naiset ajavatkin tukkansa, eivät ehkä kokonaan, mutta lyhyiksi kuitenkin. Naisten mahdollisuus pitkään tukkaan on kulttuurisidonnainen poikkeus säännöstä. Ei kuitenkaan tarvittane kuin yksi onnettomuus ja tukka määrätään heiltäkin lyhyeksi. Ei siellä intissä ammattilaiset kiusallaan näitä sääntöjä kehittele. Kiusaamisesta huolehtivat ne muutamat idioottivarusmiehet, joitten typeryyksien tähden tälläkin palstalla niin monilla on niin väärä kuva asepalveluksesta.
(tukka ei saa mennä korville eikä ulottua kauluksen yli tai alle. pulisongit saavat ulottua puoleen korvaan, by the way)
Kaiken kaikkiaan karvasäädökset ovat tärkeimpiä kaasun kanssa pelatessa. Liian pitkät pularit tai karkaileva tukka naamarin välissä aiheuttavat rauhan aikana kyynelkaasuhilpeyttä ja sodan aikana kuoleman. - Perttu
Sivari kirjoitti:
Naisilla on paljonkin väliä. He ovat ensinnäkin erinomaisia taistelijoita, toisekseen; he eivät valita turhasta.
Onnea valitsemallasi uralla.
- Anonyymi
Tämä tyyppi väitttää käyneensä RUK: n
Eipä ole.
Anonyymi kirjoitti:
multinimimerkki?
En myöskään ole monipersoonallinen ilmiö kuten isä, poika ja pyhä henki.
Kiinnitän siis vastauksenani tämän: Moktar Gubta."
Moktar.Gubta on vain trollausnimimerkki ja Moktar Gubta on karvahatusta vetäisty eli keksitty nimi. https://postimg.cc/DJSj1ZBv
Suomessa ei ole kyseisen nimistä Suomen kansalaista eikä ulkomaillakaan Suomen kansalaisena.
https://www.suomi24.fi/profiili/perseentervaaja
https://www.suomi24.fi/profiili/MaailmanMatti
https://www.suomi24.fi/profiili/Moktar.Gubta
https://www.suomi24.fi/profiili/valuuttakauppias
Vihapuheelle.Stoppia
Valuuttakauppias
MaailmanMatti
Aavikon. ja Vuorten.
Lautapäämies
Rautalankakauppias
Perseentervaaja
Brynolf
Moktar ib Alişar Gupta on kertonut valheellisesti nimekseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569