hei! olen 18-vuotias tyttö. kaulassani on turvonnut imusolmuke, vain oikealla puolella. se on ollut siinä noin 2-3 viikkoa. muita oireita ei ole ollut.ei nuhaa ei kurkkukipua ei kuumetta.voisiko tämä olla imusolmukesyövän oire? luin aikasemmista keskusteluista ja sivustoilta että tämä sairaus voidaan todeta myös nuorilla. olen huomenna menossa terveyden hoitajalle. kenelläkään tietoa?
imusolmuksesyöpä?
3
917
Vastaukset
- Elisama
Ei vaikuta ollenkaan syövältä, mutta mahdoton sanoa näkemättä ja tutkimatta.
- iiba
heippa!
mulla todettiin about noin kuukausi sitten imusolmukesyöpä, ennen pattia mulle tuli ainakin ihan hirveesti kaikkia oireita, esim. yöhikoilu, alkoholia kun käytti niin patit oli ihan mielettömän kipeitä, kutina patissa ja yskimistä(mikä tosin voi johtua tupakasta :)).
Ainiin ja oon kanssa 18v! Mutta tosiaan noista ei ikinä tiiä, ja se saattaa olla jotain tulehdustakin vaan... - kö?
Itse sairastin Hodgkinin taudin pari vuotta sitten jo ns. vanhana lähempänä neljääkymppiä. Tauti on harvinainen n. 120 ihmistä sairastuu tähän perinteiseen Hodgkiniin joka on pääsääntöisesti nuorien tauti. Imusolmukkeiden turvotukselle löytyy useita syitä ja niiden täytyykin reagoida jos tulehdusta on jossain. Oletko käynyt hammaslääkärissä? Suussa on paljon erilaisia bakteereita. Älä ensimmäisenä ajattele pahinta! Syöpätautien kannalta kuitenkin lymfoomat ovat parhaiten hoidettavien joukossa vaikka laajalle levinneitä olisivatkin. Jos sinua asia vaivaa vaadi ultraamista ja biopsian ottoa...vaikka sekään ei välttämättä kerro imusolmukkeesta mitään. Itse elän toistaiseksi terveenä ja hyvinvoivana vaikka hoidoista on vain vuosi aikaa. Kivaa ja huoletonta syksyä sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592