Vl-orjatyövoimaa

Onko muille tuttu oma kokemukseni, orjatyövomaksi joutumisesta vanhemmille sisaruksille? Ikään kuin oma olemassaolon oikeutus tulisi eräänlaisella "hyvitystyöllä".
Minulle ainakin annettiin selvästi ymmärtää olevani ylimääräinen, ylijäämä ihminen. Sitä se lapsitehtailu teettää..

Lestadiolaisuudessa orjatyö näyttää olevan "maan tapa", ainakin minun näkövinkkelistäni katsoen..

11

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Gerda-

Ketkä sulle on sanoneet että olisit ylimääräinen perheessä? Mulle ei ole sanottu niin, vaikka joskus angstatessa olen ajatellut esim. niin, että mä oisin voinu jäädä väliin...
      Mä olen hoitanut sisarusten lapsia enkä koe että mua olisi orjatyövoimana käytetty. Aika ikävällä tavalla ajattelet...
      Mulle on maksettu siitä palkkaakin, ettei se ole aina ollut vain diakoniatyötä. :)

• Vanhimmat sisarukseni, lähinnä veli, joka kokee olevansa sisarusarjansa paras. Hän on jokapuolelle toitottanut kuinka isäni minua vihaa. Minulla teetettiin töitä 14/6 systeemillä ja vielä alaikäisenä ja ruokapalkalla tietty..

• -Gerda-
        Devoit kirjoitti:

Vanhimmat sisarukseni, lähinnä veli, joka kokee olevansa sisarusarjansa paras. Hän on jokapuolelle toitottanut kuinka isäni minua vihaa. Minulla teetettiin töitä 14/6 systeemillä ja vielä alaikäisenä ja ruokapalkalla tietty..

Onpa törkeetä kohtelua. Kaikenlaisia moloja sitä mahtuu perheeseen sanon minä.

• -Gerda- kirjoitti:

Onpa törkeetä kohtelua. Kaikenlaisia moloja sitä mahtuu perheeseen sanon minä.

Luonnevika, (tässätapauksessa rajatilapersoonallisuushäiriö) ja lestadiolaisuus ovat huono yhdistelmä..

Sinusta ja perheestäsi en tuollaista uskoisikaan. Sorruinko jälleen liian pitkälle menevään yleistykseen?

• -Gerda-
        Devoit kirjoitti:

Luonnevika, (tässätapauksessa rajatilapersoonallisuushäiriö) ja lestadiolaisuus ovat huono yhdistelmä..

Sinusta ja perheestäsi en tuollaista uskoisikaan. Sorruinko jälleen liian pitkälle menevään yleistykseen?

Eipä sitä kannata yleistää sitten että kaikilla vl-perheillä on sellaista kuin sinulla on ollut vai onko vieläkin...?

• -Gerda- kirjoitti:

Eipä sitä kannata yleistää sitten että kaikilla vl-perheillä on sellaista kuin sinulla on ollut vai onko vieläkin...?

..Ole enää sellaista, olen katkaissut välini em. henkilöihin. Menee vuosia, etten kuule heistä mitään välillä. Kuten arvata saattaa, minusta on tehty kaikkeen syntipukki ja minussa on kuulemma kaikki paha.. Tämän asian yhteydessä tulee mieleen se, että riittääkö saarnamieheltä saatu synninpäästö? Minulta ei ole mitään anteeksi pyydetty..

• Siinäpä nyt vl:t
        Devoit kirjoitti:

..Ole enää sellaista, olen katkaissut välini em. henkilöihin. Menee vuosia, etten kuule heistä mitään välillä. Kuten arvata saattaa, minusta on tehty kaikkeen syntipukki ja minussa on kuulemma kaikki paha.. Tämän asian yhteydessä tulee mieleen se, että riittääkö saarnamieheltä saatu synninpäästö? Minulta ei ole mitään anteeksi pyydetty..

Vaadit anteeksipyyntöä muilta, johon kuka hyvänsä pystyy.
        Tuleeko mieleen, jotta olisit itse pyytänyt joltain anteeksi

• 6 + 12

Synninpäästö riittää, jos uskot siihen. Jos et usko siihen, se ei riitä.

• Epätietoinen?

Niin kuka sen synninpästön antaa, ja kenelle?

• no ei kai

Miten monta lasta siellä on Thaimaan, Ukrainan ja Kambodian mallin mukaisesti seksiorjina.

• janz

Ylenmääräinen talkootyö on myös jonkinlaista orjuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      24
      4642
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3533
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3414
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      20
      3350
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2940
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      28
      2680
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2360
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      12
      2351
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2175
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      33
      1774
    Aihe