Onko muille tuttu oma kokemukseni, orjatyövomaksi joutumisesta vanhemmille sisaruksille? Ikään kuin oma olemassaolon oikeutus tulisi eräänlaisella "hyvitystyöllä".
Minulle ainakin annettiin selvästi ymmärtää olevani ylimääräinen, ylijäämä ihminen. Sitä se lapsitehtailu teettää..
Lestadiolaisuudessa orjatyö näyttää olevan "maan tapa", ainakin minun näkövinkkelistäni katsoen..
Vl-orjatyövoimaa
11
670
Vastaukset
- -Gerda-
Ketkä sulle on sanoneet että olisit ylimääräinen perheessä? Mulle ei ole sanottu niin, vaikka joskus angstatessa olen ajatellut esim. niin, että mä oisin voinu jäädä väliin...
Mä olen hoitanut sisarusten lapsia enkä koe että mua olisi orjatyövoimana käytetty. Aika ikävällä tavalla ajattelet...
Mulle on maksettu siitä palkkaakin, ettei se ole aina ollut vain diakoniatyötä. :)Vanhimmat sisarukseni, lähinnä veli, joka kokee olevansa sisarusarjansa paras. Hän on jokapuolelle toitottanut kuinka isäni minua vihaa. Minulla teetettiin töitä 14/6 systeemillä ja vielä alaikäisenä ja ruokapalkalla tietty..
- -Gerda-
Devoit kirjoitti:
Vanhimmat sisarukseni, lähinnä veli, joka kokee olevansa sisarusarjansa paras. Hän on jokapuolelle toitottanut kuinka isäni minua vihaa. Minulla teetettiin töitä 14/6 systeemillä ja vielä alaikäisenä ja ruokapalkalla tietty..
Onpa törkeetä kohtelua. Kaikenlaisia moloja sitä mahtuu perheeseen sanon minä.
-Gerda- kirjoitti:
Onpa törkeetä kohtelua. Kaikenlaisia moloja sitä mahtuu perheeseen sanon minä.
Luonnevika, (tässätapauksessa rajatilapersoonallisuushäiriö) ja lestadiolaisuus ovat huono yhdistelmä..
Sinusta ja perheestäsi en tuollaista uskoisikaan. Sorruinko jälleen liian pitkälle menevään yleistykseen?- -Gerda-
Devoit kirjoitti:
Luonnevika, (tässätapauksessa rajatilapersoonallisuushäiriö) ja lestadiolaisuus ovat huono yhdistelmä..
Sinusta ja perheestäsi en tuollaista uskoisikaan. Sorruinko jälleen liian pitkälle menevään yleistykseen?Eipä sitä kannata yleistää sitten että kaikilla vl-perheillä on sellaista kuin sinulla on ollut vai onko vieläkin...?
-Gerda- kirjoitti:
Eipä sitä kannata yleistää sitten että kaikilla vl-perheillä on sellaista kuin sinulla on ollut vai onko vieläkin...?
..Ole enää sellaista, olen katkaissut välini em. henkilöihin. Menee vuosia, etten kuule heistä mitään välillä. Kuten arvata saattaa, minusta on tehty kaikkeen syntipukki ja minussa on kuulemma kaikki paha.. Tämän asian yhteydessä tulee mieleen se, että riittääkö saarnamieheltä saatu synninpäästö? Minulta ei ole mitään anteeksi pyydetty..
- Siinäpä nyt vl:t
Devoit kirjoitti:
..Ole enää sellaista, olen katkaissut välini em. henkilöihin. Menee vuosia, etten kuule heistä mitään välillä. Kuten arvata saattaa, minusta on tehty kaikkeen syntipukki ja minussa on kuulemma kaikki paha.. Tämän asian yhteydessä tulee mieleen se, että riittääkö saarnamieheltä saatu synninpäästö? Minulta ei ole mitään anteeksi pyydetty..
Vaadit anteeksipyyntöä muilta, johon kuka hyvänsä pystyy.
Tuleeko mieleen, jotta olisit itse pyytänyt joltain anteeksi
- 6 + 12
Synninpäästö riittää, jos uskot siihen. Jos et usko siihen, se ei riitä.
- Epätietoinen?
Niin kuka sen synninpästön antaa, ja kenelle?
- no ei kai
Miten monta lasta siellä on Thaimaan, Ukrainan ja Kambodian mallin mukaisesti seksiorjina.
- janz
Ylenmääräinen talkootyö on myös jonkinlaista orjuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614247
- 1053465
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373080Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262568- 452227
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51999- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91328