urheilu ja raskaus

--------:)

Moikka!

Kertokaahan raskaana olevat, että mitä liikuntaa olette harrastaneet raskauden aikana ja miten pitkälle ootte pystyneet liikkumaan kunnolla?

6

1595

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti monelle

Siis aina kun tulen raskaaksi, teen pyhän päätöksen, että liikun! No, sitten alkaa se armoton oksentaminen. Eihän siinä sitten paljon liikuta. 3kk makaan lähes sängyssä, mitä nyt välillä juoksen oksentamaan... Loppuraskaudesta on sitten niin veto pois, että rauhallinen kävely on oikeestaan ainoaa liikuntaa. Joskus oikeen pyöräilenkin... :D. Yritän loppuraskaudesta harrastaa hyötyliikuntaa. Kun vauva sitten syntyy, olen rapakunnossa ja sitten alkaa taas armoton kunnonkohotusoperaatio: lenkkeilyä, jumppaa, kuntonyrkkeilyä. Kunnes olen taas raskaana...:D

• peruskuntoilija

Ekan raskauteni alkaessa olin hyvässä kunnossa kuntosalikäyntien takia, mut taloudellisista syistä lopetin sen ja jatkoin kunnon ylläpitoa kuntokävelyllä, jonka päälle jumppasin hartiat ja käsivarret ja lopuksi venyttelin ja rentoutin paikat kunnolla. Viitenä päivänä viikossa tein noin. Kovemman kävelyn jouduin sit hiljentämään jossain n. 30 viikolla, mut hartiajumppaa ja venyttelyä tein loppuun asti. Ja olin hyvässä kunnossa synnytyksessä. Ei käynyt voimille yhtään, ihan ku oisin kuntosalilla ollut, sellasta siellä aattelin.
        Nyt tokan raskauteni aikana menen samalla tavalla, nyt kuntokävely hoituu siten, et kuopukseni istuu/nukkuu rattaissa mukana.
        Raskaana oleva voi kuntoilla niin kuin itsestä hyvältä tuntuu, ellei lääkäri jostain syystä kehota välttämään sitä.

• rauhallista

Minä liikuin ennen raskautta todella aktiivisesti ja nautin kunnon hikitreeneistä, mutta koko raskauden ajan on ollut puhti pois. Kävelylenkillä olen pyrkinyt käymään joka päivä (aina en oo jaksanut sitäkään), reippauskohtauksen iskiessä otan sauvat matkaan. Myös fysioterapeutin määräämiä selkäliikkeitä ja venytyksiä olen tehnyt lähes joka päivä. Välillä oon käynyt uimassa, ja viime viikolla aloitin äitiysjoogan. Hiki näissä harrasteissa ei ole päässyt tulemaan, ja täytyy tosiaan sitten synnytyksestä toipumisen jälkeen aloittaa kuntokuuri. Jos ei muuta niin ainakin reippaita vaunulenkkejä aluksi! Nyt rv 34.

• koivu

entinen kilpaurheilija ja olen aina liikkunut todella paljon. Nyt raskausaikanakin olen jatkanut liikuntaharrastuksia aktiivisesti. Tällä hetkellä (rv 20) liikun 5-6 kertaa viikossa 1-2 tuntia kerrallaan. Tietysti olen keventänyt liikkumista, etten enää vedä treenejä täysillä, ja esim. hypyt ja juoksemisen olen jättänyt pois. Seurailen myös sykkeitä. Lajeina on tällä hetkellä sauvakävely, pyöräily, crossing, body pump, spinning, bodystep ja sulkapallo. Olen jutellut kuntokeskukseni ohjaajien kanssa, ja heidän mielestään omat tuntemukset kertovat parhaiten, mitä voi tehdä ja miten paljon. Tätä neuvoa aion noudattaa ja toivottavasti pystyn liikkumaan loppuun asti, koska mulle urheilu on kuitenkin niin tärkeä osa elämää.

• .......

Toista odotan ja samalla tavalla menee kuin ensimmäisenkin kanssa. Eli viikolle 7 urheilin normaalisti, sitten alkoi pahoinvointi ja kamala väsymys joka kesti viikolle 16-17. Harjoitussupistukset ovat alkaneet viikolta 20 eli jos vähänkin tekee raskasta tai vähemmän raskasta niin heti vatsa menee kovaksi ja on tosi ilkeä olo. Eli mun liikuntaharrastus raskausaikana vain kävely koiran ja vaunujen kanssa noin 30min päivässä. Sekin saa aikaan näitä harjoitussupistuksia jonka vuoksi en pysty kävelemään lujaa. Ennen raskautta olen siis käynyt spinningissä kerran viikossa, aerobicissa kerran viikossa ja kotona tehnyt cross trainerilla pari kertaa viikossa ja sen päälle nuo koiran lenkitykset eli vähentynyt on aika paljon. Nyt menen viikolla 22 ja odotan että pääsen taas liikkumaan kunnolla!

• rv37+0

Minulla mennyt niin hyvin raskaus, että vieläkin käyn 2x vkossa tanssitunnilla (lattaritunti, missä ei ole hyppyjä). Lisäksi kävelylenkkejä ja kevyesti kuntosalilla joogaa vielä näilläkin viikoilla.....koko raskauden ajan olen liikkunut ja loppuakohden vaan vähentänyt/muuttanut rauhallisemmaksi.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3143
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1065
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      1007
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      811
    Aihe