Calibereita myynnissä paljon

Moparmän

Pelkästään nettiautossa oli myynnissä 61 kpl melk uutta caliberia. Ottaen huomioon koko suomen caliber kannan on siis prosentuaalisesti aika paljon tuoreita Calibereita myynnissä. Miksiköhän näin. Autohan on suht edullinen ja komea. Miksiköhän ihmiset luopuvat caliberistaan näinkin nopeasti. Eikä auto ole tyydyttänyt kaikilta osaalueiltaan?

13

4063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.S.

      "Autohan on suht edullinen ja komea."

      Voipi olla monella pelkkä heräteosto.

    • hyvänäin

      voipi olla että pienet bensakoneet laiskoja, diesel ja srt hyviä, näin luulen .

      • avengeri

        ainaki lähtee ku nappi housusta..


    • täysrahoituksia

      Paljon ovat tuulelle käypästen heräteostoja, pienillä käsirahoilla haettuja, aikansa reviteltyjä, ja maksamattomia poishakupelejä nuo Ameriikan mosset.

      • huono tuo

        vertaus mosseen.. laatu auto mutta taalan kurssin takia halpa, ei moittimista.


    • näytti olevan

      esittely/lyhyestäleasingista tulleita.

    • auto_211

      Caliber on ihan silkoa sisältä... nyt tullut tila-auto Journey taitaa olla ihan eri maata, valoillakin näkee jotain ja todella HILJAINEN, seikka mikä on minulle todella tärkeää. Edelleen nyppii kyllä 80-luvun tyylinen sisustus ja mittaristo. Ja takapenkin mitoitus... helvetti sentään, ei ois kumma temppu istua ja kokeilla.

      • Naim

        Caliberin mittaristo on parhaita mitä autoissa olla voi: iso, selvälukuinen, monipuolinen (todella runsaasti varoitusvaloja, myös lämpömittari, mikä on valitettavan monesta nykyautosta jätetty pois!), erittäin tarkka nopeusmittari, hyvin sijoitettu näkökenttään. Mielestäni valkopohjainen sinisellä mittarivalaistuksella oleva mittaristo on myös tyylikäs. Takapenkistä vaimollani ja kissallani on vain hyvää sanottavaa. Se on nimittäin erittäin tilava. Itse olen 183 cm pitkä, ja kuskin selkänojan takana on todella hulppeat tilat takapenkillä.


      • joojoo_9
        Naim kirjoitti:

        Caliberin mittaristo on parhaita mitä autoissa olla voi: iso, selvälukuinen, monipuolinen (todella runsaasti varoitusvaloja, myös lämpömittari, mikä on valitettavan monesta nykyautosta jätetty pois!), erittäin tarkka nopeusmittari, hyvin sijoitettu näkökenttään. Mielestäni valkopohjainen sinisellä mittarivalaistuksella oleva mittaristo on myös tyylikäs. Takapenkistä vaimollani ja kissallani on vain hyvää sanottavaa. Se on nimittäin erittäin tilava. Itse olen 183 cm pitkä, ja kuskin selkänojan takana on todella hulppeat tilat takapenkillä.

        noi calissa ok, moitteet koskikin Journeyta, joka muuten paljon kivemman tuntuinen kuin caliber. Caliberin huonot puolet kai tietää kaikki, jotka autoista on kiinnostuneita.

        Lämpömittari on todella Suomessa tarpeen, siksi esim BMW hämmästyttää minua suuresti.. ok ok, tiedän toki että bemarin lämmönsäätely on ihan erilainen kuin perinteinen juttu ja lämpömittari olisi vaikea toteuttaa siihen... mutta silti haluaisin tietää moottorini lämmön.

        Mutta Journeyssa oli takapenkin istuinosa kyllä 7 - 10 cm liian lyhyt jopa minulle (175 cm).
        tälleennnnn...


      • Dii da Dii
        joojoo_9 kirjoitti:

        noi calissa ok, moitteet koskikin Journeyta, joka muuten paljon kivemman tuntuinen kuin caliber. Caliberin huonot puolet kai tietää kaikki, jotka autoista on kiinnostuneita.

        Lämpömittari on todella Suomessa tarpeen, siksi esim BMW hämmästyttää minua suuresti.. ok ok, tiedän toki että bemarin lämmönsäätely on ihan erilainen kuin perinteinen juttu ja lämpömittari olisi vaikea toteuttaa siihen... mutta silti haluaisin tietää moottorini lämmön.

        Mutta Journeyssa oli takapenkin istuinosa kyllä 7 - 10 cm liian lyhyt jopa minulle (175 cm).
        tälleennnnn...

        Mainitset tekstissä, että kaikki tietää huonot puolet jotka ovat autoista kiinnostuneita. Väitän yli 40 vuoden kokemuksella autoista, että Caliber (2.0 sxt/cvt)on aivan loistava käyttöauto. Itse olen ajellut nyt 1 1/2 vuoden aikana 50 tuhatta ja ei muuta kun bensaa takkiin. Yksikään Euroopassa tehty auto joita olen omistanut lukuisia ja uudesta lähtien, ei ole näin hyvin pelittänyt! Ne voittavat vikojen suhteen täysin Caliberin, jossa yksi ajovalon polttimo on vaihdettu, mutta sen käyttöikä onkin rajallinen.

        Japanilaiset autot joita on ollut myös lukuisia uudesta lähtien, ovat nekin olleet laadultaan ja vikamäärältään parempia kuin omistamani Eurooppalaiset autot.


      • auto211
        Dii da Dii kirjoitti:

        Mainitset tekstissä, että kaikki tietää huonot puolet jotka ovat autoista kiinnostuneita. Väitän yli 40 vuoden kokemuksella autoista, että Caliber (2.0 sxt/cvt)on aivan loistava käyttöauto. Itse olen ajellut nyt 1 1/2 vuoden aikana 50 tuhatta ja ei muuta kun bensaa takkiin. Yksikään Euroopassa tehty auto joita olen omistanut lukuisia ja uudesta lähtien, ei ole näin hyvin pelittänyt! Ne voittavat vikojen suhteen täysin Caliberin, jossa yksi ajovalon polttimo on vaihdettu, mutta sen käyttöikä onkin rajallinen.

        Japanilaiset autot joita on ollut myös lukuisia uudesta lähtien, ovat nekin olleet laadultaan ja vikamäärältään parempia kuin omistamani Eurooppalaiset autot.

        niitä huonoja puolia:
        - sisätilat suhteessa ulkokuoreen, erityisesti tavaratila
        - erittäin huonot valot (niin huonot, että pitäisi lailla kieltää)
        - halvan oloinen ja HALPA sisustus (muistettava, että auto nk. Amerikan mosse, kaikkein köyhimmille uuden auton ostajille tarkoitettu tuote)
        - valoautomatiikan puute... ei nyt iso juttu mutta ärsyttävä

        Hyviäkin löytyy:
        - halpa hinta
        - kohtuullinen ajettavuus jenkiksi
        - hyvä poppivehkeet jne...

        En siis haluu tyrmätä calia, mutta ei mikään loistava auto ole kyseessä...


      • Moparvits
        auto211 kirjoitti:

        niitä huonoja puolia:
        - sisätilat suhteessa ulkokuoreen, erityisesti tavaratila
        - erittäin huonot valot (niin huonot, että pitäisi lailla kieltää)
        - halvan oloinen ja HALPA sisustus (muistettava, että auto nk. Amerikan mosse, kaikkein köyhimmille uuden auton ostajille tarkoitettu tuote)
        - valoautomatiikan puute... ei nyt iso juttu mutta ärsyttävä

        Hyviäkin löytyy:
        - halpa hinta
        - kohtuullinen ajettavuus jenkiksi
        - hyvä poppivehkeet jne...

        En siis haluu tyrmätä calia, mutta ei mikään loistava auto ole kyseessä...

        Olen ajellut Caliberillä kohta kaksi vuotta japian 50000km enkä ole kokenut valoja mitenkään huonoiksi,mökkimatkalla on syyspimeän aikaan paljon valaisematonta tietä ja minusta valot ovat ihan riittävät.Muut asiat Calissa ovat ihan kohdallaan mutta äänieristykseen voisi valmistaja panostaa enemmän,siitä syystä kitkarenkaat talvella ovat ainoa mahdollinen talvirengas valinta.Paljon puhuttu muovisuus myöskään ei minua häiritse.Olen aikoinaan omistanut myöskin aidon Mossen ja ero siihen tällä "amerikan mossella" on melkoinen.


    • Erittäin lyhyellä kokemuksella

      Itsellenikin ulkonäkö , ison auton oloinen, mutta sittemmin koeistuttaessa olo olikin kuin sardiinipurkissa, erittäin pienet ikkunat siinä eniten ärsyttivät.
      Journeytä en ole vielä ennättänyt katsomaan, ihan eri auto tietenkin, mutta hintaluokka suht sama kuin SRT4:ssä... kumman tyylisellä sitten meinaa seuraavat 3v ajella, on vielä avoin ajatus? Joko yli sakkorajojen hieman revitellen tai sitten isosti ja tyynesti.
      Ajoa tulee 30-35t/vuosi, näin on ollut tasaisesti viimeiset 21 vuotta, sen jälkeen kun opiskelut loppuivat ja työura alkoi.
      Hiukan pelkään, että journeyn potentiaalinen nihkeys alkaa närästämään ennen pitkää...
      Ajovaloille annan kyllä ison painoarvon, siinä ehkä jurina on vahvempi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1003
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      747
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    9. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      690
    10. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    Aihe