Olemme saamassa pääkaupunkiseudulta n. 12 v. sitten valmistuneen Avara:n asumisoikeusrivariasunnon. Siinä on seinät aika huonossa kunnossa, mutta varsinkin lattioiden muovimatot reikäisiä.
Oletteko saaneet Avaraa tai muissa yhtiöissä teetettyä pintakorjausta. Entä liesi ja jääkaappipakastin?
Mitä remonttia olette saaneet muuttaessa (Avara)
11
2518
Vastaukset
- liesi..
Kyllä liesi tai jääkaappi korjataan jos on viallinen mutta jos muuten vaan haluat ne uusia niin en ole varma voiko omalla rahalla vaihtaa mutta et ainakaan yhtiön rahoista uutta saa.
Meille tarjottiin useamman kerran ilmaisia maalaustarvikkeita kun muutimme ja työnosuus olisi jääny meille. Jätin väliin koska tiesin että kovin pitkään emme siellä asu.Uskoisin kuitenkin että jos seinät tai lattia ovat tosi huonossa kunnossa niin ovat velvollisia korjauksiin.
Kyselemällä asoyhtiöstä muuten selviää asiat paljon paremmin kuin täällä ;)- Asoharkitsija
Lähinnä vaan on hyvä tietää mitä realistisesti pystyy vaatimaan.
- saa...
Asoharkitsija kirjoitti:
Lähinnä vaan on hyvä tietää mitä realistisesti pystyy vaatimaan.
maalauspaketin.
- työt tekee?
saa... kirjoitti:
maalauspaketin.
Se kallein osuus siinä on juuri työ, maali ja pensseli ei ihmeitä maksa. Sama käytäntö on kai kaikilla asoyhtiöillä eli tarjotaan aineet ja asukas tekee "ilmaiseksi" sen kalliimman osuuden eli työn.
- asossaasuva
Ainakin Asokodeissa saa kunhan tarpeeksi pystyy perustelee viat. ainahan ne yrittää jos ei tarvitsi tehdä. Ne remonttti kulut menee asoyhtiöden korjaus kuluihin joita maksamme perusvaskiin puolelta, hoitovastikkeeseen ei korjaulset vaikuta.
Eli vaadi tiukasti vaan saat vastinetta vuokralle!
Tai teetä parketti saat viihtyisän ja kuluja takaisin riippuen kuinka kauan asut 10vuoden jälkeen 0% takaisin
Liesi ja jääkaappi kuuluu ja uusimisen piiriin jos ovat jo 12v vanhoja ja nehän energia syöppöjä.- 12 vuotta
Lukeeko jossain että asoissa vaihdetaan liedet ja jääkaapit uusiin 12 vuoden välein?
- asokodit takaa laadun?
Itse olemme asuneet n. puolitoista vuotta asokodissa, ja täytyy sanoa että olen ollut pettynyt palveluun..
Ensinnäkin nykyinen asuntomme on mielestäni aika huono kuntoinen. Kolmiomme lähes joka huoneessa on eriväristä muovimattoa, ei kivan näköinen. Lattiassa on myös mm. tussinjälkiä. Olohuoneen matossa törkeä lähes koko seinän pituinen iso kupru, joka "ei ole kosteutta, joten ei korjata".
Yritin vaatia korjauksia, mutta tekn.isännöitsijä oli tiukka ja hänen perustelunsa oli, "ettei meidän ole pakko ottaa asuntoa vastaan, kyllä se tuollaisena jollekin toiselle kelpaa". Valkoista maalia saatin ja pari pensseliä, ei mitään muuta..
Toisekseen, näin nettiin laitetun vapaan asunnon josta kiinnostuin. Soitin asokodeille, ja selvisi että minulla oli tosiaan pienin vuoronumero asuntoon, ja jos tekisin hakemuksen, asunnon myös saisin. MUTTA, asunto pitäisi ottaa vastaan melkein heti. Asuin itse asossa, eli minulla olisi ollut kolmen kuukauden irtisanomisaika.
Tavallaan sen ymmärtää, mutta toisaalta tuntuu hassulta, että joku asunnoton tai ilman irtisanomisaikaa oleva on etusijalla tässä, vaikka hänellä olisi kuinka paljon isompi vuoronumero kuin itselläni- kun käsittääkseni kuitenkin vuoronumeroiden perusteella pitäisi asunnot jakaa. Onko kohtuullista odottaa, että maksaisin 2-3kuukautta päällekkäistä vuokraa.. kuitenkin ilmoitus nettiin oli tullut vasta, kuitenkin heti olisi pitänyt ottaa vastaan. Mielestäni epäoikeudenmukaista.. jos tästä selostuksesta sai selvääkään.. ;) - mutta ovat
asokodit takaa laadun? kirjoitti:
Itse olemme asuneet n. puolitoista vuotta asokodissa, ja täytyy sanoa että olen ollut pettynyt palveluun..
Ensinnäkin nykyinen asuntomme on mielestäni aika huono kuntoinen. Kolmiomme lähes joka huoneessa on eriväristä muovimattoa, ei kivan näköinen. Lattiassa on myös mm. tussinjälkiä. Olohuoneen matossa törkeä lähes koko seinän pituinen iso kupru, joka "ei ole kosteutta, joten ei korjata".
Yritin vaatia korjauksia, mutta tekn.isännöitsijä oli tiukka ja hänen perustelunsa oli, "ettei meidän ole pakko ottaa asuntoa vastaan, kyllä se tuollaisena jollekin toiselle kelpaa". Valkoista maalia saatin ja pari pensseliä, ei mitään muuta..
Toisekseen, näin nettiin laitetun vapaan asunnon josta kiinnostuin. Soitin asokodeille, ja selvisi että minulla oli tosiaan pienin vuoronumero asuntoon, ja jos tekisin hakemuksen, asunnon myös saisin. MUTTA, asunto pitäisi ottaa vastaan melkein heti. Asuin itse asossa, eli minulla olisi ollut kolmen kuukauden irtisanomisaika.
Tavallaan sen ymmärtää, mutta toisaalta tuntuu hassulta, että joku asunnoton tai ilman irtisanomisaikaa oleva on etusijalla tässä, vaikka hänellä olisi kuinka paljon isompi vuoronumero kuin itselläni- kun käsittääkseni kuitenkin vuoronumeroiden perusteella pitäisi asunnot jakaa. Onko kohtuullista odottaa, että maksaisin 2-3kuukautta päällekkäistä vuokraa.. kuitenkin ilmoitus nettiin oli tullut vasta, kuitenkin heti olisi pitänyt ottaa vastaan. Mielestäni epäoikeudenmukaista.. jos tästä selostuksesta sai selvääkään.. ;)kuitenkin oikeassa. Sinulle tarjotaan asuntoa ja siinä yleensä lukee milloin se vapautuu.Se voi olla ensiviikolla tai sitten kolmen kuukauden kuluttua. Se on yhtiölle ihan sama kuinka pitkä irtisanomisaika sinulla vanhassa asunnossa on.
Olemme useasti elämänsä aikana muuttaneet oman,vuokran ja ason välillä niin kyllä siinä tuhansia euroja on muuttotappiota tullut.
- kun muutettiin hasoon
Muutettiin parisen vuotta sitten haso-kämppään, joka oli edellisten asukkaiden jäljiltä aika kuluneessa kuosissa. Ennen kun muutettiin, hason puolesta oli maalattu kaikki seinät valkoisiksi, itse laitettiin parketti.
Lisäksi muuton yhteydessä uusittiin jääkaappi ja pakastinkaappi, vanhoissa oli ne lokeroiden kannet rikkinäiset. Liesikin näytti olevan jotakuinkin uusi. - kokemus opettaa
Asun jo toisessa Avaran asumisoikeusasunnossa-ekaaan en tiennyt vaatia remppaa,vaan isäni fiksasi esim. seiniä-joihin kyllä materiaalit sain valita avaranlaskuun. Toisen asunnon kohdalla taso oli niin surkea,että remontti tehtiin avaralta täysin,mutta lattian kanssa sai kyllä vääntää kättä.Tuli uusiksi. Ihmettelen,että Avara niin nihkeästi pitää omista asunnoistaan huolta. Aina kauhea sota jos jotain haluaa.Liekö muut asoyhtiöt reilumpia?
- Poliisi-tappaa-sielläkin
Huomioi myös "peruutetut lennot" siinä säästää huomattavia summia! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051