Miten hyvä on bmw:n automaattivaihteisto? Kiinnostaa lähinnä toiminnallisuus, vikaantumis alttius jne. Olen harkitsemassa auton vaihtoa mutta en osaa päättää bemarin ja audin välillä... toki tällä palstalla ollaan sitä mieltä että bemari ja audi palstalla toisinpäin :) Audien automaattilaatikoista olen kuitenkin kuullut hieman negatiivista, mutta en bmw:n. Paitsi, että bmw laatikot kuulemma ovat "vanhanaikaisia" ja vaihdon kuulemma "Kyllä huomaa". Koittakaa vakuuttaa minut, miksi kannattaa ostaa bmw automaattivaihteistolla. Hinta ei ole este. Ja malli olisi joko 300 tai 500 sarjan auto, vm. 2005.
BMW:n automaatti?
22
12937
Vastaukset
- kokemusta on
Bemarin automaateissa ei ole enää ikinä vikaa. Ongelmat oli ennen steptroniciä. Ainakin vuosimallista 2001 lähtien ovat automaatit olleet 100 varmoja. Toiminnaltaan aivan loistavia, paitsi että vaihtaa kovassa kiihdytyksessä manuaalipuolella hitaasti. Paitsi sit tää nykyinen "sähköisellä" kepillä oleva, joka vaihtaa myös tosi nopeastikkin käsin. AIVAN MAHTAVA!
- Asiallinen
Totta. Mulla on 530:ssä se "sähköinen" ja toimii aivan loistavasti. Myös pakkasilla täällä pohjoisessa. Tosin harvoin tulee käytettyä sitä M/S-puolta..
Ei voi valittaa, hyvin pelittää.
- kyseesssä?
Mikä Audin automaatti kyseessä? S-Tronic, Multitronic vai Tiptronic? S-Tronicista ei ole mitään pahaa sanottavaa, paras automaatti millä olen ajanut. Tosin ei se Bemarinkaan automaatti huono ole mutta S-Tronic tuntui paremmalta. Kannattaa käydä koeajamassa.
- multitronic..
Multitronic vaihteisto tietääkseni kyseessä. Se missä on 7 "käsivalintaista" vaihdetta. Siis todellisuudessahan ei ole vaan tietokone ohjattu vaihteisto kokonaisuudessaan
- käytettyä
penaria jos hinta ei ole este, sano isille että laitetaan uusi AUTO...
- pappa betalar!
En osta uutta autoa koska en ole idiootti. Ostamalla muutaman vuoden vanhemman säästän paljon. Rahasta ei ole kiinni, mutta en aio ylimääräistä tuhlata. Olen pihi. Voit mennä ajelemaan sillä -92 325i:llä kunhan taas koulupäivä siellä amiksessa päättyy...
- kohtaseks!!!
pappa betalar! kirjoitti:
En osta uutta autoa koska en ole idiootti. Ostamalla muutaman vuoden vanhemman säästän paljon. Rahasta ei ole kiinni, mutta en aio ylimääräistä tuhlata. Olen pihi. Voit mennä ajelemaan sillä -92 325i:llä kunhan taas koulupäivä siellä amiksessa päättyy...
Et kai perkeleen kusipää nimittele mua penaristiks!!!???
"Voit mennä ajelemaan sillä -92 325i:llä " - seis seis
pappa betalar! kirjoitti:
Täältä löytyy ysärin alun 325i mutta amista en tasan ole käynyt! Olin siellä toki pari viikkoa peruskoulun jälkeen ja tuumasin että ei saatana mitä pelleporukkaa niin oppilaat kuin opettajatkin ja vaihdoin koulua :D
Kyseessä tottakai tuning-vapaa, eli pilaamaton yksilö. Vakiotekniikka, vakioalusta. Musta sisältä ja ulkoa, sisätilojen mukavuudesta huolehtii nahka ja automaatti-ilmastointi, turvallisuudesta pari airbägiä ja luistonesto. Hyvin pidetty, hoidettu ja säännöllisesti huollettu. Ja mukava on päästellä ja naureskella amispoikien naurettaville, yltä päältä likaisille 325i "E46-look" supertuningeille jotka ei voi ajaa marketin parkkiin koska tuning-E46-M3-look-feikkipuskuri ottaa siihen kiveykseen! Ja pellet vielä kehuskelevat sillä! :D Jessus sentään.. Pilaavat hyviä autoja sen minkä kerkeävät. Rangaistuksen ansaitsisivat! - ja hei hei
kohtaseks!!! kirjoitti:
Et kai perkeleen kusipää nimittele mua penaristiks!!!???
"Voit mennä ajelemaan sillä -92 325i:llä ""Voit mennä ajelemaan sillä -92 325i:llä "
Hän varmasti tarkoitti tuon kohteliaisuutena. Ottaisit sen ainakin sellaisena. Mieti jos ois nimitelly sua tojota-pojaks?! :D:D:D:AASDADASD:ASDF - vaan rehti ja rehellinen
ja hei hei kirjoitti:
"Voit mennä ajelemaan sillä -92 325i:llä "
Hän varmasti tarkoitti tuon kohteliaisuutena. Ottaisit sen ainakin sellaisena. Mieti jos ois nimitelly sua tojota-pojaks?! :D:D:D:AASDADASD:ASDFheteromies!
- H2o
Terve!
En tiedä paljoakaan Bemarin automaateista... Audeista tiedä paljonkin. Multitronic on Audin ainoa "heikko" vaihteisto. S-tronic on aivan loistava mutta sitä saa vaan TT A3 (poikittaismoottoriset) Tehokkaimpiin peleihin löytyy tiptronic, joka kestää varmasti vääntöä ja kilometrejä. Näin! - akka
kiinnostaa tietää, miten BMW 530 dA Touring jaksaa/voi vetää hevoskoppia, jossa 1-2 heppaa?? Onko jotain kiksejä tolle automaatille esim. ylämäessä, ettei vaihda liian aikasin isommalle vaihteelle... vai meneekö auto hajalle tästä tyystin, siis vetämisestä???
- AMG
Näimpä,osta Mersu,KESTÄÄ se automaattiloota,ja vetää hevosta,vaikka sonnia perässä.Bemari ja Audi ei laatikkoja osaa rakentaa,ainakaan kestävää sellaista.piste!
- gardg
BMW ei valmista vaihdelaatikkoja lainkaan. käyttävät GETRAG ja ZF vaihteistoja, aivan kuten mersukin...
- Mersun vaihteisto
gardg kirjoitti:
BMW ei valmista vaihdelaatikkoja lainkaan. käyttävät GETRAG ja ZF vaihteistoja, aivan kuten mersukin...
Pieni korjaus. Mersu valmistaa itse kaikki vaihteistonsa. Ainut poikkeus on sls- kaksoiskytkin automaatti.
- bmw 530da
Vaihdatin öljyt laatikkoon suodattimen kanssa kun oli ajettu 120000km. Yllätys öli hinta suodattimella, koska se on integroitu öljypohjaan kiinni n.200e. Nyt ajettu 144000, no problem. Ompahan pirssi siltä osin kunnossa. Auto 530da vm-05 ja pienessä vauhdissa 20-40kmh vaihtaminen hieman tuntuu, mutta sen jälkeen ei. Kokeilin Ruotsin puolella 200kmh ja hyvin pelitti.
- Jenni_
Mulla BMW 320d automaattilaatikolla vm.2006, huoltotarpeesta en tiedä kun tuotiin Saksasta vasta tammikuussa, mutta ihana on ollut ajella ja nyt on naistakin kehuttu, että hianosti ajaa kun ei tarvi vaihteiden kanssa säätää :)
- 530da
Autoon EI tarvitse vaihtaa vaihdelaatikko öljyjä. Näin ohjekirja, mutta kyllä öljy oli mustaa. Kaveri vaihdatti myös omaansa (525i vm.2001) neljä vuotta sitten ja ei ole ollut ongelmia nyt aj.233000. Maksaahan tuo, mutta jos auto toimii sillä on ilo päästellä menemään. Kun käynnistän auton pakkasella lämmöstä, annan auton käydä 10-15min. ennenkuin lähden liikkeelle. Lämpenee vähän em. öljyt. Että näin...
- pekka-
530da kirjoitti:
Autoon EI tarvitse vaihtaa vaihdelaatikko öljyjä. Näin ohjekirja, mutta kyllä öljy oli mustaa. Kaveri vaihdatti myös omaansa (525i vm.2001) neljä vuotta sitten ja ei ole ollut ongelmia nyt aj.233000. Maksaahan tuo, mutta jos auto toimii sillä on ilo päästellä menemään. Kun käynnistän auton pakkasella lämmöstä, annan auton käydä 10-15min. ennenkuin lähden liikkeelle. Lämpenee vähän em. öljyt. Että näin...
520dAT/2001, kilometrejä takana 270000, automaatti on pelannut kaiken aikaa virheettömästi. Ei vaihdettu öljyjä. Paljon kaupunkiajoa.
Sitä ennen 523iA, 260000km ilman ongelmia, nyt "ykkösenä" 535dAT/2008, jolla ajettu 140000. Ei ongelmia.
Oman kokemukseni mukaan bemarin automaatit kestävät hyvin. - Bemu320dA
Mullakin on BMW 320dA vm. 2006. Olen ensimmäinen omistaja. Olen ajanut 170.000 km.
Ongelmat: run flat -renkaat vaelsivat sinne tänne, lahjoitin ne pois ja ostin tavalliset. Ostin vararenkaan romuttamolta. Oven sähkölukko hajosi. Toisenkin oven sähkölukko hajosi. Käännettävä takaistuin kolisi, laitoin kumitiivisteitä. Akku hajosi, vaihdoin uuden. Polttoainesäiliön tuuletusputki alkoi vuotaa, vaihdettiin.
Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä auto. Erityisesti automaattilaatikkoa ei voi kehua liikaa.
Ajan tällä ainakin 4 vuotta lisää, jos ei isompaa korjattavaa ilmenene, ehkä pitempäänkin. MIksi vaihtaisin OK auton?
- dfcszsdaw
Bemarin automaatti vs. Audin?. On teillä jätkät areena :). 5-vuotta ajoin E36 320i aut. , välillä laatikko vähän sekoili, mutta kestävä oli, ei mitään hajonnut.
Jenkki on aina osannut tehdä automaattivaihteiston. Se muistui hyvin mieleen, kun siirryin takaisin amerikkalaiseen. BMW on hyvä auto. - a6 3.0 tdi
BMW:n automaattivaihteisto on ehkä vähän töksähtelevä ajossa mutta toimiva mitä ei voi sanoa Audi kaiken maailman multi, ja s-tronikeista. Ainoa vähänkään kelvollinen automaatti mitä audiin on asennettu on tiptronic.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265