Onko Raamattu sanasta sanaan Jumalan puhetta?

Kössönöm

Kiva katsella ja kuunnella taas näitä piispaehdokkaiden kiemurteluja.

eppo Häkkinen siinä sanoo, että raamattu on sanasta sanaan jmalan sanaa, mutta kirkon tehtävä on tulkita... Kas kun ei yllätä ollenkaan.;)

37

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovainen ,,

      on turha kuunnella sinunkaan, itse olen jo huomannut ne turhiksi aikaa sitten kun tulin itse uskoon.
      Ei se Jeesuskaan kovin korkeelle noteerannut senajan piispojen juttuja, olivat muuten Jeesusta vastaan ja ristiinnaulitsemassa.

      • Kössönöm

        Kyllä tuo yksi ehdokas kovin ehdottomalta vaikutti. Kuuntelitko edes?


      • uskovainen,
        Kössönöm kirjoitti:

        Kyllä tuo yksi ehdokas kovin ehdottomalta vaikutti. Kuuntelitko edes?

        turhaa koska ymmärryksemme ei kohtaa koska et pysty ymmärtämään uskovaisen ja nimikristityn eroa.
        Esim, piispa jos on vain nimikristitty eli hänellä on nimi että elää mutta onkin hengellisesti kuolleessa tilassa, niin, mielistelee maailmaa ja tällöin on jatkuvassa ristiriidassa raamatun sanan ja puheidensa kanssa, eikä löydä toivomaansa keskitietä koska sellaista ei ole.


      • Kössönöm
        uskovainen, kirjoitti:

        turhaa koska ymmärryksemme ei kohtaa koska et pysty ymmärtämään uskovaisen ja nimikristityn eroa.
        Esim, piispa jos on vain nimikristitty eli hänellä on nimi että elää mutta onkin hengellisesti kuolleessa tilassa, niin, mielistelee maailmaa ja tällöin on jatkuvassa ristiriidassa raamatun sanan ja puheidensa kanssa, eikä löydä toivomaansa keskitietä koska sellaista ei ole.

        juttua jatkamaan. Sinä kuljet laput silmillä ja sormet korvissa, koska et halua tietää mistään muusta mitään, kuin sinun ainoasta oikeasta uskostasi. Kummallista, että silti täällä kirjoittelet.


      • täällä...
        Kössönöm kirjoitti:

        juttua jatkamaan. Sinä kuljet laput silmillä ja sormet korvissa, koska et halua tietää mistään muusta mitään, kuin sinun ainoasta oikeasta uskostasi. Kummallista, että silti täällä kirjoittelet.

        jonkun kirjoitella ja yrittää teitä johdattaa edes alkeellisimpaan tietoon kristinuskosta. Toivottomalta urakalta se vaan tuntuu.


      • Kössönöm
        täällä... kirjoitti:

        jonkun kirjoitella ja yrittää teitä johdattaa edes alkeellisimpaan tietoon kristinuskosta. Toivottomalta urakalta se vaan tuntuu.

        johdatella kristinuskoon. Tuossa se on raamattu hyllyllä ja siihen kristinusko perustuu. Selvä kuin pläkki, mitä se sisällään pitää.


      • ertert
        uskovainen, kirjoitti:

        turhaa koska ymmärryksemme ei kohtaa koska et pysty ymmärtämään uskovaisen ja nimikristityn eroa.
        Esim, piispa jos on vain nimikristitty eli hänellä on nimi että elää mutta onkin hengellisesti kuolleessa tilassa, niin, mielistelee maailmaa ja tällöin on jatkuvassa ristiriidassa raamatun sanan ja puheidensa kanssa, eikä löydä toivomaansa keskitietä koska sellaista ei ole.

        Sinä ilmeisesti luet Raamattua kuten se on kirjoitettu etkä tulkitse?

        "Keskustelumme on melko turhaa koska ymmärryksemme ei kohtaa koska et pysty ymmärtämään uskovaisen ja nimikristityn eroa."

        Kyllä minä ymmärrän, millainen sinun kuvitelmasi on. Kyllä ateisti satuja pystyy ymmärtämään vaikka niiden kertomuksia ei totena pitäisikään.


      • pläkki, epäilen,
        Kössönöm kirjoitti:

        johdatella kristinuskoon. Tuossa se on raamattu hyllyllä ja siihen kristinusko perustuu. Selvä kuin pläkki, mitä se sisällään pitää.

        oletko edes lukenut sen, ja kun se ei edes järjelle avaudu siihen tarvitaan Pyhähenki.


      • Kössönöm
        pläkki, epäilen, kirjoitti:

        oletko edes lukenut sen, ja kun se ei edes järjelle avaudu siihen tarvitaan Pyhähenki.

        Muuten, kaikille niille, jotka väittävät, että vanha testamentti ei sido kristittyjä, niin tässä ote uudesta testamentista:

        "28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:"

        ftp://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/Hebr.10.html#34


    • juutas.

      Missä niitä voi katsella ja kuunnella?

      • juutas.
        Kössönöm kirjoitti:

        linkki unohtui.

        http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=6244&Itemid=38

        Mielenkiintoisia vastauksia piispakandidaateilla.

        Kaksi neljästä totesi suoraan, että EI. Toiset kaksi, että "Kyllä, mutta..."

        Kirjaimellisesti jumalan sanana sitä ei pitänyt kukaan. Esitettiin kryptisiä ilmaisuja, kuten ei Jumalan sanaa, mutta Jumalan ilmoitusta. Mitä se "ilmoitus" tarkoittaa.

        Yksi selitti, että ei ole jumalan sanaa, mutta että häntä se lohduttaa... Joopa. Kyllähän ihmistä voi lohduttaa ihan mitkä sanat tai kirjat tahansa, ilman että niitä jumalten sanoina tai ilmoituksina pitää.

        Kaiken kaikkiaan, aika vähissä on usko piispakandidaateillakin.



      • Kössönöm
        purje kirjoitti:

        Miika Ruokanen ilman muuta meidän piispaksi.

        kunniaan?


      • Kössönöm kirjoitti:

        kunniaan?

        rukoilee ja menee ehtoolliselle yhdessä homojen kanssa, ei voi olla mielestäni "homovastainen". Miikka Ruokasen erityisansioita kulmakuntamme piispan virkaan ovat kansainvälinen kokemus (työvuodet Kiinassa) sekä riittävä oppineisuus teologian saralla (ainut tohtori tässä porukassa). Meillä Mikkelissä on aika paljon maahanmuuttajia sekä opiskelijoita niin Afrikan kuin Aasian maista. Heidän kohtaamisessaan täkäläiset papit tarvitsevat piispallista työnohjausta.


      • Kössönöm
        purje kirjoitti:

        rukoilee ja menee ehtoolliselle yhdessä homojen kanssa, ei voi olla mielestäni "homovastainen". Miikka Ruokasen erityisansioita kulmakuntamme piispan virkaan ovat kansainvälinen kokemus (työvuodet Kiinassa) sekä riittävä oppineisuus teologian saralla (ainut tohtori tässä porukassa). Meillä Mikkelissä on aika paljon maahanmuuttajia sekä opiskelijoita niin Afrikan kuin Aasian maista. Heidän kohtaamisessaan täkäläiset papit tarvitsevat piispallista työnohjausta.

        paljon merkitystä, kun puhutaan papeista. Onko hän mielestäsi enemmän oikeassa raamatun suhteen, kuin nämä muut? Hänkö tietää sen lopullisen totuuden, kun on tohtorin diplomi (vai mikä se on) kehystettynä olohuoneen seinällä?

        Tuo maahanmuuttajajuttu on aika kornia. Meinaatko, että muslimi menee Mikkelin piispalta neuvoja kysymään? Tai sen puoleen keneltäkään kristityltä. Kamoon, hei.


      • Kössönöm kirjoitti:

        paljon merkitystä, kun puhutaan papeista. Onko hän mielestäsi enemmän oikeassa raamatun suhteen, kuin nämä muut? Hänkö tietää sen lopullisen totuuden, kun on tohtorin diplomi (vai mikä se on) kehystettynä olohuoneen seinällä?

        Tuo maahanmuuttajajuttu on aika kornia. Meinaatko, että muslimi menee Mikkelin piispalta neuvoja kysymään? Tai sen puoleen keneltäkään kristityltä. Kamoon, hei.

        jotain haltijansa ajattelukyvystä ja selkärangasta, että on jaksanut paneutua niinkin syvällisesti alansa asioihin. Kyllä piispan näkemyksillä ja kaduntallaajan vastauksilla pitäisi olla auktoriteettieroa, joskin kaduntallaaja saattaa olla kokeneempi hengellisissä asioissa kuin oppineinkaan piispa.

        Nimenomaan Mikkelin muslimiyhteisö on ollut aktiivinen kristilliseen seurakuntaan päin etsiessään rukoushuonetta käyttöönsä. Paljon on myös kristittyjä maahanmuuttajia, jotka ovat tottuneet kotiseudullaan aktiiviseen seurakuntatyöhön ja haikailevat täällä sen perään.


      • räpsy
        purje kirjoitti:

        jotain haltijansa ajattelukyvystä ja selkärangasta, että on jaksanut paneutua niinkin syvällisesti alansa asioihin. Kyllä piispan näkemyksillä ja kaduntallaajan vastauksilla pitäisi olla auktoriteettieroa, joskin kaduntallaaja saattaa olla kokeneempi hengellisissä asioissa kuin oppineinkaan piispa.

        Nimenomaan Mikkelin muslimiyhteisö on ollut aktiivinen kristilliseen seurakuntaan päin etsiessään rukoushuonetta käyttöönsä. Paljon on myös kristittyjä maahanmuuttajia, jotka ovat tottuneet kotiseudullaan aktiiviseen seurakuntatyöhön ja haikailevat täällä sen perään.

        oli siis tarve saada rukoushuone ja ajattelivat, että käytetäänpä näitä vääräuskoisia hyväksi, jotta ne sellaisen hommaavat. Niinpä niin.

        Ei sinua tuon Ruokasen oppiarvo kiinnosta, vaan se, että hän vastustaa homosuhteita. Sehän se sinun pohjimmainen syysi on.

        Kritityillä maahanmuuttajilla tarkoittanet venäläisiä ortodokseja. Eikö Mikkelissä ortodoksikirkkoa ole?


      • räpsy kirjoitti:

        oli siis tarve saada rukoushuone ja ajattelivat, että käytetäänpä näitä vääräuskoisia hyväksi, jotta ne sellaisen hommaavat. Niinpä niin.

        Ei sinua tuon Ruokasen oppiarvo kiinnosta, vaan se, että hän vastustaa homosuhteita. Sehän se sinun pohjimmainen syysi on.

        Kritityillä maahanmuuttajilla tarkoittanet venäläisiä ortodokseja. Eikö Mikkelissä ortodoksikirkkoa ole?

        sudanilaisia kristittyjä melko suuri yhdyskunta.

        Miikka Ruokanen on näistä ehdokkaista ainut, joka avoimesti on evankeliumin asialla. Tämä kiinnostaa myös minua, koska olen siihen työhön kutsun saanut ja siinä työssä myös olen tänä päivänä. Homokysymys on tietenkin tärkeä, mutta ei nouse päällimmäiseksi.


    • vaihtelee

      Raamattu sama kaikille, tulkinnat vaihtelee. Ja, kun kyseessä on tulkinta, se onkin oma mielipide, eikä jumalan.

    • Mirka ..

      Raamattu on pelkää paskaa kannesta kanteen.

      • Kössönöm

        mutta olipa vaan hauska kuunnella mitä nämä piispaehdokkaat olivat asiasta mieltä. Eipä tunnu olevan kovin yhtenäistä sakkia.


      • C.Porosus
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta olipa vaan hauska kuunnella mitä nämä piispaehdokkaat olivat asiasta mieltä. Eipä tunnu olevan kovin yhtenäistä sakkia.

        Joko voin lähettää osan 4?


      • Kössönöm
        C.Porosus kirjoitti:

        Joko voin lähettää osan 4?

        Lähetä vaan. En ole postia tänään katsonutkaan. Siitä jutustasi saisi vaikka Paasilinna aihetta kirjaan.


    • tintsu.re

      kohdistuu tämän hiippakunnan piispaan,
      päivän lehdessä oli haastateltu ehdokkaita.

      Vain yhdestä asiasta ehdokkaat ovat eri mieltä,
      ainoastaan Irja Askola kannattaa homoparien kristillistä vihkimistä,
      tai ainakin on valmis siunaamaan sellaiset parit,
      miesehdokkaista ei kukaan.
      He ovat sitä mieltä, ettei kirkon pidä lähteä muuttamaan pyhiä toimituksiaan.

      Jotenkin on sellainen tuntuma, että
      miehestä tulee uusi piispa.

      • Kössönöm

      • konna

        Golda Meir lohkoi aikoinaan, että hän on hallituksensa ainoa mies.

        Joten, mistäpä sitä tietää. Vaalit ovat aina arvaamattomia:)


      • tintsu.re
        konna kirjoitti:

        Golda Meir lohkoi aikoinaan, että hän on hallituksensa ainoa mies.

        Joten, mistäpä sitä tietää. Vaalit ovat aina arvaamattomia:)

        Paljon raaskit laittaa panokseksi?
        Otetaan vaan nainen tai mies,
        ei nimiä tarvitse arvata,
        siis miesten:)


      • tintsu.re
        Kössönöm kirjoitti:

        sitä kenttäpiispaa. Ei ole kuitenkaan semmoinen kuivan kalvakka seipään niellyt kuin se Häkkinen. Mutta mies ilman muuta. Olisi tosi iso yllätys, jos ne Askolan valitsisivat. Vanhoilliset repisivät raappahousunsa:)))

        Tuolta ne löytyy videotkin.

        http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=6244&Itemid=38

        ettei Askolasta piispaa tule,
        ihmeitä vaatisi vanhoillisten äänestäjien
        taholta.
        Kaikki he kuitenkin lehden
        mukaan kantavat huolta
        kirkosta eroavien määrästä:)

        Jos minä pääsisin valitsemaan,
        Askolan jälkeen paras ehdokas olisi juuri
        tuo kenttäpiispa Niskanen.


      • Kössönöm
        tintsu.re kirjoitti:

        ettei Askolasta piispaa tule,
        ihmeitä vaatisi vanhoillisten äänestäjien
        taholta.
        Kaikki he kuitenkin lehden
        mukaan kantavat huolta
        kirkosta eroavien määrästä:)

        Jos minä pääsisin valitsemaan,
        Askolan jälkeen paras ehdokas olisi juuri
        tuo kenttäpiispa Niskanen.

        ei tarvitse valita. Se kenttäpiispa oli sen oloinen, että sen kanssa voisi vaikka kuppia ottaa ja jutustellakin.


      • konna
        tintsu.re kirjoitti:

        Paljon raaskit laittaa panokseksi?
        Otetaan vaan nainen tai mies,
        ei nimiä tarvitse arvata,
        siis miesten:)

        aina olen vedonlyöntiin valmis, jos vain kertoimista sovitaan.

        Joo, taitavat olla nuo kirkolliset vaalit niitä kaikkein vähiten yllättäviä. No, häätyy Dylania sovittaen toivoa, että "Times they are a-changin'":

        http://www.youtube.com/watch?v=-D9S48A81os&feature=related

        Toisaalta taas:

        Sarah Palin Action Doll antaa naisellisuudesta uuden ja mielenkiintoisen kuvan:

        http://www.youtube.com/watch?v=oCSonCYCN9Y


    • us-sotku

      eikö sinulle ole opetettu koulussa muuta kuin nenän kaiveleminen ja omien kalujen hiplaaminen

      • Kössönöm

        Olemme varmaan käyneet eri koulua.


    • Muuuta meilla ei ole

      siksi Torah koodit ovat mahdollisia.

    • hemmo

      Raamatuntulkinta eli siis suomeksi: koitetaan keksiä miksi asiat eivät ole niin kuin raamatussa sanotaan tai mietitään miksi ei tarvitsisi tehdä niin kuin raamatussa käsketään.

      • Kössönöm

        Just noin. Tuossa oli se olennainen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe