miten pitää näläntunne pois?

...o..ojj..ooo

Eli onko jotain juomia jotka pitäisi näläntunnetta edes jotenkin pois (lihoittamatta tietenkään).
Jotain mitä voisi juoda työpäivän aikana aina silloin tällöin että nälkä pysyy pois, eikä alkaisi tehdä mieli syödä mtn pikkupurtavaa?

19

15315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle

      näläntunne minulla lähtee nautimalla jonku sokeripalan sokeripalassa on kymmenen kaloria .

      • hsg

        Minä en oikeastaan edes tunne enää nälkää, kun on sen verran pitkään ollut häikkää syömisessä.


      • Juon kahvii taas
        hsg kirjoitti:

        Minä en oikeastaan edes tunne enää nälkää, kun on sen verran pitkään ollut häikkää syömisessä.

        Aikasemmin pelkäsin kahviakin, mut en enää. Juon nykyään kahvia joka päivä ja se vie kyllä näläntunteen jos semmoinen joskus sattuu tulemaan.
        Jos urheilee paljon niin kyllä sillon tuleekin nälkä useammin, se on harmillista.


      • toisaalta...
        Juon kahvii taas kirjoitti:

        Aikasemmin pelkäsin kahviakin, mut en enää. Juon nykyään kahvia joka päivä ja se vie kyllä näläntunteen jos semmoinen joskus sattuu tulemaan.
        Jos urheilee paljon niin kyllä sillon tuleekin nälkä useammin, se on harmillista.

        heti liikunnan jälkeen ei tunnu nälkä eli esimerkiksi lenkin ajan et koe tarvetta syödä etkä siis ihan heti sen jälkeen. Liikunnan voi myös ajoittaa niin, että sitä seuraa vähän ajan päästä ateria. Jonkun salaatinkin voi lisätä palkinnoksi urheilusta, kasviksetkin täyttää vatsaa aika hyvin ainakin joksikin aikaa.

        Mutta päivän keskellä siis... Mustikkakeiton luulis toimivan. Sitä löytyy kaupasta sellaista jossa on vain 8kcal/100g ja se on kuitenkin vettä paksumpaa. Eli jos vielä syötkin vaikka porkkanan alle niin eiköhän täytä vatsaa ilman isompia kalorimääriä.


    • jäätynyt

      Iso mukillinen vihreetä teetä auttaa mua ainakin. Lämmittää ihanasti ja täyttää mahan. Jostain oon lukenu, että kun juo paljon vihreetä teetä, palaa enemmän rasvaa kun liikkuu.

      • Hotpottalot

        Mulla on se onglema, että mulla on koko ajan nälän tunne vaikka olisin just syönytkin. Jos syön pienen annoksen (niinkuin pitäis kun pakko laihduttaa), kohta on ihan kauhee nälkä. Maha kurnii ja päässä alkaa sirittään. Pakko taas syödä jotain. Olen kokeillut juoda vettä, muttei se auta. Mitä voisin kokeilla?


      • Viherkeiju
        Hotpottalot kirjoitti:

        Mulla on se onglema, että mulla on koko ajan nälän tunne vaikka olisin just syönytkin. Jos syön pienen annoksen (niinkuin pitäis kun pakko laihduttaa), kohta on ihan kauhee nälkä. Maha kurnii ja päässä alkaa sirittään. Pakko taas syödä jotain. Olen kokeillut juoda vettä, muttei se auta. Mitä voisin kokeilla?

        Jos pienen aterian jälkeen jää kova nälkä, kannattaa kokeilla lisätä pieneen ateriaan paljon kasviksia tai hedelmiä. On tutkittu, että kylläisyyteen vaikuttaa enemmän ruuan määrä kuin sen energiasisältö. Eli jos "ohennat" ruokaa kasviksilla voit syödä määrällisesti enemmän ja olla kylläinen ja silti saada sopivan määrän energiaa. Raa´at kasvikset saavat kylläiseksi helpommin kuin keitetyt. Lisäksi kasvikset ovat terveellisiä ja monipuolisesti laitettuina ja maustettuina herkullisia. Myös proteiinipitoiset ruuat (lihatuotteet, erityisesti vaalea kala ja kasveista soija, linssit, pavut, herneet, pähkinät) auttavat pitämään kylläisyyden tunteen aterian jälkeenkin. Lisää tietoa löytyy esim tästä linkistä:
        http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2004/T2234.pdf


      • Emotional..
        Viherkeiju kirjoitti:

        Jos pienen aterian jälkeen jää kova nälkä, kannattaa kokeilla lisätä pieneen ateriaan paljon kasviksia tai hedelmiä. On tutkittu, että kylläisyyteen vaikuttaa enemmän ruuan määrä kuin sen energiasisältö. Eli jos "ohennat" ruokaa kasviksilla voit syödä määrällisesti enemmän ja olla kylläinen ja silti saada sopivan määrän energiaa. Raa´at kasvikset saavat kylläiseksi helpommin kuin keitetyt. Lisäksi kasvikset ovat terveellisiä ja monipuolisesti laitettuina ja maustettuina herkullisia. Myös proteiinipitoiset ruuat (lihatuotteet, erityisesti vaalea kala ja kasveista soija, linssit, pavut, herneet, pähkinät) auttavat pitämään kylläisyyden tunteen aterian jälkeenkin. Lisää tietoa löytyy esim tästä linkistä:
        http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2004/T2234.pdf

        .. Päiväannokset:

        Aamupalaa en sy , vitamiinit otan , joskus teetä..

        Koulussa ostan pepsi maxia ( kalor. 2 ) Kouluruokaa EN syö.

        Kotona sitten ½ lautasellista jotain ruokaa mitä porukat tekee.. Jos on pahhaa n ii syön leivän..
        Joskus en syö mtn kun Syöminen ahdistaa.

        Nälkää en tunne , illalla saattaa 9-10 aikaan hiukan nälättää mutta juon teetä niin ei ole enää nälkä.


      • ...
        Emotional.. kirjoitti:

        .. Päiväannokset:

        Aamupalaa en sy , vitamiinit otan , joskus teetä..

        Koulussa ostan pepsi maxia ( kalor. 2 ) Kouluruokaa EN syö.

        Kotona sitten ½ lautasellista jotain ruokaa mitä porukat tekee.. Jos on pahhaa n ii syön leivän..
        Joskus en syö mtn kun Syöminen ahdistaa.

        Nälkää en tunne , illalla saattaa 9-10 aikaan hiukan nälättää mutta juon teetä niin ei ole enää nälkä.

        Näläntunteen saa parhaiten pois sillä että syö. Oletteko ikinä kuulleet sellaisesta? Laitetaan ruokaa suuhun, pureskellaan ja niellään. Helpooa ja toimii taatusti! Ja olokin on huomattavasti parempi kuin vihreä teen ja lightlimujen jälkeen.


      • Pelkkä tuo
        Emotional.. kirjoitti:

        .. Päiväannokset:

        Aamupalaa en sy , vitamiinit otan , joskus teetä..

        Koulussa ostan pepsi maxia ( kalor. 2 ) Kouluruokaa EN syö.

        Kotona sitten ½ lautasellista jotain ruokaa mitä porukat tekee.. Jos on pahhaa n ii syön leivän..
        Joskus en syö mtn kun Syöminen ahdistaa.

        Nälkää en tunne , illalla saattaa 9-10 aikaan hiukan nälättää mutta juon teetä niin ei ole enää nälkä.

        No tehoaako tuo sitten? Että juot koulussa limun ja muutenkin tuo ruokavalio. Ootko laihtunu paljonkin?


      • gk*@*@
        Emotional.. kirjoitti:

        .. Päiväannokset:

        Aamupalaa en sy , vitamiinit otan , joskus teetä..

        Koulussa ostan pepsi maxia ( kalor. 2 ) Kouluruokaa EN syö.

        Kotona sitten ½ lautasellista jotain ruokaa mitä porukat tekee.. Jos on pahhaa n ii syön leivän..
        Joskus en syö mtn kun Syöminen ahdistaa.

        Nälkää en tunne , illalla saattaa 9-10 aikaan hiukan nälättää mutta juon teetä niin ei ole enää nälkä.

        Nälän tunne on hetkellistä.. jos on nälkä nii senku odottaa joku 15 min ja tekee jotain muuta ku röhnöttää sohval.. ei tunnu missää.. ja kahvi on paras ja viel mustana.. sanotaako et nykyisin ei tuu syötyy ku kerran päiväs enne ku meen nukkuu,, ja ihan vaa kahvin voimalla :)


      • kgbb
        Hotpottalot kirjoitti:

        Mulla on se onglema, että mulla on koko ajan nälän tunne vaikka olisin just syönytkin. Jos syön pienen annoksen (niinkuin pitäis kun pakko laihduttaa), kohta on ihan kauhee nälkä. Maha kurnii ja päässä alkaa sirittään. Pakko taas syödä jotain. Olen kokeillut juoda vettä, muttei se auta. Mitä voisin kokeilla?

        älä ajattele safkaa ja pidä kädet kurissa ettei ne kopeloi makkaraa suuhun hehe


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Näläntunteen saa parhaiten pois sillä että syö. Oletteko ikinä kuulleet sellaisesta? Laitetaan ruokaa suuhun, pureskellaan ja niellään. Helpooa ja toimii taatusti! Ja olokin on huomattavasti parempi kuin vihreä teen ja lightlimujen jälkeen.

        Ootko kuullu syömishäiriöstä? Sillo ei voi nui vaa mennä syömää hyvällä omatunnolla


    • ploppppp

      entä jos ei ole nälkä eikä halua syödä mutta maha kurnii, millä sen saisi pois?

    • NoLifeHere

      Mulla lähtee näläntunne kun juon vettä, se täyttää hyvin mahaa. Myös kahvilla saa helposti täyden olon.

    • TEE AUTTAA

      Kannattaa juoda teetä, mieluiten vihreää sillä se poistaa selluliittiä. Juon aina teetä, kun mulla on nälkä, koska siitä tulee tosi täys olo (:

    • wiedjweij

      KAhvi on hyvä ja aina parempi jos sitä voi juoda mustana, kunnon kupilliella nälkä siirtyy muutamalla tunnilla.,
      Kun on viikon pienellä ruoalla, nälkä unohtuu.. siihen tottuu eikä se ole aina
      päällimäisenä mielessä.

    • kokemus1995

      Kokeile lämmintä hanavettä! Mulla se toimii aika hyvin. Ei kannata vaan vedenkeittimellä lämmittää vaan ihan suoraan hanasta lämmintä.

    • dorg

      Joo kahvia ja teetä nälkään. Kortisoli tappiin ja lihakset käryämään, ei läski.
      Itselle jos tulee nälkä syön, proteiinia ja paljon rasvaa.
      Kroppa polttaa sitä mitä on eniten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe