Mistä, miten ja mitä maksaa asunnon hometutkimus.
Asumme vanhassa talonrähjässä. Nyt on alkanut epäilyttää, että talon koko pohja on mätä ja homeinen. No, sehän ei haittaisi jos se pysyy uökouolella, mutta kun tuntuu haju nenään.
Kertokaa vinkkejä ja tietoja. Talo sijaitsee Tuusulassa, Uudellamaalla,
Asunnon hometutkimus
11
9581
Vastaukset
- homeahdistus1
tehdään se millä menetelmällä tahansa. Kannattaa miettiä tarvitseeko mitään homeanalyysia. Jos on jo tiedossa että talo on homeessa, on usein järkevintä laittaa rahat suoraan korjaustöihin.
- haise
Supermyrkyt eivät haise. Ne tykkäävät kerääntyä muoveihin ja aerosolisoituvat hiljakseen altistamaan.
Korjaaminen kannattaa ja on pakollista. Kannattaa myös tietää, minkä kanssa on tekemisissä. Silloin korjaamisen tuloskin on yleensä parempi.
Onko joku kuullut tapauksista, että rakennus on korjattu kaikkien ohjeiden mukaan ja irtaimisto puhdistettu, mutta oireilu on jatkunut?
- Aapo4
itsekin tässä taistelen mm isännöitsijää vastaan, onko huoneistossa enään hometta kun on homeisen sauman päälle vedetty silikoni, asunto on 3 krs ja seinän takana kosteat tilat.
Saamieni tietojen mukaan, jota rakennustarkastaja suositteli, on homekoiran tilaaminen paikan päälle. 50m2 haistelu maksaa n. 150e, mutta tulos on sitten satavarma, sillä koira haistaa sen rakenteista.
Tässä laskeskelen rahojani ja mietin kuumeisesti myös asunnon vaihtoa, sillä poskiontelo/ ym hengitysteiden tulehdukset kiusaavat jatkuvasti. Homeitiöt yhdessä rakennusmateriaalien kanssa voivat vapauttaa ilmaan hermomyrkkyjä, joiden vaikutusta ei vielä edes osata arvioida.
Kun pintatesteissä on jo home todettu, olisi vähintäinkin inhimmillistä taloyhtiöltä tilata itse se homekoira ja maksaa kulut. Ainakin yksi vakava homevaurion aiheuttama elinsiirto on oikeusasteissa kesken.
Vakavasta asiasta on kyse pitkässä juoksussa!- tutkittu
ja tulos on , niin mihin tarvitaan enää homekoiria. Jos teillä on homeanalyysi josta käy ilmi pitoisuudet ja lajit, eiköhän siinä ole jo selkeä näyttö ja remontin paikka.
- homeahdistus1
on tosiaan satavarma, se löytää hometta joka asunnosta, oli sitä tai ei :-) Onpa luotettavan tuntuinen rakennustarkastajakin siellä, kun suositteli homekoiraa ja materiaalinäytteessä? home oli kasvanut . Korjaustahan asunto tarvitsee ja homeisten rakenteiden purkua pois. Toivottavasti löydätte paikalle jonkun asiantuntijan, joka osaa laatia korjaussuunnitelman ja on perehtynyt nimenomaan kosteusvauriokorjauksiin. Ja sitten ehdotatte taloyhtiötä maksajaksi.
- aapo4
tutkittu kirjoitti:
ja tulos on , niin mihin tarvitaan enää homekoiria. Jos teillä on homeanalyysi josta käy ilmi pitoisuudet ja lajit, eiköhän siinä ole jo selkeä näyttö ja remontin paikka.
Sehän se tässä mättää, että kun kyseessä on nainen, joka on joskus ollut rakennusalalla ja nyt isännöitsijäksi otettiin nuori kokematon isännöitsijä, jonka kädet ovat kovin sidotut huonon taloustilanteen vuoksi - ei edes terveystarkastajan pintatestit paina asiassa vaan hän kehottaa ottamaan homekoiran, jolloin tulos on varma.
Eräs nainen menetti asuntonsa sekä joutui velkasaneeraukseen taisteltuaan hometalonsa kanssa, mutta on tällä hetkellä yksi parhaimpia asiantuntijoita alalla. Etsin hänet tukijoukkoihini, sillä yksin en pärjää toisiaan vilkuilevia miehiä vastaan, tyhmänä pitävät!
- hometutkimus
Meillä on noin 1 ja puol v poika joka on ruvennut jatkuvaan olemaan yskässä ja flunssassa sekä nyt on vielä pari päivää ollut hengitys vaikeuksia. Niin olemme ruvenneet epäilemään että talossa olisi hometta.
Mietin juuri aamulla samaa että mistä tuskimuksen saa teetettyä. Eräällä toisella keskustelupalstalla oli että kunnan terveystarkastaja käy tekemässä tutkimuksen ilmaiseksti. En tiedä miten on, mutta pitää varmaan sinne soittaa ja kysyä- jos terveystarkastaja
ottaa näytteitä. Ensimmäinen käyntikerta ja lausunto siitä on ilmainen (yleensä).
Ota yhteyttä Aste ry:hyn ja tiedustele heiltä,osaavatko neuvoa teitä lähinnä olevan labran joka kykenee tulkitsemaan homeet sekä tiedustele heiltä henkilöä jonka puoleen voisitte kääntyä. - myös kokemusta
jos terveystarkastaja kirjoitti:
ottaa näytteitä. Ensimmäinen käyntikerta ja lausunto siitä on ilmainen (yleensä).
Ota yhteyttä Aste ry:hyn ja tiedustele heiltä,osaavatko neuvoa teitä lähinnä olevan labran joka kykenee tulkitsemaan homeet sekä tiedustele heiltä henkilöä jonka puoleen voisitte kääntyä.Eipä tosiaankaan ole ilmaista.Me teetätettiin nyt kesällä kuntotutkimus,juuri sen takia kun sairastelimme ja asunnossa oli pistävää hajua.Meillä se maksoi noin 10 000e.Meillä on 150 neliön omakotitalo ja hintaan sisältyi 10 mikrobinäytettä,korjaussuunnitelma ja korjauksen hinta-arvio.Eipä tietenkään hymyssä suin tuommoista summaa maksettu,mutta oli pakko koska tarvittiin myyjille kunnon näytöt.Eli jos ei mahdollista käräjätappelua varten tarvi näyttöä,niin varmaan selviää vähän edullisemmallakin tutkimuksella.Näin voisi ainakin olettaa.
- alku täältä
- Anonyymi
kodinplaza.fi kilpailuttaa yhdellä tarjouspyynnöllä hometutkimusta tarjoavat yritykset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279