Ajokortti

halvalla,

tietääkö joku mistä vois saada ajokortin halvalla

9

1127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välittömästi

halvimman autokoulun etsiminen, hyvä ihme sentään! Miksi ihmiset aina etsivät sitä halvinta eivätkä sitä parasta, jossa on oikeasti alasta ja oppilaiden oppimisesta kiinnostuneita sekä vastuullisia opettajia?

Kysy kavereilta/sukulaisilta/tutuilta/
      tuntemattomilta missä autokoulussa he ovat olleet, ja mitä mieltä he siitä olivat.

Tämä ei ihan kaikessa päde, mutta useimmiten: halpa ei aina ole hyvää.

• kaikilla ei

ole rahaa.

Sitäpaitsi jos opettelee ajamaan ennen kuin menee autokouluun jossain syrjätiellä niin eihän sitä auto"koulua" mihinkään tarvi pitää vain saada se kortti.

Ja tuskin sukulaiseni/ystäväni asuvat niin eri puolella Suomea että osaavat kaiken kattavasti sanoa missä Suomessa olisi halvin.

• sulla
        kaikilla ei kirjoitti:

ole rahaa.

Sitäpaitsi jos opettelee ajamaan ennen kuin menee autokouluun jossain syrjätiellä niin eihän sitä auto"koulua" mihinkään tarvi pitää vain saada se kortti.

Ja tuskin sukulaiseni/ystäväni asuvat niin eri puolella Suomea että osaavat kaiken kattavasti sanoa missä Suomessa olisi halvin.

jos ajattelet, ettei autokoulua tarvitse mihinkään. Se, että osaa ajaa autoa teknisesti ei tarkoita, että osaisi ajaa turvallisesti, ennakoiden, muut huomioonottaen eli ns. ihmisiksi, mitä ajokortin saaminen OIKEASTI edellyttää.

Ja sitä korttiahan sä et voi saada, ennen kuin sua on opetettu - joko opetusluvalla tai autokoulussa - minkä ehkä tiedätkin.
        Suomen teille ei vaan tarvita enää yhtään lisää vastuuttomia kuskeja, jotka hallitsevat ehkä auton teknisesti, mutteivät mitään muuta. Sen takia on parempi hommata hyvä opettaja, ja näin meidän kesken: ei hyvä opetuskaan aina ole kalleinta ;)

• itsestäänselvyys

Autokoulustahan noita kortteja saa. Mikä kysymys tämä on? Halvimmat autokoulut varmaan tonnin pintaan.

• välttämättä

Halvin ei välttämättä ole paras autokoulu, kuten jo sanottua. Kannattaa myös miettiä sitä, että paljonko sen halvimman autokoulun oppilaista on joutuneet uusimaan ajokokeen: jos autokoulun kurssi maksaa 1000euroa, ja toisen autokoulun kurssi 1400euroa, niin toi 1000euron kurssi voi tulla kalliimmaksi, jos saa inssistä tarpeeksi hylättyjä ja joutuu uusimaan ajokokeen tarpeeksi moneen kertaan. Ja toi 1400euron kurssi voi sitä kautta sitten tulla halvemmaksi, jos siellä on paremmat opettajat. Mun mielestäni ei välttämättä kannata ottaa sitä kaikkein halvinta, voi tulla kalliimaksi loppujen lopuksi. Ajatellaan nyt näin.

Käy katselemassa autokouluissa, kysele sieltä lisää. Mun mielipide on se, että mene sinne, missä ne osaa sen hommansa parhaiten. Toki voi poikkeuksiakin olla, mutta älä ensimmäisenä mene suoraan sinne halvimpaan. Säästä ennemmin lisää rahaa ja käy katsomassa muitakin autokouluja! Tämä on se mitä itse suosittelen.

• ...

Itsekään en menisi (enkä mennytkään) sinne kaikista halvimpaan autokouluun. Yleensä vähän enemmällä rahalla saa parempaa palvelua ja paremmat sekä mukavammat opettajat. Itselläni tuo "perushinta" oli jotain 1300 € luokkaa. Plus siihen sitten kaikki mitä hintaan ei kuulu.

Kuten joku sanoi, niissä halvimmissa voi tulla juuri se että joutuu ottamaan lisätunteja. Jos on parempi opetus, niin voisi ainakin olettaa että silloin ei tarvitsisi käydä inssejä yhä uudestaan ja ottaa lisäajotunteja. Esimerkiksi ei ekalla mene läpi, niin voi tulla helposti vaikka 200-300 € (ainakin) lisää kun pitää ottaa lisätunteja ja uusia inssi.

Eli suosittelen, että kiertelet ja kaartelet joitan autokouluja ja käyt kyselemässä hintoja. Ota mieluummin se vähän tyyriimpi kuin kaikista halvin. Ja käymällä itse paikan päällä, saa myös kuvan millaista henkilökuntaa kyseisessä paikassa on ;]

• sting*

...ajokortti voi tulla loppujen lopuksi paljon aiottua kalliimmaksi, jos ottaa sen halvimman (huonoimman), mutta tietenkään ei saa yleistää, että aina halvin on huonoin.

Jos käy niin onnettomasti, ettet pääse ensimmäisestä inssistä läpi, jo uusinta-ajokoe maksaa n. 120€ (ajokoemaksu auton käyttö). Siihen vielä muutama ajotunti päälle, sanotaan 3 ajokertaa (tekemistäsi virheistä riippuen), joka tarkoittaa 6:tta ajotuntia, tulee ajotuntien hinnaksi keskimäärin 160-180€ - tässä vaiheessa joudut siis maksamaan keskimäärin muutaman satasen ylimääräistä.
      Jos et seuraavallakaan kerralla pääse läpi, sama hinta tuplaantuu (keskimäärin). Ja jos...

Eikä teoriakokeeseenkaan kannata suhtautua välinpitämättömästi: 16€/uusinta. Ensimmäisellä kerralla maksat kuitenkin samalla kertaa koko tukinnon (teoria- ja ajokoe), 49€.

Joku jo sanoi, ettei liikenteeseen tarvita enää yhtä ainutta vastuutonta kuskia, ja se pitää täysin paikkansa.
      Hieman asennemuutosta pyytäisin siis :)

• sting*

..noista tiedoista ei ole mtn hyötyä, jos kysyjä ei asu pk-seudulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe