Aivoveren vuoto ja siihen liittyvät jutut

tietoa vailla oleva

Hei,

haen tietoa aivoverenvuodosta ja kaikesta siihen liittyvästä.. Jos joku tietää jotain.. niin jatka tätä keskustelua..

8

2848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut....

Minulla on ollut aivoverenvuoto. Kuolema oli lähellä. Oireina oli ensin kova päänsärky, myöhemmin puhevaikeus ja epileptinen kohtaus, ja tajuttomuus.
      Sairaala reissu siitä tuli. Aivovamma jäi. Onneksi olin nuori ja toivuin hyvin. Minua ei leikattu, koska vuoto loppui itsestään, joten kävi todella hyvä tuuri.

• tietoa vailla oleva

• Kokenut....
        tietoa vailla oleva kirjoitti:

Hei,

haluaisin tietoa.. miten aivoinfarktista kuntoudutaan.. minulla on läheinen saanut kyseisen kohtauksen..

Tietoa löysin oheiselta sivulta..http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00062
        sekä
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivoinfarkti

Kysyisin.. miten kuntouduit ja miten sinua hoidettiin aivoverenvuodon jälkeen..

Koska jokainen tapaus on erilainen, toipuminen on yksilöllistä.
        Minulla oli täydellinen muistin menetys, en osannut lukea jne. En saanut mitään kuntoutusta, vaan neurologi sanoi että toipuminen tapahtuu kotona omaan tahtiin, minulla oli mies joka auttoi ja oli tukena. Koska aivoissa ehti tulla vaurio, sai epilepsian joka on lääkityksellä hoidossa. Lääkäri sanoi että minulla kävi todellinen tuuri, koska toivuin ennalleen vuodosta. Vuoto oli ohimolohkon takaosassa.

• Savista toipunut

Mulla oli reilu vuosi sitten aivoverenvuoto. Oireita oli mielettömän kova päänsärky, joka alkoi äkkiä ei siis ollut etukäteen mitään oireita, eikä päänsärkyjä.Lisäksi oli jonkinlainen repeämisen tuntemus takaraivossa.Sitten oli oksentelua ja tajuttomuus, joka alkoi vasta ambulanssissa. Hoitona oli suonensisäinen koilaus joka tehtiin nivusesta, eli ei leikattu. Teholla olin kolme päivää, neurokirurgisella neljä päivää ja sitten pääsin kotiin. Sairaslomalla olin kaksi kuukautta, mutta pitemmänkin olisi kyllä saanut. Jälkioireina oli lähinnä vaan kova väsymys ja päänsärky, joka hoitui hyvin lääkkeillä. Mitään kuntoutusta en saanut koska sellaisia vammoja joita olis voinut kuntouttaa ei jäänyt. Heti annettiin lupa lenkkeillä ja palata mahdollisimman normaaliin elämään. Haju- ja makuaisti ei oikein toiminut. Kaikki maistui ja haisi aluksi vaan pahalle. Nyt tilanne on muuttunut jo vähän paremmaksi. Jälkitarkastuksissa oon käynyt kolme kertaa ja koili on pysynyt hyvin paikallaan joten lisätäyttöä ei ilmeisesti tarvita. Tässä oli mun Sav tarina lyhyesti. Olisi kiva lukea muidenkin kokemuksia koska usein tuntuu, että tämän asian kanssa on jäänyt tosi yksin.

• kokemusta on

• Hei,

onko aivohalvaus sama asia.. eli oli ensin kaksoiskuvia, sitten tuli aivoinfarkti ja myöhemmin epilepsia.. nyt aivoverenvuoto.. välillä oli keuhkokuumekkin.. vasen puoli halvaantui.. ja toipuakin pitäisi.. onko vastaavia kokemuksia muilla..

• Anonyymi

Hei.Täällä sama kokemus ja vasen puoli nyt kuntoutuksessa….ja keuhkokuumekkin oli samalla.Nyt haluaisin tietää miten kasvojen tunto ja suu tai makuaisti…onko ennallaan?

• kimanti

Massiivinen lukinkalvonalainen aivoverenvuoto kesäkuussa 2010. Taju ei lähtenyt missään vaiheessa, kipu oli jotain käsittämätöntä. Kamalinta oli kuitenkin sairaalassa olo, hallinnan menetys, toisten armoilla oleminen. Vuotokohtaa ei löytynyt, monta kuvausta tehtiin. Parin kuukauden saikun jälkeen takaisin töihin, ensimmäinen puoli vuotta oli kyllä aikamoista sinnittelyä. Nyt 9 kuukautta myöhemmin alkaa olla toipunut olo, valonarkuus ja ihmeelliset "humaukset" ym. päässä ovat silti arkipäivää. Makuaisti on muuttunut, makea ällöttää pelkkänä ajatuksena, ruisleipä samoin. Pitää kai yrittää olla tyytyväinen kun selvisi hengissä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      278
      10229
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      238
      5942
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5404
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      93
      5025
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3305
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      6
      2686
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2582
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2414
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2244
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2187
    Aihe