Aivoveren vuoto ja siihen liittyvät jutut

tietoa vailla oleva

Hei,

haen tietoa aivoverenvuodosta ja kaikesta siihen liittyvästä.. Jos joku tietää jotain.. niin jatka tätä keskustelua..

8

2842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut....

Minulla on ollut aivoverenvuoto. Kuolema oli lähellä. Oireina oli ensin kova päänsärky, myöhemmin puhevaikeus ja epileptinen kohtaus, ja tajuttomuus.
      Sairaala reissu siitä tuli. Aivovamma jäi. Onneksi olin nuori ja toivuin hyvin. Minua ei leikattu, koska vuoto loppui itsestään, joten kävi todella hyvä tuuri.

• tietoa vailla oleva

• Kokenut....
        tietoa vailla oleva kirjoitti:

Hei,

haluaisin tietoa.. miten aivoinfarktista kuntoudutaan.. minulla on läheinen saanut kyseisen kohtauksen..

Tietoa löysin oheiselta sivulta..http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00062
        sekä
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivoinfarkti

Kysyisin.. miten kuntouduit ja miten sinua hoidettiin aivoverenvuodon jälkeen..

Koska jokainen tapaus on erilainen, toipuminen on yksilöllistä.
        Minulla oli täydellinen muistin menetys, en osannut lukea jne. En saanut mitään kuntoutusta, vaan neurologi sanoi että toipuminen tapahtuu kotona omaan tahtiin, minulla oli mies joka auttoi ja oli tukena. Koska aivoissa ehti tulla vaurio, sai epilepsian joka on lääkityksellä hoidossa. Lääkäri sanoi että minulla kävi todellinen tuuri, koska toivuin ennalleen vuodosta. Vuoto oli ohimolohkon takaosassa.

• Savista toipunut

Mulla oli reilu vuosi sitten aivoverenvuoto. Oireita oli mielettömän kova päänsärky, joka alkoi äkkiä ei siis ollut etukäteen mitään oireita, eikä päänsärkyjä.Lisäksi oli jonkinlainen repeämisen tuntemus takaraivossa.Sitten oli oksentelua ja tajuttomuus, joka alkoi vasta ambulanssissa. Hoitona oli suonensisäinen koilaus joka tehtiin nivusesta, eli ei leikattu. Teholla olin kolme päivää, neurokirurgisella neljä päivää ja sitten pääsin kotiin. Sairaslomalla olin kaksi kuukautta, mutta pitemmänkin olisi kyllä saanut. Jälkioireina oli lähinnä vaan kova väsymys ja päänsärky, joka hoitui hyvin lääkkeillä. Mitään kuntoutusta en saanut koska sellaisia vammoja joita olis voinut kuntouttaa ei jäänyt. Heti annettiin lupa lenkkeillä ja palata mahdollisimman normaaliin elämään. Haju- ja makuaisti ei oikein toiminut. Kaikki maistui ja haisi aluksi vaan pahalle. Nyt tilanne on muuttunut jo vähän paremmaksi. Jälkitarkastuksissa oon käynyt kolme kertaa ja koili on pysynyt hyvin paikallaan joten lisätäyttöä ei ilmeisesti tarvita. Tässä oli mun Sav tarina lyhyesti. Olisi kiva lukea muidenkin kokemuksia koska usein tuntuu, että tämän asian kanssa on jäänyt tosi yksin.

• kokemusta on

• Hei,

onko aivohalvaus sama asia.. eli oli ensin kaksoiskuvia, sitten tuli aivoinfarkti ja myöhemmin epilepsia.. nyt aivoverenvuoto.. välillä oli keuhkokuumekkin.. vasen puoli halvaantui.. ja toipuakin pitäisi.. onko vastaavia kokemuksia muilla..

• Anonyymi

Hei.Täällä sama kokemus ja vasen puoli nyt kuntoutuksessa….ja keuhkokuumekkin oli samalla.Nyt haluaisin tietää miten kasvojen tunto ja suu tai makuaisti…onko ennallaan?

• kimanti

Massiivinen lukinkalvonalainen aivoverenvuoto kesäkuussa 2010. Taju ei lähtenyt missään vaiheessa, kipu oli jotain käsittämätöntä. Kamalinta oli kuitenkin sairaalassa olo, hallinnan menetys, toisten armoilla oleminen. Vuotokohtaa ei löytynyt, monta kuvausta tehtiin. Parin kuukauden saikun jälkeen takaisin töihin, ensimmäinen puoli vuotta oli kyllä aikamoista sinnittelyä. Nyt 9 kuukautta myöhemmin alkaa olla toipunut olo, valonarkuus ja ihmeelliset "humaukset" ym. päässä ovat silti arkipäivää. Makuaisti on muuttunut, makea ällöttää pelkkänä ajatuksena, ruisleipä samoin. Pitää kai yrittää olla tyytyväinen kun selvisi hengissä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      380
      13483
    2. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4276
    3. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      109
      4103
    4. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      36
      4040
    5. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      63
      3891
    6. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3344
    7. 105
      3222
    8. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      64
      3218
    9. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      145
      3169
    10. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      160
      2921
    Aihe